Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:48

nounou Yamcha .....
zo zwart wit is het niet hoor.
ik heb jaren 2 bokken broers gehad,ze zijn met 10 weken gekomen en redelijk snel gecastreed.
er werd niets gesloopt ondanks hun mega hoorns er werd niet gebokst of wat dan ook.
konden makkelijk over de omheining springen maar deden dit niet,ging goed tussen de paarden of wat dan ook.
1x per jaar was het wel knokken omdat ze dan geschoren werden [langhaar ras].
de broers moesten dan altijd weer even aan elkaar wennen.

ik heb vorig jaar 1 bok naar mensen gedaan die er heeeeeeeeeeel erg goed voor zijn omdat hij alleen kwam te staan.
ik vond het heel erg [zo erg is het dus om een bok te hebben] en wannes is nu favoriet bij het hele gezin,ook bij de kinderen die de andere beesten maar zo zo vinden.

een bok kan heel leuk zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:50

Nou ja, dat bedoel ik, en een bok is serieus leuk als je een groot gevoel voor humor hebt, en het niet erg vindt dat je tuin in een wildernis verandert, je paarden horendol worden, en je regelmatig je omheining moet repareren, je rozen naar de Filistijnen gaan, en je je heerlijke, zelf gekweekte groente op je buik kunt schrijven.
Maar ik heb het idee dat veel mensen hier denken dat een geit of een bok of gecastreerde bok een leuk schattig, koddig dier is. En dat is het gewoon niet, je moet wel weten waar je aan begint als je zo een beest aanschaft.

Ik lach me af en toe dood om die beesten, maar ik loop pok weleens (regelmatig) te vloeken dat het niet mooi meer is....... en daar heb ik een heel goede reden voor. Ik heb het idee dat niet iedereen zich dat realiseert.
mariska32 schreef:
konden makkelijk over de omheining springen maar deden dit niet,

Die van mijn opa ook niet. Die gaan er gewoon dwars dóórheen. Da's korter, en minder inspanning.
mariska32 schreef:
1x per jaar was het wel knokken omdat ze dan geschoren werden [langhaar ras].
de broers moesten dan altijd weer even aan elkaar wennen.

:')

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:56

dat zeg ik net,geen uitbraak geen rozenstruiken geen dolle paarden.
je geeft de TS zo wel een kans zeg,iedereen die er niet mee bekend is en er voor zou willen gaan durft bij voorbaat al niet meer.....

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 21:58

mariska32 schreef:
je geeft de TS zo wel een kans zeg,iedereen die er niet mee bekend is en er voor zou willen gaan durft bij voorbaat al niet meer.....

Ik denk dat de mensen de informatie wel opslaan maar toch hun eigen plan trekken als het er op aankomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:13

mariska32 schreef:
dat zeg ik net,geen uitbraak geen rozenstruiken geen dolle paarden.

Dat is dan maar goed ook, dat voorkomt een hoop ellende, niet in de laatste plaats voor de bok zelf. Dan is hij bij de slacht beter af.

Zo een beest kan een heel goed leven hebben bij iemand die er verstand van heeft, maar iemand die het uit puur medelijden doet, maar geen benul wat een geit eigenlijk is, doet het veel beter niet.

Sascho

Re: Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:23

nou wat een negativiteit Yamcha.
je kunt het ook eens van de andere kant bekijken en van mensen aannemen dat ze best leuk kunnen zijn...
mijn opa en oma hebben er ooit 1 gehad, die was goed te houden en viel alleen af en toe 1 van mijn ooms aan, verder niemand..

ik vind het goed dat je het probeerd ts! niet geschoten is altijd mis!

het is dat ik geen dieren meer mag van mijn moeder maar anders had ik hem graag opgehaald

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:32

Als mijn hond alleen maar af en toe mijn oom aanvalt, wordt ie afgemaakt.

Als een geit dat doet, is ie best leuk.

Ben ik nu gek, of klopt er iets niet?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:34

@yamcha- nix beters te doen ?erg vervelend zo....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:37

Ja, nou ja, kan ook zeggen dat het zo een goed idee is als elke Jan banketstaaf dat beest ophaalt, maar had zomaar het idee dat het misschien goed zou zijn als mensen over zoiets nadachten. En zeker een bok, da's nog wel anders dan een schattige kitten.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:39

Ik vind het helemaal niet negatief wat Yamcha zegt. Ze heeft wel gelijk, zo zijn bokken echt (alhoewel de dames er ook wat van kunnen). Geiten zijn ontzettend leuk maar het is niet zomaar voor iedereen weg gelegd. Er zit ook veel tijd in om ze op te voeden, zeker met ongecastreerde bokken.
Ik durf te wedden dat Yamcha ze ook helemaal geweldig vind, die eigenwijze, gekke geiten. Ze laat alleen de realiteit zien en niet alleen de leuke dingen.

TS, ik vind het tof van je dat je hem toch nog probeert te plaatsen, misschien lukt het nog voor morgen. En anders heeft hij een mooi leven gehad in de buitenlucht, iets wat veel geslachte dieren niet hebben gehad. Ik snap ook eigenlijk niet waarom al die ophef werd/word gemaakt daarover.
Of zit heel bokt vol met vegetariërs? :P

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:40

Ach, sneu. Zou 'm graag van je willen overnemen.
Kun je 'm niet geven aan een kinderboerderij? Die staan er vaak wel om te springen, zeker omdat ze nu nog zo schattig en klein zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:42

Klopt, ben dol op ze :j Maar ik geef ook geen donder om een mooie tuin, ik houd wel van ravages. :')

Maar 't is wel handig als je weet wat een geit is voor je eraan begint. 't Is geen Shetje, hoor ;)

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:43

ooo, ik hoop zo dat je er plek voor vind!
gewoon laten castereren en dan heb je er een heel leuk beestje aan!
ze kunnen ook best bij paarden zolang ze niet bij de biks van de paarden kunnen, want dan vreten ze zich daar klem in.

zonde zonde dat dit topic steeds zo off topic gaat,
het sikkie gaat MORGEN weg,
wie haalt hem op voor een goed tehuis???

het is wel kortdag moet ik zeggen, met wat voorbereiding had ik een paar opties kunnen verzinnen (mensen kunnen vragen) maar niet nu zomaar stantepede.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:44

sunny_l0ve schreef:
Ik vind het helemaal niet negatief wat Yamcha zegt. Ze heeft wel gelijk, zo zijn bokken echt (alhoewel de dames er ook wat van kunnen). Geiten zijn ontzettend leuk maar het is niet zomaar voor iedereen weg gelegd. Er zit ook veel tijd in om ze op te voeden, zeker met ongecastreerde bokken.
Ik durf te wedden dat Yamcha ze ook helemaal geweldig vind, die eigenwijze, gekke geiten. Ze laat alleen de realiteit zien en niet alleen de leuke dingen.

TS, ik vind het tof van je dat je hem toch nog probeert te plaatsen, misschien lukt het nog voor morgen. En anders heeft hij een mooi leven gehad in de buitenlucht, iets wat veel geslachte dieren niet hebben gehad. Ik snap ook eigenlijk niet waarom al die ophef werd/word gemaakt daarover.
Of zit heel bokt vol met vegetariërs? :P

Ik heb wel eens zonder dat ik er erg in had geitenvlees gegeten...wat een sterke smaak. Niet lekker. :r
Hij mag naar mij gebracht worden. Evt. tijdelijk dat ze wat langer tijd heeft om te zoeken naar een geschikte "bokken"baas. ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:45

M3lisss schreef:
Yamcha schreef:
Ja, geweldig...... ontsnappingskoning, ontsnapt altijd, sloopt alle omheiningen die je maar bedenken kunt, steelt ieder ogenblik het voer, sloopt je moestuin, je gazon, loopt de tuin kapot, loopt de paarden te stangen, en vreet de rozen op die je al een jaar of 4 zorgvuldig aan het kweken bent, maar het is een oh zo leuk dier......

Nou, ik hoef hem niet.

Hoe vaak ga je dat nog zeggen? We weten nu wel dat jij hem niet wilt hebben, iemand anders misschien wel.

_O- _O- _O- Sorry hoor maar ik vind die opmerking zo droog! :')

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:46

Pfff Yamcha...
Het mag dan wel zo wezen, maar zijn ALLE bokken zo?
Omdat die van jouw (en nog een paar die jij kent) zo zijn, zijn ze allemaal maar zo?

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:48

Moderatoropmerking:
Zullen we wel met zijn allen ontopic blijven mensen? Voor gerelateerde discussies die hier niet direct passen mogen nieuwe topics geopend worden, en persoonlijke berichten mogen via die mooie PB-knop. Bedankt!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:49

Yinnar,

heb je dat al geregeld met de TS, dat je hem komt ophalen?
morgenvroeg is het transport en als hij daar dan staat dan zal hij waarschijnlijk gewoon meegaan.
het is gewoon een bedrijf immers.

en aan anderen, die eigenaren zijn vast niet zo cru hoor, het was immers oké als TS een plekje zocht voor het bokje.
zijzelf kunnen m.i. niet op die manier beginnen zegmaar, qua 'emotioneel' omgaan met flessenlammeren.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:51

Marigold schreef:
Yinnar,

heb je dat al geregeld met de TS, dat je hem komt ophalen?
morgenvroeg is het transport en als hij daar dan staat dan zal hij waarschijnlijk gewoon meegaan.
het is gewoon een bedrijf immers.

Ik heb haar gepb't dat ze hem mag komen brengen. Vanavond kan maar morgenochtend vroeg lijkt me handiger.
Ze heeft nog niet gereageerd. Ik denk dat ze druk is. Ik blijf nog wel even online.
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 20-05-11 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:52

Tijd voor een positieve opmerking:
Top dat je het probeert! Snap volledig waarom hij anders geslacht word, mensen willen graag een stukje vlees op hun bord.. maar willen niet weten dat het van een best komt.. mmmm
Maar inderdaad bokjes zijn nu eenmaal een stuk moeilijker te plaatsen.

Het is dat ik in een rijtjeshuis woon, en dus echt geen plek heb,, sorry! haha

(heb een periode tussen een schapenfokker gewerkt, ken het principe inmiddels al wel!!_

Maar nogmaals vind het super dat je het probeert!! +:)+

(sorry Sander,, dit is ook een stukje van de discussie,, maar vond wel dat de ts een positieve reactie nodig had! Is absoluut niet aanvallend bedoeld tegen over de tegenstanders!)
Laatst bijgewerkt door nathalie_v op 20-05-11 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:53

Niezel schreef:
Gina schreef:
Weet waar je aan begint met een bok :=
Wij hebben een bok thuis staan voor het dekken van de geiten. Hij stinkt en je moet oppassen voor hem als je bij hem in de wei loopt :')

Ts, ik vind het super dat je dit voor het bokje probeert te regelen, ik hoop dat hij een mooi plekje krijgt en anders heb je je best gedaan.

Die bij ons op stal was ook zo'n ontzettende stinkende relnicht. Een tijd terug is ie gecastreerd en ondanks dat het wel een aantal maanden duurde stinkt ie inmiddels echt helemaal niet meer, loopt lekker los tussen de paarden en ramt zo goed als nergens meer tegenaan.

Oke ik moest hier even heel hard om lachen :')

Verder vind ik de mensen hier echt heel naief. Kom op weten jullie niet wat de bio-industrie inhoudt? Dit bokje mag blij zijn dat hij een goed leven heeft gehad. Top dat er iemand gevonden is!
Oh en sorry moderators, lees nu het berichtje pas.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 22:56

IK hoop dat dit goed afloopt voor het bokje. Ik heb jaren een grote gecastreerde bok gehad en er veel plezier mee gehad. Als ik niet in een huurhuisje woonde haalde ik hem zo op. Veel succes in je zoektocht.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:00

Yinnar, oké spannend dus!

ik lees zo nu en dan even bij, hoop dat het gaat lukken allemaal! :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:19

ik hoop dat het bokje een goeie thuis vind :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:20

Ik heb het aangeboden maar TS reageert niet. Ik wacht nog ff dan ga ik echt de binnenkant van mijn ogen bekijken.