Zijn mensen helemaal gek geworden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MMIDV

Re: Zijn mensen helemaal gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:51

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn reactie ook wegtrappen is als er een hond op me af komt rennen!!
Heb ook weleens een hond met m'n zweep weggeslagen, die kwam op het ruiterpad op paard af! ten eerste had die hond daar niet moeten zijn en ten tweede had de eigenaar z'n hond bij zich te houden! Ik ga niet wachten tot zo'n beest in mij of in m'n paard z'n benen bijt :n

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 19:57

Ik geef niet snel een hond een trap kijk eerst naar wat uitstraalt en een musketon haak kan altijd breken dus dit is gewoon een geval van pech als je hond aan de lijn goed onder appel staat en zonder er vandoor gaat zit tie niet voor niks aan de lijn. En als die breekt dan kan je daar dus helemaal niets aan doen dus om dan te gaan piepen hij moet onder appel staan, vind ik wat overdreven.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 19:59

CaileyS@ het zijn geen paar weken maar een paar jaar dat ik ze nog zal moeten hebben ;) bij interesse: [MW] De rolstoel komt toch wel heel dicht bij.....

Bedankt voor al jullie reactie's of die nou positief/negatief voor/tegen zijn, toch bedankt!

Lotje dankjewel voor je toevoeging, inderdaad ben er ontzettend hard mee aan 't werk :) En achter mijn hond aan rennen gaat het voorlopig even niet worden ;)

Ayasha@ inderdaad tetanus is 10 jaar geldig, en die krijg je ook als je op straat bent gevallen en je een schaaf wond hebt, of je je zelf hebt gesneden met een snoeischaar oid. ;)
Ben ook genoeg gebeten (maar 'zoek het ook zelf op') op 't asiel. Dit is natuurlijk anders, maar heb toch nog niet bij de plastische chirurg geweest. (tuurlijk zullen er mensen zijn die daar wel voor een honden beet zijn geweest ;) ) Maar de kans is nou niet echt heel groot ...

De gene die een pb hebben gestuurd. ga het nu lezen/beantwoorden, was vanmiddag even weg vandaar ;)

odilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 20:29

Ik moet eerlijk bekennen dat laatst 1 van mijn honden ook achter een fietser aanging.

Hij is fietsers normaal gewent en negeert ze ook maar nu rende er een hondje naast dus kon hij het niet laten om ook even mee te rennen. Hij reageerde wat langzaam om mijn commando waardoor hij ook een schop te pakken kreeg van de man op de fiets. Zolang het niet hard gaat vind ik het niet zo erg, er komt ten slotte wel een grote herder op jou en je kleine maltezer gedenderd. hij is gelukkig heel snel onder de indruk en is meteen terug naar mij gekomen. Hij heeft hier zeker van geleerd maar in de toekomst hou ik hem wel aan de lijn als de meneer met de hond langs fietst.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 21:10

@odilia Gelukkig dat die van jou snel onder de indruk is, die van mij dus absoluut niet...
Maar als er een hond langs komt rennen is dat ook wel heel moeilijk om je dan te beheersen als hond zijnde !! :P

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 21:16

nou als ik een hond achter me aan zou krijgen die agressief naar me blaft zou ik ook uithalen hoor
ehm nee in mijn dromen, dat durf ik niet eens. Ben veel te bang dat de eigenaar van die hond boos op me wordt ofzo... :o
schijtluis :P
Maar nee ik vind het geen rare reactie. Maar aan de andere kant stond de hond enkel te blaffen en deed verder niets. Al vind ik een hond achter je aan op de fiets 'enger' dan een hond die voor je staat te blaffen en verder niks doet. Want op de fiets wordt je een soort van achtervolgd en da's toch anders toch?

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 22:09

nou je hebt geluk .. ik werd wel boos maar stond toen eigenlijk met mijn mond vol tanden :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:11

nathalie_v schreef:
CaileyS@ het zijn geen paar weken maar een paar jaar dat ik ze nog zal moeten hebben ;) bij interesse: [MW] De rolstoel komt toch wel heel dicht bij.....

Bedankt voor al jullie reactie's of die nou positief/negatief voor/tegen zijn, toch bedankt!

Lotje dankjewel voor je toevoeging, inderdaad ben er ontzettend hard mee aan 't werk :) En achter mijn hond aan rennen gaat het voorlopig even niet worden ;)

Ayasha@ inderdaad tetanus is 10 jaar geldig, en die krijg je ook als je op straat bent gevallen en je een schaaf wond hebt, of je je zelf hebt gesneden met een snoeischaar oid. ;)
Ben ook genoeg gebeten (maar 'zoek het ook zelf op') op 't asiel. Dit is natuurlijk anders, maar heb toch nog niet bij de plastische chirurg geweest. (tuurlijk zullen er mensen zijn die daar wel voor een honden beet zijn geweest ;) ) Maar de kans is nou niet echt heel groot ...

De gene die een pb hebben gestuurd. ga het nu lezen/beantwoorden, was vanmiddag even weg vandaar ;)

Mwah voor een geewone hap heb je geen chirurgie nodig... Dan ben je al richting pitbulls aant kijken denk ik. Of hele valse honden... Imo eerder uitzondering dan regel..

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:18

In eerste instantie zou ik zeggen: nee, dat is niet helemaal 'normaal' . Echter ben ik een aantal week terug ook aangevlogen door twee hondjes van de overburen welke uit de tuin waren ontsnapt; ze stonden al blaffend, grommend en met een ontbloot bekkie tegen mij tekeer te gaan. Zelf ben ik al achteruitlopend en half met m'n tas om me heen swiepend bij m'n voordeur terecht gekomen en de hondjes dropen af, maar was flink geschrokken. Volgens de overbuurvrouw 'zijn het hondjes met een heel klein hartje' blabla. Maar ondertussen. Als ik dat nog een keer gebeurt kan ik er niet voor in staan dat ze een zwiepert met m'n tas o.i.d. krijgen. Is namelijk behoorlijk beangstigend.

Anonieempiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:19

Ik zie ook als ik eerlijk ben geen verschil tussen agressie of gewoon heel erg blij.

mijn eerste reactie zou ook zijn wegjagen niet trappen ofzo, tenzij ze echt gaan bijten dan wel :n

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-11 22:23

Maar je hebt niet raak geslagen Millennium (pff wat een naam om te typen :+ haha) zo te lezen.
Als ze duidelijk agressie tonden en ze staan op het punt te bijten denk ik dat ik het nog wel anders zou willen/proberen op te lossen... Gaan gillen (schrikreactie proberen op te wekken!) me groot en sterk maken oid. maar schoppen nee...

Ayasha@ ach een jack die erg bezitterig is en je probeert "zijn" botje af te pakken.. denk dat je dan ook wel wat draadjes er door moeten.. en weet ook niet of dat zo netjes heelt (zeker niet in het gezicht.)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:29

Citaat:
Een hondenbeet heeft bijna altijd littekens tot gevolg. Soms genezen deze littekens helemaal, maar vaker blijven ze voor altijd zichtbaar. Vooral bij kinderen en jongeren kunnen littekens tot grote psychische problemen lijden. Bij vrouwen misschien nog wel meer dan bij mannen.

Het kan soms tot wel enkele jaren duren voor een litteken “rustig” is geworden en pas dan is echt duidelijk wat zichtbaar blijft en wat niet. Vooral bij kinderen en jongeren is er in de (verre) toekomst vaak plastische chirurgie nodig.

Niet alle kosten van plastische chirurgie worden door uw zorgverzekeraar vergoed. Of het is niet duidelijk of deze kosten over 5 of 10 jaar nog steeds worden vergoed. Terwijl u zekerheid boven alles wilt, is het niet zelden de verzekeraar die uw letselschade of – erger nog – die van uw kind, zo snel mogelijk wil afkopen. En wat is dan wijsheid?

Zomaar een artikel..... er worden ongeveer 6000 bijtwonden per jaar in ziekenhuizen behandeld waarvan een groot deel plastische chirurgie nodig hebben.

Iemand die een vreemde hond op zich af ziet stuiven, zal hier niet als eerste aan denken maar reageert heel impulsief om zichzelf te beschermen. En blijf het vreemd vinden dat de schuld gelegd wordt door sommigen bij de achtervolgden/slachtoffers.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:32

nathalie_v schreef:
Maar je hebt niet raak geslagen Millennium (pff wat een naam om te typen :+ haha) zo te lezen.
Als ze duidelijk agressie tonden en ze staan op het punt te bijten denk ik dat ik het nog wel anders zou willen/proberen op te lossen... Gaan gillen (schrikreactie proberen op te wekken!) me groot en sterk maken oid. maar schoppen nee...

Ayasha@ ach een jack die erg bezitterig is en je probeert "zijn" botje af te pakken.. denk dat je dan ook wel wat draadjes er door moeten.. en weet ook niet of dat zo netjes heelt (zeker niet in het gezicht.)

Nee, heb idd niks geraakt ;) ik sla niet zomaar anders mans dieren, maar mocht het nog een keer gebeuren dan weet ik niet goed wat m'n reactie dan zal zijn. Toen het gebeurde gilde ik ook heel hard(het gebeurde voor het huis van m'n ouders :+ ) 'MAMA MAMA MAMAAAA' _O- Echt, waarom? geeen idee :') en daarna floepte er nog wat verschrikte scheldwoorden richting de honden uit :evaw: . Maar was echt erg geschrokken, trillende knietjes.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:33

hmm, ik weet niet, misschien voor veel mensen wel een natuurlijke reactie maar ik zou eerder niet durven schoppen dan wel...voor je het weet voelt de hond zich bedreigd en bijt hij je dan juist!!
in het geval wat jij beschrijft zou ik denk ik even afwachten en m dan wel pakken als ik bij zn halsband kom.
maar goed, echt veeeeel mensen zijn toch angstig in zo'n situatie dus zullen dan idd van zich af trappen!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-11 22:35

slimmerik schreef:
Zomaar een artikel..... er worden ongeveer 6000 bijtwonden per jaar in ziekenhuizen behandeld waarvan een groot deel plastische chirurgie nodig hebben.

Iemand die een vreemde hond op zich af ziet stuiven, zal hier niet als eerste aan denken maar reageert heel impulsief om zichzelf te beschermen. En blijf het vreemd vinden dat de schuld gelegd wordt door sommigen bij de achtervolgden/slachtoffers.

Kijk, dat bedoel ik nou ook. Als ik de hond van TS op mij af zou zien komen, zou ik me ook een hoedje schrikken en misschien wel uit reflex of uit reactie toch een schoppie geven. Waarvan de hondeneigenaar dan weer zegt: "NOU, DAT IS TOCH NIET NORMAAAAAL?!?!" Maar enig idee hoe beangstigend zoiets kan overkomen? En dan toch de schuld leggen bij de achtervolgende of het slachtoffer. Nee, dat is naar mijn mening erg fout.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 08:59

millennium schreef:
slimmerik schreef:

Kijk, dat bedoel ik nou ook. Als ik de hond van TS op mij af zou zien komen, zou ik me ook een hoedje schrikken en misschien wel uit reflex of uit reactie toch een schoppie geven. Waarvan de hondeneigenaar dan weer zegt: "NOU, DAT IS TOCH NIET NORMAAAAAL?!?!" Maar enig idee hoe beangstigend zoiets kan overkomen? En dan toch de schuld leggen bij de achtervolgende of het slachtoffer. Nee, dat is naar mijn mening erg fout.

Ik snap steeds niet dat het uitgelegd wordt als schuld leggen bij het slachtoffer.
Zo lees ik het niet. Kwestie van interpetatie. De reactie is een begrijpelijke, maar onverstandige, als je niet gebeten wilt worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:02

Altijd ook geleerd dat een hond bestraft moet worden op het moment en de plaats van de overtreding.... dus als baasje zou je zelfs blij moeten zijn imo.

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:09

Weet niet of de bestraffing van een vreemde, dezelfde invloed, of zelfs gewenst resultaat heeft, als van het baasje zelf. Misschien ziet de hond het als een vervelende ervaring, en is hij voorbereidt op agressie van zijn prooi, en zal hij de volgende keer zichzelf agressiever verhouden.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:14

slimmerik schreef:
Altijd ook geleerd dat een hond bestraft moet worden op het moment en de plaats van de overtreding.... dus als baasje zou je zelfs blij moeten zijn imo.

niet door een vreemde en niet onevenredig hard, dit is dus onzin

luve_rozes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:14

PussInBoots schreef:
luve_rozes schreef:
Zoals al eerder gezegd, bende moraalridders.

Kruizing stabij-cocker spaniel? Was mama losgebroken?

Compleet offtopic: Je noemt iedereen moraalridders en daarna komt er een opmerking die aangeeft dat een kruising altijd een opesnestje is en anders heeeeeeel dom. Hoezo moraalridder?

Juist omdat er zo moraliserend gereageerd wordt, en we allemaal in een ongewenste situatie terecht kunnen komen.
Blijft het een feit, dat ik het woord 'altijd' een oepsnestje niet gebruik, en 'heeeel dom' ook niet. Dat is jouw interpertatie, en dat zegt meer over jou, dan over mij.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:17

eigelijk kan ik me die reactie heel goed voorstellen.
hun zijn bang dat ze gaat bijten en jagen haar van te voren weg.
de gemiddelde hond schrikt echter niet van een trap beweging,
omdat de meeste honden eigenaren de hond niet straft door midel van schopen.
vandaar ook dat jou hond ook niet reageerde op het getrap (waarschijnlijk)
een hond wat los loopt hoort onder apel te staan.
en zo denken hun er ook over, hun hebben echter vaak niet in de gaten dat de riem kapot is (of tewel de musketonhaak)
gewoon pech zullen we het maar noemen.
tja en dat jij niet kon in grijpen vind ik gezien je situatie heel begrijpelijk.
helaas zijn er mensen die denken dat je het wel kan ondanks die krukken.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 09:45

Joh ik ben een dierenvriend en weet opzich wel wat van honden af. Maar laatst stond ik bij de puppies van een vriendin's hond te kijken terwijl deze even plassen was. En ze kwam terug en schrok van me dus keihard blaffen en zelfs een klein hapje in mijn shirt (zonder vast te houden), maar goed ik schrok me ook rot en was best overstuur. Gelukkig liep de vriendin achter de hond (is een aussie overigens) en zei meteen dat ik der gewoon gerust moest stellen omdat de hond van mij schrok en dat ik niet nee mocht zeggen ofzo want dan zou ik haar straffen dat ze haar pups verdedigt. Nou dat wist ik ook echt niet hoor en ben echt geen mega leek als het om honden gaat. :)

Uiteraard schop je geen hond van een vriendin dus eerste reactie was nee en tweede reactie was handjes hoog (zodat ze er niet in kon happen) en heel stil staan, hopende dat ze kalmeerde. 3 seconde later bleek dus dat ik gewoon mijn stem lief had moeten laten horen zodat ze me herkende := .

Maar goed dit is een hond die ik ken. Is het een hond die ik niet ken dan zou ik ook uithalen. Heb vaak genoeg momenten op het paard ook gehad dat ik gereed zat met een zweep omdat er weer zo'n hond megablaffend op mijn paard kwam afrennen (van blij tot agressief). Heb altijd de gedachte gehad dat als een agressief klinkende hond ook maar 1 keer in mijn paard bijt al is het zachtjes dat ik hem dan echt tot moes sla. Niemand komt aan mijn paard ;)

Uiteraard als er niet gebeten worden dan ga ik ook niet slaan en met de blij blaffende honden blijf ik altijd even staan zodat de eigenaar de hond weer bij zich krijgt. Gelukkig is paard hondenmak. Maar goed daar ging het in eerste instantie niet over in dit topic.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:00

Miepie77 schreef:
slimmerik schreef:

niet door een vreemde en niet onevenredig hard, dit is dus onzin

Weet ik ook wel. ;) Had ook een knipoog achter gemoeten :o Dat is ook niet de reden waarom ik zou schoppen of waarom deze mensen geschopt hebben. Het is gewoon een eerste reactie om de hond van je af te houden en boosheid dat er weer eens iemand de hond niet onder controle heeft.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:08

het is vaak inderdaat een reactie uit schrik en ergenis.
mensen vinden dat een hond die los loopt onder apel moet staan.
waar ze ook gelijk in hebben.
maar het was gewoon even pech want de hond was los gebroken (om het even zo tenoemen)

Ts ik vind het wel een helemooie hond.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 10:09

hanny_jelke schreef:
maar het was gewoon even pech want de hond was los gebroken (om het even zo tenoemen)

Ts ik vind het wel een helemooie hond.

Inderdaad. Dit is niet echt helemaal de schuld van de TS te noemen. Maar dat konden de "belaagden" niet weten. Evenmin konden ze niet weten dat het bij blaffen zou blijven.....