OPGEPAST: MADEN!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:24

hanny_jelke schreef:
veersche schreef:

dit meen je niet serieus neem ik maar even aan,
hoe respecht loos naar je dieren toe.

Ach ja, zo heb je altijd in ieder topic wel mensen die niks van het "echte" leven snappen en het liefste een half opgevreten dode haan in de tuin willen begraven met een kruisje erbij. :+

nee hoor,
maar het is
1, strafbaar.
2, heel respecht loos tegen over het dier.
3, je hebt altijd nog een kliko,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:24

veersche schreef:
hanny_j
[quote="veersche schreef:
Dat hebben wij twee jaar geleden aan onze haan gehad, arm beest. Was van onderen al helemaal opgevreten.... Meteen kop eraf en in het bos gedumpt ivm de vreselijke lucht (die luuuuuuuuucht!!!!!)

dit meen je niet serieus neem ik maar even aan,
hoe respecht loos naar je dieren toe.[/qu

Ach ja, zo heb je altijd in ieder topic wel mensen die niks van het "echte" leven snappen en het liefste een half opgevreten dode haan in de tuin willen begraven met een kruisje erbij. :+

Volgens mij bedoelt ze meer de manier hoe je het opschrijft.
Je kunt het misschien iets vriendelijker zeggen?
Of iig op een manier waaruit niet blijkt dat je het alleen voor je neus hebt gedaan.

veersche

Re: OPGEPAST: MADEN!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:31

Misschien kunnen mensen er niet tegen als andere mensen gewoon zeggen/schrijven waar het op staat. Vinden jullie het dan respectvol als je je paard laat inslapen en dan aan de straat legt zodat het lijk door Rendac kan worden opgehaald met een grijper en dan in een hele grote verbrandingsoven gaat?????

Sorry hoor, maar ik zit hier echt te lachen achter de PC. Als iets dood is, is het dood en zit er geen leven meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:33

Inderdaad! Want het stonk zo!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:43

tuurlijk is dood, dood.
maar denk je er nog zo iemand als morgen 1 geliefde persoon van je overlijd,
zeg je dan ook ja dood is dood,
tuurlijk is een mens anders als een dier maar het komt op het zelfde neer.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 23:21

hanny_jelke schreef:
tuurlijk is dood, dood.

Voor jou informatie: mijn vader is in november gestorven na een verschrikkelijk gevecht tegen kanker. Dus ik weet precies hoe dat is!

Er is een verschil tussen dieren en mensen. Mijn paarden zijn mijn alles maar als ik moest kiezen tussen mijn vader of de paarden dan wist ik het meteen! En ja, dood is dood. Dat wilt niet zeggen dat er geen pijn of gemis is maar het lichaam is na de dood een leeg omhulsel.
Ik post iets en het forum valt over 1 banketstaaf zinnetje... Ik vraag me af om er iemand is die het fatsoenlijk heeft gelezen en ik durf te wedden dat er mensen zijn hier die hetzelfde denken en dit niet durven te zeggen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 07:21

hanny_jelke schreef:
tuurlijk is dood, dood.

Doe niet zo idioot, een mens is heel iets anders dan een haan, dat snap je toch ook wel?
Sorry schat, maar ik ga ook niet met een half aangevreten beest naar de DA (die ziet me aankomen) da's ook kop eraf en weg ermee. En niet in mijn kliko, want daar groeien ze prima, en ik wil geen andere beesten eronder hebben.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:53

Yamcha: eindelijk iemand die ook logisch nadenkt! Welkom in dit topic waar het al lang niet meer over maden gaat!

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:21

Het gaat nog wel over maden. Heb vandaag 1 van mijn schaap geplukt, nadat ik pure betadine op de wond had gedaan.

Ze doet nog steeds heel goed, maar heeft moeite met overeind komen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 11:54

moeite met overeind komen is niet goed,
hopelijk hebben ze niet de spieren aan getast

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:06

Ze hebben haar wel op de dijbenen aangevallen. 2 lange strippen van korst zit erop.
Ik ga vanavond weer heen voor inspectie.

Ze komt wel overeind, maar moeilijk. Even een serieuze vraag, stel haar spieren zijn aangetast in de achterpoten. Kan ze haar leven volwaardig uitleven of moet ik beslissingen maken? Ze is nog niet eens een jaar...

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:12

tja dat is lastig,
het kan nu ook door pijn komen,
maar ze kunnen ook zo danig aangetast zijn dat ze geen volwaardig leven meer kan lijden.
ik zo als je echt zekerheid wilt toch naar een DA gaan

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:33

Dan wacht ik het af tot ze wat meer genezen is. De wondes trekken nu natuurlijk nog. Zal ook met de staleigenaar overleggen. Die hebben goed zicht op.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:44

veersche schreef:
Voor jou informatie: mijn vader is in november gestorven na een verschrikkelijk gevecht tegen kanker. Dus ik weet precies hoe dat is!

Er is een verschil tussen dieren en mensen. Mijn paarden zijn mijn alles maar als ik moest kiezen tussen mijn vader of de paarden dan wist ik het meteen! En ja, dood is dood. Dat wilt niet zeggen dat er geen pijn of gemis is maar het lichaam is na de dood een leeg omhulsel.
Ik post iets en het forum valt over 1 banketstaaf zinnetje... Ik vraag me af om er iemand is die het fatsoenlijk heeft gelezen en ik durf te wedden dat er mensen zijn hier die hetzelfde denken en dit niet durven te zeggen.....

Nee hoor meid, ben t helemaal met je eens. Ooit een kadaver geroken? Dat wil ik ook niet in mijn tuin(tje) waar de honden het ongetwijfeld opgraven en ook niet in de kliko zeg (de buren zien me aankomen). De natuur weet overigens het beste hoe om te gaan met kadavers (je doet er andere diersoorten nog een plezier mee ook).

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:06

Kitten84, wat zielig voor je schaap. Ik hoop dat ze er niks aan over gaat houden en dat je nu klaar bent met maden plukken. Ik gruwel al bij het aanzicht van een made in de kliko, laat staan op een dier...

Babootje: fijn om te zien dat er toch meerdere mensen mijn mening delen!

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 16:35

Veersche, dank je wel. Ik gruwel ook van die beesten, maar van mijn schaapje moeten ze afblijven.

Dood beest á la, maar levend weefsel :(

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:12

Kom net terug van stal en mijn schaapje was blij ons te zien. Liet gelijk haar loei-blaat horen.

Heb haar op haar kant gelegd en pootje omhoog. Jodium in de wond en behalve wat etter.....niks. Ik durf niks te hopen, maar heb zo'n klein mini sprankje.

En het is zo'n braaf schaap he? Ik leg haar neer en ze legt haar kopje uitgestrekt neer en laat me gewoon mijn gang gaan. Zodra ik haar weer overeind zet, wordt ik compleet besnuffeld.

Haar rechterachterdijbeen is denk ik wel aangetast en die zal niet compleet herstellen, denk ik, maar ze kwam een stuk makkelijker uit zichzelf overeind. Ze heeft fighting spirit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 22:20

Kitten84 schreef:
Kom net terug van stal en mijn schaapje was blij ons te zien. Liet gelijk haar loei-blaat horen.

Heb haar op haar kant gelegd en pootje omhoog. Jodium in de wond en behalve wat etter.....niks. Ik durf niks te hopen, maar heb zo'n klein mini sprankje.

En het is zo'n braaf schaap he? Ik leg haar neer en ze legt haar kopje uitgestrekt neer en laat me gewoon mijn gang gaan. Zodra ik haar weer overeind zet, wordt ik compleet besnuffeld.

Haar rechterachterdijbeen is denk ik wel aangetast en die zal niet compleet herstellen, denk ik, maar ze kwam een stuk makkelijker uit zichzelf overeind. Ze heeft fighting spirit.

Als ik het zo hoor gaat het denk ik wel goedkomen! :)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 07:59

FIjn om te lezen dat je niks eruit hebt gehaald, van maden bedoel ik...

Kitten84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:44

Ze is vandaag nog steeds schoon. *\o/* Gister ook. Ik durf haast te zeggen dat ik nog maar 1 keer per dag hoef te controleren. Ze is helder, komt goed overeind en zin aan eten.

Het weer werkt ook erg mee natuurlijk. Veel wind en kou.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 15:05

ja het weer is nu ideal in het gevecht tegen de maden,
helaas is het gevaar niet geweken zolang de wonden nog open zijn blijft ze aantrekkelijker voor de vlieg die de maden legt.
hopelijk word ze nu met rust gelaten.
het scheren van de schaap in de lente ne zomer schijnt ook te helpen.
zo is het minder broederig op de huid en dus minder aantrekkelijk.