oeh ik heb vogel voorpret Mn bestelling van zooplus is net binnen gekomen:
De zak trosgierst was iets groter dan ik had verwacht
Kentaro
Geplaatst: 09-09-11 11:35
Ja, Joey heeft een ring om! (hebben we ook echt op gelet!)
Ik heb het ook continu over hem, maar de vogel moet gesext worden om het geslacht te bepalen en dat hebben wij nog helemaal niet gedaan.......
kiwi, die stokken hebben wij ook!! Vind ze alleen wel lastig schoonmaken... (hij is op het moment aan de dunne en dan is het helemaal een gedoe om die stokken goed schoon te krijgen. Trosgierst is ie echt helemaal gek op!!
Melvern
Geplaatst: 09-09-11 11:37
Ik heb zelf helaas geen echte papegaai, maar wel 2 valkparkieten. 2 echt onzettend slimme beestjes vooral het mannetje is ongelovelijk slim. Ik heb hun bij een kweker vandaan maar ze hebben beide geen ring. De man had zijn been gebroken en kon niet de voliere in om de jongen op tijd te ringen. Ook heb ik nog 10 grasparkietjes allemaal bij kwekers vandaan, 8 zebravinken bij kwekers vandaan, 2 japanse meeuwen bij de kweker vandaan en 2 bourkeparkieten ook van een kweker. Bij mij in de buurt vallen de dierenwinkels erg tegen. Er zitten nu 3 valkparkietjes waarvan 1 zo sneu is, kan het bijna niet over mijn hart verkrijgen hem daar te laten. Ik heb alleen nu geen ruimte en ik weet zeker dat ze niet in orde zijn en wil mijn vogels niet in gevaar brengen. Ook bij de grasparkietjes zitten wel eens parkietjes in met ziektes. Parkieten zonder slagpennen, lange vergroeide snavels en jonge vogels die nog niet zelfstandig zijn.
Mijn 1e papegaai heb ik uit de dierenwinkel 30 dec 2006. Dago mijn edelman. Wist ik veel dus hup internet op Zodoende info verzameld. Dago laten testen en toen Hippy edelpop erbij gekocht van een hobbykweker. dat was in mei.in juli kwam Pipo mijn blauwgele ara pop erbij van particulieren, maar was zo jong dat ik handopfok heb gedaan (kwam uit een broedmachine) in maart 2008 kwam Bumba een groenvleugelara. Toen kreeg ik mijn 1e grijsje,Bram...een popje van 28 jaar, Doris, ook een afdankertje omdat hij schreeuwde. Heidi gekocht bij een hobbykweker, en peter weer opgevangen net als Nudy en tattoo de bbtjes. en nu als laatste is Lola afgelopen zaterdag gebracht van iemand die er vanaf wou. Al mijn vogels zijn getest en zitten nu buiten. Behalve Loladie is nog niet getest en zit nu dus binnen. Als ze strakjes door de keuring is dan komen Bram en Peter de 2 grijsjes ook weer binnen maar nu zit Lola in carantaine. Ik huisvest de vogels allemaal samen dus als iemand nog een edelman weet.. Maar ook daar loop ik wel weer tegenaan. Mijn vogels hoeven niet te kweken,maar het zou leuk zijn als ze dat strakjes gaan doen. Met de meeste vogels kan ik gewoon kroelen enzo, alleen sommige opvangers zijn niet zo lief. Maar dat geeft niet ze hebben het goed nu.
Gewoon ophangen, dat touw en die blokjes kan die heerlijk aan knagen Mn valkje was in het begin ook panisch voor speeltjes, op een gegeven moment gaan ze er wel voorzichtig in bijten of dat enge ding hem echt niet gaat opeten. En dan komen ze erachter dat het toch wel leuk is
Haha succes Ik weet zeker dat hij na een paar dagen wel aan het speeltje gewend is
bosefoso
Geplaatst: 09-09-11 13:11
Papegaaien zijn erg wantrouwend als het over nieuwe dingen in de kooi gaat, een hele normale reactie van Coco dus! Het kan goed een weekje duren voordat ze gewend is!
Oke.... ja coco doet niets.... nou stop ik mijn vingers ook niet in zijn kooi....
Maar het leek me dat het geen vrolijkheid was haha
Kentaro
Geplaatst: 09-09-11 13:44
Ik zou het ook niet aanraden op zo'n moment... M'n vriend is een paar jaar terug gebeten in zijn vinger door een amazone en dat was echt door en door..........
Laatst bijgewerkt door Kentaro op 09-09-11 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt
pipo
Geplaatst: 09-09-11 13:44
Dat is een teken van "pas op jij he" als je verder komt grijp ik je. Let maar op dr ogen die zullen dan ook gaan pinpointen. (pupillen groot dan weer klein) Als jij iets met haar wil gaan doen moet je je er niets van aantrekken en doen wat jij wilt doen.. Wel 1 maarrrrr als ze bijt trek dan niet weg maar duw verder. Ook kun je de rug van je hand aanbieden zodat ze geen grip heeft als ze wil bijten. Als je het goed gaat bekijken heeft ze nu al een beetje gewonnen, want door het "bol"zitten jaagt ze jou weg. Verglijk het met een hond die waarschuwend gromt... als je hem dan meestal een grote bek geeft, weet ie zijn plaats en is het leed geleden. Papegaaien zijn slim, slimmer dan een hond en hun snavel wekt vaak angst bij mensen die het niet gewend zijn. Ik zou dus zeggen doorzetten en je niet laten afschrikken als je idd een band wil met haar. Wees er wel op bedacht dat je met het heropvoeden van een gaai lang bezig bent en vaak een stapje terug moet doen. Ik weet niet waar je in drenthe woont maar ik wil m wel voor je wieken. geef maar een pmmetje als je intresse heb.
Eerst wilden we dat wel, maar dan moeten vreemde mensen aan haar zitten enzo ben bang dat ik het dan helemaal voor mezelf verpest....
Ze wint dus dan nu inderdaad al van me.... Terug trekken doe ik zeker niet... en als ik dr hok schoonmaak is ze aan het kijken wat ik doe en 1 keer kwam ze kei hard naar beneden met de snavel open. Toen stopte ik even met schoonmaken en liet ik mijn hand stil liggen in de kooi.... ze heeft niet gebeten of gepikt ze klom weer terug naar boven....
Trouwens... ik loop dan niet meteen weg... Ik ga dan met dr kletsen net zolang tot de veren weer naar beneden gaan dan pas loop ik weg...
Zoals net dan ga ik even op de stoel bij dr zitten kletsen dan is ze gewoon aan het luisteren en dat koppie beweegt dan mee... Op het moment dat ik weg loop krijgt ze dan ineens weer dikke verhalen haha.
Omdat ze zoveel kletst in mijn bij zijn heb ik niet het idee dat ze me niet mag...... Maar misschien bang? of onzeker?
Kippetje is op dit moment verstoppertje aan het spelen. Dan kruipt ze onder de salontafel, kruipt ze eronderuit en roept dan Kiekeboe! God o god, dat kan uren duren, ze wil nu niet gevangen worden....
Gerda, door wieken maak je de papegaai afhankelijk van je en kan je haar makkelijker benaderen als je haar dan dus ergens anders neerzet. Als je haar laat wieken zal ze jou niet de schuld geven hoor.Haar kooi is ze nu aan het verdedigen en jij bent de indringer. Zolang je aan de andere kant van de tralies bent is het goed.
Heerlijk zo'n kip die druk is met zichzelf! Doe je wel s kiekeboe met een handdoek of theedoek of zo?? dat vinden ze ook geweldig.
Kentaro
Geplaatst: 09-09-11 15:07
Ik zie het helemaal voor me, zo'n vogel onder de tafel vandaan.................
Ik vond het gewiekt zijn wel een heel groot voordeel hebben!! Nu moet je er echt heel goed opl etten dat de achterdeur niet open staat wanneer hij eruit is, daar hadden we in het begin totaal geen last van....
CoSnuf
Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-11 15:09
Maar is dat slim op deze leeftijd?
Ik heb er totaal geen verstand van hoor haha.... Vandaar dat ik het gewoon vraag
Kentaro
Geplaatst: 09-09-11 15:17
Dat kan op iedere leeftijd! Het is ook niet zo dat je na een keer klaar bent, de pennen groeien weer aan. (nu ligt het er ook wel weer aan hoe je het doet, want er zijn verschillende manieren!)