hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:49

liberty22 schreef:
zulke dikke kolder , uberhaubt hoort er geen kind van onder de 8 alleen bij een hond te zijn maar dat hondagressie omslaat in mensagressie is gewoon dikke onzin

dat vindt jij /
ik vindt dat er kans bestaat ,
heb het toch met me eigen ogen gezien!
dus het kan wel .
en kan me ook niet schelen wat andere vinden ieder zijn mening ,
maar het punt blijft muilkorfen
om erger te voorkomen
en even voor de duidelijk heid bij mij waren er mensen bij de hond en het kind .
het gebeurde in een sec

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:49

xsenny schreef:
geen ga geen risico nemen .
me kind is belangrijker .
de hond zit goed bij me vader aangezien hij eigen terien heeft en er geen kinderen en honden komen

Nou, dat verklaart dan bijna alles in mijn ogen, weet niet waarom je het vreemd vindt dat die honden dan agressief gedrag hebben vertoont.

Martine_R schreef:
Misschien kun je beter discrimineren op baas :+
Iemand die een Stafford (òf Rottweiler, Amerikaanse Bulldog, Mastiff e.d) aanschaft, mòet verstand hebben van opvoeden!

Inderdaad!

En daarbij: ELKE KEER dat een hond iets aanvalt oid geeft hij signalen af. ALTIJD. Durf ik mijn hand voor in het vuur te steken. Het probleem is dat eigenaren/mensen ze niet zièn. Berghonden geven bijvoorbeeld een verstarring van een seconde, terwijl gezelsschapshondjes vaak duidelijker iets afgeven.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:50

trisca schreef:
dus zwager niet meer op het erf laten?? :')

moet mijn man horen

haha niemand hier van bokt kent jullie situatie pers. dus daarom blijft het speculeren en in alle rassen zitten soms heel pittige honden maar naar de omschrijven idd iets te onkundig behandeld maar nogmaals niemand kent de situatie pers.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:50

xsenny schreef:
dat vindt jij /
dus het kan wel .
om erger te voorkomen
en even voor de duidelijk heid bij mij waren er mensen bij de hond en het kind .
het gebeurde in een sec

Ga je lekker, eerst geef je aan de honden GEEN begeleiding te hebben gegeven en daarna schreeuwen dat die honden zo vals zijn.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:52

liberty22 schreef:
trisca schreef:
voor wie is je reactie liberty? Snap je niet geloof ik?

sorry voor xsenny die beweert dat hondenagressie erg snel over slaat naar mensagressie

dus jij steekt je handen in het vuur dat een hond die een pup dood bijt noooit een kind zou bijten?
gewoon muilkorven . en waarom de hond bergeleiding geven ?
ik heb een kind wil niet dat zij gebeten wordt .

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:53

Delphi schreef:
liberty22 schreef:
zulke dikke kolder , uberhaubt hoort er geen kind van onder de 8 alleen bij een hond te zijn maar dat hondagressie omslaat in mensagressie is gewoon dikke onzin

Ik ben het er absoluut mee eens dat een kind nooit alleen met een hond mag zijn. Maar ik zou er toch van schrikken als mijn hond vanuit het niets een pup direct dood bijt en minutenlang vast blijft houden. Dan zou mijn hond in dat geval toch afgemaakt worden. Misschien dat het niet persé om hoeft te slaan naar mensagressie, maar ik zou simpelweg dat risico niet nemen.

dat is dan ook precies de juiste reden waarom je dan beter geen powerdog ( verzamelnaam voor rottie staffords rodesians enzo enzo) zou moeten nemen.
als je graag wilt dat jou hond lekker met pupjes en andere vreemde ghonden kan spelen is dat geen geschikte hond voor jou , ben je er bewust van dat zulke dingen gebeuren en berreid situaties te vermijdden waarin dit kan gebeuren en of altijd heel goed moet op letten , en vind je dit alles niet opwegen tegen de enorme mensen loyaliteit dan is dat wel een hond voor jouw simpel zat toch?

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 19:53

dank je voor je uitleg Liberty. Het zou mijn ras al zoiezo niet zijn (sorry), maar heb het idee dat zwager ook beter voor een ander ras had kunnen kiezen. Hij heeft geen ervaring met honden en is een beetje van het soort "best stoer zo'n 'gevaarlijke' hond"...:=

Als ze ervoor kiezen de hond te houden respecteer ik dat, maar zal ik ze aanraden zich goed in de oorsprong en gedragingen van het ras te verdiepen :j

man en ik hebben al wel tegen elkaar gezegd dat als het onze hond was geweest die hond niet meer bij ons zou zijn, maar helaas kan ik moeilijk de hond van mijn zwager wegnemen... ;)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:54

Hhilde schreef:
xsenny schreef:
dat vindt jij /
dus het kan wel .
om erger te voorkomen
het gebeurde in een sec

Ga je lekker, eerst geef je aan de honden GEEN begeleiding te hebben gegeven en daarna schreeuwen dat die honden zo vals zijn.

mijn hond kan niemand wat doen
mijn vader heeft eigenterein
daar komen toch geen honden en kinderen .
voor volwassenen is hij erg lief

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:55

xsenny schreef:
liberty22[quote="trisca schreef:
voor wie is je reactie liberty? Snap je niet geloof ik?

sorry voor xsenny die beweert dat hondenagressie erg snel over slaat naar mensagressie

dus jij steekt je handen in het vuur dat een hond die een pup dood bijt noooit een kind zou bijten?
ik heb een kind wil niet dat zij gebeten wordt .[/quote]

nee want ik weet niet wat voor een eigenaar er aan die hond hangt , ik steek me handen in het vuur voor me eigen hond want die zal niet in de gelegenheid komen.

en daar gaat het ook niet om mensagressie is totaal anders als hondagressie , helemaal bij een hond die gefokt is om zijn loyaliteit tegenover de mens

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:55

lampenkap schreef:
Wendy_Komen schreef:
Maar vraag me toch af met de "honden horen geen pups te grijpen" waar de scheiding ligt. Dit was in onze ogen een pup, maar het liep, eet zelfstandig en wordt enkel nog groter. Is de pup die ze "niet horen te grijpen" niet eerder een pup van 2/3 weken oud??

Nee honden horen pups te tolereren tot ze een maand of 8/9 oud zijn.

Dat is de grootste onzin die ik in dit hele topic heb gelezen.............

Er zijn maar heel weinig honden die alles toleren wat een pup kan doen. Zeker van die leeftijd en een pup van 8 a 9 maand kan je niet meer zien als pup.........

Heb zelf een pup van 10 maand die werd vanaf dag 1 dat ze heir was gecorrigeerd door onze teef en wel zo dat we het niet veilig vonden. Waarom? de pup was nogal zeker van zichzelf en liet dit ook merken. Waarschuwing van de oude hond, dan kwam er van haar wat terug. enz.

Inmiddels is die pup na puppycursussen enz. een hele fijne sociale hond. Maar zet ook een pup op haar plaats.

Mijn reu laat alles welgevallen door pups in zijn huis. Maar buiten accepteert hij ze niet.

Allemaal inslapen, allemaal kronkel? ach dan zijn de meeste honden die ik ken niet goedwijs.

Daarbij een staford die een knauw geeft aan een westy pup, ja daar blijft al heel gauw niks meer van over. Ook zeer zeker onverantwoord zo een pup mee te nemen naar een volwassen hond bij zijn plek.

Op puppycursussen wordt daarom ook netjes alles naar leeftijden gegroepeerd, dat is ook niet voor niks.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:56

xsenny schreef:

Begeleiding moet je geven om een hond in goede banen te leiden. Als ik dat niet doe zou mijn hond alles slopen wat hij er mooi uit vindt zien, nooit luisteren, alles eten wat eetbaar is, uitvallen (en bijten bij kans) naar andere honden en, om het even kort te zeggen, gewoon een klootzak zijn. Dus als jij juist begeleid hoeft die hond helemaal niet te bijten. En elke hond kan bijten, ook kleine keffertjes als chihuahua's en maltezertjes.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 19:58

trisca schreef:
dank je voor je uitleg Liberty. Het zou mijn ras al zoiezo niet zijn (sorry), maar heb het idee dat zwager ook beter voor een ander ras had kunnen kiezen. Hij heeft geen ervaring met honden en is een beetje van het soort "best stoer zo'n 'gevaarlijke' hond"...:=

Als ze ervoor kiezen de hond te houden respecteer ik dat, maar zal ik ze aanraden zich goed in de oorsprong en gedragingen van het ras te verdiepen :j

man en ik hebben al wel tegen elkaar gezegd dat als het onze hond was geweest die hond niet meer bij ons zou zijn, maar helaas kan ik moeilijk de hond van mijn zwager wegnemen... ;)

en dat is alleen maar prima daarom hebben jullie niet zo een hond ,ik ben er helemaal idolaat van heb nog nooit zulke trouwe dieren meegemaakt en ze zijn enorm atletisch je kunt er heel goed mee sporten fantastisch vind ik dat

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 19:59

Wilawander schreef:

Er zijn maar heel weinig honden die alles toleren wat een pup kan doen. Zeker van die leeftijd en een pup van 8 a 9 maand kan je niet meer zien als pup.........

Heb zelf een pup van 10 maand die werd vanaf dag 1 dat ze heir was gecorrigeerd door onze teef en wel zo dat we het niet veilig vonden. Waarom? de pup was nogal zeker van zichzelf en liet dit ook merken. Waarschuwing van de oude hond, dan kwam er van haar wat terug. enz.

Inmiddels is die pup na puppycursussen enz. een hele fijne sociale hond. Maar zet ook een pup op haar plaats.

Mijn reu laat alles welgevallen door pups in zijn huis. Maar buiten accepteert hij ze niet.

Allemaal inslapen, allemaal kronkel? ach dan zijn de meeste honden die ik ken niet goedwijs.

Daarbij een staford die een knauw geeft aan een westy pup, ja daar blijft al heel gauw niks meer van over. Ook zeer zeker onverantwoord zo een pup mee te nemen naar een volwassen hond bij zijn plek.

Op puppycursussen wordt daarom ook netjes alles naar leeftijden gegroepeerd, dat is ook niet voor niks.

De pup was 9 weken en de knauw was in de schedel grijpen (er dwars door heen bijten) en hem zo hard tegen de grond slaan dat haar kaak brak. oja en een paar minuten echt no way los willen laten. Dat noem ik geen knauw... En als dat voor die hond een knauw is wordt mijn argwaan enkel groter...

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:00

Wilawander schreef:

Er zit een heel, heel groot verschil tussen corrigeren en bewust doodbijten. Mijn pup word ook door mijn oudere reu en mijn oudere teef gecorrigeerd, soms ook wel hardhandig als hij denkt dat de waarschuwing niet voor hem bedoeld was. Maar ik hoef niet bang te zijn dat een van de volwassen honden deze pup die nu 14 weken is dood zal bijten.

Ik heb zelfs de reu moeten aanmoedigen om een keer een grens aan te geven, hij werd vreselijk gebullied door het puppie, maar hij is uiteindelijk wel zijn grenzen aan gaan geven.
Laatst bijgewerkt door tjoppie op 21-07-11 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 20:00

liberty22 schreef:
en dat is alleen maar prima daarom hebben jullie niet zo een hond ,ik ben er helemaal idolaat van heb nog nooit zulke trouwe dieren meegemaakt en ze zijn enorm atletisch je kunt er heel goed mee sporten fantastisch vind ik dat

Dat kan ik me erg goed voorstellen inderdaad, dat zou je met die reu ook kunnen :j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:00

Ik heb alleen je allereerste verhaal gelezen en de rest nog niet.

Tips?? ik zou als ik jou was die hond nooit meer toelaten, dat jouw honden die hond uit de weg gaan en dat je het niet vertrouwd zegt toch voldoende? niks familie, als het een enge hond is dan mag de familie het zelf thuishouden en het probleem oplossen, ze hebben ervoor gekozen het dier te nemen en voor het ras.

Dit ras is nooit 100% te vertrouwen, dat je zwager die hond heeft en een kind heeft van 5 jaar oud, dat moet ie zelf weten, als er wat gebeurd is het zijn schuld/fout/probleem, maar hij hoeft jouw honden en kinderen er niet mee lastig te vallen en mogelijk in gevaar te brengen, daar ben ik heel duidelijk in.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:01

xsenny schreef:

Een hondagressieve hond is niet per definitie een mensagressive hond :')

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 20:03

Ragdollcat schreef:
Ik heb alleen je allereerste verhaal gelezen en de rest nog niet.

Tips?? ik zou als ik jou was die hond nooit meer toelaten, dat jouw honden die hond uit de weg gaan en dat je het niet vertrouwd zegt toch voldoende? niks familie, als het een enge hond is dan mag de familie het zelf thuishouden en het probleem oplossen, ze hebben ervoor gekozen het dier te nemen en voor het ras.

Dit ras is nooit 100% te vertrouwen, dat je zwager die hond heeft en een kind heeft van 5 jaar oud, dat moet ie zelf weten, als er wat gebeurd is het zijn schuld/fout/probleem, maar hij hoeft jouw honden en kinderen er niet mee lastig te vallen en mogelijk in gevaar te brengen, daar ben ik heel duidelijk in.

dank je wel. Jij verwoordt mijn idee exact. Vooral de laatste zin..

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:04

Sancha schreef:
xsenny schreef:

Een hondagressieve hond is niet per definitie een mensagressive hond :')

dat zeg ik niet .
ik zeg het kan
en ik vindt dat als een hond een pup een hond een mensen een kind of wat dan ook bijt .
dat de hond uit voorzorg voortaan gemuilkorft moet worden .

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:06

Een hond grijpt niet zonder signalen af te geven, zo simpel is het. Dat iemand die signalen niet oppakt, is een tweede. Maar dan is het niet direct de hond zijn fout.
Een hond weet heus het verschil tussen een hond en een mens.

Een een Staff nooit te vertrouwen? Waar zit jij met je verstand? Het zijn de liefste en trouwste honden voor het gezin.
Laatst bijgewerkt door Thirty op 21-07-11 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:08

dat niet los laten is het terrier dat in de stafford zit , als je je in terriers verdiept weet je waarom een erg volhardend ras , denk wel dat een jack russel ook een terrier is

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:09

Jeetje ts wat een nare situatie, heel erg voor je zusje ook :(:)
Gebeurd is gebeurd en het blijft gissen naar de oorzaak. Achteraf bezien was het misschien niet handig de pup erbij te houden, maar achteraf kijk je een koe in zn kont. We zullen nooit weten waar het aan gelegen heeft.

Hoe dan ook vind ik een hond die een ander hondje bijt geen fijn gezelschap. Ik betrek het even op mijn jonge hengst; die is gisteren finaal gesloopt door een andere pony. Waar die *&%*)etter bleef aanvallen was mijn pony alleen maar bezig met zich te verdedigen. Dát is voor mij iets dat heel veel zegt over het karakter van mijn uk; hij ''verlaagt'' zich niet tot agressie (wat in die specifieke situatie overigens wel een hoop nare wonden had gescheeld maar so be it).
Een hond die zó snel een pup keihard grijpt is iets mis mee, en dat kan natuurlijk aan van alles liggen.

Mijn hondje had het niet op kleine kinderen, iets te vaak in de oogjes geprikt door mn neefje en nichtje (en nee, we lieten ze nooit alleen met elkaar maar mn zus had thuis ook honden dus je verliest het wel eens uit het oog, gaven de kinderen wel elke keer op hun kop als ze t weer deden). Zij probeerde ze elke keer te ontvluchten, ook iets wat een hoop zegt over karakter. één keer bleef mn neefje maar komen en pesten (overigens was hij inmiddels oud en wijs genoeg om te weten dat dat een no go was) en wij hadden dat niet door, zaten in de tuin. Toen heeft ze hem in zijn buik gehapt, niet hard, maar genoeg om iedereen te laten schrikken. Boodschap was wel duidelijk, sindsdien zijn ze erg lief tegen Nouz geweest :+ Maakt dat haar dan een valse hond? Nee, want ze was inmiddels enorm gefrustreerd en gepest en zag geen andere oplossing meer. Heel andere situatie dan hier met Ts. Pupje kan de hond onmogelijk zo veel gepest hebben in die korte tijd dat de hond het nodig vond de pup te grijpen. Hij kan best gestresst zijn geweest, maar dan nog had hij niet zomaar een ander hondje mogen grijpen.

Gebrek aan opvoeding, karakterfout, foute omgeving... Alles kan natuurlijk. Punt is en blijft dat zo'n hond er hier uit zou liggen. Het had nooit mogen gebeuren.

Ts; denk dat je er wijs aan doet de door jou genoemde maatregelen te treffen. Verder sterkte voor je zusje met het verlies van haar pupje en voor jou en je man succes in deze lastige situatie!

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:10

Sancha schreef:
Een hond grijpt niet zonder signalen af te geven, zo simpel is het. Dat iemand die signalen niet oppakt, is een tweede. Maar dan is het niet direct de hond zijn fout.
Een hond weet heus het verschil tussen een hond en een mens.

Een een Staff nooit te vertrouwen? Waar zit jij met je verstand? Het zijn de liefste en trouwste honden voor het gezin.

nou idd ,

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:10

trisca schreef:
Wilawander schreef:

De pup was 9 weken en de knauw was in de schedel grijpen (er dwars door heen bijten) en hem zo hard tegen de grond slaan dat haar kaak brak. oja en een paar minuten echt no way los willen laten. Dat noem ik geen knauw... En als dat voor die hond een knauw is wordt mijn argwaan enkel groter...

Is het niet zo dat dit ras een "kaak klem" heeft waardoor ze na te hebben gebeten even niet meer los KUNNEN laten?? (Please correct me if I'm wrong..)

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:11

een hond hoort niet te bijten .
dus doet ie het wel is ie niet te vertrouwen en dan muilkorf om .
Veel staffords zijn heel lief ,en te vertrouwen ,
ze zijn in een slecht dag licht gesteld en denk dat er ook veel doorgefokt zijn en kronkel gedrag vertonen ,.
dat heb je soms .en vaak gaat het in de opvoeding ook niet goed .
maar goed mijn punt is gewoon als een hond bijt .
niet zonder muilkorf laten lopen .
voor het zelfde geld gaat het weer mis .