enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:34

Ts wilt gewoon grof geld zien.
Dat gevoel heb ik heel duidelijk.
Alles is zo tegenstrijdig en dan 600 euro voor een hond die je kind bijt |o .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:36

heb nu de advertentie gezien, en ik vind niet dat er duidelijk aan gegeven wordt waarom de hond weg gaat
tevens lijkt het meer een "winst verkoop" dan echt (met pijn in het hart) op zoek gaan naar een goed tehuis......

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:39

voor honderd euro kom ik hem morgen ophalen, rustig gezin, geen kleine kinderen. De kinderen tussen 10 en 16 zijn honden gewend. Veel vrijheid in en om het huis. Ervaring aanwezig met "moeilijkere" honden. Hier lopen nu 3 honden rond.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:40

Ik word ont-zet-tend boos van dit topic. Die hond wordt verdomme VALS genoemd? VALS? Weten mensen wel wat VALS is? NIET, maar dan ook echt NIET een hond die een keer een kind heeft gebeten. En die prijs? Kunnen jullie echt niet nadenken? Dit is een jonge (volgens TS geschikt voor de sport) DH, met papieren. Daarbij worden dit soort honden wanneer ze gratis worden aangeboden opgehaald door de meest vreemde types die een verlenging van hun pik nodig hebben. En via marktplaats kan prima, waarom niet? Zitten misschien andere types op, maar een beetje baas kan de beste nieuwe eigenaar er uit pikken, dat je je hond op marktplaats zet betekent toch niet dat je hem aan de eerste en de beste loser mee geeft? Zelfs de optie asiel komt langs? Ja jongens, dump 'm in 't asiel. Kan die valse rothond daar een spuitje krijgen omdat niemand meer honden uit het asiel haalt. En een hond kan niet op de bank omdat hij anders hoger in rang is? En dat wordt ook nog bevestigd door een ander? Tjeezus, honden kunnen prima op de bank zonder dat ze ranghoger worden. Zal ik eens wat héél spannends zeggen? Ze kunnen ook eerder door de deur zonder ranghoger te worden! En je kunt ze zelfs eerder laten eten! Geen enkele hond is continue bezig met die rangen en zeker niet met ranghoogste worden. Beter nog: een hond vindt het best als hij tevreden is wanneer hij ranglaagste is. Hij zal alleen maar ranghoger worden wanneer het gezin de positie ranghoger niet verdient. Daarbij komt ook nog eens dat die 'rangen' allemaal al best achterhaald zijn. Ze zijn absoluut aanwezig, maar niet zo heftig als iedereen altijd gedacht heeft.

Eerlijk waar, er zitten hier mensen op bokt die enorm veel verstand van paarden hebben, enorm veel verstand van slangen, ratten, katten of wat dan ook.. Mensen die prachtige foto's of bewerkingen maken.. Hele slimme mensen. Allemaal heb je ze genoeg. Maar mensen die honden begrijpen? Nee, daar heb je er echt maar een paar van. :n Wat een achterhaald en overdreven gebeuren hier in het topic.

BraveSpots

Re: enzo kom je tot het besluit dat het niet meer kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:43

Jouw waarheid is niet de waarheid van de rest van de wereld Hilde.

Ik vind de prijs overdreven. Dat zal niet de hond dan goede komen als ie op een leuke plaats terecht moet komen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:44

Juist wel. Voor heeeeeel wat minder euro's komt 'ie bij de volgende klojo die een pikverlenger nodig heeft. Of die zo'n hond helemaal naar de klote gaat helpen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:45

Uhm op MP komen ook goede mensen hoor. Ben daar zelf ook regelmatig aan het kijken wat er allemaal is en vind mezelf echt geen raar honden mens eerlijk gezegd.

Verder kunnen mensen wel zeggen muilkorf om doen overdag, maar dat zijn vast mensen die nog nooit een hond hebben gevoeld die wil bijten maar een muilkorf om heeft. Geloof me, dat komt ook heel hard aan en zeker bij een kindje!

Een hond die vals is zou ik niet herplaatsen. Echter 1x bijten wil niet zeggen dat een hond vals is. Mijn ene herplaatser heeft helaas al 3x gebeten. Toch is hij echt niet vals. Alleen kregen we helaas geen gebruiksaanwijzing bij hem en gedragsproblemen uitleg. Het is allemaal goed gekomen met goede begeleiding, training, duidelijkheid EN apart zetten als er kinderen langs komen want dat is een grote trigger voor hem. Dan is het druk en kan hij niet meer alles overzien en volgen en gaat hij rare dingen doen.

Snap het proberen te herplaatsen dus heel goed en tja 600 euro? Het is veel geld vind ik maar ze schreef al dat de hond training gehad heeft. Misschien wel een goede IPO of KNPV opleiding o.i.d.? Daar gaat nu eenmaal meer geld in om.

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:45

Hhilde ik ben blij dat jij op jou leeftijd wel alle honden begrijpt :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:47

Wie heeft de link van de advertentie?

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:49

Super aanbod Tjoppie,ik hoop dat TS er in meegaat.

Purny,kijk bij herders en zoek op Grave.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:49

Kun je zo opzoeken: naar marktplaats gaan, dieren en toebehoren, uitgebreid zoeken. Zoek herder van 600 euro en je hebt hem al.
Een link plaatsen hier, mag sowieso niet, behalve de TS zelf.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:51

Hhilde schreef:
Juist wel. Voor heeeeeel wat minder euro's komt 'ie bij de volgende klojo die een pikverlenger nodig heeft. Of die zo'n hond helemaal naar de klote gaat helpen.

Voor deze euro's ook hoor. Of bij iemand die wil 'sporten' en hem in een kennel laat 24/7. Of ze raakt hem niet kwijt uberhaupt. Dat lijkt mij nog het meest voor de hand liggende met deze prijs.

Ik vind uberhaupt niet dat de prijs moet uitmaken bij zoiets. Ze zal iemand op haar knietjes mogen bedanken als ze mensen vind voor hem die geschikt zijn. Niet veel goeie mensen zitten op een kinderbijter cq. moeilijke hond te wachten.
Ik gok zo dat 90 procent jouw (en mijn) mening niet volgen dat er niets mis moet zijn met een hond die een kind zomaar bijt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:52

Hhilde schreef:
Ik word ont-zet-tend boos van dit topic. Die hond wordt verdomme VALS genoemd? VALS? Weten mensen wel wat VALS is? NIET, maar dan ook echt NIET een hond die een keer een kind heeft gebeten. En die prijs? Kunnen jullie echt niet nadenken? Dit is een jonge (volgens TS geschikt voor de sport) DH, met papieren. Daarbij worden dit soort honden wanneer ze gratis worden aangeboden opgehaald door de meest vreemde types die een verlenging van hun pik nodig hebben. En via marktplaats kan prima, waarom niet? Zitten misschien andere types op, maar een beetje baas kan de beste nieuwe eigenaar er uit pikken, dat je je hond op marktplaats zet betekent toch niet dat je hem aan de eerste en de beste loser mee geeft? Zelfs de optie asiel komt langs? Ja jongens, dump 'm in 't asiel. Kan die valse rothond daar een spuitje krijgen omdat niemand meer honden uit het asiel haalt. En een hond kan niet op de bank omdat hij anders hoger in rang is? En dat wordt ook nog bevestigd door een ander? Tjeezus, honden kunnen prima op de bank zonder dat ze ranghoger worden. Zal ik eens wat héél spannends zeggen? Ze kunnen ook eerder door de deur zonder ranghoger te worden! En je kunt ze zelfs eerder laten eten! Geen enkele hond is continue bezig met die rangen en zeker niet met ranghoogste worden. Beter nog: een hond vindt het best als hij tevreden is wanneer hij ranglaagste is. Hij zal alleen maar ranghoger worden wanneer het gezin de positie ranghoger niet verdient. Daarbij komt ook nog eens dat die 'rangen' allemaal al best achterhaald zijn. Ze zijn absoluut aanwezig, maar niet zo heftig als iedereen altijd gedacht heeft.

Eerlijk waar, er zitten hier mensen op bokt die enorm veel verstand van paarden hebben, enorm veel verstand van slangen, ratten, katten of wat dan ook.. Mensen die prachtige foto's of bewerkingen maken.. Hele slimme mensen. Allemaal heb je ze genoeg. Maar mensen die honden begrijpen? Nee, daar heb je er echt maar een paar van. :n Wat een achterhaald en overdreven gebeuren hier in het topic.

Ik mag ook op de bank zitten van mijn ouders. Ben ik nu ook ranghogere? Mag ook eerst door het deurgat :+ :D
Vind dat je gelijk hebt alleen hou ik zelf niet van honden op de bank e.d. als ze toch al alles willen beheersen om het feit dat ze zo hoger zitten en veel meer overzicht hebben. Ik zie mijn honden wel groeien als ze hoog zitten namelijk echter ze weten nog steeds heel goed dat IK beslis!!

Maarrre, spuitje krijgen in het asiel????? Weet niet in welke tijd je daar geweest bent of in welk raar asiel. Want wij plaatsen GEEN valse honden. Maar elke hond die gebeten heeft is weer niet vals. En elke hond die nooit gebeten heeft hoeft niet betrouwbaar te zijn.
Wij geven altijd duidelijk advies mee, trainen in het asiel al veel ermee, geven zo'n hond alleen aan mensen met veel ervaring mee enz enz.
Uiteraard de echt valse honden niet. Maar je hebt ook altijd te maken met een groep angst bijters of ontspoorde honden die gewoon weer op de rails te krijgen zijn. Krijg je daar de goede mensen bij die al veel ervaring hebben met honden dan zijn dat geweldige honden.

Zelf doe ik niet liever dan de hele angstige honden helpen over hun angst heen te komen door ze vertrouwen en duidelijkheid te geven. Daar knappen veel honden mee op. En idd of die duidelijkheid nu is wel/niet op de bank maakt niet uit. Als het op de bank mogen maar altijd op de bank mogen is of het niet op de bank mogen altijd maar niet op de bank mogen is.
Mijn eigen honden mogen niet op de meubels. Ze mogen wel als eerste door het deurgat van de kamer/gang gang/keuken achterdeur enz. echter mogen ze niet eerst of zomaar zonder commando door de voordeur. Puur voor mijn gemak dat ik eerst buiten ben en eerst zicht heb buiten en ook weet dat ze niet zomaar snel de deur uit zullen schieten. Heeft niets met rangorde te maken vind ik maar wel met duidelijkheid tussen hun en mij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:55

Hhilde schreef:

ik ben het helemaal met je eens...met je vorige post ook :j
Een dier is hier weer de dupe.
TS Tjoppie wil hem wel,dan ben je er zeker van dat hij goed terecht komt....ik zou hem gratis weggeven.
En neem gewoon geen hond meer....

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:57

dierenfan schreef:
Snap het proberen te herplaatsen dus heel goed en tja 600 euro? Het is veel geld vind ik maar ze schreef al dat de hond training gehad heeft. Misschien wel een goede IPO of KNPV opleiding o.i.d.? Daar gaat nu eenmaal meer geld in om.

Wel training maar geen diploma's.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:02

Marcella schreef:
dierenfan schreef:

Wel training maar geen diploma's.

Dan snap ik er ook 0,0 van dat er nog 600 euro voor gevraagd wordt en een gek die het ervoor geeft vind je ook niet. Immers 5 jaar en nog geen diploma wat moet je dan met zo'n hond? Dan is een leuke herplaatser van 10 maanden of 1 á 1.5 jaar veel meer in trek en die zijn er zat voor minder geld!!
Papieren zegt immers niets zolang ze zich niet bewezen heeft in de sport. Je kan wel een hond hebben uit ouders die enorm goed zijn maar als deze hond zelf zich nooit bewezen heeft hoeft deze niet goed te zijn en daarnaast is 5 jaar (geen idee meer of het reu/teef is) voor een teef in elk geval ook al te oud om te zien als "leuke" (voor zover met dit soort karaktertrekken) fokteef.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:03

marleen_usar schreef:
Moeilijke situatie,maar op Marktplaats zetten zou ik niet doen.Wie wil er een hond die een kind heeft gebeten, vaak gaan ze dan van baas naar baas.Is het de eerste keer dat het zo erg af liep?

Voor stellen zonder kinderen kan dit een prima hond zijn, dus geen enkele reden om deze hond geen kans te gunnen via marktplaats, er zijn zat mensen (waaronder ik ) die graag een oudere hond zoeken die om dit soort redenen weg zou moeten, dus de stelling dat ze van baas tot baas gaat is nergens op gebaseerd !

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:04

JastieHorse schreef:
Hhilde ik ben blij dat jij op jou leeftijd wel alle honden begrijpt :')

Waar zeg ik dat? Als je me kunt quoten zal ik mijn nederige excuses aanbieden voor die verkeerde uitspraak. Dus, als je nog steeds achter deze uitspraak staat, mag je me quoten.

Zelf heb ik een angstbijter en om hem te begrijpen heb ik hééééééél veel tijd gespendeerd aan het leren van honden. Het observeren van verschillende roedels in verschillende periodes, het lezen van heel veel boeken van verschillende schrijvers (met allerlei andere gedachten).. Praten met mensen die veel verstand van honden hebben.. En last but not least, mijn eigen hond opvoeden en hem verbeteren. Da's absoluut niet niks en het is nog steeds geen makkelijke hond, maar wel makkelijker.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:05

maar de nieuwe eigenaar moet gewoon wel echt weten wat er is gebeurd. Over de prijs vind ik niet dat wij kunnen oordelen, je ze toch geen hond voor niks op marktplaats.. En btw, het gaat hier helemaal niet over de prijs.. Dat is TS haar keuze.

edit: de nieuwe eigenaar MOET weten dat de hond niet bij kinderen kan. Dus ookal heeft de eigenaar geen kinderen, de hond is ook gevaarlijk op straat, en bij bijv vrienden etc. Een hond die bijt zonder waarschuwing is gewoon onvoorspelbaar

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:10

Honden bijten nooit zonder waarschuwing. Wij zien die waarschuwing gewoon niet en waar zijn we beter in dan in de schuld op anderen afschuiven.. Daarom zeggen we maar met z'n allen dat de hond geen waarschuwing geeft. Kunnen wij het iig niet fout doen.

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:13

Sorry mensen ik heb niet hele topic doorgelezen (eerste en deze pagina)

Hhilde schreef:

Juist ja, hier ben ik het ook mee eens.

Wat ik trouwens ook denk dat je zoontje dat jonge beest heeft uitgedaagd. Ligt z'n karakter al iets dominanter dan verdedigd het beest zich alleen maar. Weet hij veel dat dat niet mag.
Maar deze fout ligt ook bij jezelf. Net hoe je de hond opvoed. Als je zelf denkt dat je de hond goed hebt opgevoed maar eigenlijk al geen flauw benul hebt van hoe het precies zit met rangorde van de hond, heb je dus ook dit probleem. Of al zijn het maar kleine dingetjes.
Ons hondje gaat juist vrolijk meespelen als het uitgedaagd word. Deze kent ook veel kleine kindertjes en d'r plaats onder honden. Ik betwijfel of jou hond dat al zo goed kende dat het toch bij een klein kind kon.

Dan wijs ik natuurlijk niet alleen op jou want helaas komt dit probleem vaker voor... vind het ook zo jammer dat veeeeeel mensen dit niet weten. Je hond probeerde trouwens wel je zoontje te domineren, denk ik.
Nu kan ik je/jullie nog wel meer vertellen hierover maar ik houd het hier wel bij...

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:14

jij zal het wel weten ( niemand behalve ts hier kent de hond.. dus hmm..).. Ik vind het gewoon niet veilig met kleine kinderen, en dat moet duidelijk zijn naar de nieuwe eigenaar, hoe die waarschuwing van die hond ook was.. het is een feit dat de hond heel snel meteen door heeft gebeten in een gezicht van een klein kind.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:15

geerke schreef:
Hhilde schreef:

ik ben het helemaal met je eens...met je vorige post ook :j
Een dier is hier weer de dupe.
TS Tjoppie wil hem wel,dan ben je er zeker van dat hij goed terecht komt....ik zou hem gratis weggeven.
En neem gewoon geen hond meer....

zoals ik al zei. 100 euro en dan kom ik de hond morgen halen.

WissMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:17

Hhilde schreef:
Honden bijten nooit zonder waarschuwing. Wij zien die waarschuwing gewoon niet en waar zijn we beter in dan in de schuld op anderen afschuiven.. Daarom zeggen we maar met z'n allen dat de hond geen waarschuwing geeft. Kunnen wij het iig niet fout doen.

Dit ook met je eens :). Kind kon waarschuwing denk ik ook niet zien, maar moet toch wel van jongs af aan naar de HOND toegeweten worden dat zoontje toch echt hoger in de rang staat. Dat kindje hond pestte/uitdaagde ligt toch echt in de rang. Hij is ziet zichzelf hoger als het kind (gaat de fout al in) en liet de kind plaats weten. Weet de hond veel...

EDIT; @pinuts,
Waarschuwing van hond is niet zo moeilijk te zien... moet je wel even weten, maar honden zijn eigenlijk ook, vind ik, helemaal geen gemakkelijke huisdieren... qua opvoeding, wat veel mensen denken :(

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:24

pinuts schreef:
jij zal het wel weten ( niemand behalve ts hier kent de hond.. dus hmm..).. Ik vind het gewoon niet veilig met kleine kinderen, en dat moet duidelijk zijn naar de nieuwe eigenaar, hoe die waarschuwing van die hond ook was.. het is een feit dat de hond heel snel meteen door heeft gebeten in een gezicht van een klein kind.

Was er echt geen waarschuwing? Een waarschuwing kan al 1 á 2 seconden zijn he (even trekken met lip of oren of even staren). Waarschuwen is niet altijd 50 minuten bij wijze van spreken. Daarnaast was die hond misschien bezig met een botje wat er lag of speeltje o.i.d. koekkruimel.... wie zegt het en liep het kind tussen het doel wat de hond in de gaten hield en de hond in?
Mijn hond heeft ook een kind gebeten. STOMMM van mij. Hond lag diep te slapen bij de schoenen en mijn ma vroeg mijn nichtje haar schoenen te halen. Nichtje zag mijn hond en wilde hem even aaien. Hij schrok wakker en hapte in die schrik gelijk. Vals? Nee! totaal niet maar wel enorm geschrokken. Voortaan gaat deze hond dus apart. Een geluk bij ongeluk is dat mijn hond door alles in verleden en enorme onderbijt dus hij kan niet bijten met schade en wonden maar dan nog komt het heel hard aan (net als een muilkorf)

Een hond die 2 jaar lang leeft met een jong kind zonder bijt incidenten lijkt mij gewoon na 1x bijten niet vals. Al wil ik hiermee zeker niet zeggen dat zo'n hond nog wel geschikt is als gezinshond.