anneliesdj schreef:Lamar schreef:heeft dus ouders die nog nooit op een tentoonstelling zijn geweest en nergens op zijn getest. Daar kom je dus, als je genoeg te zeggen hebt binnen de rasvereniging, gewoon mee weg.
Ga met de teef naar een paar tentoonstellingen, haal daar een paar ZG's, laat haar aankeuren en klaar is je fokteef.
Krijgt die teef ZG's?
Ik vind die kop niet lekker ogen, onderbeet lijkt te extreem en die ogen ploppen er bijna uit.
http://webcache.googleusercontent.com/s ... clnk&gl=nl
Jaaaa, bij de boxerclub natuurlijk, kijk hierboven maar eens tussen
en ze is in april zelfs gedekt:
05-04-2011
Dekking/Mating
Carmondene Hanky Panky X Wahida v.'t Regge Home
. Buiten dat leiden veel mensen aan een zekere zelf overschatting of vinden ze een hond die luisterd gewoon saai of past een GR niet bij de bank (de kleurvariatie is toch beperkt
). Jij kan wel heel elitair roepen dat je de essentie van het ras moet bewaren maar het is gewoon niet realistisch wat je zegt
Dat is tegenwoordig nergens meer over rashonden. De domste verwijten worden dnaar je kop gesmeten! 
. Ik zeg ook niet dat ik het niet zonde vind ik denk alleen echt niet dat het nog realistisch is om echt alle honden die van een werkras zijn met een werkfunctie te blijven fokken. Er zal altijd wel vraag blijven naar goede politie honden en ik vind het voor mechelaars en duitse herder ook echt wel realistisch om echte werklijnen te hebben, daar kan je echt wel op blijven fokken. Maar de gene dit dit zij haalde ook "vecht" honden aan, het kan aan mij liggen maar volgens mij is daar dus echt geen enkele plek meer voor in de maatschappij van nu dus waarom zou je die honden nog zo willen fokken. In nederland is bijv ook nauwelijks jacht zouden wij dan in Nl maar geen jacht honden moeten hebben of hebben die nog een ander nut. En als ze een ander nut krijgen waarom zou je daar dan niet op gaan fokken. Je kan wel zeggen dat een herdershond (zoals een herder of een collie) zijn herdersinstinct moet behouden maar als je dan uiteindelijk alleen maar sport met die honden gaat bedrijven die weinig met herderen te maken heeft dat toch betrekkelijk weinig nut. Maar je kandan toch wel hun werkwillige, slimme en ennergieke karakter voor een deel behouden.