ooit gebeten door een hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:35

Ik ben gebeten door een duitse herder .
Ik was aan het fietsen toen die hond van een werf kwam aanrennen en in mijn bovenbeen hing...auw..

Bleek dat de hond de hele dag had aangelijnd gezeten en toen die boer thuis kwam mocht hij los blijkbaar had die hond de hele dag zich geërgerd aan fietsers en helaas toen ik voorbij kwam greep hij mij..

Ladyloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:36

Ik ben vroeger door een duitse herder gebeten.. Was een jaar of 4.. Wij stonden op een camping en mensen naast ons hadden een hond. Ik was toen al een dierenvriend en hing de hele tijd rond die hond zijn nek en er tegen praten ect. De hond had al een paar keer aangegeven dat hij dit niet leuk vond, en mijn ouders hadden me ook al tig keer gewaarschuwd dat ik er mee op moest houden omdat de hond het niet leuk vond.. Eigenwijs dat ik was ging ik gewoon lekker verder en toen heeft de hond dus gebeten.. Op het stukje tussen mijn neus en oog.. Paar hechtingen erin en weer terug naar de camping.. Waar de eigenaren van de hond op me stond te wachten met snoep voor de schrik.. Ik kreeg het niet want mijn ouders vonden het mijn eigen schuld gezien ik al een aantal keer gewaarschuwd was en toch door ging.. Affin terug op de camping heeft de beet niet veel indruk gemaakt want ik ging direct terug naar die hond.. Ik kan dus zeggen dat ik er niks aan over gehouden heb.. Geen litteken en ook geen angst voor honden..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:37

Ik ben vroeger gebeten door een grote schnauzer.

Mijn dochter is op school (flink) gebeten door een boerenfox.
Mijn paard is gebeten op de hei door een kruising Duitse herder.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:41

Door een mechelse herder. Was een verjaardag en de hond was waarschijnlijk ooit mishandelt of iets dergelijks. De mensen wisten dat hij kon bijten, het was een drukke verjaardag (statafels) en we zaten lekker aan de drank. Tot er ineens wat aan m'n been hing! Ik heel zachtjes, tegen een vriendin, euh ik ben denk ik gebeten. Gilt ze keihard ''Wááááát ben je gebeten!?''. Het deed niet heel veel pijn en het leek erg mee te vallen maar ik na 1,5 jaar nog steeds drie tandjes boven m'n knie staan. Vind het dan ook erg dom dat ze met een drukke verjaardag, een hond die mensen niet vertrouwd los laten. Het moment zelf nam ik ze niks kwalijk maar een paar dagen later begon ik me wel te beseffen dat dit makkelijk voorkomen kon worden. Wij hebben zelf ook een herder en ik was al wat gewend met beesten dus nee, bang ben ik er niet van. Heb er ook niks tegen. :)

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:47

Mechelaar, hond van m'n opa, was 2, zat alleen te spelen met de hond (trok een soort dik touw uit zijn mond, hond hapte ernaar toen ik het wou "gooien" en hapte in m'n gezicht) Dus 't is eigenlijk de schuld van mijn ouders en grootouders (who the f***laat er in hemelsnaam een klein kind alleen spelen met de hond). Hond heeft er nooit "straf" voor gekregen ofzo, dat vind ik wel zo eerlijk :)
Heb daarna wel altijd schrik gehad voor de hond in kwestie, maar als ik ooit een hond zou kopen, zou het toch wel een Mechelaar zijn :')

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:58

ja 2x door een herder.
één x een mechelaar. de andere weet ik niet meer zeker, het was een mechelaar of een duitser.
die laatste heeft ook mijn paard een keer gebeten. mij beet hij toen ik voorbij zijn huis kwam fietsen (hij liep daar los)

de mechelaar kwam van achter, voor mij vanuit het niets, aangerend. hij beet in mijn kuit en rende hard weg.
zijn baas stond 10 meter verderop. ik liep voorbij met de kruiwagen terwijl ik mijn zijn baas in gesprek was in het voorbij gaan.
ik heb deze hond nooit vertrouwd, maar was niet bang voor hem. na dit voorval ben ik altijd zeer waakzaam geweest wanneer de hond in de buurt was. ik heb hem ook een keer een klein hondje zien grijpen. de eigenaresse heeft hem toen met een gietijzere stoeltje van het hondje afgeslagen want hij liet echt niet los.

ik hou zelf ook helemaal niet van herders, ze zijn mij vaak te zenuwachtig.

Zeeuwsemeid

Re: ooit gebeten door een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 21:02

Ik ben nog nooit gebeten door een hond, mijn zusje wel. Door een Jack Russel in haar enkels, sinds dien is ze als de dood voor kleine hondjes. Grote moet ze ook niet zoveel van hebben maar die ukkies helemaal niet meer, behalve chihuahua's dan :')

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:35

apple01 schreef:
http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-ge ... ndenbeten/
Website raad van beheer staat veel info op over bijtende honden.

http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... egels.html
Hier tips....voor honden en kinderen. Ik vind heel vaak dat ouders niet streng genoeg zijn tegen de kinderen over het gedrag met de hond. Laatst was ik ergens op visite. Was het kind aan het spelen met de brokjes van de hond....En die ouders zeiden NIETS! Ja, dat doet ie altijd, geeft niks! En het is gewoon wachten totdat die hond het een keer beu is........ }> Zo gevaarlijk en dom.

http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... beten.html
Hier zie je een tabel met honden die bijten. Er is rekening gehouden met het aantal honden dat er rondloopt van een soort. Maar wat ik toch wel kwalijk vind is dat ER OOK RASLOZE bij worden betrokken.
Bijv. de rottweilers hebben nou al een versoepelde gedrags maatregel over het fokken met stamboom (MAG test) omdat ze het zo goed doen! :) En nu gaat deze tabel het imago weer verpesten.

http://www.minderhondenbeten.nl/wcs/mhb ... bezit.html
Want dit zijn de populairste honden en DAARVAN zijn weer de meeste LOOK-A-LIKE's die gefokt zijn in puppyfabrieken in het oostblok...

TSJA....

Ik heb BTW 4 verschillende rashonden en ze komen allemal voro in de top 10.
Gelukkig nooit gebeten. Alleen zat laatst mijn vinger tussen het speeltje en de bek van mijn hond. Die iets te enthousiast was na het apport...

Refagreni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:04

Ik ben één keer serieus gebeten door een rottweiler. Was onderweg naar huis en stond langs de stoep te wachten met mijn fiets om over te steken. Terwijl ik stond te wachten kwam er een man met hond aangewandeld. Op het moment dat ik op de fiets wilde stappen werd ik vol in mijn onderbeen gegrepen door de rottweiler. Echt uit het niets. Volgens de dokter heb ik heel erg mazzel gehad dat ik in mijn scheenbeen ben gegrepen en niet in mijn kuit, want dan was ik verder van huis geweest.

Sindsdien vaak zat rottweilers tegengekomen, de meesten lagen al met hun eigenaar overhoop. Snauwen, grommen bij correctie. Zal best aan de bazen liggen, maar het ene ras zal zich makkelijker aanpassen aan de baas dan de ander. Ik heb er in ieder geval helemaal niks mee. Doe mij maar een ras wat graag werkt met/voor de baas die niet iedere keer maar weer bevestigd moet krijgen wie er nu eigenlijk de baas is.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:35

Of hij me ooit écht heeft gehad dat kan ik me niet meer herinneren, maar wij hadden vroeger een Shih Tzu (hoe schrijf je dat nou? :+ ) en die kon echt hééééél bezitterig zijn over zijn snoepjes. Het heeft vaak niet gescheeld of hij had me...

Momenteel lopen er 3 honden in huis; een Golden Retriever, een Tervuerense Herder en een Groenendaeler en met geen van de 3 problemen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik zelf voorzichtig ben met honden, het blijven dieren.

Onze pup van 6 maanden, de Groenendaeler is een echt alfa-mannetje en zou wel een knauw durven geven als je hem zomaar aanraakt terwijl hij ligt te slapen. Sommigen proberen dat er misschien uit te krijgen - ik respecteer dat gewoon.

En hoewel ik nog nooit iets met ze heb meegemaakt ben ik jammer genoeg toch bang van bull-achtigen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:14

Ik ben nooit gebeten door een hond, wel mijn eigen hondje door een Pitbull. Daardoor hou ik absoluut niet meer van deze honden, kan er ook niets aan doen! :')

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:16

Ik ben gelukkig nooit echt gebeten door een hond. Wel eens in het spel, dat ze wat te enthousiast worden, maar dat valt niet onder bijten vind ik :n

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:25

Refagreni schreef:
Ik ben één keer serieus gebeten door een rottweiler. Was onderweg naar huis en stond langs de stoep te wachten met mijn fiets om over te steken. Terwijl ik stond te wachten kwam er een man met hond aangewandeld. Op het moment dat ik op de fiets wilde stappen werd ik vol in mijn onderbeen gegrepen door de rottweiler. Echt uit het niets. Volgens de dokter heb ik heel erg mazzel gehad dat ik in mijn scheenbeen ben gegrepen en niet in mijn kuit, want dan was ik verder van huis geweest.

Sindsdien vaak zat rottweilers tegengekomen, de meesten lagen al met hun eigenaar overhoop. Snauwen, grommen bij correctie. Zal best aan de bazen liggen, maar het ene ras zal zich makkelijker aanpassen aan de baas dan de ander. Ik heb er in ieder geval helemaal niks mee. Doe mij maar een ras wat graag werkt met/voor de baas die niet iedere keer maar weer bevestigd moet krijgen wie er nu eigenlijk de baas is.

Rottweilers zijn van origine gefokt door slagers uit Rottweil in Duitsland. Op de markt liep zo'n hond met de portemonnee van zijn baas om zijn nek. Niet voor niks. Dit is een hondenras met maar één baas en heel resoluut naar mensen die iets van zo iemand afpakken. Een goeie is goed opgevoed en waarschuwt eerst, maar ja, mensen kunnen tegenwoordig nog geen kind opvoeden, laat staan een hond! Ik mijd zulke honden voornamelijk vanwege hun bazen, niet vanwege de hond zelf. De meesten kunnen er niks aan doen, dat ze zo inconcequent en slecht zijn opgeleid.

DaisNBenj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:38

Ik ben ook al gebeten door een hond(en).
Eerst door die van bij mijn ouders thuis, dat is een boxer. Deze heeft me 3x aangevallen als ik zwanger
was. Ze zag mij als een bedreiging... Ik snap niet waarom.
En de hond van mijn beste vriendin heeft mij een paar weken geleden aangevallen. Deze hond heeft
altijd op mij gegromd en haar tanden laten zien. En ineens had ze mij te pakken. Dit was een zwarte
labrador. Ik heb het nu niet meer op zwarte honden voel ik.

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:44

Nee, nog nooit opzettelijk door een hond gebeten.
Wel eens toen onze vorige Lab te enthousiast naar de stok hapte toen ik die vast had en er per ongeluk een vinger tussen zat.
En onze Teckel hapt graag speels in m'n handen of mouwen als ik met hem aan het ravotten ben, maar echt serieus gebeten ben ik nog nooit (klopt dit even af ;) ).

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:49

Niet gebeten, wel flink gekrapt. Ik wilde de herder van mijn opa en oma aaien maar die haalde vol uit, heb nog steeds een littekentje onder mijn oog. Vind het nog steeds 3x niks herders, vind ze niet eng maar vind het gewoon onaardige en vooral lelijke honden.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 20:00

Goh erg opvallend dat er zo weinig bijtgevallen voorbij komen van stafford / pitbull achtige rassen! ;) Heb zelf twee amerikaanse stafford reutjes en nee dat zijn echt geen bijters!!
Zelf ben ik gebeten door een Jack Russel waarbij bleek dat er iets niet goed in zijn koppie zat, helaas is deze hond ingeslapen, dit was voor alle partijen de beste oplossing, tevens ben ik twee keer gebeten door de franse bull van mijn vriendin, die heeft de nare eigenschap dat als je bij hen in huis bent hij je niet meer wilt laten gaan en dan dus in je enkels bijt! En nee ik ben niet bang voor hem, blijf binnenshuis gewoon uit zijn buurt, buitenshuis is het een scheet van een hond die niets doet!

Overigens ben ik van mening dat veel bijtgevallen voortkomen uit onervarenheid en onnozelheid van de mensen zelf! Verdiep je eens in het gedrag van honden en vermenselijk dat niet, honden denken helemaal niet zoals wij, als iedereen dat eens beseft dan scheelt dat al de helft aan bijtincidenten!

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 21:17

ik ben wel eens gebeten op de manege , was vergeten mijn les te betalen en rende nog snel door de kantine naar de bar en een vriendin nam alvast mijn paard mee de bak in.
terwijl ik door de kantine rende pakte een hond me boven mijn elleboog terwijl de eigenaar zat te kaarten.
Ik weet niet meer welk hond het was en heb dus ook niks tegen het ras.
wel de eigenaar want de week erna zat de hond weer los in de kantine en heeft de stal eigenaar gezegd dat de hond vast moest of thuis moest blijven , ze zijn nooit meer geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 03:07

Ik ben 1x gebeten, door een Berner Sennen, in mijn arm.
Het spijtige van de zaak was dat ik voorspeld had dat hij ooit eens zou bijten .. stond alleen net op de verkeerde plaats op het verkeerde moment :+ Ok, later bleek de hond wel een hersentumor te hebben heb ik gehoord, maar toch zal de opvoeding (lees: veel schreeuwen en zelfs slaan) ook niet geholpen hebben... Heb er geen hondentrauma of rassentrauma aan overgehouden, had ik ook geen reden voor ;) Wel zie ik dat moment nog steeds voor me, ik die gewoon in de keuken sta te wachten, de deur gaat open, hond vliegt binnen, gewoon recht op mij af en springt omhoog .. Had de reflex om mijn arm omhoog te brengen en stukje weg te draaien, wil niet weten waar hij anders gebeten zou hebben .. Niet leuk.

Verder wel eens door mijn vorige hond en zelfs mijn huidige scheet-grote in mijn vingers ofzo, tijdens het spelen, maar als ik dan in een reflex "aah" roep (terwijl het eigenlijk niet eens pijn doet :+ ) wordt er alweer meteen een kusje op gegeven door het beestje :')

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 03:10

Ik ben ooit gebeten door een hond.. En HOE!

Geen idee wat voor ras het was.. Weet ook niet zo goed meer hoe hij er uit zag. Ik was toen 13/14 en de hond kwam plots uit de bosjes rennen, hapte in mijn pols waarop ik hem weg sloeg, hij vervolgend naar mijn andere arm graaide en nadat ik hem nog een klap gaf beet hij in mijn borst (op alle 3 de plekken heb ik nog steeds hele grote littekens zitten ;() Vooral die op mijn tiet is akelig groot omdat die in mijn boobie-groeispurt nog mee heeft kunnen groeien..

Daarna was de hond weer verdwenen.. Heb snel een verlaten plekje opgezocht.. Nou ik schrok me rot! Het bloed sijpelde overal vandaan.. Snel naar huis, door naar de dokter. Kon ik nog mn boob laten hechten ook. Heb er ruim een half jaar lang pijn aan gehad, maar de hond is nooit terug gevonden. (wel aanklacht ingediend natuurlijk!)

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 03:18

1 keer door een golden retriever
1 keer een maltezer en 1 keer door een Tzi Tsu

en nee verder geen hekel aan het ras.
Heb vooral een hekel aan herders, maar dat komt omdat mijn hond altijd doe die beesten gegrepen is...

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 06:48

gebeten door een herder ik ben nu ook echt heel bang voor honden geworden,
ik was het al een beetje behalve voor onse eigenhond,
nu is me eigenhond al 4 jaar weg en ben ik als de dood voor honden,
ik vroeg aan me nicht bijt die? ze was nog niet klaar met antwoord geven ik had nog geen pas gezet en ik werd al gebeten,,,
in me arm ik was meteen heel misselijk en heb er geen leuke ervaring aan overgehoudenm
als ik nu een hond zie begin ik al te gillen en te trillen!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 08:49

Ondanks dat ik vrij veel met honden doe, ben ik nog nooit echt gebeten. Wel eens een snauw en soort van hap haha. Laatst nog de Saarloos van de buren, die kwam naar mij toe toen ik met m'n trainhond aan het lopen was. Had die hond net een uur en die heeft al nare ervaringen, dus ik stuurde die Saarloos weg. Kwam al dichterbij en toen ik 'm een zetje de andere kant op gaf, kreeg ik een snauw. En toen ben ik toch wel vreselijk kwaad geworden. >;) Laat me niet grijpen door zo'n ettertje.
Ben gelukkig niet zo snel bang..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:27

Ik ben 2x gebeten, 1x door een Duitse herder die niet goed was opgevoed, en 1x door een Jack Russel toen ik 5 was ofzo. De Jack had wat tegen kinderen. Ik ben tot op de dag van vandaag nog bang voor herders, niet als ik ze ken maar wel als ze naar me staan blaffen. Wat door mijn angstige gedrag erger wordt, waardoor ze vaak nog dreigender op me af komen... dat komt dus niet meer goed, tenzij de baas erbij is :+

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:33

Ja ik, door de labrador/groenendaler kruising van de buren. Ik was 10 ofzo en rende voor hun huis door, maar hun hond 'kon niet tegen rennende kinderen', daar werd hij heel agressief van en hun kwamen toevallig net met de hond naar buiten, hond was los. Rende achter mij aan en beet me in mijn kont :j :') Had 4 gaten in mijn bil en moest een prik halen. Ben lange tijd voorzichtig geweest met iedere hond die wat groter was, maar dat is nu helemaal over, hoewel we zelf wel 2 kleine hondjes hebben.