Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Daphne__ schreef:Haha oke, in jouw geval snap ik helemaal dat je kwaliteit wiltDat zijn geen honden meer, maar shetlanders
![]()
Ik heb een Jack russeltje, die trekt niet zo snel door een slechte kwaliteit halsband heen
maar in het land der blinden zijn ze koning.
.Huertecilla schreef:Daphne__ schreef:Haha oke, in jouw geval snap ik helemaal dat je kwaliteit wiltDat zijn geen honden meer, maar shetlanders
![]()
Ik heb een Jack russeltje, die trekt niet zo snel door een slechte kwaliteit halsband heen
Dan nóg zou je juist om een Jack Russell wellicht een maat S Burberry´s of London halsband willen hangen.
Gewoon omdat je kwaliteit op prijs stelt.

astridastrid schreef:Oh! Wat is iedereen hier fel, zeg!
Merk For Pets Only bijvoorbeeld, of Juicy Couture (speciale, dure (!) hondencollectie). Het is geen leder maar volgens mij ging het hier om het "principe" en niet zo zeer het materiaal. De afwerking is geweldig. En de prijs vergelijkbaar met een hoofdstel.
seresta schreef:Orchid schreef:Omdat er kennelijk geen vraag naar is? (daarover ging mijn vorige post dan ook grotendeels maar had geen zin om veel energie in dat punt te stoppen dus heb ik het verwijderd) Mijn halsband van 10 gulden en mijn hondentuigje van 1 euro (beide van leer) gaan ook een hondenleven lang mee en ik heb geen behoefte aan iets duurders en beters.
En anders heb je als enige het gat in de markt gevonden
nou dat enige mag je weglaten praat toch namens jezelfik wil hier ook kwaliteit, en niet een of ander arremoedig bandje wat er met een jaar of wat niet meer uitziet. laat ik zo zeggen de bandjes uit de gemiddelde dierenwinkel vind IK arremoedig. ik heb hier een pracht stel honden lopen die dr als een vlag op een mondderschuit uitzien als dr een Actiontje om komt te hangen laat staan dat het langer dan een week zal leeven. de banden die ik hier in huis heb leggen zijn gemiddeld 7 cm dik die vindt je niet in een gewone dierenwinkel. en ik ben dus oook heel blij met de linken die hier voorbij komen
Dat was toch iets voor de elite en daarom zal er waarschijnlijk ook jarenlang een redelijke markt zijn voor dergelijke producten, die mensen kunnen het betalen. Hoe dat met honden is weet ik niet, je had natuurlijk wel de schoothondjes maar ik denk dat de meeste honden toch meer nut hadden dan statussymbool. Voor mijn 3e rangs inteelt opvang cavia is bijvoorbeeld ook niet meteen een echt kwalitatief goed hok te vinden
Huertecilla schreef:De volwassen hond echter![]()
Een goed stuk tuigage gaat mákkelijk het leven van die hond mee. Jaar in jaar uit, door weer en wind ermee naar buiten rechtvaardigt toch wel een kwaliteitsband en -riem.
Daphne__ schreef:Waarom zou je dat persé willen?
Orchid schreef:Ik zeg, HC vind dat er geen duurder kwalitatief goed materiaal is voor honden en vind dat raar.
8nnemiek schreef:H
En met de economische crisis denk ik dat zelfs de rijke mensen die echt aan de mode mee doen wat rustiger aan doen en niet elk jaar een nieuwe merkhalsband voor hun hond kopen.
Huertecilla schreef:Orchid schreef:Ik zeg, HC vind dat er geen duurder kwalitatief goed materiaal is voor honden en vind dat raar.
Ik vínd niet dat het er niet is.
Ik vínd het niet, dus constatéér dat het* er niet is.
* = met Passier vergelijkmaar materiaal voor honden.

Huertecilla schreef:Waarom is er dan geen aanbod van vergelijkbaar luxe kwaliteitsleerwerk voor honden??
Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van Hunter, zowel het lederwerk als de rest
Huertecilla schreef:Het punt is dat je de keuze niet meer hebt.
Het is allemaal uit de catalogi.
Door te weinig vraag.

Wendy_Komen schreef:Huertecilla schreef:Het punt is dat je de keuze niet meer hebt.
Het is allemaal uit de catalogi.
Door te weinig vraag.
Moet je morgen even naar Leeuwarden gaan. Of in December naar de Winner.
Echt wel dat er een HELEboel dure luxe halsbanden te vinden zijn op die stands daar!! En dan niet 1 stand, maar meerdere!
Dus wellicht is het er nog wel, maar kijk je op de verkeerde plaats.

Citaat:En tja, dat stukje in de OP over stamboom/ kruising honden sla ik maar even over....(ga me anders weer veeeel te boos maken, en dat LIJKT niet het hoofdonderwerp te zijn van je topic)
Remy schreef:En verder heb je de mensen die voor zichzelf een bepaalde quality of life willen en een best bedrag willen neertellen voor een goed stuk leer om het maar eens oneerbiedig te zeggen. De mensen die genieten van echte materialen. Leer moet je waarderen.
Citaat:Zelf heb ik nooit kunnen vinden wat ik zocht en daarom maak ik het nu maar gewoon zelf.
Voorbeeld van luxe hondenriemen: http://www.qwispl.nl/
maar gewoon ridicuul geprijsd.
Neej schreef:Die gaf ik al een paar pagina's geleden SassyIk ben erg te spreken over de kwaliteit van Hunter, zowel het lederwerk als de rest

Huertecilla schreef:Vergelijkend met het werk van jou zoek ik dat met een leren voering, gesloten zijkant en omgeslagen voeringrand. Liefst een verjonging bij de gesp en verbrede lip onder de gesp.
Dat kan ik niet. Punt.
Wel een goed voorbeeld van een brand en kwaliteit waar over nagedacht is.