Babynijn met gebroken voorpootje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:46

sarov schreef:
dit gaat toch echt ver hier, TS aan de schandpaal......en waarom??

Huh?

Wilde gewoon haar leeftijd weten :')
Nu snap ik waarom ze niet op mn aanbod ingaat, omdat ze nog jong is.
Dat begrijp ik heel goed dat ze niet zelf mag beslissen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:47

saskiakefie schreef:
maikeltje schreef:
Ze hebben wel hun eigen DA gebeld en daarna zagen ze dat er een kliniek open was waar ze geen fijne ervaringen mee hadden. En daarom maar besloten hebben te wachten tot maandag. Dus van geen toestemming is geen sprake denk ik.
Dan had ik persoonlijk even een rondje verder gebeld voor een andere DA. Al was het alleen maar om advies in te winnen, dat kan ook telefonisch.

Tja maar dat is niet gebeurd, als, had, was heeft geen zin.

Misschien wat tegen de pijn wel.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:48

Dus conclusie: Bokt blaast weer van de hoogste toren zonder eerst na te denken ;).
Ik denk dat konijn wel te redden valt, in het ergste geval zou ik eerder kiezen voor amputatie van de poot i.p.v. in laten slapen. Op 3 pootjes kunnen ze zich nog goed redden en prima uit de voeten komen.
Het scheelt dan wel dat het een voorpoot is i.p.v. een achterpoot, die zijn toch wel belangrijker voor een konijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:50

se7entje schreef:
Het gaat er niet specifiek om die nacht wachten voor de breuk maar voor de pijnstilling, neem aan dat je vader ook wel een asperientje kreeg.

offtopic: Nee, hij was allergisch voor vrijwel alle medicatie en is uiteindelijk ook gestorven daardoor.

ontopic:
http://www.medirabbit.com/NL/Medikament ... ics_nl.htm

heeft ze ibuprofen en een nauwkeurige weegschaal en ouders die ff mee willen helpen?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:50

Hoe moet een konijn zich wassen met 1 voorpoot?
Gaan we niet wat te ver met z'n allen...?

sarov

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:51

sunny_l0ve schreef:
Dus conclusie: Bokt blaast weer van de hoogste toren zonder eerst na te denken ;).
Ik denk dat konijn wel te redden valt, in het ergste geval zou ik eerder kiezen voor amputatie van de poot i.p.v. in laten slapen. Op 3 pootjes kunnen ze zich nog goed redden en prima uit de voeten komen.
Het scheelt dan wel dat het een voorpoot is i.p.v. een achterpoot, die zijn toch wel belangrijker voor een konijn.

+:)+

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:51

Mijn nijntje mist haar achterpoot, gaat prima hoor :j . Ze rent, graaft, stampt en is sneller dan mijn konijntje op 4 poten :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:52

saskiakefie schreef:
Hoe moet een konijn zich wassen met 1 voorpoot?
Gaan we niet wat te ver met z'n allen...?

Net zo goed als met 2 poten. Ze wassen alleen de kop met de poten, en dat kan ook prima met een pootje minder :)

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:53

Ik heb eerlijk gezegd nooit een (tam-wild)konijn, haas, eekhoorn of vogel of wat dan ook, dat in de opvang binnen komen is pijnstillers gegeven als het niet uiterst nodig was, de DA zei dat het meer schade kon dan goed. Swat, een wild dier heeft misschien ook net dat meer instinct om zich aan te passen om niet op hun gevoelig plek te steunen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:54

vind ik knap dat die met 1 poot z'n oor kan vasthouden hoor! En aan de andere kant van de kop komen?

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:54

Nikki__ schreef:
Mijn nijntje mist haar achterpoot, gaat prima hoor :j . Ze rent, graaft, stampt en is sneller dan mijn konijntje op 4 poten :D

Inderdaad ze passen zich erg goed aan, mijn kan ook toeren en gekkigheid uithalen de andere niet kunnen.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 23:56

Jolliegirl schreef:
Zie trouwens dat je nabij hoogeveen woont...
Ik weet uit ervaring dat daar in omg hoogeveen genoeg artsen zijn die op zondags spoedgevallen behandelen.
Kost je wel even iets meer dan op maandags, maar IK vind dat je dat niet mag laten meespelen.

Bellen dus, en vanavond nog naartoe gaan!
Dán heb je hart voor je dier! Actie...

Ik kan zelfs midden in de nacht terecht met mijn honden. In Meppel.
Dierenartspraktijk zuidwest Drenthe.

Hoogeveen & Meppel is 20 minuutjes.

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:01

Lamar schreef:
se7entje schreef:
Het gaat er niet specifiek om die nacht wachten voor de breuk maar voor de pijnstilling, neem aan dat je vader ook wel een asperientje kreeg.

offtopic: Nee, hij was allergisch voor vrijwel alle medicatie en is uiteindelijk ook gestorven daardoor.

ontopic:

heeft ze ibuprofen en een nauwkeurige weegschaal en ouders die ff mee willen helpen?

Dat was dan op z'n zachts gezegd erg l*llig voor je vader... maar de mogelijkheid had er wel geweest als ie niet allergisch was.
En met je tabel kan ze zelf iets ondernemen, als ze nog wakker is...

sarov

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:02

Hebben jullie al eens gezien hoe een mens zich met 1 arm kan redden?? en dan het issue pijnstilling bij een babykonijn en dan de optie Brufen??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:03

Dan zou ik eerst dat : Hoe waak ? in de tabel gaan veranderen in correct zonder spelfouten...
Vind het niet echt professioneel overkomen...

Wel handig trouwens... maar of ik het zou gebruiken... k weet het niet... laat het liever aan de DA over...

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:07

Lamar schreef:
se7entje schreef:

ontopic:

Slecht idee om de tabel te gebruiken. Dit kan maagklachten veroorzaken staat er bij. Zeker bij jonge konijntjes die nog maar net gewend zijn aan hooi en brokjes en misschien nog bij moeders drinken kan dat heel schadelijk zijn. Met een jong konijn zou ik daar echt voorzichtig mee zijn.

edit: saskiafieke, liever een konijn met één pootje minder dat misschien het ene oor minder goed kan wassen dan een dood konijn. Verder ondervinden ze er geen last van want ze kunnen nog binkies maken alles. Hier, zelfs een bokker die zich meldt met een konijn zonder achterpoot! Dat is erger dan een voorpoot missen voor een nijn....
Laatst bijgewerkt door sunny_l0ve op 08-08-11 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:07

saskiakefie schreef:
vind ik knap dat die met 1 poot z'n oor kan vasthouden hoor! En aan de andere kant van de kop komen?

Dus zou jij katten met één voorpoot ook in laten slapen?

Ik denk dat een konijn prima met drie poten kan leven. En over het algemeen zitten konijnen met twee of meer. (zo ook bij de ts, het konijn zit nu in een heel nest) En konijnen wassen ook elkaar dus ik zie het probleem niet.
Mocht het konijn toch alleen belanden dan kan de eigenaar altijd de verzorging overnemen die het konijn zichzelf niet kan bieden.

Toen onze "aanloopkat" zo oud werd dat hij zich niet kon wassen, maar verder prima te pas was hebben wij hem echt niet in laten slapen. Dan neem je als eigenaar de verzorging gewoon over.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:08

Een konijn van 10 weken eet echt wel vast voedsel. Maar ik zou het ook wel een beetje eng vinden hoor...

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:09

Ja, spelfout is niet echt profi, maar ze zou er op verder kunnen googlen, wat er op andere sites staat, vergelijking.
Maar geloof dat het nu niet veel zin meer heeft en dat het morgen zal worden, hopelijk is het een hard konijn en kan ie goed tegen pijn.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:10

Oh oké, wist niet hou oud het konijntje was kon dat zo snel niet lezen ;). Toch zou ik dan geen pijnstiller geven. Het konijn heeft er niet echt veel last van als ik dat zo hoor.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 00:28

annepaardoes schreef:
saskiakefie schreef:

Dus zou jij katten met één voorpoot ook in laten slapen?

Ik denk dat een konijn prima met drie poten kan leven. En over het algemeen zitten konijnen met twee of meer. (zo ook bij de ts, het konijn zit nu in een heel nest) En konijnen wassen ook elkaar dus ik zie het probleem niet.
Mocht het konijn toch alleen belanden dan kan de eigenaar altijd de verzorging overnemen die het konijn zichzelf niet kan bieden.

Toen onze "aanloopkat" zo oud werd dat hij zich niet kon wassen, maar verder prima te pas was hebben wij hem echt niet in laten slapen. Dan neem je als eigenaar de verzorging gewoon over.

Een konijn op 3 poten kan prima. Wassen kan ie dan ook nog wel, gewoon met 1 poot. Wij hebben er vroeger een gehad. Ook een hamster, die werd met 3 pootjes geboren. Zeker een jong dier past zich razendsnel aan de nieuwe situatie aan :j

TS succes morgen bij de DA, komt wel goed.

Anoniem

Re: Babynijn met gebroken voorpootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 07:38

paasei zeg, ik heb geen behoefte aan om afgekraakt te worden. Ik ben idd 16 en mag niet van mams zomaar met een vreemde mee. Lijkt me logisch :+ en al helemaal zo laat.
Ik heb het allerbeste voor. Zijn zelfs met de hond naar utrecht gereden om 2 wervels recht te laten zetten. En wekenlang hem rondgesleept in een kontbroek met 2 hengsels eraan. Terwijl hij half verlamd was en 60 kilo woog. En de DA's hadden hem opgegeven.
En nu? Hij loopt/rent en springt weer.

En ik ontneem geen enkele dier medische zorg. Heb zelf ook met een gebroken arm 2 dagen moeten wachten totdat ik naar ziekenhuis mocht. En ook zonder pijnstilling.
En ik voel het gewoon als een dier pijn heeft. Dan voel ik mezelf gewoon down en heb ik nergens zin in. En nee dit diertje heeft geen pijn. En ik ga niet zomaar met pijnstilling aankloten zonder advies van de DA. Wil niet nog een konijntje verliezen.

En dit konijn kan zichzelf ook momenteel ook niet wassen. Omdat zijn pootje verlamd is. En reageert totaal niet op pijnprikkels. Dus geef haar weinig hoop dat dat beter word. Zegt de DA dat het pootje geamputeerd moet worden, dan gebeurd dat. Ook al is dat duur.

Ik heb gekozen voor konijnen (en wel meer dieren) en als het nodig is krijgen ze die ook, zoals nu. Maar ik wil niet afgezeken worden zoals hier nu. En afgeschreven worden als dierenmishandelaar.
En ik ben opgegroeid met dieren. Thuis en bij mijn opa en oma op de boerderij. En nee opa ging echt niet snel naar de DA met konijnen. Was er iets mis werd gewoon de nek omgedraait. En klaar.

Dit konijntje krijgt alle zorg wat hij nodig heeft. En komt straks in een groep van 7 dwergen terecht ( 2 gecastreerde rammen en 5 vrouwtjes) En deze konijne moeten sowieso 2 x per week geborstelt worden. Dus eentje helpen met schoonmaken is ook geen probleem. Volgens mij is het zwaarder om 5 x daags een half verlamde hond uit te laten.

En als het moet word straks de complete ren aangepast voor dit nijntje. En we zitten al sinds de DA begonnen is bij hem, dus we hebben de volste vertrouwen in hem.

En als er nu weer mensen gaan zeiken of wat dan ook, ben ik er klaar mee. En plaats is ook geen updates meer. Heb totaal geen behoefte daar aan. En wil me daar nu helemaal niet druk over maken. Heb al genoeg zorgen aan het nijntje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 07:40

Owjah, fiets nu zo naar huis. Slaap bij mijn vriend.
En dan gelijk door naar de DA :)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 07:49

Je hebt groot gelijk TS, ben benieuwd wat ze aan dat pootje gaan doen!
Succes!

se7entje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 07:54

Het gaat er helemaal niet om jou af te zeiken, we hebben het beste voor met het diertje.
Vind het knap dat jij kan aanvoelen dat hij geen pijn heeft.
Dat je liever niet naar een slechte dierenarts gaat snap ik maar er zijn er heus meer, ik vind dat je niet kunt wachten, je zegt dat ie niet op pijnprikkels reageert, dan issie misschien in shock.
Ik snap ook goed dat je niet zomaar met een vreemde mee gaat maar je ouders hadden hierin anders moeten beslissen, dat is mijn mening.
Heel goed van ze dat ze zoveel doen voor de hond, doe dat dan ook voor een konijn.