Huh? Geholpen poes ligt te bevallen!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Re: Huh? Geholpen poes ligt te bevallen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:29

ik zou persoonlijk wel eens willen weten wat daar nog binnen zit en of er dus inderdaad wel tekenen zijn van een sterilisatie. Ik gok toch op een andere kat... Anders was het eerste nest echt al eerder geboren.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 13:32

Eerder in het topic werd ook verteld over een hond die pas na vijf jaar een nestje kreeg. En die hond was ook geholpen en gaf ook geen tekenen dat ze vruchtbaar was, was niet loops dus.
Het is dezelfde kat, anders had mijn tante dit wel gemeld nadat ze bij de DA zijn geweest.

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:37

Buikje even kaalscheren en kijken of er uberhaupt wel een litteken zit van sterilisatie een optie? Vind het wel frapant hoor, blijf dit even volgen. :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:38

een hond vind ik anders, daar ben je constant bij, dus als die gedekt wordt valt dat je wel op lijkt me. De kat is constant de hord op zonder toezicht.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 13:39

Het is niet mijn poes hè, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen. Maar zal het aan ze doorgeven. :=

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-11 22:49

Het gaat super goed met de kittens, moeder poes zorgt er enorm goed voor. Tante heeft er geen omkijken naar!
Ze houden er zelf een, een andere tante wil er ook een en als de derde geen huisje kan vinden gaat de derde ook naar mijn tante, dus dat is echt súper geregeld. :j

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 22:49

+:)+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 19:21

Hallo, even weer een update hoor!

De kittens zijn inmiddels precies vijf weken oud en doen het alle drie hartstikke goed. Het is één poesje en twee katers.
Ze zijn allemaal onderzocht door de dierenarts en alles is perfect. De moederpoes is ook onderzocht en bleek (zoals velen al zeiden hier) dat de poes dus op een of andere manier nooit is geholpen, er is nergens een litteken gevonden. Ook bleek dat dit waarschijnlijk pas haar eerste nestje is.. Dus ook de laatste paar jaar (waarin ze is weggeweest, ik dacht 1 jaar maar blijken er 3 te zijn) heeft ze geen nestje gehad. De dierenartsen staan zelf ook voor een heeel groot raadsel en snappen zelf ook geen ene fluit van, hoe dit heeft kunnen gebeuren. De dierenarts die haar vroeger heeft 'geholpen' is met pensioen en daar is dus niks meer bij achter te halen. Het raadsel zal dus waarschijnlijk nooit opgelost worden.

De poes is inmiddels écht geholpen, dus kan weer onbezorgd naar buiten. Alle drie de kittens hebben een fijn huisje gevonden.
De rode blijft bij mijn tante. Het gevlekte poesje gaat naar mijn andere tante en het zwarte katertje gaat naar een ander vrouwtje uit de buurt.

Al met al toch nog een goede afloop.

Het zwarte katertje:
Afbeelding

Rode katertje:
Afbeelding

En het gevlekte poesje, tevens het kleinste van het nest:
Afbeelding

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 17:31

Ah toch nog een goede afloop, fijn dat het nu een soort van opgelost is...

Ik kan het niet laten, wat kijkt die rooie scheel :')