kan ik hond kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:21

pfoe, het meisje wordt hier naar mijn idee toch behoorlijk naar beneden gehaald hoor.

Toen ik 14 was en een enorme dierenliefhebber kon ik ook van de hak op de tak springen in wat ik wilde... droomde ik van wat ik allemaal met een hond ging doen, hoe goed ik er wel niet voor zou zorgen, hoe perfect mijn hond wel niet zou zijn etc...
En ja dan heb je iemand nodig die je even met de beide beentjes op de grond zet, in mijn tijd had je nog geen internet (tenminste... wij hadden thuis geen internet :P ), en dus ook geen forum waar 100 mensen vrijwel hetzelfde tegen je zeiden... NIET DOEN.
Ik had gewoon ouders die realistisch waren waar nee nee was en ja ja.

Anderzijds joytje333, ik vind het goed dat je je verdiept in wat een hond allemaal nodig heeft. Je hebt al 'geleerd' dat 3 maal op een dag uitlaten niet voldoende is, dat 80 euro genoeg kan zijn mits je evt dierenartskosten niet meerekend enz.

Mijn advies is echter net als de meeste mensen hier (en waarschijnlijk wat je ouders ook zeggen), nee ik zou er niet aan beginnen.
Je bent nu 14, een hond wordt toch gauw tussen de 10-15 jaar oud, uitzonderingen daargelaten. Nu zit je op de middelbare school en heb je overzicht over je tijdsindeling, maar over 3-4 jaar ga je studeren, misschien uit huis, op kamers, waar blijft de hond dan? Blijft hij bij je ouders of gaat hij met je mee op kamers, is het tegenover de hond eerlijk om hem op een kamer te houden?

Over de 80 euro per maand, ja daar kun je een hond van houden, hoewel het ligt aan de manier van houden en de hond zelf.
Ga je uit van een geheel gezonde hond, dan kun je alleen de jaarlijkse enting, wormenkuren en vlooiendruppels rekenen als extra kosten bovenop het voer. Kosten van voer ligt aan de keuze van het voer, je kunt goedkoop voer van de supermarkt nemen... daar leeft het gros van de honden op, kans is dan wel weer dat je hond daar gezondheidsproblemen van krijgt en je dus weer meer kosten kwijt bent aan dierenarts.
Ook heb je eenmalige kosten na het aanschaf van de hond: voerbak/drinkbak, mand, kussen, bench, stapel handdoeken, halsband, riem, speeltjes enz

Uitlaten, zoals je al hebt kunnen lezen in dit topic, het verschilt nogal door de manier van houden. Ja je hebt honden die je 'maar' 3x per dag hoeft uit te laten, je hebt zelfs honden die helemaal niet uitgelaten worden... Echter deze honden hebben een groot erf/tuin/terrein waar ze los kunnen lopen, wil jij je hond houden op een flat, in een woonwijk oid is het een ander verhaal, dan zul je frequenter en langer de hond uit moeten laten voor de beweging en de noodzaak behoeften te kunnen doen.
In het laatste geval is 3x per dag niet voldoende, ik ga over het algemeen meer dan 3x per dag naar de wc dat zal je hond waarschijnlijk ook moeten. Als je uitgaat van 5-6 x per dag zit je al een stuk realistischer, dat hoeven heus niet iedere keer lange wandelingen te zijn, al vind ik persoonlijk dat je minimaal 1x per dag een lange wandeling moet maken waarbij de hond ook in contact kan komen met andere honden en lekker los kan lopen, de andere keren kun je met een kortere wandeling af.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:24

Dit voer ik mijn opvretertjes:

Bink 20 kilo
Eend,konijn of geit.

Maandag: 200 gram vleesbot met 140 gram spiervlees en 56 gram groenten.
Dinsdag: 200 gram vleesbot met 186 gram orgaanvlees.
Woensdag: 200 gram vleesbot met 140 gram spiervlees en een eitje extra
Donderdag: 200 gram vleesbot met 186 gram orgaanvlees en 56 gram groenten.
Vrijdag: 200 gram vleesbot met 140 gram spievlees en 56 gram groenten.
Zaterdag: 200 gram vleesbot met 186 gram orgaanvlees en 56 gram groenten.
Zondag: 200 gram vleesbot met 140 gram spiervlees en 56 gram groenten en een eitje extra.

(1500 gram vleesbot in de week, 560 gram spiervlees, 600 gram orgaanvlees , 300 gram groente en 2x ei per week)

Shadow 30 kilo
Kan alles

Maandag: 300 gram vleesbot met 210 gram spiervlees en 75 gram groente
Dinsdag: 300 gram vleesbot met 270 gram orgaanvlees
Woensda: 300 gram vleesbot met 210 gram spiervlees en een eitje
Donderd: 300 gram vleesbot met 270 gram orgaanvlees en 75 gram groente
Vrijdag: 300 gram vleesbot met 210 gram spiervlees en 75 gram groente
Zaterda: 300 gram vleesbor met 270 gram orgaanvlees en 75 gram groente
Zondag : 300 gram vleesbot met 210 gram spiervlees en een eitje

(2100 gram vleesbot, 810 gram spiervlees,840 gram orgaanvlees, 300 gram groente en 2x ei per week)

•50% biologische kip en eenden karkassen (vlees bot verhouding 50-50)
•15% biologisch rund spiervlees
•10% biologisch lams en geitenvlees
•5% biologische lams- en rund long en lamspens
•10% biologische groenten
•5% biologisch rund hart
•5% biologische rund lever & nieren

Magrathea

Re: kan ik hond kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:42

Hallo Siepus, heb jij een slagerij ofzo? :| Ik denk dat eht dan wel een duur grapje wordt..

Joy, over jouw vraag, het verschilt heel erg per hond hoe lang hij/zij alleen kan zijn. De hond van mijn vriend is een extreem geval (kan bijna een dag alleen zijn, ligt dan gewoon de hele dag te slapen)(hoeft ze overigens nooit meer eigenlijk, 1 dag in de week toen mijn vriend nog studeerde) maar je hebt ook honden bij wie 3 uur wel de max is. Dus met dagjes uit zal je daar wel rekening mee moeten houden. Maar je kan ook een goede hondenuitlaatservice zoeken die een uur met je hond gaan wandelen.

Ook bij het uitlaten maakt het uit of je hond los kan of niet, in het eerste geval krijg je hond natuurlijk meer beweging, zeker als je gaat spelen met de bal ofzo. Maar dat hoef je niet elke keer te doen, er is niks mis met een klein rondje 's morgens na het ontbijt en 's avonds voor jullie gaan slapen, als je in de middag of avond maar een keer wat langer gaat wandelen. Of naast de fiets, dat vinden veel honden ook leuk :D Wel eerst laten wennen, de eerste ke(e)r(en) zal het wel vreemd zijn..

Verder: ga eerst in het asiel kijken! Zitten vaak leuke honden met pech dat ze niet bij hun baas konden blijven en die graag naar een nieuw huisje gaan :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:47

Magrathea schreef:
Hallo Siepus, heb jij een slagerij ofzo? :| Ik denk dat eht dan wel een duur grapje wordt..

Welkom in de wereld van de BARF'ers ;).

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 12:57

Ik vind het ook te weinig om met 80 euro per maand rekening te houden. Je moet er altijd aan denken dat je hond wat kan krijgen. Ik kreeg mijn hond toen hij 7 maanden oud was, toen hij 18 maanden was ging hij kreupel lopen. Eerst zijn ene achterpoot, later de ander. Beide achterpoten kruisbanden kapot. Operatie a € 1800 per poot! En dan spreek ik nog niet over de voor en na onderzoeken. Later hebben we hem verzekerd maar ook de verzekering dekt nooit alles. Kost mij ook 34 euro per maand. Dan eet mijn hond voor zeker 90 euro per maand weg, krijgt medicijnen die ik deels bij moet betalen a 40 euro per maand. En dan krijgt mijn hond ook nog elke maand een acupunctuur behandeling ( oude hond inmiddels en dit helpt goed voor zijn spieren en gewrichten) die niet vergoed word door de verzekering en 63 euro per maand kost. Nou heb ik het nog niet over vlooienmiddel ( elke 4 weken) en ontworming ( 4 keer per jaar) gehad.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 13:00

Marloes__ schreef:
Magrathea schreef:

Welkom in de wereld van de BARF'ers ;).

Haha idd!!! Wat is duur, als je gewoon weet dat dit het mooiste en beste voeren is voor je hond. Terug naar de essentie van dier zijn.

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 14:15

Sieppus : mijn honden krijgen ook alleen maar "slacht voer" carnivoer,
maar geef jij je hond ei, is dit goed? en waarvoor

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 16:05

joytje333 schreef:
Marloes__ schreef:
Is dit nou echt serieus? Ook al zeggen wij: 'Ja doen!' Je ouders zijn het er niet mee eens, dus wat bezielt je? :?

nee mijn ouders denken dat we helemaal niet meer op vakantie kunnen en dat we dan ook bijna nooit meer leuke dingen kunnen doen.
Ze denken geloof ook dat een hond een fortuin kost,
ik vroeg of ik het met 80 euro zou redden en ze zeiden dat ze het niet wisten maar dat het waarschijnlijk wel 3 keer zo veel zou zijn.
Dus wat bezielt me? nou niks!

Er bestaan pensions, kun je leuk op vakantie, maar realiseer je wel wat een hond op andere dagen aan tijd vraagt. kun je niet even in de vakantie oppassen op een hondje, zal je al een idee geven.
Mijn hond komt ook echt niet 3x per dag aan de lijn buiten, maar hij heeft wel ruimte buiten waar hij zn ding kan doen, hij zit niet de hele dag in huis.
honden hoeven geen fortuin te kosten, maar je zal maar pech hebben dat hij een operatie moet ondergaan, ziek wordt, levenslang aan de medicatie moet,... dan kan het wel flink wat gaan kosten.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:04

Ik heb even een stukje opgezocht voor TS,
Toen ik een pupje was, amuseerde ik jou met mijn bokkensprongen en maakte je aan het lachen. Je noemde me 'je kind' en ondanks wat gekauwde schoenen en een aantal kapot gemaakte dekens werd ik je beste vriend. Als ik 'stout' was hief jij je vinger op en vroeg me "Hoe kun je?", maar dan kreeg je medelijden met me en rolde je me om en kriebelde me op mijn buik
Het zindelijk maken en kapot maken van dingen in huis duurde een beetje langer dan verwacht, omdat jij het enorm druk had. Maar daar werkten we samen aan.
Ik herinner mij de nachten van lekker tegen elkaar aan liggen in bed, waarbij ik luisterde naar dingen die je me toevertrouwde en je geheime dromen, het leven kon niet beter op dat moment.
Samen maakten we lange wandelingen, renden door het park, maakten autoritten en stopten voor ijsjes (ik kreeg enkel het hoorntje omdat ijs slecht is voor honden, zei je) ik deed lange dutjes in de zon in afwachting van jouw thuiskomst aan het eind van de dag.
Geleidelijk aan begon je steeds meer tijd te besteden aan je werk en je carrière, ook ging je op zoek naar een maatje uit de mensenwereld.
Ik wachtte geduldig op je, ik troostte je als soms je hart gebroken was of je weer teleurgesteld was, ik gaf nooit op je kop als je een verkeerde beslissing had genomen en overrompelde je altijd met mijn vrolijkheid als je thuis kwam. En toen werd je verliefd.
Ze is nu je vrouw en geen honden-mens, maar ondanks dat verwelkomde ik haar in ons huis, probeerde haar genegenheid te tonen en gehoorzaamde haar. Ik was gelukkig omdat jij gelukkig was.
Toen de mensenbaby's kwamen deelde ik in jouw opwinding. Ik was gefascineerd door hun roze kleur, hun bijzondere geur en ik wilde ook moeder van hen zijn. Maar zij en jij maakten zich zorgen dat ik hen pijn zou doen en ik werd zodoende de meeste tijd opgesloten in een andere kamer of in een bench. Ik wilde zo graag van ze houden, maar ik werd een gevangene van de liefde.
Toen ze groter werden, werd ik hun vriend. Ze trokken aan mijn vacht, trokken zich aan me op met hun wiebelende beeentjes, staken vingers in mijn ogen, onderzochten mijn oren en gaven me kusjes op mijn neus. Ik hield van ze en van hun aanrakingen, omdat jouw aanrakingen vrijwel niet meer voor kwamen. De kinderen zou ik hebben verdedigd met mijn leven als dat nodig was geweest. Ik glipte vaak stiekem in hun bed en luisterde naar hun angsten, onzekerheden en geheime dromen, samen wachtend op het geluid van jouw auto op de oprit.
Er was ooit een tijd dat, als andere mensen je vroegen of je een hond had, je mijn foto uit je portefeuille haalde en hen verhalen over mij vertelde. De afgelopen jaren antwoordde je slechts met "ja" en veranderde je van onderwerp. Van 'jouw hond' veranderde ik een 'zomaar een hond', en elke euro die je aan mij besteedde vond je er een teveel.
Nu heb je een nieuwe carrièrekans gekregen in een andere stad, en jij en zij zullen gaan verhuizen naar een appartement waar geen honden zijn toegestaan. Je nam de juiste beslissing voor je gezin, ......maar er was een tijd dat ik jouw enige gezin was.
Ik was blij opgewonden over de autorit, tot we stopten bij het asiel. Het rook naar honden en katten, naar van angst, naar verloren hoop. Je vulde het papier in en zei: 'Ik weet zeker dat jullie een goed tehuis voor haar zullen vinden'. Ze keken je meewarig aan. Ze kennen de harde werkelijkheid voor een hond van middelbare leeftijd, ondanks dat ik er eentje zelfs een met een stamboom.
Je moest de vingertjes van je zoontje van mijn halsband aftrekken toen hij schreeuwde: 'Nee papa! Alsjeblieft laat ze mijn hond niet afpakken!". Ik maakte me zorgen om hem en om de les die jij hem net gegeven had over vriendschap en loyaliteit , over liefde en verantwoordelijkheid en over respect voor alle leven. Je gaf me een vaarwelklopje op mijn hoofd en ontweek mijn ogen, je weigerde beleefd mijn halsband en riem mee te nemen. Je moest nog een deadline halen - en nu had ik ook een deadline.
Toen je weg was, zeiden twee aardige dames over je dat je vast al maanden eerder had geweten dat je zou verhuizen en dat je geen enkele poging had gedaan om voor mij een goed tehuis te vinden. Ze schudden het hoofd en vroegen "Hoe kon je?..."
In dit opvangcentrum geven ze je zoveel aandacht als hun drukke schema toelaat. Ze geven ons eten, natuurlijk, maar ik al dagen heb ik geen trek meer. In het begin rende ik iedere keer als ik iemand hoorde naar het hek, , hopend dat jij het was, dat je van gedachte was veranderd en dat het allemaal maar een nare droom was... Of ik hoopte dat er misschien iemand was die om mij gaf... , iemand die me zou redden.
Toen ik me realiseerde dat ik de concurrentie met de vrolijke kleine puppies niet kon winnen werd ik verplaatst naar een hok in het verste hoekje en daar wachtte ik.
Ik hoorde haar voetstappen aan het eind van de dag, toen ze mij kwam halen en me meenam naar een aparte kamer. Een heerlijk stille kamer. Ze plaatste me op een tafel en aaide mijn oren en ze me dat ik me niet druk moest maken. Mijn hart bonkte om wat er zou gebeuren, maar het was tegelijk een gevoel van opluchting. De dagen van de gevangene van de liefde waren voorbij. omdat het mijn aard is, had ik met haar te doen. Ze droeg een zware last op haar schouders, dat wist ik, net zoals ik ook van jou iedere stemming kon aanvoelen. Voorzichtig plaatste ze een tourniquet om mijn voorpoot en ik zag een traan op haar wang. Ik likte haar hand op dezelfde manier als ik dat deed om jou te troosten, jaren geleden. Ze duwde kundig een naald in mijn ader en ik voelde de koele vloeistof door mijn lichaam gaan. Ik ging slaperig liggen en keek in haar vriendelijke ogen en fluisterde. "Hoe kun je.." En misschien omdat zij mijn hondentaal begreep, zei ze: "Het spijt me zo erg". Ze knuffelde me en vertelde haastig dat het haar werk was ervoor te zorgen dat ik naar een betere wereld ging, een plaats waar ik niet genegeerd, mishandeld of verlaten kon worden of waar ik mezelf een plek zou moeten veroveren zoals op deze aarde . Met mijn laatste beetje energie probeerde ik het puntje van mijn staart te laten kwispelen om haar te vertellen dat mijn eerdere "Hoe kun je" niet bedoeld was voor haar. Ik dacht aan jou, mijn geliefde baas. Ik zal altijd aan je denken en voor eeuwig op je wachten. Ik hoop dat iedereen in jouw leven jou dezelfde loyaliteit zal tonen als ik.

Denk nog maar 2x na voor je eraan begint, want is vaak hoe het gaat.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 18:06

A_man schreef:
Sieppus : mijn honden krijgen ook alleen maar "slacht voer" carnivoer,
maar geef jij je hond ei, is dit goed? en waarvoor

Ei is goed voor de vacht, eiwit is ook goed en natuurlijk erg lekker!
Mijn honden krijgen geen slachtvlees hoor. :Y) Dat is keurig vlees van de poelier hier om de hoek!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:03

Pfft Sieppus, mensen op mn werk vragen waarom ik huil.. Prachtig, helaas zo waar en zo enorm ontroerend. Eigenlijk zouden ze dit iedereen die een (eerste) hond overweegt verplicht moeten laten lezen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:32

Ben een beetje sprakeloos..
En ik hoop met heel mijn hart dat honden niet zo denken..
Begrijp trouwens toch niet hoe mensen hun hond 'zomaar' (zoals hierboven dus) weg kunnen doen. Vreselijk! Moet er niet aan denken!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:39

Ik wil toch niemand aan het huilen maken!!!! ;(

Echt, ik hoop ook niet dat honden zo denken...dat gaat toch door merg en been. Die van mij mogen blijven hoor!!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:42

Die van mij ook, al zou ik daar een deel van mijn baan voor in moeten leveren.. De hond gaat helemaal nergens heen!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:45

IMJ schreef:
Die van mij ook, al zou ik daar een deel van mijn baan voor in moeten leveren.. De hond gaat helemaal nergens heen!

Nee, dat kan toch niet. Het enige waar wij heen gaan is naar het bos!!!

rensenheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:50

Een hond neem je i.d.d. niet zomaar wij hebben Djoeri (friese stabij reu van 6 jaar) overgenomen van mijn moeder.
De hond kan niet alleen thuis blijven. (sloopt zijn eigen poten tot bloedens aan toe)
Kan niet loslopen. (rent achter alle vogels/konijnen/herten aan)
Kan niet bij andere reuen en sommige teven. (vecht)
Is een moeilijke eter. (welkoop voer doet het nog het best met slachtafval... wij werken met tijgers dus dan kan er af en toe wel stukje mee voor de hond)

Erg lastig maar ik doe hem voor geen goud weg!
Mijn vriend en ik hebben ons hele leven omgegooid om voor de hond te zorgen.
En geen moment spijt, wel af en toe een vloek en mopper moment, maar geen spijt!

Zoals hier al veelvoudig vermeld, denk na bij wat voor hond je in huis wil hebben.
In het asiel zijn veel honden te vinden die al zijn "opgevoed"
Kies er 1 die bij je past, goed voor kleine kinderen, goed bij katten, kan alleen thuis blijven.
Vraag bij het asiel wat voor voeding hij nu krijgt i.p.v. bij een dierenwinkel.
Altijd leuk en de mensen hebben er best verstand van maar een dierenwinkel i
s net als elke andere winkel ook die in de ruitersport. je probeert altijd het duurste te verkopen en dat hoeft niet altijd het beste te zijn voor je hond.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:52

Ik zie over een paar maanden en hond op marktplaats staan met de titel "gezoch lief baasje want ik heb niet genoeg tijd" sorry TS. Ik vind het heel erg jamer dat je zo ondoordacht een hond gaat kopen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:01

Mijne is ook niet zo'n gemakkelijke reu. Vind zichzelf een alfa hond en daar zijn er meer van hier in de buurt.. Zoek dus altijd een rustig stuk uit of we gaan samen naar de polder. Achter de bal aan rennen is z'n lust en z'n leven en in de polder gaat dat prima!

TS, hoop echt dat je ouders er 100% achterstaan en dat dit geen impulsief iets is.. want wat zou het vreselijk zijn als het als bovenstaande zou gaan.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:05

:+ Tsja, we hebben Nouz 1x bij familie laten logeren tijdens onze vakantie.. ze heeft daar niet los kunnen lopen (normaal kreeg ze echt nooit een riem om, liep bij ons altijd los) omdat ze elke keer naar de parkeerplaats rende waar wij de auto hadden gezet toen we haar brachten.. Heeft ze 2,5 week volgehouden. Tot we haar weer kwamen halen.. (en na de eerste blijdschap heeft ze ons 2 uur lang vreselijk genegeerd maar dat terzijde :+ ). Of honden echt zo denken, nee, dat denk ik niet. Maar geloof absoluut dat ze altijd op hun baas blijven wachten, kijk maar naar het verhaal van Hatchiko..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:17

Verhaal van Hachiko kende ik niet. Gegoogled dus. Mooi maar triest.. Heel triest en zo zie je inderdaad de loyaliteit van de hond. Kan iedereen nog wat van leren.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:33

amyz schreef:
:+ Tsja, we hebben Nouz 1x bij familie laten logeren tijdens onze vakantie.. ze heeft daar niet los kunnen lopen (normaal kreeg ze echt nooit een riem om, liep bij ons altijd los) omdat ze elke keer naar de parkeerplaats rende waar wij de auto hadden gezet toen we haar brachten.. Heeft ze 2,5 week volgehouden. Tot we haar weer kwamen halen.. (en na de eerste blijdschap heeft ze ons 2 uur lang vreselijk genegeerd maar dat terzijde :+ ). Of honden echt zo denken, nee, dat denk ik niet. Maar geloof absoluut dat ze altijd op hun baas blijven wachten, kijk maar naar het verhaal van Hatchiko..

Ghehe. Dat negeren ken ik wel :') Ja leuk dat je er bent maar nu ben ik even boos :')
Dat verhaal ga ik ook even opzoeken al klinkt het niet leuk..

EDIT: Kende het verhaal wel, heel sneu en mooi tegelijk

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:40

heb echt gehuild als een klein kind toen ik dat verhaal voor het eerst hoorde :o Vind idd, een hond neem je voor het leven. En dan ben je verantwoordelijk van begin tot eind. Heb nog steeds spijt dat ik voor Nouz zelf niet de da kon bellen voor de afspraak (mams dr schuld, maakte me aan het huilen terwijl de praktijk al bijna sloot dus papa heeft gebeld) maar ze is wel in míjn armen gegaan. Ik heb voor haar geknokt en gezorgd tot er nog maar 1 uitweg was en ik heb met veel pijn de beslissing genomen het enige te doen wat we konden doen voor haar. Ik heb haar vastgehouden en zij is gegaan in de wetenschap dat ze tot het absolute eind geliefd was, er van haar gehouden werd. Elke hond is dat waard en echt niks minder. Ts, realiseer je dat alsjeblieft voor je aan een hond begint. Ze geven je heel veel, maar je bent verplicht ze alle liefde terug te geven. Als je ook maar half twijfelt, doe het dan gewoon niet, wacht nog even.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:41

joytje333 schreef:
Nee, mijn ouders willen het heel graag.
Ik dacht dat je een hond 3 keer per dag moest uitlaten 4-5-6 keer vind ik wel heel veel.
1 keer 's ochtends 1 keer 's middags en 1 keer 's avonds.
verder mag hij in huis en de tuin lopen van:15 bij 10 (niet hele grote tuin maarja)
Als we middelgrote hond nemen:
eten: 60
entingen, ontwormen, controle: 20
bij elkaar: 80 euro
En de mand,riem en andere dingen die lukken wel.
Dat hondenhotel lukt denk ik ook wel want ik heb: 1000 gespaard
Dan kan hij ongeveer 4 jaar naar hondenhotel toe.
tegen die tijd heb ik wel weer genoeg gespaard.

Ik heb een middelgrote hond die allergies is. Daarvoor heeft hij speciaal voer en kost dat alleen al per maand €130,- Dan praat ik nog niet over alle extra zorgen en dus kosten. Daarnaast koop ik mijn voer altijd met flinke korting (ivm een dierenwinkel in de fam) dus ik weet dat dit normaal duurder zal zijn.

Een hond kopen die dit soort problemen niet heeft, kan niet. Iedere hond kan een allergie of probleem ontwikkelen. Natuurlijk kan het zomaar zijn dat een hond dit niet heeft. Maar het risico moet je niet nemen, als je het, wanneer het fout loopt, niet kan bekostigen.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:42

Ik zou het niet doen als ik jou was
een pup moet zoiezo heel erg vaak uit anders plast hij in huis ik ging toen de hond pup was om de 2,5 uur naar buiten met haar . Ook hebben ze goed voer nodig wat je niet even bij de supermarkt haalt. En natuurlijk in entingen en soms worden ze ziek soms heel ziek en hebben ze een operatie nodig ter waarde van plus minus 500 euro.. Heb je dat er allemaal voor over? En wat dacht je van een hondencurses waar je elke week heen zal moeten gaan dat kost ook centjes....

met 80 per maand ga je het niet redden..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:44

Tooske schreef:
Onze labrador heeft speciale brokken omdat hij ED heeft en die zijn heel duur!

Mijn labrador kruising dus ook ED alleen na operatie die gelukkig op tijd uitgevoerd is zeer waarschijnlijk (met idee van arthrose vorming) geen extra medicatie nodig. En daarnaast zou ik nooit mobility voer gaan voeren. Geef liever normaal voer en voedinssuplementen in poeder vorm ernaast.

Poeder is niet zo zwaar verhit en de werkzaamheid is dus vele malen beter dan glucosamine in brok die zeer hoog verhit is. Daarnaast kan ik nu gewoon het voer voeren waar ik voor sta en dat is vers voeren. Hij krijgt nu nog glucosamine erbij (operatie is nu bijna 4 maanden geleden) maar in feite kan ik het volgens de DA helemaal weg laten dus als de pot op is (ga van te voren afbouwen) ga ik kijken of het zonder net zo goed lukt