Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:27

[edit]
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 03-09-11 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:30

[edit]
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 03-09-11 17:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 17:31

Daphne__ schreef:
Haha oke, in jouw geval snap ik helemaal dat je kwaliteit wilt _O- Dat zijn geen honden meer, maar shetlanders :wow:

Ik heb een Jack russeltje, die trekt niet zo snel door een slechte kwaliteit halsband heen :Y)

Dan nóg zou je juist om een Jack Russell wellicht een maat S Burberry´s of London halsband willen hangen.
Gewoon omdat je kwaliteit op prijs stelt.

Ook zíj hebben echter al een paar jaar geleden de hondenhalsband uit de catalogus gemikt.

Op de jassen, sjaal, laarzen en dergelijk kon simpel meer marge gemaakt worden.

Kijk voor´nodig´ is een tie-wrap van 25 cent prima. Hier bij de coöp hangen ze van een cm. breed.
Dat is echter het hele punt niet. Dat geldt bij paarden ok. Ik heb al zo´n 300 meter duppie per meter touw aan touwhalsters geknoopt voor de hele omgeving.
Het punt is dat het luxe kwaliteitssegment voor hondenhalsbanden/-lijnen verdwenen is.

Alleen ´Coach´ is nog over en dat is ...mmm... amerikaans en :x maar in het land der blinden zijn ze koning.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:35

OOPS! Ik heb het verkeerd begrepen. Ik had het over "versier-spul" met Swarovski's. Maar wel met een geweldige afwerking (For Pets Only). Ik trek me verder dus terug uit dit topic :).

Overigens weet ik wel dat Weaver Leathers mooie (dure) lederen banden heeft, maar verder inderdaad weinig.
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 03-09-11 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:43

Huertecilla schreef:
Daphne__ schreef:
Haha oke, in jouw geval snap ik helemaal dat je kwaliteit wilt _O- Dat zijn geen honden meer, maar shetlanders :wow:

Ik heb een Jack russeltje, die trekt niet zo snel door een slechte kwaliteit halsband heen :Y)

Dan nóg zou je juist om een Jack Russell wellicht een maat S Burberry´s of London halsband willen hangen.
Gewoon omdat je kwaliteit op prijs stelt.

Nou nee, echt niet :n

Waarom zou je dat persé willen?
Ik stel kwaliteit zeer zeker op prijs, daarom heeft mijn hondje ook een halsband met een mooi prijskaartje, maar ik zie niet in waarom hij die persé om moet... 9 van de 10 dagen heeft mijn hond niet eens een halsband om, dat is dan al helemaal verschrikkelijk, want dat kost niks?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 17:45

astridastrid schreef:
Oh! Wat is iedereen hier fel, zeg!

Merk For Pets Only bijvoorbeeld, of Juicy Couture (speciale, dure (!) hondencollectie). Het is geen leder maar volgens mij ging het hier om het "principe" en niet zo zeer het materiaal. De afwerking is geweldig. En de prijs vergelijkbaar met een hoofdstel.

Dit?

http://stores.bowwowcouture.net/Detail.bok?no=485

Indien ja; dat is rommel uit China en nog geen 5 euro waard.
Psoriasis kippenleer en VEEL te zwaar puur slechte verchroomd pisbakkenijzer ketting, aan elkaar gefrut met flutgaren wat in een paar weken weer en wind verteerd.
Dat is voor paarden hoop ik niet te koop.

Zo nee; graag een link naar wat het dan wel is.

Heb ook even op ´For Pets Only´ gezocht en ik dénk dat jij misschíen niet helemaal goed op je netvlies hebt wat Passier voor kwaliteit maakt en wat ik dus met Passier-voor-honden bedoel.

Corrigeer me als ik het verkeerd heb.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:48

Zie mijn laatste edit!
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 03-09-11 17:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:48

seresta schreef:
Orchid schreef:
Omdat er kennelijk geen vraag naar is? (daarover ging mijn vorige post dan ook grotendeels maar had geen zin om veel energie in dat punt te stoppen dus heb ik het verwijderd) Mijn halsband van 10 gulden en mijn hondentuigje van 1 euro (beide van leer) gaan ook een hondenleven lang mee en ik heb geen behoefte aan iets duurders en beters.
En anders heb je als enige het gat in de markt gevonden :D

nou dat enige mag je weglaten praat toch namens jezelf ;) ik wil hier ook kwaliteit, en niet een of ander arremoedig bandje wat er met een jaar of wat niet meer uitziet. laat ik zo zeggen de bandjes uit de gemiddelde dierenwinkel vind IK arremoedig. ik heb hier een pracht stel honden lopen die dr als een vlag op een mondderschuit uitzien als dr een Actiontje om komt te hangen laat staan dat het langer dan een week zal leeven. de banden die ik hier in huis heb leggen zijn gemiddeld 7 cm dik die vindt je niet in een gewone dierenwinkel. en ik ben dus oook heel blij met de linken die hier voorbij komen

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, waarom zou ik dat enige op mezelf betrekken, ik zeg toch niet dat ik het gat in de markt heb gevonden? Ik zeg, HC vind dat er geen duurder kwalitatief goed materiaal is voor honden en vind dat raar. Ik zeg kennelijk is daar geen vraag naar, als er geen fabrikanten voor zijn en als er dus wel vraag naar is dan heeft hij het gat in de markt gevonden omdat hij dan de enige is die het kennelijk wel ziet? snap? :+

Overigens denk ik ook dat het paard van oudsher meer luxe materiaal en status symbool is dan de hond, als we het hebben over de luxe paarden tov de werkpaarden ;) Dat was toch iets voor de elite en daarom zal er waarschijnlijk ook jarenlang een redelijke markt zijn voor dergelijke producten, die mensen kunnen het betalen. Hoe dat met honden is weet ik niet, je had natuurlijk wel de schoothondjes maar ik denk dat de meeste honden toch meer nut hadden dan statussymbool. Voor mijn 3e rangs inteelt opvang cavia is bijvoorbeeld ook niet meteen een echt kwalitatief goed hok te vinden :+

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 17:52

Huertecilla schreef:
De volwassen hond echter :?
Een goed stuk tuigage gaat mákkelijk het leven van die hond mee. Jaar in jaar uit, door weer en wind ermee naar buiten rechtvaardigt toch wel een kwaliteitsband en -riem.

Onze hond deed het prima op haar rode nylonbandje. Waarom nylon? Nou 2 honden, voor 1 rood, voor 1 blauw. Aangezien we hond 1 eerder hadden (rood leren bandje) en we konden niet een gelijkend blauw leren bandje vinden.
Ze heeft er zeker 13 jaar van de 15 meegelopen.

Vind je hele vergelijking van hoofdstel/ bit vs halsband/ riem niet opgaan. Functie is compleet anders.

Ik houd absoluut niet van blingbling en setjes ed. Mijn pony's hebben allebei een simpel hoofdstel, simpele halsters.
De honden hadden ook gewoon een simpel nylonhalsbandje, uitlooplijn en een gewone korte lijn.

Ja je hebt altijd mensen ertussen zitten die geld uitgeven aan zulk soort dingen. Tja je kan je geld immers niet meenemen in je graf ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 17:53

Daphne__ schreef:
Waarom zou je dat persé willen?

Euh... ik schrijf ´wellicht´.
Niet hetzelfde als ´persé´.

Als je het niet wil, dan niet.

Het punt is dat je de keuze niet meer hebt.
Het is allemaal uit de catalogi.
Door te weinig vraag.
Jammer voor diegenen die wél een Burberry´s of London om de Jack Russel zouden willen hangen al was het maar omdat het bij de jas, sjaal en laarzen past.
Burberry jas, sjaal en laarzen draagt ook niemand in de paardenwereld dus logisch dat niemand een Buberry´s bandje voor de Jacko heeft...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:01

HC, jij hebt het steeds over merkartikelen.. Burberry, Passier.. Maar merkartikelen heeft meer te maken met mode dan met kwaliteit.. Een t-shirt van de Zeeman kan beter van kwaliteit zijn dan een t-shirt van Versace.. Een hoofdstel van een huismerk kan net zo goede kwaliteit zijn als een Passier van 800 euro.. Een halsband van de markt kan ook net zo goed zijn als een Burberry halsband. Burberry halsbanden worden/werden verkocht als modeartikel, niet als gebruiksartikel.
En in mijn ogen hoort een hond eigenlijk niet eens een modeaccessoire te zijn.. Als iemand zo'n dure band gewoon mooi vind, prima, kwestie van smaak en geld genoeg hebben.. maar om zoiets speciaal voor de kwaliteit te kopen dat is gewoon onzin.

En met de economische crisis denk ik dat zelfs de rijke mensen die echt aan de mode mee doen wat rustiger aan doen en niet elk jaar een nieuwe merkhalsband voor hun hond kopen.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 03-09-11 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:02

Als je goed zoekt, kun je ook burberry halsbanden voor heeel wat euri's krijgen.... alleen vind ik het nou wel erg onduidelijk worden, het gaat toch om kwaliteit? Goedkope halsbanden kunnen van goede kwaliteit zijn... en dure zijn niet meteen van goede kwaliteit. Terwijl je er redelijk van overtuigd lijkt dat mensen die niet veel geld uitgeven voor een halsband, geen kwaliteit kiezen.... Nougoed, ik ga er iig niet verder op in. Hoe meer ik van je lees, hoe zekerder ik word dat ik je nooit ga begrijpen :D

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 18:07

Orchid schreef:
Ik zeg, HC vind dat er geen duurder kwalitatief goed materiaal is voor honden en vind dat raar.

Ik vínd niet dat het er niet is.
Ik vínd het niet, dus constatéér dat het* er niet is.

* = met Passier vergelijkmaar materiaal voor honden.

Ja, ik vind dat vreemd.
Ik begrijp dat dit is omdat er geen vraag is, maar dat die vraag er niet is, komt me onlogisch voor.
Bij horlogebandjes, paardenhoofdstellen en vrouwenarmbanden is er breed aanbod en de vergelijkbare producten voor honden uit de catalogi.
Bij de vrouwenarmband van Hermés is het feitelijk hilarisch. Als armband met hetzelfde beslag verkoopt de Collier du Chien voor het dubbele als waarvoor het origineel uit de catalogus verdwenen is.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 03-09-11 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 18:11

8nnemiek schreef:
H
En met de economische crisis denk ik dat zelfs de rijke mensen die echt aan de mode mee doen wat rustiger aan doen en niet elk jaar een nieuwe merkhalsband voor hun hond kopen.

De zwitsere horloge industrie heeft in 2010 een recordomzet en recordwinst gemaakt.
Met name de duurdere highe end luxe horloges zijn het beste verkocht. Beter dan ooit.

De Richemont groep draait ook beter dan ooit.

De crisis is feítelijk vooral een vergroting van de inkomensverschillen :)*

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:14

Huertecilla schreef:
Orchid schreef:
Ik zeg, HC vind dat er geen duurder kwalitatief goed materiaal is voor honden en vind dat raar.

Ik vínd niet dat het er niet is.
Ik vínd het niet, dus constatéér dat het* er niet is.

* = met Passier vergelijkmaar materiaal voor honden.

Ja en omdat jij het niet kan vinden bestaat het niet. Omdat ik niet weet waar jij zoekt zeg ik dat jij vind dat het er niet is omdat het nogal subjectieve dingen zijn, kwalitatief en duur en net als passier. Ik gebruik het woord vind omdat ik niet met zekerheid kon uitsluiten dat jij al had geconstateerd dat het uberhaupt niet bestaat, nou prima toch. Fijn dat je het nog een keer komt melden.
Overigens ging dat stukje tekst helemaal niet over wat jij wel en niet vind dan wel constateert, ik maakte een grapje, werd verkeerd begrepen en ik leg het ff kort uit.
Laatst bijgewerkt door Orchid op 03-09-11 18:16, in het totaal 1 keer bewerkt

noor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:16

Een minder gezonde rashond?
Dat is dus echt niet waar, rashonden worden juist op de gezondheid gefokt.
En zijn wat duurder omdat er veel testen worden gedaan mbt de gezondheid.

Dat rashonden minder gezond zijn is dus echt een fabel.
Maar dan heb ik het niet over idealen, zoals te kleine hoofden en steeds kleiner ras etc.

Ik zou denk ik wel veel geld willen uitgeven aan een goede gezonde hond.
Maar aan tuigjes enzo doe ik niet aan :P
Als het maar een functie heeft en niet te snel kapot gaat.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:31

Huertecilla schreef:
Waarom is er dan geen aanbod van vergelijkbaar luxe kwaliteitsleerwerk voor honden??

Nooit gekeken bij Hunter?
http://www.hunter.de
Het elandleer is heel zacht en fijne kwaliteit, wel duur!

Neej

Re: Kwaliteits´tuigage´ voor honden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:35

Die gaf ik al een paar pagina's geleden Sassy :j Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van Hunter, zowel het lederwerk als de rest :)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 18:36

Huertecilla schreef:
Door te weinig vraag.

Moet je morgen even naar Leeuwarden gaan. Of in December naar de Winner.
Echt wel dat er een HELEboel dure luxe halsbanden te vinden zijn op die stands daar!! En dan niet 1 stand, maar meerdere!

Dus wellicht is het er nog wel, maar kijk je op de verkeerde plaats.

En waarom ik wel een duur zadel koop, en geen dure halsband, is omdat je met een slecht zadel de rug van je paard verkloot, maar met een goedkope halsband? Denk dat je daar weinig fout mee kan doen....

En tja, dat stukje in de OP over stamboom/ kruising honden sla ik maar even over....(ga me anders weer veeeel te boos maken, en dat LIJKT niet het hoofdonderwerp te zijn van je topic)

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:07

Mijn idee hierover is dat een paard een statussymbool is, van vroeger uit is het bezitten van een paard een dure aangelegenheid en over het algemeen straalt dat een bepaalde status uit.

Vwb honden, die worden meer gezien als gezinslid, hoewel sommigen ze wel degelijk als statussymbool zien en dat zijn dat ook vaak de mensen die op zoek gaan naar luxe en exclusiviteit. Die mensen willen ook best wat geld neertellen voor een "status" blingbling halsband.
Mijn idee is dus dat het met statussymboliek te maken heeft. Maar misschien zit ik er helemaal naast.

En verder heb je de mensen die voor zichzelf een bepaalde quality of life willen en een best bedrag willen neertellen voor een goed stuk leer om het maar eens oneerbiedig te zeggen. De mensen die genieten van echte materialen. Leer moet je waarderen.

Zelf heb ik nooit kunnen vinden wat ik zocht en daarom maak ik het nu maar gewoon zelf.

Voorbeeld van luxe hondenriemen: http://www.qwispl.nl/

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 19:33

Wendy_Komen schreef:
Huertecilla schreef:
Door te weinig vraag.

Moet je morgen even naar Leeuwarden gaan. Of in December naar de Winner.
Echt wel dat er een HELEboel dure luxe halsbanden te vinden zijn op die stands daar!! En dan niet 1 stand, maar meerdere!

Dus wellicht is het er nog wel, maar kijk je op de verkeerde plaats.

De Crufts ook goed?
Dat is inderdaad een perfecte plek voor niet op internet te vinden ambachtslieden.
Ga ik niet meer heen maar ik heb nog wel contact met verschillende fabrikanten. Vooral in engeland worden nog vrij veel hondenhalsbanden handgemaakt.
Ik liet daar ook speciaal spul maken zoals een synchroon losser voor een windhonden-paar voor coursing.
Inmiddels heb ik hier in Spanje betere ateliers gevonden.
Voor molossers in engeland nog steeds een makkelijk omdat het daar ´confectie´ is.

Afbeelding

is een voorbeeld.
Prima band voor slechts 42 euro.
Ik zou het echter in veel beter leer, met ander stikpatroon en gesloten afgewerkte zijkanten willen.
Wordt het snel het drievoudige.

Wil je iets historisch zoals het bandje van Marcel, de hond van François Nars, dan wordt het een klus én duur:

Afbeelding

Is met J.E Sedgwick-leer en dassenhaar.
De enige waarvan ik wéét dat ze die maakt is op zwangerschapsverlof _O-

Ja en dan is er nog Le Chic du Chien chez Goyard a Paris maar dat is zowat een geheim genootschap :r

Citaat:
En tja, dat stukje in de OP over stamboom/ kruising honden sla ik maar even over....(ga me anders weer veeeel te boos maken, en dat LIJKT niet het hoofdonderwerp te zijn van je topic)

Maak je inderdaad maar niet boos.
In 1988 is daar al door het Min.van Landbouw het boekje ´Mooi, mooier, mooist´ over gepubliceerd als luiden van een noodklok.
Laatst een tv reportage over geweest; is niet veranderd, alleen maar erger geworden.
Maar goed, dat is inderdaad het onderwerp niet.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:41

Dit is volgens mij de duurste:

In Amerika is de duurste halsband ooit gemaakt. Deze honden halsband genaamd ´Amour, Amour´ kost 2,3 miljoen euro.
De halsband, een waar sieraad is belegd met welgeteld 1657 diamanten die samen 52 karaat wegen. Het kleinood is gemaakt uit platinum en 18 karaats witgoud. De halsband zelf is van krokodillenleer.
Uiteraard kan je de halsband op maat laten maken voor je hond. Volgens ontwerpster Martha Smith van het bedrijf ‘I Love Dogs’, vallen de halsbanden erg in de smaak bij celebrities en rijke zakenlui.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 03-09-11 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 19:56

Remy schreef:
En verder heb je de mensen die voor zichzelf een bepaalde quality of life willen en een best bedrag willen neertellen voor een goed stuk leer om het maar eens oneerbiedig te zeggen. De mensen die genieten van echte materialen. Leer moet je waarderen.

Inderdaad.
Aangezien het een leven meegaat is het geld eigenlijk maar een bijzaak; kwestie van sparen.
Mijn eerste Malibaud Ecuyer is nu 25 jaar oud en alleen maar mooier geworden, soort van net uit de pubertijd :D
Die kwaliteit vinden in een hondenhalsband is niet zo makkelijk en Aimee Mohammed (van Malibaud) is niet echt (lees; echt niet) geïnteresseerd daarin, dus in opdracht bij hem wordt niets.

Citaat:
Zelf heb ik nooit kunnen vinden wat ik zocht en daarom maak ik het nu maar gewoon zelf.

Voorbeeld van luxe hondenriemen: http://www.qwispl.nl/

Bedankt voor de link +:)+
Origineel spul!

Ik maak ook veel zelf doch ik heb gewoon niet de vaardigheid voor het niveau van afwerking wat ik wil voor een luxe hondenhalsband.
Vergelijkend met het werk van jou zoek ik dat met een leren voering, gesloten zijkant en omgeslagen voeringrand. Liefst een verjonging bij de gesp en verbrede lip onder de gesp.
Dat kan ik niet. Punt.

Goyard is :~ maar gewoon ridicuul geprijsd.
Zeg 750 euro voor een stof op leer lijn alleen en een tikje meer voor de halsband :roll:

@ Mika; die was al geplaatst. Ook de tweede keer geen Passier-voor-honden....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-11 20:10

Neej schreef:
Die gaf ik al een paar pagina's geleden Sassy :j Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van Hunter, zowel het lederwerk als de rest :)

Dat ziet er netjes uit ja.
Duurt éven voor de 120 paginas pdf hier de berg op zijn en dat doe ik vannacht als de lijn sneller is.

In ieder geval al bedankt voor de link.
Had ik de eerste keer al moeten doen :o

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 20:55

Huertecilla schreef:
Vergelijkend met het werk van jou zoek ik dat met een leren voering, gesloten zijkant en omgeslagen voeringrand. Liefst een verjonging bij de gesp en verbrede lip onder de gesp.
Dat kan ik niet. Punt.

Ik denk dat ik het verwarrend heb neergetypt, maar Qwispl is niet van mij ;) Wel een goed voorbeeld van een brand en kwaliteit waar over nagedacht is.
De kwaliteit van een band vind ik erg moeilijk te beoordelen vanaf een foto, eigenlijk wil ik het zien, voelen, ruiken..

Ikzelf wil ik me uiteindelijk gaan specialiseren in halsbanden en riemen met braiding erin verwerkt, dat vind ik zo ontzettend chic en er is weinig te vinden dat ik écht mooi vind. Ik bedoel dan wel het échte braiding, het spul dat met de tijd mooier wordt in plaats van dat het van de band af valt.
De meeste van mijn klanten met kleine hondjes willen dan graag juist een bandje met veel blingbling, steentjes in allerlei kleuren, als het maar glimt.

Helaas zijn er ook nog steeds van die gruwelijke rollooplijnen waar ik echt kippenvel van krijg. Wie die dingen uitgevonden heeft.... brrrr. Dan hebben ze zo'n mooi bandje en hangen ze er zo'n plastic monster aan :')