Transactie voorstel voor mishandelen van hond .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:52

Diablo schreef:
Maar dan nog....als iemand aangifte doet, kan de tegenpartij toch niet zomaar, zonder enig bewijs, een boete van 500 euro krijgen?

een aangifte wordt, in sommige uitzonderlijke gevallen, gezien als off. bewijs. Dit omdat het een off document is. Dus als je liegt in een aangifte, dan pleeg je meineed en dat is strafbaar...

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:57

Als je zelf overtuigd bent van je gelijk betaal dan in ieder geval NIETS. Betalen = namelijk schulbekennen in zulke situaties. Terugvorderen is een drama, en je maakt dan heel weinig kans juist omdat je betaald (en dus schuldbekent) hebt. Ik zou in ieder geval snel rechtsbijstand inschakelen, en contact zoeken met de LID.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:59

ik denk dat je dit absoluut moet aanvechten. Al was het maar omdat je anders als dierenmishandelaar geregistreerd staat. Heel banketstaaf dit. Gewoon niet betalen heeft niet zoveel nut; dan gaat het naar een incassobureau. Bovendien is gewoon afwachten ook geen goed teken. Ik zou zo snel mogelijk een bezwaarschrift schrijven en laten checken door iemand die juridisch onderlegd is.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:01

kaatjemuts schreef:
Diablo schreef:
Maar dan nog....als iemand aangifte doet, kan de tegenpartij toch niet zomaar, zonder enig bewijs, een boete van 500 euro krijgen?

een aangifte wordt, in sommige uitzonderlijke gevallen, gezien als off. bewijs. Dit omdat het een off document is. Dus als je liegt in een aangifte, dan pleeg je meineed en dat is strafbaar...

zit te denken theoretisch gezien kan ze dus de bewuste dame aanklagen voor meineed oid ??

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:04

Ik lees dit net pas, wat idioot zeg lekker verdiend zo.Ik zou nooit betalen hoor.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:09

Een opsporingsambtenaar kan niet zomaar klakkeloos een proces-verbaal opmaken, daar moeten redenen van wetenschap in zitten, zoals ik zag, ik hoorde...enz. en het wordt ambsteed/belofte opgemaakt.
Daarnaast geldt dat één aangifte geen aangifte is als het niet gestaafd wordt door bewijs/getuigen, juist om te voorkomen dat iemand zomaar met een verhaal naar de politie stapt om bijv. op deze manier zijn buren een oor aan te naaien.
Daarnaast zul je zelf altijd gehoord moeten worden waarbij je niet verplicht bent om te antwoorden (dit moet je ook verteld worden) en waarbij je je eigen verklaring door mag lezen voor je hem ondertekend.
Dus zomaar een bon op de mat krijgen door het verhaal van een willekeurig persoon is eigenlijk onmogelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:20

hanny_jelke schreef:
even uit de brief over genomen.

omschrijving strafbaar feit: dierenkwelling: overige gedragingen (mishandeling hond)
feit geconsateerd door: landel.insp.dierenbesch.
Maar die hebben dat toch niet met eigen ogen gezien?? Of wel..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:25

laat het voor komen, laat je adviseren hoe je dat moet doen, vertel je verhaal aan de rechter.

Dan kan je ook meteen te horen krijgen wie die getuigen geweest zijn, want als er meerdere getuigen zijn, dan is er een verhaal op papier gezet door meerdere mensen. Wacht dat af.

Wij kunnen niet oordelen of de aangifte wel of niet klopt. Een rechter zal daar over oordelen en wellicht wordt er nog wel een getuige gehoord door de rechter....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:26

Albert schreef:
Een opsporingsambtenaar kan niet zomaar klakkeloos een proces-verbaal opmaken, daar moeten redenen van wetenschap in zitten, zoals ik zag, ik hoorde...enz. en het wordt ambsteed/belofte opgemaakt.
Daarnaast geldt dat één aangifte geen aangifte is als het niet gestaafd wordt door bewijs/getuigen, juist om te voorkomen dat iemand zomaar met een verhaal naar de politie stapt om bijv. op deze manier zijn buren een oor aan te naaien.
Daarnaast zul je zelf altijd gehoord moeten worden waarbij je niet verplicht bent om te antwoorden (dit moet je ook verteld worden) en waarbij je je eigen verklaring door mag lezen voor je hem ondertekend.
Dus zomaar een bon op de mat krijgen door het verhaal van een willekeurig persoon is eigenlijk onmogelijk.

Idd, dus vraag mij af of er meer achter zit, of we het hele verhaal kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:30

KoudbloedKim schreef:
hanny_jelke schreef:

omschrijving strafbaar feit: dierenkwelling: overige gedragingen (mishandeling hond)

Zul je net zien dat de klagende mevrouw in kwestie dat wel is _O- :=

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:38

rommulus schreef:
kaatjemuts schreef:

zit te denken theoretisch gezien kan ze dus de bewuste dame aanklagen voor meineed oid ??

De dame stond niet onder ede bij het doen van haar verklaring, dus is er geen meineed. Dan moet je toch wel al voor een rechtbank of een onderzoekscommissie staan.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:38

OMG hanny, wat een Kl...te streek zeg. zo zie je maar dat je nix kan doen omtrend het opvoeden van je hond op straat.

ik heb eens een aanvrring gehad, toen ik mijn hond bij mij riep en hem bij zijn baard pakte en hem even toe sprak. gelukkig heb ik daar nix van weer gehoord. maar een kleine correctie vind ik geen mishandeling. moet je naar de dog whisperer kijken, die geeft de honden een corrigerende tik met de voet. wedden dat als je dat hier in nl doet dat je een proces aan je broek hebt hangen!

jeetje man, helaas kan ik je geen advies geven. maar ik zou het iig hoger op gaan zoeken. zowel de politie als dierenbescherming zijn bij jou geweest. beide hebben gezien dat de hond niet mishandeld word.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:40

Albert schreef:

Het is nog altijd 1 getuige is geen getuige. Natuurlijk geldt 1 aangifte wel, hoe zou je anders aangifte kunnen doen als je mishandeld bent door iemand. Daarna wordt er op zoek gegaan naar getuigen maar die zijn altijd wel te vinden.

Ik vind het maar een vreemd verhaal. Er wordt een voorstel gedaan door de officier, betaal je niet dan komt de zaak voor de rechter, hoef je zelf niks voor te doen. Dit kan wel enige tijd duren omdat er sprake is van betalingstermijnen.
De DB hoeft zelf niet het feit gezien te hebben, door meerdere getuigen en een aangifte kan het strafbare feit door hun geconstateerd worden.
Ik vind het vreemd dat er geen wetsartikel bij staat, dit moet echt wel zo zijn anders weet je niet eens wat je fout hebt gedaan (in principe) en er moet een wettelijke grondslag (dus een wetsartikel) zijn omdat er anders geen boete opgelegd kan worden.

Je schrijft dat je de jury iets wil laten zien? In het nederlandse rechtsysteem hebben we geen Jury. Er zal alleen een rechter aanwezig zijn. Daartegen over staat de officier van Justitie die dus beweert dat je iets fout hebt gedaan. Aan de hand van hetgeen wat jij en de officier zeggen (al dan niet in een dossier dan wel op de zitting) zal de rechter zijn uitspraak doen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:47

Ik vind het echt een raar verhaal, idd laat het maar voorkomen ze hebben geen poot om op te staan. Het komt er op neer dat je dus gewoon aangifte tegen iemand kan doen (bijvoorbeeld omdat je diegene niet mag) en dat diegene dan een boete krijgt? Beetje vreemd...
En als ik dan zie hoe sommige mensen met hun hond omgaan met een slipketting of met zo'n electrische halsband, dat is geen probleem...
(laatst een hond bijna dood zien gaan, die zat met slipketting aan een hek gebonden omdat zn baasje een boodschap moest doen. De hond is gaan trekken waardoor de ketting strak kwam te staan. En op de een of andere manier is zijn vacht tussen de ketting gekomen, waardoor die niet meer los ging. Die ketting hebben ze los moeten knippen, weet niet of de hond het heeft overleeft, maar zag er niet best uit)

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:48

brennie85 schreef:
Je schrijft dat je de jury iets wil laten zien? In het nederlandse rechtsysteem hebben we geen Jury. Er zal alleen een rechter aanwezig zijn. Daartegen over staat de officier van Justitie die dus beweert dat je iets fout hebt gedaan. Aan de hand van hetgeen wat jij en de officier zeggen (al dan niet in een dossier dan wel op de zitting) zal de rechter zijn uitspraak doen.

Het is een bestuurlijke boete die TS krijgt opgelegd, en dit valt onder het bestuursrecht voor zover ik kan zien, dus geen strafrecht. Dus geen Officier van Justitie op een eventuele zitting, alleen de vertegenwoordigers van het bestuursorgaan.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:50

waarom neem je geen contact op met de politie om na te vragen welke agenten bij je thuis geweest zijn..

Even zoeken op je adres en het komt naar boven hoor...

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:51

veerledec schreef:
brennie85 schreef:

Het is een bestuurlijke boete die TS krijgt opgelegd, en dit valt onder het bestuursrecht voor zover ik kan zien, dus geen strafrecht. Dus geen Officier van Justitie op een eventuele zitting, alleen de vertegenwoordigers van het bestuursorgaan.

Maar waarom is de politie dan zelf ook langsgeweest?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:52

Ben wel benieuwd naar de ten laste legging, dus artikelnr wetsartikel. Zou mooi zijn als de brief kan inscannen, namen en adres weghalen...

lesilla

Re: Hulp nodig bij boete over hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:53

Moeilijke situatie, heb geen kennis van dit, was er niet bij dus ga niet oordelen. Veel sterkte en ben benieuwd wat eruit komt

Miracle_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:36

lindsey schreef:
Ik geloof er niets van dat je zomaar een boete krijgt. Blijkbaar ben je toch ruwer met je hond omgegaan dan je ons hier wil doen geloven.

Nou sorry hoor, maar hier wil ik toch ff op reageren. Ik ken TS persoonlijk, en die zou haar hond nooit mishandelen. Wat een belachelijke reactie zeg. :? Iemand vals beschuldigen, beetje triest hoor.

Ik zou die boete ook absoluut niet betalen. Zijn ze nou helemaal gek geworden. |o
Als een hond half dood ligt te gaan aan een ketting in iemands achtertuin, word er niks gedaan, en nu zou er op een vals verhaal even een boete uitgeschreven worden. >;)

Onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Dus Hanny, ik zou gewoon je rechtsbijstand inschakelen.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 13:39

brennie85 schreef:
Albert schreef:

Het is nog altijd 1 getuige is geen getuige. Natuurlijk geldt 1 aangifte wel, hoe zou je anders aangifte kunnen doen als je mishandeld bent door iemand. Daarna wordt er op zoek gegaan naar getuigen maar die zijn altijd wel te vinden.

Als je verder leest zie je staan dat het gestaafd moet worden door getuigen en/of bewijs ;)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:27

Ik zou eerst eens met de brief verhaal gaan halen bij de politie en de dierenbescherming en ook bij het CJIB. vragen hoe het precies zit. wie weet hebben ze ergens een foutje gemaakt en was het helemaal niet de bedoeling dat je een boete zou krijgen. (gezien het aantal dingen wat er allemaal niet klopt). het zou zo maar kunnen.

en ik las ergens dat het een officieel boete was omdat het nummer van het CJIB wat erop stond, klopte. ja, dus??? dan kan het alsnog een zieke grap zijn van iemand. zo van: we laten die persoon eens lekker schrikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:49

Tieme schreef:
en ik las ergens dat het een officieel boete was omdat het nummer van het CJIB wat erop stond, klopte. ja, dus??? dan kan het alsnog een zieke grap zijn van iemand. zo van: we laten die persoon eens lekker schrikken.

Zieke grap kan inderdaad nog steeds :j . Maar er zit in ieder geval geen criminele organisatie achter die uit is op centjes.

Bij een zieke grap verwacht je alleen niet dat ze zo ver gaan met alle kloppende kenmerken, briefpapier en envelop.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 17:41

KoudbloedKim schreef:
hanny_jelke schreef:

:n die zijn 2 weken na datum dat het voorval gebeurt is pas langs geweest

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 17:43

Albert schreef:
quote=brennie85
Albert schreef:

Als je verder leest zie je staan dat het gestaafd moet worden door getuigen en/of bewijs ;)

er hebben zich meerdere getuigen gemeld.
wat wel vreemd is want enkel een vrouw met haar zoontje.