Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:01

@ youngster al jouw ideeën kosten geld en ik denk dat dat het grootste probleem is.

Iemand die wil dat zijn kat normaal doet en gelukkig is gaat voor oplossing zoeken.

Ik weet heus wel waar ik over praat heb 4 katten en maar 2 bakken :D doe het goed en ook bij mij was er eentje die naast de bak pistte (toen had ik wel minder katten) uiteindelijk hebben we de oorzaak gevonden.

En 9 weken geleden was het weer zover.. weer oorzaak gevonden blaasontsteking hup AB en nu weer braaf met zijn alle op de bak

Je wilt niet weten hoe ongelukkig een kat is, als ie het naast zijn bak doet en kat wilt niet zijn huis bevuilen

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:02

Roosch schreef:
Ik vraag me af wat je met vriend zou doen als die ineens incontinent wordt.. Dan heb je de plas ook in je bed zitten.
Ga je dan tegen je huisdieren schelden? Komt er weer een nieuw topic op Bokt..
"Ik heb uren tegen m'n katten staan roepen dat ik het nu ECHT beu ben, en dat die kerel moet gaan."

:')

Gelukkig is de kat niet incontinent, maar gewoon dwars. Moest ze incontinent zijn -zoals paps z'n hond- had ik wel pillen onder dr eten gegooid hoor. Wat een reactie..

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:02

Waarom plast de kat op jouw spullen? En waarom juist op die persoonlijke spullen?
Hoeveel kattenbakken heb je? En op welke plekken staan die in huis? Wat voor kattengrit? Hoe lang gebruik je dat al?
Drinkt ze veel? Hoe ziet haar urine eruit? Hoeveel uur per dag is ze alleen thuis?

Katten houden van regelmaat.. verhuizingen kun je niks aan doen, maar geef het beestje de tijd om te wennen... Een nieuwe hond doet er ook geen goed aan, dan is ze uit haar doen en vaak nog meer een aanleiding om te piesen..

Ik zou eerst eens wat gaan proberen voordat je hier op bokt gaat verkondigen dat je je kat haat.. Maar als ik het zo lees heb je allang besloten dat het beestje wegmoet.. ?

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:03

Dat doen we met opa en oma ook hè? Als het te lastig wordt. Daarom is de maatschappij momenteel zo verrot. Mensen pakken problemen niet meer aan om op te lossen, maar om er over te kunnen zeiken! En dat is de toekomst... Brrrr, ik moet er niet aan denken zeg.

Nee hoor, een kat veroorzaakt een probleem en dan is het zaak om een oplossing te zoeken. Er is altijd een oorzaak. Altijd! En die oorzaak moet je oplossen. Maar dat is te moeilijk, dus gooien we de kat er maar uit. Ik ben geen tere ziel, maar wel een enorm dierenliefhebber. Jullie 2 (Tessa en Kannie) zijn geen huisdieren waard. Het komt inmiddels wel naar voren dat er aan een oplossing gewerkt wordt. Je vriend mag daar ook wel wat energie in steken? Als hij de kat wil houden, kan hij toch de zooi opruimen? Koop je op zijn kosten een andere tas? Ik denk dat je dan de kat nog eens gaat aanmoedigen om nog eens in een tas te plassen? :D Blijkbaar vindt hij het niet erg, nou, laat hem het dan opruimen? Ik neem aan dat jij zijn bed hebt verschoont na dat akkefietje met je hond? Zo lossen we dat hier op. Ik wil mijn hondje houden, dus ík ruim het meestal op. En wat je wil van een kat hè? Dat doen ze meestal niet. :P

Voor het sociale aspect móet een jonge hond minimaal 8 weken in een nest blijven. Dat is voor het sociale aspect. Ik heb legio bewijzen gezien van honden die jonger waren en uithuis werden geplaatst. Dat werden echte probleemhonden. Dus ik blijf bij mijn stelling.
Laatst bijgewerkt door idefix4 op 06-09-11 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

youngster

tita schreef:
@ youngster al jouw ideeën kosten geld en ik denk dat dat het grootste probleem is.

Iemand die wil dat zijn kat normaal doet en gelukkig is gaat voor oplossing zoeken.

Ik weet heus wel waar ik over praat heb 4 katten en maar 2 bakken :D doe het goed en ook bij mij was er eentje die naast de bak pistte (toen had ik wel minder katten) uiteindelijk hebben we de oorzaak gevonden.

En 9 weken geleden was het weer zover.. weer oorzaak gevonden blaasontsteking hup AB en nu weer braaf met zijn alle op de bak

Je wilt niet weten hoe ongelukkig een kat is, als ie het naast zijn bak doet en kat wilt niet zijn huis bevuilen

_/-\o_

Katten zijn zulke schone beesten, dus er is iets mis. Als eigenaar is het gewoon je plicht om te achterhalen wat er dan mis is!

Roosch

JunkDeLuxe schreef:
Roosch schreef:
Ik vraag me af wat je met vriend zou doen als die ineens incontinent wordt.. Dan heb je de plas ook in je bed zitten.
"Ik heb uren tegen m'n katten staan roepen dat ik het nu ECHT beu ben, en dat die kerel moet gaan."

Gelukkig is de kat niet incontinent, maar gewoon dwars. Moest ze incontinent zijn -zoals paps z'n hond- had ik wel pillen onder dr eten gegooid hoor. Wat een reactie..

Hoe weet je zo zeker dat het dwarsheid is?
Denk je nou echt dat die kat denkt 'laat ik eens lekker in de handtas van m'n baasje gaan zeiken om haar dwars te zitten..'

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:04

tita schreef:
Er is geen DA die zegt dat een kat met 6 weken zelfstandig is := := erken gewoon dat je fouten heb gemaakt en dat daar die kat de dupe van is.

Bovendien officieel moet je voor elke kat een eigen bak + een extra bak hebben dus 3 katten is 4 bakken.
Maar goed ik denk dat dat niet meer zou helpen.

Jij staat absoluut niet open voor advies je haalt er hele andere dingen bij zoals verhaal krabpaal en plaatst je zelf in slachtoffer rol maar er is er maar een slachtoffer en dat is Nala

Haar huis is niet meer haar huis en voelt niet als een tehuis.
Zou daar maar eens aan gaan werken

Citaat:
ik zeg wel hondje, maar ik spreek hier wel over een 4 jarige pitbull

dit is stoer doen...waarom een dier bij zijn ras benoemen waarom?????????????? juist ja de druk er op leggen dat je een echte hond heb duuhhh

Citeer dan de rest van de zin er ook maar bij hoor. ALS DE KAT GEBETEN WORDT DOOR EEN PITBULL, HEB IK EEN LEVENSGROOT PROBLEEM.

Maar zoals ik al zei: lees maar lekker wat je denkt te lezen.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:04

neus door de plas halen werkt ook niet. Die van mij had toch echt blaasontsteking maar duurde heel lang vorodat je bloed in de plas vond. En toen was het nog zoeken welke van de 4 het dan was. Maar tussen het ontstaan en het constateren heeft een aardige periode gezeten. Beestje van plaste terecht naast de bak. Toen ik bloed vond was ik alleen maar blij want ga dat maar vinden in de kattenbak.

Ik denk dat het voor jou en het beestje beter is als je een leuk thuis zoek voor haar. (en dan niet meteen het asiel maar een goed thuis) Vermoedelijk met geen andere dieren en honden en iemand die er veel aandacht aan wil geven

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:04

Heeft de kat een mogelijkheid om naar buiten? Anders zou ik ze overdag mooi naar buiten laten en 's avonds/eind van de middag weer naar binnen. Uiteraard moet je dan wel zorgen dat ze ergens bij huis kan schuilen als het slecht weer is.
Zo heb ik de katten ook zindelijk gekregen, waardoor ik helemaal geen kattenbak in huis meer heb staan. En ook niet nodig dus. Ik heb toen de katten oud genoeg waren en het gebied rond het huis kenden, ze gewoon 's morgens naar buiten gedaan, deur van ons schuurtje open om te schuilen. En 's avonds rond etenstijd weer naar binnen. 'S nachts bleven ze dan binnen en gingen de volgende ochtend weer naar buiten. Dan deden ze dus overdag mooi hun behoefte buiten en hebben ze zich dat zo aangewend. Nu hebben we een kattenluikje in de achterdeur en kunnen ze komen en gaan wanneer ze willen.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:05

Roosch schreef:
Hoe weet je zo zeker dat het dwarsheid is?
Denk je nou echt dat die kat denkt 'laat ik eens lekker in de handtas van m'n baasje gaan zeiken om haar dwars te zitten..'

Nou nee dat nou ook weer niet. Ze pist gewoon overal, niet perse in mijn handtas. Ik denk wél dat ze dit doet om dwars te liggen, maar niet dat ze enig onderscheid maakt tussen de spullen waarop ze plast.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:05

TS, waarom heb je dit topic gestart?? Er worden tientallen suggesties gegeven, maar je doet er niks op uit.
Als je een topic start neem ik aan dat je openstaat voor suggesties en meningen?? Niet dat je continue blijft verkondigen dat de kat stom en dwars is....

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:06

supertinkie schreef:
Heeft de kat een mogelijkheid om naar buiten? Anders zou ik ze overdag mooi naar buiten laten en 's avonds/eind van de middag weer naar binnen. Uiteraard moet je dan wel zorgen dat ze ergens bij huis kan schuilen als het slecht weer is.
Zo heb ik de katten ook zindelijk gekregen, waardoor ik helemaal geen kattenbak in huis meer heb staan. En ook niet nodig dus. Ik heb toen de katten oud genoeg waren en het gebied rond het huis kenden, ze gewoon 's morgens naar buiten gedaan, deur van ons schuurtje open om te schuilen. En 's avonds rond etenstijd weer naar binnen. 'S nachts bleven ze dan binnen en gingen de volgende ochtend weer naar buiten. Dan deden ze dus overdag mooi hun behoefte buiten en hebben ze zich dat zo aangewend. Nu hebben we een kattenluikje in de achterdeur en kunnen ze komen en gaan wanneer ze willen.

Jammer genoeg niet, we wonen op de 5de..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:06

Heb je al bloesems geprobeerd?

easygoing

JunkDeLuxe schreef:
Roosch schreef:

Dus ze zit van een afstandje met haar middelteentje omhoog naar je te zwaaien,steekt haar tong ui en maakt een plaaggeluidje?

Roosch

Een kat denkt niet zoals wij, TS..
Een kat denkt echt niet 'Nou, laat ik gezellig eens het hele huis onderplassen. Dat zal ze leren! Lekker puh!'
En dan haar tong ook nog uitsteken zeker.. Teveel Tom & Jerry gekeken vroeger??

Ik geloof dat je dat beest dolblij zou maken als je die naar een goed huisje zou sturen.
Een goed huisje, waar het beestje naar buiten kan, waar het beestje wordt onderzocht op problemen en waar de oorzaak van dit probleem wordt onderzocht.

Je kan wel mopperen wat je wil maar het is je eigen schuld, JIJ zoekt niet uit wat het probleem is en JIJ zoekt daardoor niet uit wat de oplossing kan zijn.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:08

Roosch schreef:
Een kat denkt niet zoals wij, TS..
Een kat denkt echt niet 'Nou, laat ik gezellig eens het hele huis onderplassen. Dat zal ze leren! Lekker puh!'
En dan haar tong ook nog uitsteken zeker.. Teveel Tom & Jerry gekeken vroeger??

Ik geloof dat je dat beest dolblij zou maken als je die naar een goed huisje zou sturen.
Een goed huisje, waar het beestje naar buiten kan, waar het beestje wordt onderzocht op problemen en waar de oorzaak van dit probleem wordt onderzocht.

Je kan wel mopperen wat je wil maar het is je eigen schuld, JIJ zoekt niet uit wat het probleem is en JIJ zoekt daardoor niet uit wat de oplossing kan zijn.

_/-\o_

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:09

Het enige wezen wat kan dwars liggen is een mens. Een dier doet niks menselijks. Dat blijven dieren met gewoontes en die doen dingen omdat de natuur dat ingeeft. Blijkbaar zit er dus toch ergens een storende factor die deze kat dit laat doen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:09

Cesar laat de mensen ook anders kijken naar hun huisdier, je moet kijken waarom de kat het doet?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:10

laat je vriend dit topic eens lezen, weet ie gelijk dat ie beter een goede baas voor de kat kan zoeken ipv haar bij jou te laten, scheeld een boel overredingskracht denk ik

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:11

Dais_ schreef:
Waarom plast de kat op jouw spullen? En waarom juist op die persoonlijke spullen?
Hoeveel kattenbakken heb je? En op welke plekken staan die in huis? Wat voor kattengrit? Hoe lang gebruik je dat al?
Drinkt ze veel? Hoe ziet haar urine eruit? Hoeveel uur per dag is ze alleen thuis?

Katten houden van regelmaat.. verhuizingen kun je niks aan doen, maar geef het beestje de tijd om te wennen... Een nieuwe hond doet er ook geen goed aan, dan is ze uit haar doen en vaak nog meer een aanleiding om te piesen..

Ik zou eerst eens wat gaan proberen voordat je hier op bokt gaat verkondigen dat je je kat haat.. Maar als ik het zo lees heb je allang besloten dat het beestje wegmoet.. ?

Ze plast niet enkel op mijn spullen, maar ook op die van m'n vriend.
Twee bakken, eentje per kat. Onderling wisselen ze al eens. Verschillend kattengrit, we blijven experimenteren daarin. Drinken doet ze evenveel als onze kater, en haar urine ziet er best ok uit.

Mijn vriend werkt 's nachts, en ik overdag. Dus meestal is er wel iemand thuis. Tuurlijk zijn we in het weekend wel al eens een paar uur weg van huis, en dan laten we beurtelings de hond wel of niet thuis, in het begin namen we haar vaker mee dan nu om de katten wat rust te gunnen, maar sinds ze weer normaal door het appartement durven bewegen, laten we Zara al eens makkelijker thuis.

Moet ze weg of niet.. Als ze stopt met in huis te doen, mag ze van mij gerust blijven. Maar ik ben het gewoon helemaal zat om steeds spullen te moeten weg gooien en machines was te draaien omdat zij in de wasmand of klerenkast plast. De laatste tijd gaat dit laatste beter, omdat de kasten nu altijd gesloten zijn, evenals de wasmand. Maar het valt in mijn ogen niet te vermijden dat er al eens een handtas of een tshirt in de living ligt..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:11

Je mist daar een cruciaal punt, idefix4..
Een kat doet niet alleen dingen omdat de natuur dat haar ingeeft, een kat doet ook dingen omdat het aangeleerd gedrag is.
Of juist niet, in het geval niet-gecorrigeerd gedrag op het moment dat dat nodig was.

JunkDeLuxe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 13:12

inkepink schreef:
laat je vriend dit topic eens lezen, weet ie gelijk dat ie beter een goede baas voor de kat kan zoeken ipv haar bij jou te laten, scheeld een boel overredingskracht denk ik

Scheelt is met T.
Mijn vriend weet 100% hoe ik over de kat denk. Zo zou hij ook over de hond denken, moest die constant in huis doen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:12

Ik heb nog steeds niks gelezen van een dierenarts? Ben ik tegen een muur aan het praten ofzo? :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:13

JunkDeLuxe schreef:
Mando schreef:
Als ik jou kat was had ik ook je hele huis ondergezeken met deze houding van je.

Een advies, zoek een goed huis voor je dieren en zorg dat je nergens meer de verantwoording over heb want je bent ze niet waard.

Ze deed dus ook nog lekker in huis toen ik en m'n vriend 3 maanden uit elkaar waren.
En wie ben jij om te oordelen dat ik geen dieren waard ben? Lekker zeg.

Wie ik ben om dat te oordelen, lees je openingspost nog eens door.. de agressie, de manier waarop je over dit dier schrijf is te ziek voor woorden.
Dus dan zeg ik inderdaad dat je geen dier waard ben... Ook een dier verdient respect en hoe hun reactie ook is de oorzaak ligt vaak bij de eigenaar... nooit gehoord dat een dier spiegelt... dus steek eerst even je hand in eigen boezem voordat je de kat veroordeeld.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 13:14

Citaat:
Gelukkig is de kat niet incontinent, maar gewoon dwars.

Je kat is niet dwars! Als een dier in huis plast komt dat A door een medisch probleem of B door stress.

Je beantwoord niet de vraag van iemand of je DA je kat heeft onderzocht.