Hond uit het asiel, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 11:07

Hier ook iemand met een hond uit het asiel :)

Rakker
Teefje
Boeren Fox X Jack Russel
12 jaar
Opgehaald uit asiel in Almelo toen ze 4 jaar was.

Afbeelding

Officieel is deze hond van mijn ouders. Mijn vader werd in het asiel helemaal verliefd op dit teefje, mede omdat ze een uitdaging was (heel wakker, knap, actief, kwispelend, gezond, etc.). Maar ze was eigenlijk superslecht -of helemaal niet- opgevoed en ondanks haar oudere leeftijd moesten we helemaal opnieuw beginnen met leren luisteren, niet aan de lijn trekken, niet blaffen, niet grommen (ze had voedernijd) en weglopen als ze los was. Na wat cursussen en veel geduld is het ons gelukt :) Ze kan nu heel goed luisteren!
Helaas kreeg ze op een leeftijd van 8 jaar chronische oorontsteking. Hier is ze voor geopereerd in Utrecht aan beide oren, wat haar doof maakte, maar ze blijft last houden. Ze is ook allergisch voor eiwitten.
Met pijnstilling en speciaal voer is ze nu al 12 jaar. En nog zo levendig als een jonge hond. Ik denk dat ze nog wel een paar jaartjes bij ons is :)

TS ik vind dat jullie een goede en leuke keuze maken om voor een hond uit het asiel te gaan. En ik hoop dat je weer kan genieten van de wandelingen s'ochtends en het verzorgen van een hond!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:07

Ik heb ook een hond uit het asiel gehaald. Ze was 11 jaar toen ik haar mee nam, en ze is inmiddels 8 maanden bij mij. :+:

Jamie is een Bull Terrier x Fox Terrier teefje, en ze komt uit het asiel in Breda.

Afbeelding

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 15:12

hierbij mijn hondjes.

Afbeelding
De kruising boerenfox ( de wit met bruine ) is onze lucky die is inmiddels 15jaar, komt uit het asiel, hier was afstand van gedaan. We hebben hem opgehaald toen hij 5 jaar was. Hij heeft maar 1 dag in het asiel gezeten.
De langharige is lady, ze was als vondeling binnengebracht. Haar hebben we opgehaald toen ze 11 jaar was. ( ze had een chip uit polen vandaar dat we haar leeftijd weten ) Ze zat al een hele tijd in het asiel (8mnd )vanwege een nierziekte en werd steeds teruggebracht ivm bijten, binnen plassen enz Bij ons ging het wel erg goed ze is 13 jaar geworden en is op 22 maart 2011 ingeslapen omdat haar nieren helemaal niet meer werkte.
Afbeelding
En dit is onze milo, een kruising tussen een stafford en een teckel denk ik :+
Hij is nu 1.5jaar en was 6maanden toen hij op straat werd gedumpt. hij heeft 13 daagjes in het asiel gezeten Hij was erg getraumatiseerd (mega bang ) maar het gaat al een stuk beter met hem, alhoewel hij zich nooit zou gaan gedragen als een " normale " hond.
@ unseen, wat een gave kruising!! :D

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 19:39

Wat een aparte verschijning die kruising stafford en teckel (met zijn korte pootjes)!

We zijn gisteren naar mijn ouders geweest, zij hebben een 7 jarige labrador teef. En het ging supergoed met die 2 honden! De hond van mijn ouders had eerst vooral aandacht voor mij, ik meost haar spelen niet onze hond :') . Maar toen ze wat rustiger was begon Chiro aan haar te snuffelen en andersom. Vond het super!

Dit is bij mijn ouders
Afbeelding

Bij ons thuis. We hebben zijn kussen uit het looppad verplaatst naar naar de overkant bij de tv meubel. Hij ging daar al snel liggen maar kan het soms toch niet laten om bij mij te gaan liggen net als nu :p
Afbeelding

Sabini

Re: Hond uit het asiel, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 11:23

Wat een boel leuke honden uit het asiel zeg! :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:16

Ik moet vanavond eens een aantal filmpjes gaan uploaden, simba heeft gisteren (voor het eerst van zijn leven) gezwommen :=

Apart gezicht om te zien :j

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:34

Def schreef:
Ik was ruim een jaar aan het kijken op de asielsites :D
Uiteindelijk hebben we dit hondje nu, komt uit Malta, maar opgehaald in het asiel in Nederland:
Afbeelding
Pas 4 maandjes nu, we hebben haar vanaf 10 weken in huis.

Wauw wat een heerlijk dier!!! Ik ben spontaan verliefd.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:37

Hier nog een asielwoef

Afbeelding

met vriendje :D

Afbeelding

Oki is waarschijnlijk gedumpt, we wisten helemaal niets van hem toen we hem meenamen en hij was helemaal de weg kwijt, mager en verwaarloosd maar we hebben er geen moment spijt van

Wie weet wat voor kruising het is mag het zeggen, zelf denken we aan labrador x border collie

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:36

Ik kom nog even een lieve foto van ons borissie spammen:

Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:13

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 00:26

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 07:10

aangezien iedereen hier fotos plaatst van hun asielhonden doe ik dat ook maar eens ;)

rocky; vondeling; achtergelaten in de bossen in de zomer van 2009; had een cherry eye en was toen geschat op 1 jaar; bleek achteraf veel jonger te zijn door zijn enorme groei en ontwikkeling die hij nog heeft gehad.
hebben we geadopteerd als zijnde boxer; toen hij uitgegroeid was bleek hij echter onmogelijk een 100% echte boxer te kunnen zijn dus kruising met waarschijnlijk bullmastiff of iets in die richting;

rocky;

zo stond hij op internet op de site van het asiel;
Afbeelding

Afbeelding

al bij ons;
Afbeelding

zoals hij nu is;
Afbeelding

rambo; rasechte witte boxer met stamboom; is bij de fokker gebleven; na overlijden fokker naar nieuwe baasjes gegaan die hem na 2 weken alleen maar in de bench gehouden te hebben naar het asiel hebben gedaan. daar heeft hij nog ruim 2 maanden gezeten tot wij hem adopteerden; hij was toen 9 maanden oud in de zomer van 2010.
super lieve enthousiast maar zeer drukke, bang en zenuwachtige hond. had een zeer slechte conditie en vacht bij adoptie en ernstig verwaarloosde vieze ogen die zwaar geirriteerd waren.

zo stond hij op internet op de site vh asiel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoals hij nu is;
Afbeelding

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:28

@ Tamarant jij moet wel heel gek op je hondjes zijn.
Op pagina 5 heb je ookal foto's geplaatst hihih.
Knappe hondjes hoor ;)

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:35

Wat een leuke fotos zie ik weer voorbij komen! En wat een leuke schattige honden allemaal! Hanneke jouw hond is erop vooruit gegaan zeg! Wat een verschil! Mooie hond hoor!

Wij hebben eergisteren voor het eerst onze hond losgelaten in het bos. En het ging super! Hij bleef bij ons in de buurt, hield ons continu in de gaten. En heeft zelfs met een ander hond gespeeld! Eerst dook hij ineen, maar na een paar minuten deed hij toch mee en zijn staart ging zelfs omhoog! Echt een hele andere hond! Geweldig om te zien! Gisteren ook weer, helaas geen andere honden in de buurt, maar hij ging met mij mee rennen :DD. Helaas is hij nog wat bang voor mijn vriend, hij komt altijd naar mij, houdt mij in de gaten etc. Probeert mijn vriend hem te lokken met snoepjes eindigt hij toch bij mij ipv mijn vriend terwijl ik hem dan negeer... Hij neemt ook niks van hem aan, alleen als hij het op de grond legt en dan ook niet altijd.. Ik heb hem al gezegd dat hij wat meer met hem moet gaan doen, tot nu toe doe ik eigelijk alles met hem en laat hem nieuw dingen zien etc waardoor hij wel op mij moet vertrouwen. En nu moet mijn vriend er ook meer tijd in steken om dingen met hem te ondernemen en een band op te bouwen. Want ik kan me voorstellen dat het voor hem minder leuk is dat Chiro zo op mij is gefocust (wat ik stiekem wel een compliment vind natuurlijk <3 ).

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:59

Hanneke84 schreef:
@ Tamarant jij moet wel heel gek op je hondjes zijn.
Op pagina 5 heb je ookal foto's geplaatst hihih.
Knappe hondjes hoor ;)

echt? dat was ik al helemaal vergeten :o
maar ik ben evengoed idd stapelgek op mijn honden :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:07

Ik dacht toen straks ook al dat ik de foto's van Tamart voorbij had zien komen, lag dus niet aan mij gelukkig :)

Mirka, leuk is dat het als ze helemaal op vrolijken.

Simba is nu de grenzen op aan het zoeken, de grapjas. Op tafel staan in stoffen spullen gaan bijten als hij zijn zin niet krijgt. Midden in de nacht gaan blaffen op iets dat voorbij loopt. En o wee als je aan zijn botje komt dan durf ik mij lip omhoog te trekken. Lesje discipline komt aan bod. Nee Simba foei }:)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 11:07

Hoe gaat het eigenlijk nu met de nieuwbakken hondeneigenaars? :)

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:42

Die van mij is sinds maandag nacht vermist helaas.. Mijn vriend ging hem uitlaten, lette niet goed op, hond schrok, hij liet de riem los en hond ging ervandoor. Slim als ie was rende hij erachter aan terwijl de hond al wat bang van hem was.. Alle instanties zijn ingeschakeld, hondenforums ook op de hoogte gesteld, die hebben mijn berichten gekopieerd in facebook, twitter en hyves. Zo lief ik ken die mensen helemaal niet! Overal flyeren en posters in de brievenbussen..En vrijdag komt hij in de krant de Dordtenaar..

Echt waardeloos! Het ging zo goed tussen hem en mij! Hij vertrouwde mij volledig en liep overal los ook met de fiets bleef hij bij me.. Hoop dat hij snel levend en gezond gevonden wordt..

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:59

aaah Mirka wat onzettende kl*te :(:)

Hier zitten wij ook even in een dipje meneer wordt behoorlijk vals als hij een andere reu ziet.
Het is alleen heel moeilijk om hem te straffen aangezien hij meteen helemaal in elkaar duikt als hij weet/ verwacht op zijn donder te krijgen. ( Probleem uit zijn verleden laat zich nu dus duidelijk zien :) )

Volgende week maandag wordt onze rebel gecastereerd hopelijk lost ons probleem zich dan een beetje op...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:00

Jeetje Mirka, dat is nogal wat zeg.. :(:) Dat hij niet terug kwam op stem oid..Balen dat het vertrouwen dan nog niet zo goed was tussen hem en je vriend. Hopelijk vinden ze hem idd snel voor jullie!

Die van ons is ook echt een ontsnappingsmonster, want hij had zich laatst uit zijn riem/tuig gewerkt en is toen ook een rondje gaan rennen. Die van ons is natuurlijk echt een jager en gaat gewoon zijn neus achterna. Maar hij kwam gelukkig toch terug.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:03

Die van ons wil niets liever als bij ons zien, gelukkig....

Hebben ze overigens enig idee waar hij kan zijn mirka, heeft iemand hem nog gezien ?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:17

Afgelopen Juli hebben wij Thor de Grote Zwitserse sennenhond van 7 jaar uit het asiel gehaald, zat er voor de 2e keer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 18:24

mirka1994 schreef:
Die van mij is sinds maandag nacht vermist helaas.. Mijn vriend ging hem uitlaten, lette niet goed op, hond schrok, hij liet de riem los en hond ging ervandoor. Slim als ie was rende hij erachter aan terwijl de hond al wat bang van hem was.. Alle instanties zijn ingeschakeld, hondenforums ook op de hoogte gesteld, die hebben mijn berichten gekopieerd in facebook, twitter en hyves. Zo lief ik ken die mensen helemaal niet! Overal flyeren en posters in de brievenbussen..En vrijdag komt hij in de krant de Dordtenaar..

Echt waardeloos! Het ging zo goed tussen hem en mij! Hij vertrouwde mij volledig en liep overal los ook met de fiets bleef hij bij me.. Hoop dat hij snel levend en gezond gevonden wordt..

Oejee, dat is naar. Hoop dat hij snel gevonden wordt en ongedeerd weer thuis komt, sterkte.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 16:04

Is Chiro al terecht mirka?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 21:59

Nopes helaas nog niet.. Maar we hebben vandaag wl hulp gehad van de politie, dierenambulance en het asiel hier. Vanochtend zijn er voor het eerst (verschillende) meldingen binnengekomen van mensen die hem gezien hebben een paar wijken verder op. Vanmiddag nog alleen verder gezocht, opnieuw geflyerd, posters opgehangen en ga dadelijk nog de plek waar ik denk dat hij vannacht heeft geslapen in de hoop dat hij daar weer is.. Heb daar eerder vanavond wat eten en een sok neergelegd (voor de geur)..

Het is dus positief dat mensen hem hebben gezien vanochtend, maar daarna lijkt hij weer van de aardbodem verdwenen.. Heel hard hopen dus dat hij daar weer is.

Er zijn ondertussen wel heel veel mensen die het in de gaten houden dat is erg fijn!