Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
kabwan schreef:Ja oke, maar dat voor me lopen, hebben wel meerder border collies. Omdat ze ook vrij zelfstandig zijn bij de schapen. Dat moeten ze ook veel zelf inschatten, natuurlijk ten aller tijde luisteren naar de baas.
kabwan schreef:Ik kan veel dingen in schatten, maar die riem vind ik moeilijk blijven. Hij word dan ook geen macho, hij word klein, en zo half de staart tussen de benen.
(bij wijze van spreken dan)
)
Kuggur schreef:Naar Derek Scrimgeour huh, bofkont...
na me toe en dan krijgt hij even overal een kriebel.

Kuggur schreef:En het bloed is meestal schapenbloed....
Sassy schreef:Kuggur schreef:En het bloed is meestal schapenbloed....
Als bij jou de schapen bloeden tijdens de training dan gaat er toch iets niet helemaal goed zou ik zeggen.
Bij een vakkundig trainer zijn de risico's dat er iets met een schaap gebeurt minimaal![]()
btw: al eens een hond gezien met een losse tand die er door een schaap uitgebokst werd?
kabwan schreef:Ik neem hem nu ook mee in de wei, ik weet dat het eigenlijk niet verstandig is, maar ik wil die drijfveer ook een beetje aanwakkeren. 3,5 jaar lang niks kunnen doen, behalve dom een rondje wandelen en de hele dag in huis zitten bevorderd het natuurlijke gedrag ook niet.
kabwan schreef:En tot nu toe, doet hij het wel goed, hij weet alleen nog niet hoe hij die schapen onder 'bedwang' kan krijgen. Hij is een border die door de kudde rent. Nauw oke, dat kan, je hebt zoveel verschillende manieren bij de eerste ontmoeting. En dit is er 1 van, nauw dan komt het geloof ik wel goed.
kabwan schreef:Gebeten heeft hij nog geen 1x gedaan en ook geen poging, dus ik ga er van uit dat hij het ook niet zal doen. Maar ik ben compleet een leek, om zo maar even te zeggen, dus er kan nog van alles veranderen.