Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:01

Klijntjuh schreef:
BTW op pb's met : 'als je hem een spuitje ga geven, geef hem dan maar hier' ga ik uiteraard niet in!

Waarom niet ?
Heb je hem liever dood , dan bij iemand die er wel mee kan omgaan ?
:?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:04

sjonnie48 schreef:
Klijntjuh schreef:
BTW op pb's met : 'als je hem een spuitje ga geven, geef hem dan maar hier' ga ik uiteraard niet in!

Waarom niet ?
Heb je hem liever dood , dan bij iemand die er wel mee kan omgaan ?
:?

Eh sorry hoor, maar zo iemand neem je toch niet sirieus, dat bedoelde ik dus met pas op hem niet naar de eerste de beste te doen.
Deze hond heeft iemand nodig die weet waar hij aan begint en al eerder met dit soort 'probleem'honden te maken heeft gehad.
En zo een bericht als, als je hem een spuitje gaat geven, geef hem dan maar hier..komt over alsof in een opwelling geschreven door iemand die geen flauw benul heeft van wat hij of zij in huis gaat halen :n

anneliesdj

Re: Help.. het loopt uit de hand.. hij heeft gebeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:06

Eens.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:07

Ik heb alleen de posten van de ts gelezen dus misschien is mijn vraag overbodig alvast mijn excuses

TS is de hond geholpen?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:12

Ja is wel heel gevaarlijk , wel eens een bijtwond van een kwaaie chihuahua gezien brr bijt zo je been af , en ze zijn niet te temmen die beesten .
Nee geen andere mensen mee opzadelen , schakel een therapeut in met minstens 5 diploma's voor gevaarlijke honden ,
en een knpv pak aan en evt een verdovingspistool . :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:16

Doet me i.d.d. denken aan Coco the Chihuahua. Volgens Cesar zelf 1 van zijn moeilijkste gevallen; Is uiteindelijk in Cesars' hondengroep terecht gekomen, omdat het niet ging met haar baasjes.

Coco the Chihuahua

Four Pounds of Pure Aggression

When little Chihuahua Coco came to Cesar, he was ready to take on anybody. The Chihuahua was aggressive towards humans and dogs of all sizes. Cesar has said that the four-pound dog was one of his toughest cases.

Often people regard bad behavior from smaller dogs, such as Chihuahuas, as cute. Without meaning to, owners encourage bad behavior and don’t provide them with the rules, boundaries, and limitations they need. This behavior can escalate into serious behavioral issues.

Coco was just such a dog. His frustrated owner brought him to Cesar for rehabilitation. While Cesar rehabilitated the small dog, the entire Millan family got to know him, and his youngest son Calvin really took to him.

When his owner came to pick him up, young Calvin's pleading eyes and childhood innocence led her to offer Coco to the Millan family. Of course, they accepted, and now Coco is an important part of the family!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:17

sjonnie48 schreef:
Ja is wel heel gevaarlijk , wel eens een bijtwond van een kwaaie chihuahua gezien brr bijt zo je been af , en ze zijn niet te temmen die beesten .
Nee geen andere mensen mee opzadelen , schakel een therapeut in met minstens 5 diploma's voor gevaarlijke honden ,

Ook met dit bericht geef je aan dat je geen flauw idee hebt waar je het over praat.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:17

NoGo schreef:
Nikki ik weet in ieder geval dat ik mijn stafford teef noooooit naar jou zou doen (bij wijze van spreken he want ze gaat gewoon nooit weg).
Niet constant dominant, niet constant proberen hogerop te komen?
Bij jou zou ze binnen no-time een levensgevaarlijk monster worden.
Ik vraag me echt af of jij wel eens een roedel honden bij elkaar heb gezien, zo niet je bent van harte welkom een keer te komen observeren.

Het zijn feiten dat een hond niet continu dominant is, dat kán namelijk niet. Ook is een hond niet altijd bezig met hogerop te komen.
Als jouw hond op de bank springt, wil het niet per definitie zo zijn dat de hond probeert boven jou te staan. Het kan ook gewoon om de doodeenvoudige rede zijn dat de hond het gewoon lekker vind liggen ;)
Een hond die trekt aan de riem is niet per definitie dominant omdat hij voorop wil lopen, en ga zo maar verder.
Als je serieus intresse hebt in mijn denkwijze, ben ik zeker bereid het via PB met je te bespreken, maar ik denk niet dat dit topic daar de juiste plek voor is :) .

En nee hoor, jouw hond zou echt niet binnen no-time een levensgevaarlijk monster worden ;) Dat is wat jij denkt, en daar neemt je hond 't loopje mee.
En jep, ik heb een roedel bij elkaar gezien. Heb zelf 3 honden en kennise met een fokkerij, waar ik ook geobserveerd heb. Heel intressant om te zien dat ze precies weten wat hun plekjes zijn, en ze daar totaal geen problemen mee hebben, en dus niet continu bezig zijn met hogerop komen ;)

Ik zie dus blijkbaar hele andere dingen bij observeren dan jij :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:18

Als hij echt zo extreem gevaarlijk is zou ik hem in laten slapen. Dat je het hondje nog in de buurt van je kind durft te laten... (ook al zit je erbij, dat kan ook te laat zijn).

Ik weet dat deze hondjes enorm fel kunnen zijn, dus imo heeft africhting niks met formaat te maken. Het enige waar ik vraagtekens bij heb is het feit dat hij andere honden aangelijnd kan aanvallen. Zo'n krengetje til je gewoon aan zn riempje op..... dus weg trekken bij een grote hond moet makkelijk kunnen.... Er tussen gaan staan is erg dom dus de vraag is of hij uberhaupt je zus met opzet wilde bijten.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:20

sjonnie48 schreef:

:roll:

Vind het best apart... We moeten een Chi behandelen tijdens de opvoeding als een normale hond.
Maar als de normale hond gedragsproblemen vertoont, die ook bij een chi verschillende oorzaken heeft, is het ineens belachelijk? Omdat het maar een chi is?
Ook een chi kan serieuse gedragsproblemen ontwikkelen, waar serieus naar moet worden gekeken. Een chi heeft ook tanden en kan óók bijten...

Serieus... :roll: Op dit gebied eens met NoGo. Waarom reageer je uberhaüpt?

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:27

Nikki Als mijn hond ook maar mogelijkheid ziet om te domineren, zal ze dit zeker doen.
Ze is binnengekomen als herplaatser, moest weg wegens allergie.
Ze beet, had een flink dominantie probleem en heeft letterlijk moeten ervaren dat zij niet de baas was.
Bij elk nieuw persoon zal zij opnieuw de strijd aangaan en dan ook letterlijk!
Mijn honden mogen niet op de bank niet vanwege de dominantie maar omdat ik een stoffen bank heb en ik het gewoon vies vind al die haren overal tussen.
Mijn staff loopt niet voorop aan de riem, ten eerste wil ik geen getrek vind dat echt super irritant en ten tweede is haar reactie naar andere honden veel feller en probeert ze direct te domineren als ze naast me loopt is er nagenoeg niets aan de hand.
Mijn hond een loopje met mij nemen...ehm mijn hond weet wie er hier de 'baas' in huis is maar zal een nieuwe zeker uitproberen, maargoed ben erg benieuwd naar je denkwijze dus stuur je wel even een pb.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:40

NoGo en Nikki ik stel voor dat jullie dit per pb uitvechten?

Ik zou je chi zeker niet in laten slapen hoor! Ik zou echt met hem en een goede honden trainer aan de slag gaan. Het is immers niet zijn fout dat ie zo is, zo is hij omdat jij hem niet beter geleerd hebt.
Sorry als het hard klinkt, maar ik vind dat je hem op zen minst nog een kans moet geven. Hij is jouw dier, en door jouw gebrek aan opvoeding is hij zo geworden, dan kan je hem toch niet dumpen omdat je er geen zin meer in hebt?!
En kunnen jullie het echt niet, kan je misschien een nieuwe eigenaar zoeken die weet hoe hij is en hoe met hem om te gaan. Maar inslapen is geen optie vind ik!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:44

Onze stal hond is als puppy zijnde een keer heel erg geschrokken van de buurvrouw, die haar wilde aaien..(maar dat had ze niet verwacht dus die pup schrok zich kapot)
Haar hele leven heeft ze een bloedhekel aan die buurvrouw, die hoeft haar echt niet te aaien. En ze is nu 13. Ze heeft al meerdere mensen gebeten (het is een waakhond) o.a de buurmannen.
Dit is trouwens een herder. Als het gewoon een huishond was geweest was ze ingeslapen denk ik.. Heb haar vaak meegehad zwemmen, wandelen etc etc en heb haar altijd los laten lopen (waar het mag), omdat ik haar erg goed onder appél had. Buiten was er dan ook niets aan de hand, alleen op het eigen terrein was ze angstig voor vreemden en beschermde ze de boel.
Nu is het omaatje al 13, lichtelijk dement en nu kan de buurman zo binnen lopen :P

Maar Chihuahuas zijn ook enorm pittige en slimme honden.... ik heb je een pb gestuurd. Hoop dat je het opgelost krijgt!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:45

Nikki__ schreef:
sjonnie48 schreef:

:roll:

Vind het best apart... We moeten een Chi behandelen tijdens de opvoeding als een normale hond.
Maar als de normale hond gedragsproblemen vertoont, die ook bij een chi verschillende oorzaken heeft, is het ineens belachelijk? Omdat het maar een chi is?
Ook een chi kan serieuse gedragsproblemen ontwikkelen, waar serieus naar moet worden gekeken. Een chi heeft ook tanden en kan óók bijten...

Serieus... :roll: Op dit gebied eens met NoGo. Waarom reageer je uberhaüpt?

Ik zie sjonnie dat niet belachelijk noemen. Wel zie ik dat Sjonnie vindt dat ze dat kreng eindelijk eens als de hond moeten behandelen die ie is. en niet als een soort pitbull die net uit het vechthonden circuit komt. als je TS bezig hoort zonder te weten dat het over een Chi gaat zou je nl denken dat het om 60kg pitbull gaat.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 12:58

Ik heb je een pb gestuurd.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:01

Probeer anders eens op Hondenforum.nl en benader Tineke of Alma. Die kunnen hem voor je herplaatsen naar een geschikt adres als je dat wilt, ze hebben al meer honden goed herplaatst.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:02

En wat is het verschil? Die chi moet maar een maatje 41 voelen en misschien nog wel extremen, terwijl we de pitbull wel serieus nemen?
Nogmaals, een chi kan ook gedragsproblemen hebben, die zijn niet per definitie minder erg dan die van een pitbull.

Ze behandeld de hond als hond, dat is namelijk al meerdere keren gezegd door TS zelf. Hondje wordt niet verkinderlijkt en krijgt ook gewoon op z'n sodemieter, maar het helpt niet ;)

Dus denk ik dat TS de hulp moet zoeken van een GT die kan kijken wáárom het hondje zo doet.

Sjonnie maakt de situatie wel degelijk balachelijk :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:06

Of het nou een chi of een pitbull is, hij moet aangepakt worden. TS loopt het hele topic excuses te verzzninen voor het achterlijke gedrag van die rat. En dat nog met een kind er bij.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:16

Ik vind het bijzonder dat mensen over een Chi een beetje banketstaaf doen... Net of die geen schade kunnen aanrichten... :roll: Wat is het verschil tussen een Chi, Herder, Labrador, Stafford en noem maar op?

Dus eigenlijk, tegen een Chi durven jullie wel maar een Staff bijvoorbeeld niet? :D Of dat is serieuzer? Ik zou niet weten waarom want ik zou een Chi de kans niet willen geven om mijn kind te bijten. Ik zou zo'n hond niet over de vloer willen hebben...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:19

Nou ik begrijp wel dat je een chi die niet van de bank af wil, makkelijker een zwieper geeft dan een 60 kg wegende pitbull oid. Door het handzame formaat wel makkelijker te bereiken. Maar vergis je idd niet in hun felheid en volhardendheid.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:22

Tuurlijk, die Chi zwiep ik op mijn schoen naar Italië toe en die Bull maar 10 cm, maar vaak zijn die kleine ...hondjes zo fel en vergis hun tandjes niet... En wat voor een schade ze daar mee kunnen aanrichten...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:26

Ik begrijp jou heel goed MB! :j
En ik denk ook dat dit een traject is dat TS niet alleen in moet gaan. Dat het zover gekomen is, is waarschijnlijk al door een tijdenlang gebrek aan opvoeding incl een slechte start die dit hondje gehad heeft. Mij lijkt het eerder zaak voor een goede GT icm (tijdelijke) herplaatsing.

Je vergeeft het jezelf nooit als je dadelijk een kindje met littekens hebt.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 13:30

MamboBeach schreef:
Ik vind het bijzonder dat mensen over een Chi een beetje banketstaaf doen... Net of die geen schade kunnen aanrichten... :roll: Wat is het verschil tussen een Chi, Herder, Labrador, Stafford en noem maar op?

Dus eigenlijk, tegen een Chi durven jullie wel maar een Staff bijvoorbeeld niet? :D Of dat is serieuzer? Ik zou niet weten waarom want ik zou een Chi de kans niet willen geven om mijn kind te bijten. Ik zou zo'n hond niet over de vloer willen hebben...

Nou inderaad, vind dat ook erg vreemd!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:47

NoGo schreef:
Nikki ik weet in ieder geval dat ik mijn stafford teef noooooit naar jou zou doen (bij wijze van spreken he want ze gaat gewoon nooit weg).
Niet constant dominant, niet constant proberen hogerop te komen?
Bij jou zou ze binnen no-time een levensgevaarlijk monster worden.
Ik vraag me echt af of jij wel eens een roedel honden bij elkaar heb gezien, zo niet je bent van harte welkom een keer te komen observeren.

Je doet net alsof het in een roedel alleen draait om het hogerop komen! Nou, dus niet hoor...
Volgens mij zijn de beste gedragstherapeuten ( bijv Ceaser Milan ) er duidelijk over dat een gezin voor een hond een roedel is.
Mijn Amerikaanse stafford is ook niet bezig om hogerop te komen en dat komt omdat hij al weet waar zijn plaats is !!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 14:50

cinn87 schreef:
Mijn Amerikaanse stafford is ook niet bezig om hogerop te komen en dat komt omdat hij al weet waar zijn plaats is !!

Er zijn honden die het altijd blijven proberen. En dat heeft niets met onmacht van de baas te maken maar met het karakter van de hond. Die zul je dus consequent moeten laten blijken dat jij boven hen staat. Dit is echter niet nodig voor 95% van de honden. Maar voor die 5% zeer zeker wel.
Maar dit is een heel andere discussie.