De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:04

dat zou voor mij niet bepaald een reden zijn om de hond niet in mijn bed te laten slapen. Wat anderen er van denken zal me een worst wezen eerlijk gezegd. Als ik daar ook nog rekening mee moest gaan houden...

@Froukje 1993: om voor mezelf te spreken: zodat de hond aangeeft dat ze moet! Daardoor heef de hond de beste nachtrust (alleen wakker als ze moet plassen, niet tussendoor) en leert ze meteen dat piepen betekend dat ze mogen gaan plassen!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:06

Gentlegiant schreef:
Ik mag toch hopen dat ze niet allemaal op bed slapen :+

ff tellen hoor,er liggen 4 op bed bij ons,dan 1 heeft een eigen bed gekregen,en 2 op de grond... :D

MightyMike,het gaat mij om de ruimte,een grote hond in een kooi van nog geen 1 m2 vind ik gewoon not done,en zou daar nooit een dier in op willen sluiten...tuurlijk doe je van een kennel ook het deurtje dicht,maar dat zou je ook van een hal/afgezette bijkeuken oid doen,maar dan hebben honden wél meer bewegingsvrijheid...

en mijn eigen slopers hadden een ruimte zo groot als een grote kamer gekregen waar ze in moesten blijven als ik wegging,niet een kooitje waar ze zich ter nauwernood in hadden kunnen bewegen...

een pup is voor mij een baby,een diertje wat weg gehaald wordt uit zijn veilige haven,en vaak zomaar alleen in een kooi gezet wordt en dan vooral niet lastig moet zijn anders worden die kleine kooitjes nóg kleiner gemaakt of zelfs verduisterd..en dat voor een roedeldiertje...

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:06

@ secricible, was dat voor mij bedoeld, dat is ook geen reden want het kan me eigenlijk ook niet schelen wat anderen er van vinden hoe ik met mijn dieren omga..

secricible

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:07

ik weet dat dat voor jou was bedoelt, maar vond het een rare opmerking. Alsof dat een reden moet zijn om je hond niet bij je in bed te laten slapen...

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:09

4 honden in bed tjuuutje ik denk dat ik dan beter op de grond kan gaan liggen haha

Ik denk dat iedereen het beste voor heeft met zijn of haar dier
Ik vind dit een fijne discussie weinig aanvallen en kritiek die onderbouwt is
ik ga morgen weer bijlezen en eventueel reageren
Helaas begint mijn dag weer om 6 uur
Ja er is iemand die om 3 uur naar bed gaat en de hond naar buiten laat :+

Fijne discussie en een fijne avond nog met of zonder hond in bed :=

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:10

Jessicajoann schreef:
newmom schreef:
hier ook een bench voor de jonge herder,
dat is haar plekje en vind ze heerlijk, onze andere hond ligt in een mand en beide staan in de hal.
de herder zou nu wel eventueel los kunnen wanneer ze alleen moet blijven maar ze ligt zo graag in die bench (ondanks andere alternatief een kussen in de kamer) dat ik haar er maar in laat.
soms wanneer ik echt een tijdje wegga doe ik t deurtje dicht, maar verder staat ie altijd open.

ik vind het belachelijk dat mensen hun hond een een bench zetten,
t dier begint te piepen en te janken en raakt dan in paniek.. vervolgens word de hond er weer uitgehaald en is de bench de boosdoener... uhhuh.. ooit van benchtraining gehoord mensen??!!...

Als mijn hond zich er niet prettig in voelt en dan dus echt een drama gaat maken ga ik hem niet trainen. Uiteindelijk ook niet meer nodig geweest. Misschien m'n broertje ook kamertraining heven omdat hij de boel sloopt: ADHD pddnos en ga maar door. Geen overdreven dingen dus.
Onze hand plaste savonds in huis dus kwam mijn moeder met de bench. Was al tegen. Ik hou niet van beesten zo op sluiten. Toen hij een minuut er in zat met et duurtje dicht begin het drama al. Hij vond het gewoon eng.
Uiteindelijk was het opgelost want nu slaapt hij bij mij en plast hij opeens niet meer in huis. Waarom deed hij het? Omdat hij dan alleen was en niet bij ons kon komen. Hij zat namelijk in de gang.
Al ligt hij alleen op de kamer vind hij het prima. Opgelost!
Hij kan trouwens wel alleen zijn als we er niet zijn en hij is hier nog maar drie maanden. Geen pup

sorry... hoe kun je nou een hond met een kind met ADHD en PDDNOS verglijken?????
dat snap ik dus echt niet.. maar goed, terug naar t onderwerp.

De hond gaat niet piepen indien je de benchtraining goed uitvoert.. dan krijg hij de kans niet om te piepen en heeft hij daar ook geen reden voor.. ongeacht of t een pup is of niet..

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:11

Dat is ook zeker geen rede, ik doe het namelijk gewoon voor mezelf..

Ik lees morgen weer bij, ga zaterdag mijn pup ophalen, zal jullie wel vertellen hoe
ze het doet in haar bench.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:11

sommigen mensen hebben gewoon niet de ruimte om een kennel te maken
of een bijkeuken af te sluiten. mijn hond heeft inmiddels al 3 interieurs gesloopt. 4 telefoons
gesloopt en 2 digitale camera's. Dit deed hij alleen als wij allemaal de deur uit waren gegaan naar het
werk. aangezien het een hond van 25 kg is die niet in een bench past. en wij inmiddels van alles hadden geprobeerd. hebben wij hem aan 3 meter touw gelegd. net buiten bereik van de "spullen" die hij lekker vind.
het was al best snel voor bij deze periode, maar we moeten hoe dan ook alle eetbare spullen weg leggen
en de keuken afsluiten doormiddel van een plank. nou ja als mozes niet naar de berg komt, dan komt de berg toch naar mozes.

dus het is echt voordag je weg gaat het huis diesel proof maken :P

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:12

zou voor mij ook geen reden zijn om niet de hond bij mij te laten slapen,omdat je dan een flater slaat :roll:

zeg het met mijn eerste rottie trainde ik knpv en die sliep heerlijk op bed,en zover ik weet,wist iedereen dat ook...zou haar ook echt niet voor een ander in een kooi gezet hebben,echt niet :n

maudenmarc,ik hoef niet te weten hoor hoe je pup het doet in een kooi...laat maar...kan daar toch niet blij van worden...

overigens hebben we een 4 persoonsbed inmiddels hier... :+ ,gemiddeld formaatje hond is nu niet echt klein te noemen hier,dus dan maar wat bedden toevoegen aan de slaapkamer :D
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 03-05-11 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:15

@ Kimmie, je hebt je statement gemaakt, tis wel prima zo.
Jij jou ding, ik de mijne. Maar je mag nu wel ophouden met het constant triest te vinden

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:17

natuurlijk is het niet de reden om mijn hond niet in bed te laten om wat anderen ervan zouden denken,
het was bij wijze van spreken omdat maudenmarc dr vader ook knpv trainde..maar dat terzijde.
ik vind het gewoon goor, een hond boven, laat staan in bed..
en dan ook nog 4???!!!! en 7 boven.. nee, ik moet er niet aan denken. maar dat is idd heel persoonlijk.

wel vraag ik mij stiekem af (zonder te bekritiseren oid maar gewoon uit nieuwsgierigheid) hoe schoon t is bij jou op de slaapkamer.. met al die honden.. ik hoef t met 1 hond al niet te doen, dan kan ik iedere dag mn bed verschonen. en zo leuk vind ik dat karwei nou ook weer niet :D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:17

kimmie261 schreef:
maudenmarc,ik hoef niet te weten hoor hoe je pup het doet in een kooi...laat maar...kan daar toch niet blij van worden...

Gelukkig ben jij niet de enige in dit topic en zijn anderen wel geïnteresseerd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:18

volgens mij is jou huis (of iig jou slaapkamer) een stukje groter dan de gemiddelde slaapkamer als ik dat zo hoor, haha. Bij mij past er net een 2persoonsbed (2.20x1.60) in. Hond past daar niet meer bij, erop wordt ook krap. Nog een reden om de hond niet in de slaapkamer te willen.
Ze mag tegewoordig in het weekend af en toe op bed, om diegene wakker te maken die nog ligt te slapen (ik of mijn vriend), meestal nog geen minuut dan is ze het zat en gaat ze weer richting kamer.

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:19

:D

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:20

secricible schreef:
Ze mag tegewoordig in het weekend af en toe op bed, om diegene wakker te maken die nog ligt te slapen (ik of mijn vriend), meestal nog geen minuut dan is ze het zat en gaat ze weer richting kamer.

Dat hebben wij nou ook,
mag hij eindelijk is op bed, gaat ie er naar 3 min alweer af. wil meneer naar beneden languit op de bank liggen.

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:23

@newmom
Ik bedoel te zeggen dat omdat mijn hond sloopt ik hem wel moet opsluiten want daar word je hek van ik dan ook mijn broertje op mag sluiten want door hem loop ik bij een psycholoog.
Zijn syndromen erbij te melden was alleen om aan te geven dat het niet alleen een vervelend broertje is maar hij dus wel serieus sloopt.
Mijn vergelijking zal niet begrepen worden zoals gewoonlijk maarja.

Oja ik las ergens iets van 3x3 kennel dat sarcastisch(?) ook niet goed zou zijn maar bedenk je wel dat we daar paarden ook in opsluiten. Nouja ik niet.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:26

ik snap t idd niet want je verglijkt een kind met een hond.. dat vind ik raar. sorry.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:27

@froukje1993, als je mijn eerdere posts terug leest, hij zit in de bench zodat hij niets kan slopen en niet het onderspit hoeft te delven aan onze volwassen teef. De bench heeft voor mij niets met zindelijkheid te maken, maar met een veilige plek waar hij zich terug kan trekken en vanuit daar kan opbouwen om alleen te kunnen blijven.

@Kimmie, je plaatste zo duidelijk een reactie van een pup al helemaal niet in zo'n kooitje, de bench is in verhouding voor hem net zo groot als dan een beetje buitenkennel mag zijn. Ik vind het ook geen optie daar een volwassen hond uren in te laten zitten, maar voor ons het begin naar alleen kunnen zijn. Ook hierin heeft hij echt bewegingsvrijheid. 's nachts mag ie lekker slapen en hoeft ie geen uren rond te rennen. Hij heeft genoeg ruimte.

Roedeldiertje vind ik zo'n moeilijk woord. Ik heb hier geen heel roedel, ik denk de meeste hondeneigenaren niet. Ik ben ontzettend gek met onze viervoeters, maar een pup kan ook echt leren alleen te zijn. Ieder zijn eigen ding, maar ik zie het niet verkeerd om een hond te laten slapen in een andere ruimte dan wij zelf, hetzij dat dan een bijkeuken/woonkamer/kennel of bench is, roedeldier of niet.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:28

unamie schreef:
Sancha schreef:
@Unamie: hoe wil je een pup opvoeden als je gewoon werkt? Dat is vragen om problemen.

Eh dus alleen mensen zonder baan mogen een hond houden? :\
tjongejonge er blijven niet meer mensen meer over dan :D

En hoe doe je dat dan? Als je een pup hebt van 8 weken en dan lekker gaat werken?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:41

maudenmarc schreef:
@ Kimmie, je hebt je statement gemaakt, tis wel prima zo.
Jij jou ding, ik de mijne. Maar je mag nu wel ophouden met het constant triest te vinden

ach weet je schrijf het gewoon op,wie weet zijn er wel geinteresseerden die het wel willen weten...

en hoe schoon het is op mijn slaapkamer,schoon genoeg voor onze normen ...elke dag stofzuigen en op tijd bed verschonen doet een hoop hoor,enne van bed verschonen gaan de hondjes zo lekker ruiken <3

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:47

Haha, nou ja, lekker ruiken is misschien dan toch een voordeel :P Nee, in mijn 'jongere' jaren leek het me wel gezellig en is onze hond destijds eens heerlijk mee geweest toen manlief voor werk weg was, kan je wel vertellen dat ik geen oog dicht heb gedaan, boxers snurken erg :o , ik vond mijn bed er niet beter van ruiken, haha, en mijn plek werd steeds kleiner omdat hij liever alles wilde... Was echt eenmalig _/-\o_

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 23:59

Onze pup slaapt snachts ook in de bench. De eerste nacht heeft ze wat gehuild, maar erna ging het beter ( eigenlijk liep het zowat hetzelfde als bij onze andere hond toen die nog pup was. Dus daar zie ik geen verschil in. Ze kan in haar bench ook draaien en keren en ze kan er zonder probleem rechtop in staan en zitten. De bodem is van plastiek, dus geen metale plaat die opwarmt ( moet dat dier toch serieuze hitte geven wil hij die plaat zo opwarmen denk ik).
Overdag zit ze enkel in de bench als we weg gaan ( en dat gebeurd enkel in het weekend, door de week is er altijd wel iemand thuis) en als wij gaan eten ( maar dan is het deurtje nog open en zeggen we dat ze in de bench moet en dan gaat ze er in liggen).
Ik vind het heel handig zo een bench als je het juist gebruikt zie ik er niks mis mee. Vele hulpmiddelen zijn goed als je ze juist gebruikt he, bij fout gebruik zijn er meer dingen die slecht zijn voor dieren ( mensen).

@kimmie jij spreekt toch eerder over bench misbruik. en dat het vroeger ook niet bestond, nuja we evolueren ook he. Vroeger bestond zoveel niet dat de dingen nu vergemakkelijkt. Ik ben het met je eens, dat je je dier er niet de hele dag in moet opsluiten, maar is daarom de bench op zich slecht?

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:07

secricible schreef:
volgens mij is jou huis (of iig jou slaapkamer) een stukje groter dan de gemiddelde slaapkamer als ik dat zo hoor, haha. Bij mij past er net een 2persoonsbed (2.20x1.60) in. Hond past daar niet meer bij, erop wordt ook krap. Nog een reden om de hond niet in de slaapkamer te willen.

haha dat is mijn slaapkamer ook, maar mijn hond slaapt echt bij mij in bed. Maar zoals eerder gezegd: ieder zijn eigen ding. Respecteer ieders mening ook wel, maar mijn mening is en blijft toch echt dat kooien voor honden en ook echt niet nodig zijn, wat elke hond ook heeft. Die van mij zal dus ook nooit in komen als het aan mij ligt, en als het aan mijn vriend ligt ook niet. Maarja dit kan weer zo'n giga lange discussie worden hahaha de 1 zegt dit de ander zegt dat, ieder heeft weer een eigen en andere mening :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:13

tja...weet je het is moeilijk te begrijpen misschien,maar ten eerste is een hond niet een dier wat in een kooi hoort te leven,daarnaast de grootste maat kooi wordt te klein bevonden om er een konijn in te houden,en dat moet dan wel goed zijn voor een hond??

en pup hoort mijns inziens niet in een kooi,die hoort bij zijn mens te zijn,liever nog bij andere honden te zijn,en daarvan te leren ,en spelen en zelfverzekerd te worden en hond te zijn,en tja een kooi...makkelijk voor de mensen,zeker en vast..

maar of er echt geen andere manieren zijn om een pup groot te brengen,dat betwijfel ik...

en wat ik met die plaat bedoel,mijn honden gaan met het warme weer op de grond liggen (zeil) en daarop laat ik nog een ventilator draaien,en dan nog verliggen ze steeds omdat het zeil onder hun warm wordt (lichaamwarmte) en zoeken ze dus een koel plekje op,een hond in een kooi die op een metalen plaat ligt kan geen kant op,metaal geleid warmte echt fantastisch,en dus zal het metaal de lichaamstemperatuur van de hond aannemen (geen overhitte plaat dus),en daarmee beperk je dus de hond om een verkoelende plek te zoeken...

een hond kan dan niet uit de kleine kooi,en zal verplicht worden om op die warme plaat te slapen terwijl deze ws naar een verkoelende slaaplaats zou zoeken bij vrijheid.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 00:51

bij ons thuis is de vloer het hele jaar door koel. Onze bench heeft ook een plastieke bodem, die geleidt de warmte niet.
Je zegt dat een hond niet in een kooi hoort te leven. Daar ben ik het mee eens, maar leven is voor mij er 24/7 in te zitten en dat is toch niet ( bij ons als zeker niet). De benchen zijn hier ook echt wel groter dan een konijnenhok hoor. Die van onze pup is nu ook al groter als een konijnenhok en dat was niet eens de grootste maat.
Onze pup is overdag trouwens bij ons, loopt gewoon los, enkel snachts gaat ze de bench in. Ze is er nooit in geweest om zindelijk te trainen. Dus ik zie het probleem niet, beestje zit niet constant in haar bench en zit het zelfs als haar ' rust' punt. Alles wat ze vind verstopt ze overdag in de bench ( waar ze gewoon in en uit kan).
Wij hebben thuis de mogelijkheid niet om een 'afbreekkamer' te maken en om nu daarom te zeggen dat wij geen hond zouden mogen nemen. Ik zie enkel een gelukkig hondje, merk niet dat ze bang heeft in de bench ofz ( of wel is ze een meester in het verbergen). Dus naar onze manier van gebruik zie ik geen probleem in een bench ( nogmaals om er er permanent in te steken vind ik echt niet kunnen, maar daarom een bench op zich afkraken, nee dan enkel het verkeerd gebruik ervan)