Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mika11

Re: Wat je altijd al voor je hond wilde hebben maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:58

Mijn hond heeft trouwens ook zo'n knipperlicht halsband.
Die doe ik hem om als het donker is, als hij los loopt.
Dan kan ik zien waar hij is, en anderen kunnen zien dat er een hond loopt.
Alleen dat is een nogal lompe halsband, daar zijn nog niet echt mooie van.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:12

Tsja, mn pony heeft 's nachts een stal omdat ie niet goed gedijt bij dag en nacht buiten... Hij heeft een deken omdat ie gewoon een mietje is met koude regen.. Hij is inmiddels geschoren omdat ík m naar de keuring wil hebben en nu moet ie dus helemaal onder dek. Maar er komen geen peesjes op omdat ie zich misschien buiten wel aantikt met spelen, of springschoenen, of of of. Dus dat is wat mij betreft het gedeelte paard. Aan mijn paard alleen dingen die functioneel zijn... En ja, dan wil ik wel een halster met een leuk kleurtje :D Dus dat even om terug te komen op mijn reactie over paarden (was er inderdaad niet helemaal duidelijk in zag ik later).

Voor wat betreft honden is het imo niet anders. Als er een jasje nodig is omdat t beessie onvoldoende vacht aanmaakt, dan moet er een jasje komen. En het staat eenieder natuurlijk helemaal vrij om daar een mooi kleurtje van te kiezen. Mijn hondje had een hele simpele zwart-grijze, geen gekke kleurtjes. Maar zo'n tuxedo valt voor wat mij betreft buiten het functionele. Ik draag schoenen omdat blote voeten niet zo top zijn buiten, ik draag hoge hakken omdat ik ze mooi vind.
Die nuancering een beetje denk ik... Functioneel zijn gewoon goeie gympen, fashionable zijn de hoge hakken :)

En ja, hoe veel dieren kunnen in Nl (maar ook in heel veel andere landen) nog echt dier zijn? Laten we eerlijk wezen, dieren zijn in de loop der eeuwen ook bewust gedomesticeerd... Mn pony hoef ik echt niet dag en nacht buiten te laten (en die heb ik van veulen af, heeft niets te maken met gewenning) en mn hond heeft vorige week 2 nachten op straat gezworven en kwam broodmager weer thuis. Je kunt 90% van de (huis)dieren niet meer vergelijken met hoe ze ooit leefden. Wij mensen leefden ooit ook in grotten, is nu ook niet echt een optie meer...

Je moet een beest te allen tijde beest laten zijn, dat voorop. Daarom hier geen Armani-tuxedo's of speciale plekjes op de bank. Een hond heeft 4 pootjes en die pootjes horen op de grond. Heb ook een verschrikkelijke hekel aan honden die ''met de pot mee-eten'', walgelijk gewoon! (en ik wil niemand aanvallen hoor, das gewoon mijn bescheiden mening). Maar je moet wel je grenzen kennen... Als mijn hond het koud krijgt in de winter ga ik gerust wel een jasje overwegen. De beweging van het lopen zou m immers warm moeten houden, ondanks het binnenleven. Maar ik ga een hond niet aankleden in allerlei oetietoetie-pakjes :+ Mijn hond is geen assecoire, mijn hond is een maatje en een huisgenoot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:19

Dat is natuurlijk wel een punt..... die hond maakt het geen bal uit of hij kleren draagt of niet, dus wat dat betreft......
Al pieker ik er niet over mijn honden aan te kleden, maar dit zet me toch ook wel aan het denken..... dierenmishandeling is het zeer zeker niet, althans niet als de hond nog hond kan zijn, het niet te warm/te koud krijgt, enzovoorts. Denk dat het hond zijn an sich in NL een groter probleem is......

Ik vind een dekentje best grappig, één voor Vegs en dan een zelfde voor Raf, en ik een bodywarmer in dezelfde kleur :D Raf moet dan wel een totaal ongevoerde deken, niet een die warmte geeft. Maar 't idee is leuk :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:21

Nja, ligt denk ik heel erg aan de hond... Volgens mij vinden sommige honden het echt verschrikkelijk, terwijl andere honden het weer prachtig vinden (Nouz vond t echt schitterend, die voelde zich op en top belangrijk :') ). Als een hond het niet nódig heeft vind ik t sneu om elke dag aan te kleden... Maar een Chi die in de winter zowat doodvriest is natuurlijk weer een ander verhaal. Al blijft t een hond, geen modepopje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:24

Raf vindt zulke dingen nog wel mooi, die vindt dat altijd álle aandacht voor hem moet zijn (ideaal fotomodel ook, hij kijkt ook goed, vindt die aandacht práchtig) :D
Die doe je er wel een plezier mee denk ik :D en als het lekker zit, hoor je hem niet, ja, je hoort hem wel, dan is hij druk bezig te laten zien hoe leuk hij is :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 22:57

Yamcha schreef:
Denk dat het hond zijn an sich in NL een groter probleem is......

:j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 23:01

Yamcha schreef:
Raf vindt zulke dingen nog wel mooi, die vindt dat altijd álle aandacht voor hem moet zijn (ideaal fotomodel ook, hij kijkt ook goed, vindt die aandacht práchtig) :D
Die doe je er wel een plezier mee denk ik :D en als het lekker zit, hoor je hem niet, ja, je hoort hem wel, dan is hij druk bezig te laten zien hoe leuk hij is :D

Staat zoals je schrijft los van het kleding stuk uiteraard en is direct gerelateerd aan de waardering door de baas.
De waardering door de baas van esthetiek is op die manier van toegevoegde waarde voor de hond.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 23:03

NoGo schreef:
Tja wat wil je met dit topic nu eigelijk duidelijk maken,
-dat een hond best een dek op kan van 250 dollar
-dat honden niet gebruikt moeten worden al assecoires.
-dat het totaal nutteloos is een hond een dek op te doen omdat het een dier is enz....

None of the above maar;
- stap eens voorbij je vooroordeel en denk dan ná.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 23:06

maras schreef:
Allereerst: ik vind jouw discussies altijd bijzonder boeiend HC, je bent één van de weinige personen die nog foutloos en in correct Nederlands ( of Frans :-) ) schrijft en over het algemeen geven je topics redenen tot nadenken dus ga vooral zo door!

Bedankt (maakt halve buiging onderwijl breedzwaaiend de hoed afnemend).

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:13

Huertecilla schreef:
NoGo schreef:
-dat het totaal nutteloos is een hond een dek op te doen omdat het een dier is enz....

None of the above maar;

:') _O- NoGo... Denk nou eens ná!!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 23:30

amyz schreef:
Al blijft t een hond, geen modepopje :)

Imo zijn dat twee scheten in een netje.

1. Denk je dat de hónd daar mee zit?

Lees wat Yamcha over haar Raf schrijft.

Als die hond er geen last van heeft en van de aandacht geniet dan rest er toch alleen een ménsenprobleem van perceptie in een hokje?!

2. In NL (en veel andere vooral westese landen) staat het door jou niet ingevulde holle begrip ´hond zijn´ al een heel stuk van het ethogram van de gedomesticeerde hond afgegleden op het hellende vlak :)*

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:31

Huertecilla schreef:
NoGo schreef:

None of the above maar;

Fred_Kroket schreef:

Nou sorry hoor maar ik snap het niet en ik heb er echt over nagedacht, misschien word het tijd voor een borrel?
Daarbij zie ik toch echt niet een vooroordeel hoor, wel een vraag waar ik weer geen antwoord op krijg :')

HC ik heb toch echt me best gedaan sirieus te blijven, maar je draait overal om heen, gaat zelf gigantisch offtopic en volgens mij snap je zelf niet waarom je dit topic bent gestart, want een antwoord geven doe je niet?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:43

Fred_Kroket schreef:
Huertecilla schreef:
None of the above maar;

Waarom? Naar mijn mening doet hij dat zelf ook niet! _O-

Hij pikt één zinnetje uit een post en gaat daar vervolgens op doorborduren (schiet enorm in de verdediging), terwijl hij in mijn ogen niet de moeite neemt om de hele post door te nemen en dan te ontdekken dat hij eigenlijk ongeveer hetzelfde vertelt als wat gepost is.

Weer even on topic, want anders word ik weer getemt, ik ben zelf dus absoluut geen voorstander van "kleding" voor honden en zal dit dus ook nooit kopen voor mijn hond. Ook heeft mijn hond een simpele riem (gebruik hem toch niet, mijn hond is afgericht). Ik geef mijn geld liever uit aan nuttige dingen voor de hond, zoals goed voedsel.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 23:47

Agossie, hoe weet je dan dat je nu ontopic bent, ik vraag al meerdere keren wat hij nu wil met dit topic en wat zijn vraag is en krijg als antwoord stap voorbij je vooroordeel en denk na :')
Is dat dan ook ontopic? En wat is dan het doel van dit topic?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:02

NoGo schreef:
Agossie, hoe weet je dan dat je nu ontopic bent, ik vraag al meerdere keren wat hij nu wil met dit topic en wat zijn vraag is en krijg als antwoord stap voorbij je vooroordeel en denk na :')

Tja, daar zeg je me wat... Dat vind ik een heel goed punt. Wat ik dènk is dat hij van honden mode-artikelen wil maken en als je daar tegen bent of het daar niet mee eens bent... Nou, maak dan je borst maar nat.

Ik heb vrij vroeg in het topic gereageerd op zijn topic onderwerp èn op zijn OP. Daar werd door TS heel negatief op gereageerd. Dat heb ik nu enigzsins herhaald, om "temmen" tegen te gaan, aangezien er ergens anders in het topic door een mod is gemeld dat er "on topic" gereageerd moet worden. Vandaar dus dat ik een poging doe... :j

Zal nu wel weer getemd worden en deze post zal wel weer verwijderd worden, omdat meneer het er niet mee eens is, denk ik... :x

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:22

Agossie schreef:
NoGo schreef:

Tja, daar zeg je me wat... Dat vind ik een heel goed punt. Wat ik dènk is dat hij van honden mode-artikelen wil maken en als je daar tegen bent of het daar niet mee eens bent... Nou, maak dan je borst maar nat.

Ik heb vrij vroeg in het topic gereageerd op zijn topic onderwerp èn op zijn OP. Daar werd door TS heel negatief op gereageerd. Dat heb ik nu enigzsins herhaald, om "temmen" tegen te gaan, aangezien er ergens anders in het topic door een mod is gemeld dat er "on topic" gereageerd moet worden. Vandaar dus dat ik een poging doe... :j

Zal nu wel weer getemd worden en deze post zal wel weer verwijderd worden, omdat meneer het er niet mee eens is, denk ik... :x

Ooo heeft hij er een handeltje of aandelen in dan?

Nu even sirieus, het klinkt eigelijk nog best logisch HC dat zou betekenen dat je mijn post hebt gezien als vooroordeel, maar het geeft ook aan dat je niet heb gelezen.
Het was namelijk een vraag aan jou met voorbeelden, en ik vind het zeer apart als je daar zo op reageerdt, want in mijn ogen ga je dan zelf offtopic?

Maargoed even voor de duidelijkheid ik heb geen vooroordelen omtrend het het dragen van een dek voor de hond mits functioneel voor de hond.
Dus niet als 1 of ander mode-ding voor de hond, want dat staat zo leuk, schattig blablabla.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 00:43

Ok, de getoonde jasjes zijn geen porem :') maar laten we wel wezen: zolang de hond er niet in stikt van de warmte of struikelt, zal het die hond zelf weinig schelen.
Als een hond bewust zou kunnen kiezen tussen 8 uur per dag alleen zitten plus reistijd is dat zelfs nog meer! of een vaag Armani pakje dragen, dan vermoed ik dat Armani gouden tijden zou beleven wat de verkoop van hondenkleding betreft. Eenzaamheid en verveling vormen een groter probleem voor de meeste honden, dan de discutabele smaak op kledinggebied van de baas.

Wel zou je kunnen zeggen dat de (te) vergaande vermenselijking van honden treffend wordt gesymboliseerd op voorgaande foto's...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 06:51

Nogo, imo wil hij gewoon discussie en geven kleine dingen zoals in de op geven hem kans daartoe. Dat de op niet zo sterk is weet ie zelf ook wel en daarom reageert ie niet op je vraag.

De discussie mag van hem wijds ingevuld worden als t maar om honden gaat, van mode accessoires tot welzijn en eignlijk zijn we het allemaal wel redelijk eens, functioneel dikke prima, voor de lol achja het hindert de hond toch niet, 20 verschillende outfits voor elke gelegenheid vragen we ons niet af of je niks beters te doen hebt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 08:23

Zoolgangster schreef:
Als een hond bewust zou kunnen kiezen tussen 8 uur per dag alleen zitten plus reistijd is dat zelfs nog meer! of een vaag Armani pakje dragen, dan vermoed ik dat Armani gouden tijden zou beleven wat de verkoop van hondenkleding betreft.

Goed verwoord.
Je wijst terecht op;
4. Freedom to Express Normal Behaviour - by providing sufficient space, proper facilities and company of the animal's own kind.

De eventuele persoonlijke smaak en primaire reactie plaats je hiermee in een veel belangrijker perspectief.

Bij paarden zie je dat verwrongen perspectief ook. ´Goed verzorgd´ met regendek, vliegendek, zweetdeken, beenwarmers en als het geluk heeft een uurtje weidegang.

Idem eten.
Paard kan geen paard zijn, hond geen hond mbt fundamentele behoeftes van die diersoorten.
De verontwaardiging over de tuxedo is dan :?
Stap daar eens voorbíj dus en kijk naar de fundamentele vrijheden van de hond :)*

+:)+ Zoolgangster. Je raakt de kern van het onderwerp.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:37

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 11:51

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:09

maras schreef:
Wat betreft het aankleden van honden, ik heb 3 honden waarvan er 2 hond zijn en 1 is om mee te spelen en ja die heeft af en toe ook een shirt aan, heeft ze in mijn ogen geen last van, er zit toch al geen beweging in het beest, gun mij dan de lol om het beestje af en toe leuk voor de dag te laten komen
Daarentegen zal ik mijn paard nooit belasten met dekens, bandages, springschoenen of dat soort aankleedmateriaal dus ieder zijn hobby zal ik dan maar denken.

Je hebt dus 2 honden en een levend speelgoed beest. Als dat hondje er geen last van heeft moet je dat ook zelf weten maar ik heb geleerd (en dat leer ik mijn kinderen ook) dat dieren geen speelgoed beesten zijn.
Ik gun je die lol maar ik vind er persoonlijk geen lol aan.
Als het om een medische reden nodig is, (zoals bij mijn paard die zomereczeem heeft) doe ik er een deken op maar ik zou bv niet mijn honden een regen deken om doen alleen om de reden dat de hond dan niet gaat stinken, wat dus wel een reden zou zijn voor de TS. Dat moet hij ook helemaal zelf weten maar de TS moet niet gaan beweren dat ik daarmee in hokjes denk, het is niet meer dan een meningsverschil, :)* ieder trekt zijn eigen grens.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:24

_/-\o_

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 15:55

Jis_ schreef:
TS moet niet gaan beweren dat ik daarmee in hokjes denk,

..en als je zou lezen zou je gelezen hebben dat ik dat niet schrijf.

Citaat:
het is niet meer dan een meningsverschil, :)*

ieder trekt zijn eigen grens.

..en dat ik dit wel schrijf.

Verder schrijf ik ook dat het op basis van een sprong naar conclusie gelijk veroordelend afwijzen op grond van hond hond moeten laten zijn, vooroordelend op grond van gebrek aan perspectief is.

Vind je het niks?
Prima +:)+

Vind je dat een hond, hond moet zijn?

Denk je na over wat dat dan is, hond zijn?

Yamcha plaatste hond zijn en tuxedo in perspectief.

bosmonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:08

Mijn haarbal-hond heeft een jasje voor in de regen. Hij heeft namelijk geen ondervacht en is anders binnen de kortste keren nat tot op zijn huid. Daarbij voorkomt het een hoop klitten :-) Natuurlijk wel met stoere camouflageprint _O-

Afbeelding