Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:11

Jullie maken ervan dat die hond snachts in vrieskou en nattigheid zit... maar dat is nergens in het verhaal van TS terug te vinden...

Collie2008

Citaat:
Een hond in een flat dat is pas écht zielig.

waarom? Je kan prima 2 hyperactieve herders in een flat hebben hoor, veel wandelen, mentaal en fysiek uitdagen en verder geen probleem

al ben ik blij dat we niet op een flat wonen met ons bakbeest en een groot huis met redelijke tuin hebben

Wiwabalia

xmarlies96 schreef:

Een hond in een flat is niet zielig, ik vraag me af waar je dat vandaan haalt?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 23:12

xmarlies96 schreef:
1 hond is niet zielig bijna iedereen die ik ken heeft maar 1 hond de hond krijgt toch aandacht van mij enz.. Hij gaat zich heus niet alleen voelen. En 2 honden gaat ook niet altijd goed hoor. Als je vanaf pup af aan, aanleerd alleen te zijn zonder andere hond erbij kan dat prima gaan. Als je een oudere hond neemt die altijd met z'n tweeen zijn geweest gaat ie wegkwijnen en dood van eenzaamheid maar als die elke dag de hele dag door aandacht krijgt gaat dat heus wel goed. Hij gaat ook gewoon mee op vakantie. Dus hoeft niemand anders hem te verzorgen dat ie nog langer alleen zit want dat willen we ook echt niet, snappen de mensen die me net zo aanvielen me ook een beetje? IK probeer hier tegen niemand brutaal te doen maar als mensen zo reageren ga je gewoon brutaal doen dat doet ieder mens niemand laat het toch overzich heen lopen of wel? Mensen heb een beetje begrip ervoor je mag heus wel je mening hebben dat snap ik ook wel, maar ga me niet aanvallen over dat ik het niet moet doen want dat beslis ik zelf wel. Want niemand weet hoe groot mijn tuin is en hoe groot het buitenhok word hij komt absoluut niet in de wind heeft dekens, verwarming, isolering, speeltjes, kan naar buiten lopen, eten en drinken alles tot z'n beschikking en overdag alle aandacht die hij nodig heeft. Word ook elke dag uitgelaten en mag als die wil altijd in tuin rondrennen want dat wil makkelijk want we hebben een grote tuin. Een hond in een flat dat is pas écht zielig.

Als de hond niet naar binnen wil hoeft dat ook niet, ik denk ook niet dat ie naar binnen wil als die buiten slaapt hij moet niet naar binnen hij mag maar geen hele dag bijv. 1 uur.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:12

Sancha: Ik heb me daar in verdiept hoor :) en een mens is geen onderdeel van een roedel, dus misschien moet je zelf nog eens wat lezen...

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 23:12

xx_Kelly_xx schreef:
xmarlies96 schreef:

Een Friese Stabij in een flat wél. Die heeft heel veel ruimte nodig, dus ook een grote tuin. En als je me niet geloofd moet je even kijken op wikipedia. Een Friese Stabij is een jachthond die hoort niet in een flat. (ik heb het trouwens wel over een Friese Stabij er zijn ook andere honden die prima in een flat kunnen)
Laatst bijgewerkt door Marls op 06-05-11 23:13, in het totaal 1 keer bewerkt

keshia

om het even heeeeeeeeeeeeeeel kort te zeggen.... niets is onmogelijk.... maar ik zou kiezen voor OFFFFFFF buiten OFFFFFFFFFF binnen... dus of een mand binnen leggen, en de hond binnen laten slapen ook... OFFFFFFFFFFF twee honden lekker buiten.......

wat je wil.... en dan kun je de keuze maken, wat voor soort hond je wil.. een actieve, een rustige, die houd van wandelen, of meer van spelen... honden die makkelijk in omgang zijn, of liever eenkennig... dat staat totaal los van op welke manier die hond gehouden word... dat is niet echt ras gebonden, maar eerder een persoonlijke voorkeur van de hond individueel...

Collie2008

liedje89 schreef:
Wat is in hemelsnaam een normaal gezinsleven, dat is voor kinderen niet voor honden! Honden kunnen prima in de buitenlucht sterker nog omdat de thermo neutrale zone veel lager ligt als die van een mens zullen de meeste honden zich buiten fijner voelen op hele extreme weersomstandigeheden na. In het voorstel van de Ts is de hond helemaal niet zo lang alleen. Er zijn echt heel veel gezonde honden zonder daar veel stress van te ondervinden 's nachts alleen!!!

Het enige waar de Ts mee moet uitkijken is het temperatuursverschil. Maar zolang je met extreem weer een kacheltje hebt en de hond tochtvrij op een kussen kan liggen valt dat echt wel binnen de perken te houden.

Nee het temperatuurverschil zal wel loslopen, waar de TS over na moet denken is of ze een hond neemt om daar zelf beter van te worden of dat ze ook een bijdrage wil leveren aan de kwaliteit van leven van de hond. Dus of de hond er ook beter van wordt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:13

Frances schreef:
Sancha: Ik heb me daar in verdiept hoor :) en een mens is geen onderdeel van een roedel, dus misschien moet je zelf nog eens wat lezen...

Wat is de mens dan voor de hond?

Snuupke

Ik krijg morgen mijn Stabij-pup

Thirty

liedje89 schreef:
Het enige waar de Ts mee moet uitkijken is het temperatuursverschil. Maar zolang je met extreem weer een kacheltje hebt en de hond tochtvrij op een kussen kan liggen valt dat echt wel binnen de perken te houden.

Leer jij eens lezen wat dat roep ik al de hele tijd. Neemt TS twee honden, en een keuze maakt of ze of binnen of buiten verblijven, hoor je mij niet klagen.

@ Frances: de mens is wel degelijk de roedel van de hond. Waar haal jij vandaan dat dat niet zo zou zijn? Net zoals de katten in huis onderdeel zijn van de roedel. Een roedel is de hond zijn 'familie' en zijn baas waar hij naar luisterd.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:14

Geen roedeldier in ieder geval. Als je een koe bij een hond zet is die koe toch ook geen onderdeel van de roedel.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:15

xmarlies96 schreef:
punt 1 . 1 hond is niet zielig bijna iedereen die ik ken heeft maar 1 hond de hond krijgt toch aandacht van mij enz.. Hij gaat zich heus niet alleen voelen. | Punt 2. En 2 honden gaat ook niet altijd goed hoor. Punt 3 Als je vanaf pup af aan, aanleerd alleen te zijn zonder andere hond erbij kan dat prima gaan. Punt 4 Als je een oudere hond neemt die altijd met z'n tweeen zijn geweest gaat ie wegkwijnen en dood van eenzaamheid maar als die elke dag de hele dag door aandacht krijgt gaat dat heus wel goed. Hij gaat ook gewoon mee op vakantie. Dus hoeft niemand anders hem te verzorgen dat ie nog langer alleen zit want dat willen we ook echt niet, snappen de mensen die me net zo aanvielen me ook een beetje? IK probeer hier tegen niemand brutaal te doen maar als mensen zo reageren ga je gewoon brutaal doen dat doet ieder mens niemand laat het toch overzich heen lopen of wel? Mensen heb een beetje begrip ervoor je mag heus wel je mening hebben dat snap ik ook wel, maar ga me niet aanvallen over dat ik het niet moet doen want dat beslis ik zelf wel. Want niemand weet hoe groot mijn tuin is en hoe groot het buitenhok word hij komt absoluut niet in de wind heeft dekens, verwarming, isolering, speeltjes, kan naar buiten lopen, eten en drinken alles tot z'n beschikking en overdag alle aandacht die hij nodig heeft. Word ook elke dag uitgelaten en mag als die wil altijd in tuin rondrennen want dat wil makkelijk want we hebben een grote tuin. Een hond in een flat dat is pas écht zielig.

Punt 1. Dus als iedereen een paard alleen houd dan is dat ook goed?
Punt 2. Heel vaak wel
Punt 3. grote onzin! hond gaat zich zeker ook alleen voelen
Punt 4. Nog grotere onzin! Jij kan geen honds en kan dus een dier nooit vervangen

Waarom wil je geen 2 honden ? 2 jack russels ofseu.

Collie2008

Citaat:

Citaat:
Een Friese Stabij in een flat wél. Die heeft heel veel ruimte nodig, dus ook een grote tuin. En als je me niet geloofd moet je even kijken op wikipedia. Een Friese Stabij is een jachthond die hoort niet in een flat. (ik heb het trouwens wel over een Friese Stabij er zijn ook andere honden die prima in een flat kunnen)

Hou toch op, wij hebben een hyperactieve herder, zie zou prima functioneren in een flat aangezien we gigantische wandeltochten maken iedere dag en spelletjes met hem doen. Vriendin van me had een ADHD mechelaar, ging prima op een flat. Alleen moet je dan wellicht nog meer bewust tijd en energie vrijmaken

want tsjah...een hond is geen bijzettafeltje
Laatst bijgewerkt door Collie2008 op 06-05-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Frances schreef:
Geen roedeldier in ieder geval. Als je een koe bij een hond zet is die koe toch ook geen onderdeel van de roedel.

Als die koe in huis zou leven wel. O:)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:16

Nee iedere hond kan op een flat, maar met de één moet je veel en lang lopen en met de ander mischien minder. Ligt er ook aan wat je met de hond doet. Mijn tante woont alleen op een flat, als ze gaat werken, gaan de honden naar mijn opa en oma (die wonen bij haar om de hoek met een grote tuin) waar ze lekker kunnen rennen en spelen, is hun 2de huis. Als mijn tante niet werkt, gaat ze veel met de honden naar buiten/wandelen. Ook doet ze veel op de club onder andere behendigheid met allebei.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:17

Frances schreef:

Wil je het leiderschap van de mens vergelijken met het herkauwen van de koe?

OMG

Het gaat niet alleen om het fysiek aanwezig zijn :')

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:17

De meeste honden kunnen inderdaad prima op een flat. Als je maar genoeg met ze onderneemt. Plus, als je geen lift hebt, moet je even nadenken of je je Berner Sennen pup over een half jaar nog wel die trappen op kan tillen ;)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 23:17

En dan is een hond alleen in een buitenhok wel zielig kom op zeg!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:18

Wkipedia is geen betrouwbare bron.. zelfs ik kan daar artikelen opmaken.. wilt niet zeggen dat het waar is. :+
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 06-05-11 23:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:18

xmarlies96 schreef:

Ja. Neem er dan twee.
Of je laat er eentje dag en nacht binnen leven, of twee permanent buiten.

Dat zijn de keuzes die je hebt imo.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:19

Sancha schreef:
De meeste honden kunnen inderdaad prima op een flat. Als je maar genoeg met ze onderneemt. Plus, als je geen lift hebt, moet je even nadenken of je je Berner Sennen pup over een half jaar nog wel die trappen op kan tillen ;)

Niet alleen een berner sennen pup hoor :')
Wij woonden tijdelijk in een flat omdat ons huis in verbouwing was ofseu .. of iig verbouwt werd en dan trappen op en af met 2 yorkjes word je al moe van op een gegeven moment :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:19

xmarlies96 schreef:

Een hond alleen vind ik eigenlijk per definitie zielig, functioneren zal hij wel, maar ja...wat versta je onder functioneren? Eten, ademen, drinken, poepen en plassen?

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 23:20

Sancha schreef:
xmarlies96 schreef:

Ja. Neem er dan twee.

Iemand reageerde hier net boven dat ie een hond alleen had in een flat ging elke dag wandelen enz veel aandacht dat was niet zielig en hond 's nachts in buitenhok en overdag alle aandacht die hij/zij wil is wel zielig?

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:20

Sorry, ik snap niet hoe iemand kan zeggen dat een hond prima in een flat kan. Dat gaat er bij mij dus niet in, maar zo zie je dat iedereen er op zijn eigen manier tegenaan kijkt. Jullie vinden het buiten houden van honden niet kunnen, ik vind het opsluiten van een hond in een ruimte waar geen bewegingsvrijheid is niet kunnen. Maar jullie vragen wel hoe groot de tuin van TS is, dat snap ik dan weer totaal niet.