Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:13

rocje, wat een mooie fotos van Roc.. <3 die lieve lieve schat..

Ga je nog met hem naar Huug morgen? om dan samen fotos te maken?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:29

Mooie foto's idd :j

Ik was er echt heel heel heel vreselijk bang voor, maar uiteindelijk viel het me alles mee.. No worries :)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 20:00

mooi foto's TS
ik heb voor je op roc gestemt.
en ik vraag iedereen aan iedereen in dit topic stem op roc!!!!!!!!!!!!
link staat in de onderschrift van TS.
kleine moeite maar zou voor TS zo veel betekenen.

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 20:33

Greetje wat lief dat je nog even bij rocjes topic kijkt!!! <3 Ik ga morgen niet naar Huug met Roc denk ik, ik ga waarschijnlijk dinsdag, dan heb ik vrij :)
Dankje <3 Maak me er nog steeds een beetje zorgen over.
Hanny_jelke, dank je wat een lief gebaar <3 <3

ik vole me zo kl*te dat ik hem straks ga missen, iedere keer als we iets leuks doen samen, zie ik weer keer op keer hoe hij overal van geniet en hoe trouw hij is.

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:00

Blijf toch genieten van de dingen die je samen met Roc doet Astrid !!! Heel belangrijk straks om op terug te kijken. Sterkte !

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:46

Wat een lieve foto´s As en het valt mij ook op dat hij ontzettend is afgevallen |(
Houd vol meid, geniet van jullie mooie momenten en wat Moon zegt zo fijn straks om op terug te kijken.
Een hele dikke knuffel ook voor Roc. :(:)

shanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 23:08

Wat een mooie foto's Astrid! Op alle foto's zie je gewoon wat een lieve en trouwe hond Roc is en ik kan me zo voorstellen hoe het idee dat je hem straks moet missen je aangrijpt.
Inderdaad wat anderen zeggen: geniet samen! Nu fijn voor jullie en straks hele mooie herinneringen om op terug te kijken! Ik vind het heel knap hoe je alles doet! Knuffel voor jou en Roc!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 10:41

Wat een lieve mooie foto's, zo schattig met het shetje.. Ik vind hem wel echt een lieve pluizebol <3 geniet van de mooie momenten die jullie nog samen hebben, die gaan nooit verloren..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:00

rocymax schreef:
ik vole me zo kl*te dat ik hem straks ga missen, iedere keer als we iets leuks doen samen, zie ik weer keer op keer hoe hij overal van geniet en hoe trouw hij is.

Je verhaal is voor mij helaas zo herkenbaar.. Ons lieve mormel was kerngezond, maar uit het niets takelde ze razendsnel af. Ze wilde nog wel, maar kon nauwelijks gaan zitten, liggen of weer opstaan. Verschrikkelijk om te zien en niemand wist waar dat nou opeens vandaan kwam. Achteraf bleek dat ze een tumor bij haar milt had, die zorgde voor een inwendige bloeding en daardoor kreeg ze verlammingsverschijnselen. We hadden niets meer voor haar kunnen doen. :\ [***] was een eeuwige vreetzak en altijd overal voor in, maar toen ze op een gegeven moment niet meer op kon staan en zelfs niet meer wilde eten, wisten we dat het genoeg was en is ze thuis ingeslapen.

Die dag was ik natuurlijk enorm verdrietig, maar omdat ik wist dat het niet anders kon, dat ze zo beter af was en dat we alles voor haar hebben gedaan wat we konden, kon ik het toch vrij snel een plekje geven. Al een paar dagen later kon ik met een lach aan haar terugdenken in plaats van met een gevoel van leegte. Het is nu bijna een jaar later en nog steeds kom ik haar overal tegen. Haren op oude truien, schuurplek op de muur, blauwe pootafdrukjes over een vers schilderij :+ , een lege plek waar haar mand vroeger stond.. Maar het roept gelukkig vrolijke herinneringen op en niet die trieste laatste dagen. :) hoewel ik wel moet bekennen dat dit nu al mijn derde poging is om dit verhaal te typen. Terugdenken aan die laatste uurtjes is wel even slikken.

Ik hoop dat dat bij jou ook zo zal gaan. Die lieve trouwe ogen ga je vast wel missen, maar hij is er nu tenminste nog. Bedenk je maar dat je het in geen enkel opzicht verkeerd doet. Je doet alles wat je voor 'm kunt doen en meer kan je gewoon niet! Geniet maar, nu kan het nog. Ik hoop dat je 'm op een mooi moment kan loslaten :j

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 13:36

Moon, Ja ik ben constant bezig om mijn gevoel proberen uit te schakelen, en dan zo veel mogelijk te genieten van mijn bijzondere hond. Ook al omdat hij zo dicht naast me staat dat hij iedere verandering van stemming bij me merkt en ik wil dat hij blij is en nog even kan genieten.
Bren, toen ik die foto zag , schrok ik ook wel een beetje, want vorige week was Roc zelfs een beetje aangekomen. Maar je kan echt zien dat hij ziek is ;(
Ik zal hem de knuffel geven <3
Lida, dankje dat je op Rocs topic kijkt <3 Roc is zeker een lieve en trouwe hond, vanaf het begin af aan al :)
Lakshmi, ik noem Roc nu ook al pluizenbol en net als bij alle andere koosnaampjes die hij heeft luistert hij en kwispelt hij :D Ja lief he met de shet <3
Loveshadow, wat erg van je hondje!! Gelukkig heb je ook veel dierbare herinneringen <3 Vooral die blauwe pootafdrukjes vind ik lief <3
Dank je voor je steun <3

andamoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 10:19

As je weet dat je altijd met je verhaal bij me terecht kunt, ook als het onvermijdelijke straks een feit is mag je het van je afschrijven, mijn pb staat voor je open !!!!

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 19:52

Kimmie261, ik weet niet of je het topic nog volgt maar ik zou je iets willen vragen. De dogo die tumoren had die zijn ademhalingswegen af zou gaan sluiten , hoe is dat uiteindelijk afgelopen?? Ik vraag dit omdat Roc eigenlijk best goed gaat, hij heeft hele slechte dagen maar ook best goede. Vandaag begon slecht want hij ademt erg hijgerig, maar ik heb hem meegenomen naar het strand en dat vindt hij zo heerlijk. hIj heeft lekker gezwommen en gelopen, hij vond het heerlijk. Daarna heeft hij flink geslapen en vanmiddag mee geweest naar Huug. en het gaat goed , hij eet goed en is blij, maar dat ademnhalen he??

Ik ben vandaag ook naar de DA geweest om nieuwe pijnstillers te halen en me nog eens uit laten leggen waarom prednison niet van pas komt bij Roc. Simpelweg zijn de DAs bang dat de bijverschijnselen te zwaar voor Roc zullen zijn en zijn leven in plaats van aangenamer, onprettiger zal worden. Daarom hebben ze gekozen voor een pijnstiller met ontstekingsremmer.

Moon , je bent een ontzettende schat weet je <3 en als ik je echt nodig heb zal ik niet aarzelen om je te pben <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:04

Die eerste foto vind ik mooi..
wat kijkt huug boos!!
mooie fotos hoor roc, genieter er nog lekekr even van meis <3

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:21

Eerste foto is inderdaad heel mooi!

Klinkt alsof Roc nog even niet van plan is om op te geven :) Fijn dat jullie nog mooie dagen samen gegund zijn :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:42

Dat zijn weer drie mooie foto's (wel een boos paard, hihi!) en wat heb je leuke dingen met 'm gedaan! Ik ken Roc natuurlijk niet, maar ik vind 'm er hier stiekem best goed uitzien :) Fijn dat het toch best goed met hem gaat :j Trek je het zelf allemaal nog een beetje? :(:)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 20:46

ik ben wel niet kimmie maar ik wil er toch even op reageren.

ik heb zelf een aantal kanker honden meegemaakt,alle wel op andere plaatsen dan de luchtpijp.
wat ik opvallend vond is dat al deze honden erg hijgerig werden,volgens de da toch een pijn reactie.
vorige maand is de hond van mijn vader ingeslapen.
deze hond bleek een botkanker in een voorpoot te hebben en de enigste redding zou amputatie zijn geweest.
alleen had deze hond zijn bouw er niet voor mee en zou het alles behalve fijn worden.

enkele maanden geleden is mijn zus haar hond ingeslapen.
kanker met uitzaaingen in de buik.

paar jaar daarvoor mijn hond,zelfde als de hond van mijn zus maar in een nog erger stadium.

zo kan ik er nog een paar opnoemen,alleen werden hijgerig.

ik wil er geen horror verhaal van maken,echt niet.
maar ik wil je er wel op wijzen verder te kijken dan alleen de luchtpijp,het kan van meer dingen komen.
hij hem in de gaten en voor jullie alletwee een dikke knuf.

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 21:05

Greetje, roc had net in Huugjes neus gebeten, niet zo hard hoor , en nu stond hij naar hem te blaffen, dus daardoor kijkt hij zo boos, hihihi. Eigenlijk was Huug heel lief naar Roc toe, heel nieuwsgierig, maar Roc is jaloers :D
Amy, dank je, hij vindt het zo lekker in water!! Dat is wat de DA ook gezegd heeft vanmorgen, dat Roc nog te veel zin heeft om te leven , gelukkig.
Loveshadow, Ik heb deze afgelopen week verschrikkelijk veel fotos genomen, van Boabdill(mijn vorige paard) en Max(mijn yorki) heb ik niet zoveel fotos dus ik dacht dit gaat me niet nog een keer gebeuren. Ja Roc lijkt er ogenschijnlijk goed uit te zien, maar ik zie het vooral aan zijn vacht(veel doffer dan normaal) hij is afgevallen,het feit dat hij snel moe is en het oogje aan de kant van de tumor lijkt meer ingevallen en naar beneden getrokken. Dat kan je ook wel zien op de tweede foto. Ik ben ook zo blij dat het nog geod met hem gaat, dit weekend dacht ik echt dat zijn tijd al voorbij was. Met mijzelf gaat het wel redelijk(dankje voor het vragen <3 ) Ik ban de gedachte dat hij er straks niet meer is even uit mijn gedachten, en besteed zoveel mogelijk tijd aan hem en met hem. :)
Mariska, dankje dat je even wilt reageren.!! Jullie hebben ook zware tijden achter de rug met de honden zeg!! :(:) dus allen werden hijgerig.
Gelukkig heb ik vorige week van alle organen fotos en echos laten maken, en zijn longen waren schoon(meestal uit uitzaaiing in de longen op heel erg hijgen) hart ook, maag , lever en nieren ook. De milt zit vol tumoren. De DA denkt dat de Tumor in Rocs keel beetje bij beetje groter wordt en dan daar alles in de hals ietwat dichtknijpt. Ik houd hem wel in de gaten. zou absoluut niet willen dat hij pijn heeft. Dankje voor de knuf <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:11

Lijkt me goed dat je er niet aan probeert te denken :j
Gut, ik zie nu pas dat je in Spanje woont, hihi. Hopelijk is het mogelijk om de tekening een beetje heel aan te laten komen.. Eind juni ga ik naar Italie, ik vraag de piloot anders wel even om via Spanje te vliegen en gooi 'm dan wel vanuit het vliegtuig in de stal van Huug :Y)

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 21:16

Dankje Loveshadow :)
Mijn zus woont nog in Nederland, dus de tekening zou daar naar toe gestuurd kunnen worden, alhoewel ik de gedachte van omvliegen naar Spanje ook erg gaaf vind :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:17

loveshadow schreef:
Gut, ik zie nu pas dat je in Spanje woont, hihi. Hopelijk is het mogelijk om de tekening een beetje heel aan te laten komen.. Eind juni ga ik naar Italie, ik vraag de piloot anders wel even om via Spanje te vliegen en gooi 'm dan wel vanuit het vliegtuig in de stal van Huug :Y)

:')

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 21:34

rocymax schreef:
Dankje Loveshadow :)
Mijn zus woont nog in Nederland, dus de tekening zou daar naar toe gestuurd kunnen worden, alhoewel ik de gedachte van omvliegen naar Spanje ook erg gaaf vind :D

Wij rijden op 4 juli naar Spanje ... misschien is er iets te regelen? We gaan langs de paarden in Frankrijk, maar zullen op 6 juli vanaf La Jonquera richting Alicante rijden.

Ik denk niet dat Albert blij is met een omweg met de aanhanger, maar we kunnen wellicht ergens langs de A7 ergens even met elkaar een hapje eten of zo en de tekening aan je geven?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:04

tuurlijk volg ik het nog...ik vind roc op de laatste foto's er beter uitzien als op die van gister..knappe hond is het hoor!

en hoe ging het met die dogo,die had aan 2 kanten bulten en echt flinke bulten ,er was ook gewaarschuwd dat ie daardoor zou kunnen stikken,maar met maligne lymfoom leven honden nog ongeveer 3 maanden ( toen was chemo nog in een probeerfase,en zo duur...dat ik geen chemo heb geprobeerd,nu blijkt dat honden met ML kunnen genezen met chemo...).

maar goed mijn hond had dus ook overal kanker,en uiteindelijk ook in zijn kop,zijn kop hing op een dag wat scheef en hij zijn ogen gingen heel hard op en neer (nystagmus) maar verder at hij nog,liep nog vrolijk mee dus tja,elke dag is er an 1,tot ie op een nacht heel hijgerig werd,heel onrustig en ik hem heel vroeg ging uitlaten (dacht dat ie nodig moest plassen) ,ik moest de trap af van de flat en dat kon hij niet meer,hij viel eraf...achter de flat op een grasveltje begon hij rondjes te rennen...en kwam daar niet meer uit,dus hoe ik ook riep wij wist niet meer waar ik was,en bleef in paniek rondjes rennen....en toen was het voor mij klaar...

hij kon niet meer rechtuit lopen,viel omver en dat was iets wat ik niet zo verder wilde laten gaan,en toen heb ik de DA gebeld...

hij kreeg prednison om zich lekkerder te voelen,men zei toen als je geen chemo doet dan leeft hij nog ong 3 maanden,zonder pred of met dat maakt niet uit,alleen met pred maak je de 3 maanden fijner voor hem.

heca een oudere rottweiler had melkkliertumoren en fikse uitzaaiingen naar haar longen,en wat ze vooral deed was hoesten,hijgen nog niet eens zo,maar vooral hard hoesten...ook zij kreeg prednison om zich fijner te voelen en meer lucht te krijgen....

aangezien bij jou hond de bult maar aan 1 kant zit vraag ik me af of deze echt zo erg de luchtpijp dicht kan drukken,cayuse had echt 2 mega bulten aan alle 2 de kanten en was niet hijgerig/benauwd...

mss heeft ie het wel gewoon warm.. :) dat kan natuurlijk ook...

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 22:34

MT, wat ontzettend lief van je , dankje <3 Maar mijn zus komt de hele maand juli met haar fam. over dus zij kan het meenemen. Maar erg lief aangeboden hoor.!! Wil natuurlijk wel verse fotos zien van de paarden in Frankrijk!! *\o/*
Kimmie,Roc is eigenlijk hijgerig vanaf het moment dat de tumor geconstateerd werd, en de DA heeft eerst alle mogelijkheden uitgesloten van uitzaaiingen in organen, vermoeidheid, hitte of iets dergelijks en toen kwam hij met de diagnose dat het de tumor is, ik heb het trouwens ook op de foto gezien, het is een enorm bal die de trachea, (sorry ik weet even het ned. woord niet, ademhalingsbuis?) naar beneden drukt. Het zit dus links onder, niet zo zeer aan de zijkant. En het was op dat moment 8 x 12 cm, nu is het groter, kost me meer moeite om de halsband om te doen. Ik vind het trouwens wel positief over dat van die 3 maanden, de DA zei dat het heel snel zou gaan omdat de tumor zo snel groeit(in 2 weken van niet met de hand merken naar 8x12)Ik hoop dus echt dat ik nog veel meer tijd heb dan waar ik bang voor ben. Ook merk ik het heel erg aan zijn stem, hij blaft anders, piept anders , klinkt heel hees)
Ik hoop zo dat ons nog veel meer tijd gegund is :)
Wat trouwens verschrikkelijk van je honden zeg, heel erg hoor :(:) :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 22:41

Luchtpijp heet dat ding geloof ik :) . En thanks voor het aanbod inderdaad, MoniqueT! :)

rocymaxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-11 22:43

idd, dat is het luchtpijp :j dankje :)