kat bevalt maar niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BiBiQ

Re: kat bevalt maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:57

Wat een verwijten zeg.

TS, hoe is het ondertussen met de kat en eventuele kittens gesteld?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:01

Ben wel benieuwd hoe het nu is met mama poes?

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:05

Ben ook benieuwd hoe het met mamapoes gaat! :j

Hier is ook een kat aan komen lopen en is gebleven, maar heb werkelijk waar geen idee van wie ze was of waar ze thuis hoorde. Dit is toch anders, de buren zijn de eigenaren van deze poes. Zij zijn ook diegene die de pil gaven.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:15

nathalie02 heeft een voorstel gedaan en zou de ts een pb schrijven om de kat bij de da te krijgevn om te kijken hoe die er over dacht dus er zijn mensen bezig het diertje naar de da te krijgen.
Maar ook ik ben inderdaad hoe het met d epoes is.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:57

nog niets verder gelezen ivm net terug gekomen van het werk, maar de update;

gisteravond na flink te hebben gepraat eindelijk groen licht, de buurvrouw zou de ochtend erop naar de dierenarts gaan met haar.
niet onze keuze, wij wilden meteen,maar dit mocht niet.

vanochtend tijdens het voeren was de poes erg rustig en stil, maar knorde wel lekker, en zat wat om zich heen te kijken, dus ben naar m'n werk gegaan en m'n ouders hebben de boel overgenomen om haar samen met de buurvrouw naar de dierenarts te doen.
helaas bleken er bij de dierenarts inderdaad allemaal dode kittens in te zitten die moederpoes aan het vergiftigen waren, en heeft ze een spuitje gehad.
ze heeft gelukkig geen pijn meer nu, en we weten dat ze in ieder geval de laatste uren lekker warm met eten en drinken binnen heeft gelegen ( toch een luxe voor een buitenkat), en dat wij haar hier nog mee hebben kunnen helpen, en ze niet zelf dood is gegaan na enkele dagen vol pijn.

maar ik ben echt heel heeel heeeel pisnijdig boos op de buren :n

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 17:59

Dit was niet nodig geweest...

Heel verdrietig word ik hier van. In ieder geval heb je nog wat voor haar kunnen doen.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:07

Jeetje, dat was echt niet nodig geweest. Wat een verschrikkelijke mensen zeg, die buren. Bah! Was het niet mogelijk geweest om de poes gewoon te opereren en de kittens uit de baarmoeder halen?

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:08

jammer dat het beestje het niet gehaald heeft maar misschien wel beter zo.
Nu weet je ook zeker dat het niet weer gebeurd.
Ik snap niet dat zo'n beestjeeerst dagen moet lijden voordat de eigenaar overstag gaat en het dan toch te laat is.
Hoop ook dat deze mensen geen dieren meer nemen en anders zou ik gelijk de db bellen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:09

Arm beestje :(:)

Jammer dat niemand eerder goed ingegrepen heeft , ik zou toch ook wel een beetje boos op mezelf zijn , zij hebben te lang afgewacht , maar dat heb je zelf ook gedaan :o , ongeacht de redenen....

Is het in zo'n geval niet meer mogelijk om de kittens er uit te halen , en poesje aan de medicijnen ?
Of zou dat teveel rompslomp / risico's / kosten met zich mee brengen ?

Verder niet rot bedoelt hoor , maar vraag ik me gewoon af hoe zoiets werkt. Als ze toch nog redelijk op haar gemak was vanochtend dan was het toch nog niet reddeloos zou je denken ?

Wel beter voor het diertje dat ze er nu vanaf is misschien , als haar welzijn zo weinig waarde heeft :(:)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:09

Ik mag het eigenlijk niet hardop zeggen en zeker niet zonder bewijs maar ik denk het wel: :$ .

Hopelijk nemen ze geen volgende poes, al vrees ik het ergste.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:11

Dit is gewoon mishandeling :n bah bah bah...
Jammer dat dit geen Amerika is, die buren waren dan zwaar de ... geweest.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:14

|( ,

Wat zielig, wat een debiele die buren, sorry dat ik het zeg, maar neem dan geen dieren! 8)7

Rust zacht poesje! Y;(

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:16

nathalie ik ben bang dat ze dat wl weer gaan doen en dan deze net o behandelen als degene die vanochtend is in geslapen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:25

Wat heb ik een spijt dat ik dit topic heb gelezen.

Gatver wat een walgelijke mensen :r . Ik zou denk ik toch maar eens op zoek gaan naar een andere plek voor mijn bedrijf.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 18:50

Jammer dat de kat zo lang heeft moeten lijden. Dit zat er wel aan te komen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:01

Wat onwijs klote voor dit diertje zeg... TS, het is hartstikke vervelend wat er is gebeurd maar ik had ook echt niet zomaar de kat van de buren naar de DA gebracht. Laat je niets aanpraten hoor meid... Sterkte!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 19:11

ik snap de reacties op zich wel :j vanaf een computerscherm lijken situaties vaak meer simpel dan ze zijn
helaas was dit een hele nare situatie, waar we vanuit eerder genoemde redenen finaal vast zaten
was het de oude boer van toen geweest? dan hadden we poeslief ontvoerd en direct weggebracht.die wist nooit waar de katten uithingen en of ze zwanger waren.
maar we zaten helaas in een situatie waarvan de huidige buren dit precies wisten, en waarvan het dus uit zou komen mochten we haar hebben weggenomen, anoniem of niet.

helaas wonen we in een straat waar elke boerderij wel enkele katten heeft lopen, en waar men vaak op zulke manieren met de stalkatten omgaan. ( en waard e wereld niets van gaat weten bij zulke praktijken)
de buren hebben er trouwens NOG 3 lopen ( vorige nestje van de overleden poes, toen ze nog niet aan de pil was), dus het is dweilen met de kraan open.
maar met deze poes hadden we echt een band omdat ze al 1.5 jaar op ons erf woonde en rondliep, en we haar toch meerdere malen per dag aanhaalden of aandacht gaven. extra zuur dan dus :n

Marye78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:12

Cowgirl schreef:
Wat heb ik een spijt dat ik dit topic heb gelezen.

Gatver wat een walgelijke mensen :r . Ik zou denk ik toch maar eens op zoek gaan naar een andere plek voor mijn bedrijf.

Ik dacht exact hetzelfde.
Heb maar 1 idee hierbij en dat is dat het die mensen puur om de poen van doen was. (spuitje = goedkoper dan operatie)

Helaas komen er nog veel te veel van dit soort mensen voor, die nemen weer een nieuwe kat alsof het een gebruiksvoorwerp is.

:r

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 20:03

erg typisch; ik ben thuisgekomen, en heb thuis 2 katten.
normaliter gaan die redelijk snel slapen op de bank, en zie je ze weinig heen en weer lopen door de avond heen.
nu loopt er eentje al 1.5 uur strak tegen mijn benen mee, waar ik ook heenga.
ze lijken echt te voelen dat er iets gebeurt is, en reageren daar flink op

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:18

Ik denk inderdaad dat ze het aanvoelen dat je nu even niet lekker in je vel zit