PeelSlowly schreef:Het is niet zo gek dat ze het woord artistisch niet kent, want dat bestaat niet in het Nederlands. Ik denk dat je artistiek bedoelt. Misschien moet je je (synoniemen)woordenboek er even op naslaan
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anneliesdj schreef:Ik geef alleen aan wat de reden is voor een verbod, als elke hond zich netjes zou gedragen was niemand op het idee van een verbod gekomen
RoosIris schreef:Ik vind het hondenverbod in winkelcentra prima! Mensen lopen daar met hun boodschappen en vers eten. En dan zou ik daar met mijn uitharende hond die net uit sloot komt rond gaan lopen? Lekker!
Nee zoiets het respect voor de mensen die het niet zo fris vinden om haren/blubber/zooi op hun verse schone eten te hebben! Ik vind dat ook niet erg fris!
mistery schreef:Vies in de winkel? Waarom als ik vragen mag? Bijna zit verpakt en wat niet verpakt zit, mag ik hopen dat je dat thuis wast. Een hond loopt op dezelfde vloer als wij dus ik snap het 'vieze' er niet van.
Citaat:En fietsenrekken zijn voor fietsen, niet voor honden
Huertecilla schreef:RoosIris schreef:Ik vind het hondenverbod in winkelcentra prima! Mensen lopen daar met hun boodschappen en vers eten. En dan zou ik daar met mijn uitharende hond die net uit sloot komt rond gaan lopen? Lekker!
Nee zoiets het respect voor de mensen die het niet zo fris vinden om haren/blubber/zooi op hun verse schone eten te hebben! Ik vind dat ook niet erg fris!
Een stapel vooroordelen en misconcepties welke illustreert hoe ver de moderne mens van het dier is vervreemd.
Je verwoordt dat er een grote sociale weerstand is tegen een hond meenemen.
RoosIris schreef:Vooroordelen? vooroordelen over wat?????
beeld wat RoosIris en Lieveli schetsen is vrij representatief.
Huertecilla schreef:RoosIris schreef:Ik vind het hondenverbod in winkelcentra prima! Mensen lopen daar met hun boodschappen en vers eten. En dan zou ik daar met mijn uitharende hond die net uit sloot komt rond gaan lopen? Lekker!
Een stapel vooroordelen en misconcepties welke illustreert hoe ver de moderne mens van het dier is vervreemd.
Je verwoordt dat er een grote sociale weerstand is tegen een hond meenemen.
Huertecilla schreef:RoosIris schreef:Vooroordelen? vooroordelen over wat?????
Euh... over honden en besmetting![]()
Bedankt ook Lieveli.
Jij víndt het vies en dus heeft een hond niks te zoeken in waar jij dat vindt. Op basis van![]()
Jouw opmerking over fietsenrekken is echt geweldig in dit verband![]()
Hetbeeld wat RoosIris en Lieveli schetsen is vrij representatief.
Daarom is het voor een hondeigenaar die zijn/haar hond als kameraad graag meeneemt opportuun om
ashley1 schreef:Amen, RoosIris.
Waarom zou je het uberhaupt moeten willen om je dier mee te slepen naar een winkel(centrum).
Beestje zelf wordt daar denk ik niet echt gelukkig van.
kon tenminste wat zien, en kreeg geen schoppen meer.Huertecilla schreef:anneliesdj schreef:Toevallig heeft zo'n aanlijngebod wel een reden, als jij met je onopgevoedde hyperactieve herder onaangelijnd door het winkelcentrum loopt en dat mormel springt mijn kind omver om vervolgens zijn ijsje te jatten, dan ben je wel de veroorzaker van zo'n gebod.
Dus er is tóch een sociale barière![]()
De angst voor wat er eventueel zoú kunnen gebeuren?
De perceptie van eng maakt realiteit in deze.
Elke keer dat een bezorgde moeder met een kleiner kind die een grotere hond voorbij ziet komen krijgt zij een bevestiging van die angst en dat wordt dan vanzelf geprojecteeerd op dat honden eng zíjn.
Zo ontstaan verboden voor honden en is de RAD ontstaan![]()
RoosIris schreef:Nee mijn hond gaat lekker mee op jacht...dat is waar ze voor bedoeld is en haar neus WEL kan gebruiken waar hij voor bedoeld is.
resultaat van de ban op de hond in de samenleving
RoosIris schreef:Zie net je topic over de halsbanden.
Tja als je honderden/duizenden euro's besteed aan een halsband. Dan snap ik dat je je honden niet als ECHTE honden behandeld..
Dan snap ik ook meteen waarom je ze mee wil nemen naar een supermarkt.
HC: Misschien een idee om een hond als hond te zien? Je te gaan verdiepen wat een ECHTE hond nodig heeft?
Huertecilla schreef:RoosIris schreef:Zie net je topic over de halsbanden.
Tja als je honderden/duizenden euro's besteed aan een halsband. Dan snap ik dat je je honden niet als ECHTE honden behandeld..
Dan snap ik ook meteen waarom je ze mee wil nemen naar een supermarkt.
HC: Misschien een idee om een hond als hond te zien? Je te gaan verdiepen wat een ECHTE hond nodig heeft?
De geest is net als een parachute; werkt het beste wanneer open.
Wat is een ´echte hond´?
Wat hééft die nodig?
Moet een saluki gazelles kunnen doden?
Een bouvier koeien kunnen hoeden?
Een teckel dassen kunnen bevechten?
Moet een jachthond altijd mee kunnen op jacht, alleen maar mee ´jagen´?
Dan moet een gezelschapshond altijd mee