onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_00_0

Re: onhandelbare labrodor....TIPS gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:04

ik wil even zeggen dat ik het tof vind van je dat je wat met de tips doet! En dat je echt het beste voor hebt met hem :)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 22:09

hij heeft er eerder geen last van gehad ik denk gewoon dat het een combi van de medicijnen is ook.
maar deze week of volgende week naar de da voor controle en dan kijken we weer verder

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 22:17

Ja inderdaad.
Ben blij dat je wat met de tips doet ts.
Het lijkt me een schat van een hond zo op de foto.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 22:20

is een schat van een hond...de honden school zei ook al dat hij in zijn puberteit zit en dat we zaterdag een proefles mogen komen doen...:D

Mareng

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 23:52

Leuk! Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes met je proefles, hij zal dan wel kapot zijn van al die indrukken, en jij ook!

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 11:54

Is het niet gewoon markeren wat hij doet? Doet onze reu ook, die houdt altijd wel een beetje pies achter voor het geval er een boom toe-geeigend moet worden :)

Misschien kijken voor een bolderkar? Met grotere (lucht) bandjes is het niet zo zwaar. Ik zag er laatst een op de site van anwb, een opbouwbare, dus neemt niet veel plek in in je schuurtje, en makkelijk mee te nemen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 19:04

nee het is niet markeren...bij het markeren tilt hij netjes zijn poot op en slingert welliswaar alle kanten op maar dat is toch anders...

hhmmm bolderkar geen slecht idee...thnx

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 10:42

Onze reu markeert zonder zijn poot op te tillen, dus dat hoeft het niet per see te zijn. Wanneer heb je ook al weer een afspraak bij de DA?

Voordeel van een bolderkar is ook dat je hem kan trekken, ipv duwen zoals bij een buggy. Ik denk wel dat het wat op kan leveren :)

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:26

Fijn dat je zo oplossend bent met je hond, deze leeftijd is nou eenmaal een moeilijke leeftijd.. En en dan doen veel mensen hun hond gewoon maar weg.. Het komt heus wel goed hoor! ;)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:35

Komt je labrador uit een werkhondenlijn? Die honden hebben sowieso meer energie en werklust, en dat geeft ook eerder gedragsproblemen als ze te weinig aan het werk gezet worden, afgezien van het feit dat hij nu een puber is...

In ieder geval werk je al aan zijn problemen, heel veel succes, en ook lol op de cursus!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 14:35

dat is zo makkelijk he weg doen...ik heb een russel waar ik nog nooit zoveel problemen mee heb gehad als met deze hond, maar voor alles is een oplossing zeggen ze ....dus hard zoeken...;)

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 14:36

Zoolgangster schreef:
Komt je labrador uit een werkhondenlijn? Die honden hebben sowieso meer energie en werklust, en dat geeft ook eerder gedragsproblemen als ze te weinig aan het werk gezet worden, afgezien van het feit dat hij nu een puber is...

In ieder geval werk je al aan zijn problemen, heel veel succes, en ook lol op de cursus!

Jeetje daar vraag je me wat....het is overigens wel een echte snuffelhond dus bij de douane zou hij ook helemaal tot zijn recht komen denk ik...

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 17:42

Tieme schreef:
Xjosee schreef:
Verder kregen wij als vuist regel van de hondenschool, dat je de leeftijd van je hond in het aantal maanden keer 5 moet doen, die tijd is de tijd die je iedere wandelen (dus vier keer per dag) moet lopen.

Ik hoop dat deze regel alleen voor puppen geld en niet voor volwassen honden? :P
mijn hond is 4 jaar. 4jaar is 48 maanden. 48x5=240min. oftewel, 4 uur. dan ben ik zo'n 20 uur per dag aan de wandel met de hond :+

Haha, ja dat is inderdaad tot ongeveer 1 jaar de vuistregel :o

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 19:01

ik houdt de regel of althans ik probeer wel zo veel en zo lang mogelijk met hem te wandelen.

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 11:44

kwam vanochtend beneden en we waren vergeten de bench dicht te doen...meneer lag heerlijk ernaast te slapen...en problemen gehad nee helemaal niet.
dus vanavond zetten we hem in de bench en laten het deurtje open...benieuwd wat het brengen zal...ben super trots op hem...:D

iris17Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 20:50

En is je RunningEgg ook al binnen? Ik ben erg benieuwd hoe hij hem vindt! :D
Iig fijn om te horen dat het allemaal al een stuk beter gaat!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 22:31

hij was er in blijven zitten ...hahaha dwarrel is het ook :D
nee nog geen running egg die vrije dagen er tussendoor helpen ook niet echt mee.
maar gisteren zijn we nog even naar het bos geweest en iedere dag doen we een zoekspelletje
met 5 snoepjes...is zo leuk om hem dan bezig te zien.
het gaat overigens de laatste dagen heel erg goed met hem...ben best een beetje trots op het resultaat... :o

wordt net een pakje afgegeven door de buren ben benieuwd...

morgen hebben we een proefles tussen de puppies ben benieuwd....

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 12:08

running egg vindt hij leuk maar hij is er wel snel mee klaar....

gisteren cursus gehad en we gaan starten in augustus...dan is de vakantie voorbij
hij deed het geweldig en weetje hij is nu nog moe...:D
ook is hij meegeweest naar stal en dat ging ook heel erg goed ...laat ik het zo zeggen hij heeft goed zijn best gedaan...;) dus dames er is heel veel hoop

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 12:48

Heeft dus geen last meer van zijn mijt? Das fijn :)

Super om te horen dat hij weer lekker mee kan en onder de mensen kan zijn!

Veel plezier samen! *\o/*

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 12:54

er begint haar op de plekken te groeien dus ik ga er gewoon van uit dat hij weer heerlijk mee kan overal naar toe. deze week al 2 keer het bos bezocht en gisteren mee naar de paardjes en het ging gewoon geweldig...hij is nu nog uit geteld dus het heeft een hoop goed gedaan :D

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 19:51

Hallo...Ik wil even een update geven...

Sinds een tijdje volgen we een cursus met de hond en het gaat iedere keer een beetje beter.
Ook gaan we een aantal keer per week fietsen met de hond zodat hij zijn energie kwijt raakt.
We zijn erg tevreden met de vooruitgang en als de cursus voorbij is willen we agility gaan doen met hem omdat hij daar helemaal blij van wordt...:D
Het running egg heb ik geprobeerd maar dat heeft ongeveer...ehm 10 minuten geduurd en daarna was hij er mee klaar.
We besteden steeds meer aandacht hem en laten hem zo nu en dan zijn koekjes zoeken in de tuin daar wordt hij helemaal wild van ...GEWELDIG!!
Dus kortom...we boeken vooruitgang.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:29

fijn dat het beter gaat +:)+

Alleen even 1 tip: ga niet teveel fietsen want met fietsen bouw je ook conditie op. de eerste tijd raken ze er energie van kwijt en zijn ze moe en op en duur moet je steeds verder/langer fietsen om hem moe te krijgen.
iemand bij ons op de training ging voor de les een kwartier fietsen. eerste tijd was hij rustig. op een gegeven moment hielp dat niet meer en moest er steeds verder gefietst worden. op een gegeven moment moest hij 1,5 uur fietsen om hem moe te krijgen _O-
je maakt er op een gegeven moment een neurotische top-atleet van en dat is geen goeie combi :D

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 16:50

nee we gaan niet meer als drie keer per week hoor en soms ook een week niet...
hij is nu al neurotisch :D...en als hij dan ook nog atleet wordt ...neeehhhh lijkt me niet handig