Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gentlegiant schreef:Ik mag toch hopen dat ze niet allemaal op bed slapen

Jessicajoann schreef:newmom schreef:hier ook een bench voor de jonge herder,
dat is haar plekje en vind ze heerlijk, onze andere hond ligt in een mand en beide staan in de hal.
de herder zou nu wel eventueel los kunnen wanneer ze alleen moet blijven maar ze ligt zo graag in die bench (ondanks andere alternatief een kussen in de kamer) dat ik haar er maar in laat.
soms wanneer ik echt een tijdje wegga doe ik t deurtje dicht, maar verder staat ie altijd open.
ik vind het belachelijk dat mensen hun hond een een bench zetten,
t dier begint te piepen en te janken en raakt dan in paniek.. vervolgens word de hond er weer uitgehaald en is de bench de boosdoener... uhhuh.. ooit van benchtraining gehoord mensen??!!...
Als mijn hond zich er niet prettig in voelt en dan dus echt een drama gaat maken ga ik hem niet trainen. Uiteindelijk ook niet meer nodig geweest. Misschien m'n broertje ook kamertraining heven omdat hij de boel sloopt: ADHD pddnos en ga maar door. Geen overdreven dingen dus.
Onze hand plaste savonds in huis dus kwam mijn moeder met de bench. Was al tegen. Ik hou niet van beesten zo op sluiten. Toen hij een minuut er in zat met et duurtje dicht begin het drama al. Hij vond het gewoon eng.
Uiteindelijk was het opgelost want nu slaapt hij bij mij en plast hij opeens niet meer in huis. Waarom deed hij het? Omdat hij dan alleen was en niet bij ons kon komen. Hij zat namelijk in de gang.
Al ligt hij alleen op de kamer vind hij het prima. Opgelost!
Hij kan trouwens wel alleen zijn als we er niet zijn en hij is hier nog maar drie maanden. Geen pup

,gemiddeld formaatje hond is nu niet echt klein te noemen hier,dus dan maar wat bedden toevoegen aan de slaapkamer
secricible schreef:Ze mag tegewoordig in het weekend af en toe op bed, om diegene wakker te maken die nog ligt te slapen (ik of mijn vriend), meestal nog geen minuut dan is ze het zat en gaat ze weer richting kamer.
unamie schreef:Sancha schreef:@Unamie: hoe wil je een pup opvoeden als je gewoon werkt? Dat is vragen om problemen.
Eh dus alleen mensen zonder baan mogen een hond houden?![]()
tjongejonge er blijven niet meer mensen meer over dan
maudenmarc schreef:@ Kimmie, je hebt je statement gemaakt, tis wel prima zo.
Jij jou ding, ik de mijne. Maar je mag nu wel ophouden met het constant triest te vinden
Nee, in mijn 'jongere' jaren leek het me wel gezellig en is onze hond destijds eens heerlijk mee geweest toen manlief voor werk weg was, kan je wel vertellen dat ik geen oog dicht heb gedaan, boxers snurken erg
, ik vond mijn bed er niet beter van ruiken, haha, en mijn plek werd steeds kleiner omdat hij liever alles wilde... Was echt eenmalig
secricible schreef:volgens mij is jou huis (of iig jou slaapkamer) een stukje groter dan de gemiddelde slaapkamer als ik dat zo hoor, haha. Bij mij past er net een 2persoonsbed (2.20x1.60) in. Hond past daar niet meer bij, erop wordt ook krap. Nog een reden om de hond niet in de slaapkamer te willen.
Ze mag tegewoordig in het weekend af en toe op bed, om diegene wakker te maken die nog ligt te slapen (ik of mijn vriend), meestal nog geen minuut dan is ze het zat en gaat ze weer richting kamer.