Arts doodde honden na wens in testament bazin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:16

Lieveranders schreef:
Ik beschuldig helemaal niemand, het is gewoon mijn mening dat ik vind dat er eerst naar andere opties gekeken moet worden en dat hoeft die vrouw niet perse te zijn. Ik vind het gewoon een rare regelgeving dat zoiets kan..

Je doet alsof deze mevrouw totaal niet nagedacht heeft maar dit gewoon heeft gekozen omdat het de makkelijkste manier was.
Je weet helemaal niet hoelang ze erover gedacht heeft, hoeveel optie's ze geprobeerd heeft, hoelang ze bij familie heeft gevraagd, hoeveel ze misschien met die dierenarts heeft overlegd.
Want die heeft er vast wel vanaf geweten, ik geloof niet dat die zomaar uit het niets een paar honden gaat inslapen, ookal zijn ze oud.

maikeltje

Lieveranders: Ik vind het juist goed dat mensen een keuze hebben voor hun dieren. Dat een DA ermee instemt wil ook wat zeggen. Een DA spuit niet graag dieren af maar er zijn uitzonderingen waarin een spuitje de beste oplossing kan zijn. Een dier blijft bij mij ook niet ten koste van alles leven.
Ik heb hier al 6 jaar een paard op pensioen staan, maar als ik het niet meer kan bekostigen dan krijgt ie een spuitje want hij blijft of bij mij, of hij gaat hemelen. Ik ga er niet mee lopen leuren en weggeven als gezelschapspaard en er later achter komen dat ze er toch weer vanalles mee geprobeerd hebben. En het is geen leuke beslissing, afscheid nemen van een dier is nooit leuk. Maar ik hou het ten alle tijden in eigen hand. Hij verdient het niet om de handel in te gaan. Dan maar liever dood, dan heb ik rust in mijn hoofd. Wat een heks ben ik he? }>
Laatst bijgewerkt door maikeltje op 17-04-11 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieveranders

nogmaals, ik zeg niet dat die vrouw niet naar andere opties gekeken heeft.

Jij zegt dat de kans klein is dat honden van die leeftijd nog uit het asiel gehaald worden. En dat besef ik, maar ik zeg alleen dat die kans er wel is..

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:17

sorry niet alles gelezen maar wilde toch graag even een reactie plaatsen na aan leiding van de openings post.

Uiteraad is de DA buiten zijn boekje gegaan.
maar denk dat in dit geval de dieren wel better af zijn.
geen mens wil drie honden van die leeftijd samen in 1 huis nemen.
die honden waren waarschijnlijk al zolang samen dat scheiden geen oplossing is.

waren het jongen honden ja dan was ik het niet met de daad van de DA dierenarts eens.
maar nu wel.
of ze nu meteen gingen of eerst een aantal weken in een overvol asiel liggen waar ze niet de aandacht die ze gewend krijgen.
en dan uit eindelijk toch maar een spuitje kregen

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:18

Ik vind het helemaal niet zo vreemd. Die vrouw heeft er tenminste over nagedacht, egoïstisch vind ik het niet. 3 honden flink op leeftijd, die lang samen zijn. Moet je die scheiden, in een andere omgeving zetten met vreemde mensen etc en dan kijken hoelang ze het nog vol houden? Denk dat als je ze rustig in laat slapen er niet veel slechts aan is, ze hebben een goed en lang leven gehad, beter dat de rest ze bespaard blijft.

En tuurlijk, misschien, kans van 1 op ik wil niet weten hoeveel, dat ze met zijn 3 ergens nog leuk konden leven, maar ik vind dit geen slechte oplossing hoor :n Zulke oude honden kunnen meestal slecht tegen veranderingen, dus het heeft twee kanten, maar dierenmishandeling, zielig en weet ik het allemaal vind ik het niet. Vind het zieliger als ze na zo'n liefdevolle tijd ineens in een asiel belanden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:19

Moet je daarom een hond heel lang in een asiel weg laten kwijnen, omdat er een erg kleine kans is dat iemand een oud hondje uit een asiel haalt?

Een asiel is nou niet bepaald een plek waar je als dier wilt zitten... Ja tuurlijk je krijgt eten en drinken maar je hebt niet echt een huiselijke omgeving en je hebt niet je eigen baasje.. Het is misschien een dier en die zou je geen menselijke karakter eigenschappen et cetera aan moeten geven, maar ik ben toch echt van mening dat een dier van een mens kan houden en van aandacht van een mens kan genieten en dan is een asiel 3x niks. :)

Tigra_

Ik weet niet helemaal wat ik er van moet vinden. Maar ik vindt het geen slechte beslissing van de DA. Bedoel 3 oudere dieren die samen moeten blijven. Tja van zo'n spuitje merken ze helemaal niets dus het niet cru ofzo. Ben der zeker niet voor hoor om gezonden dieren in te laten slapen. Maar voor oudere dieren kan een verhuizing een hele hoop stress met zich meebrengen.
Weet nog goed dat mijn opa overleed en de hond naar familieleden ging dat ging heel goed tot ze op vakantie gingen en de hond in pension ging na een week was het einde verhaal. Die hond was dat gewoon helemaal niet gewend om in die drukte in een kooi te zitten. Was ook zeker niet de jongste meer maar ben er van overtuigd dat zij door de stress en verandering erg afgetakeld is. Dat wil je een hond ook niet aandoen dus ik kan daar heel goed inkomen waarom die vrouw daarvoor gekozen heeft.

Chantal1973

misschien heeft ze geprobeerd het te veranderen. Door het eeuwige leven te zoeken maar moest ze accepteren dat dat niet bestaat. Toen zocht ze naar een goed tehuis want haar dood moest ze accepteren maar er was geen goed tehuis.. dat kon ze niet veranderen. Toen moest ze accepteren dat ze het niet kon veranderen en nam haar verantwoording en moest haar testament veranderen omdat ze moest accepteren dat er niks te veranderen viel.

Lieveranders

anneliesdj schreef:
Lieveranders schreef:
Ik beschuldig helemaal niemand, het is gewoon mijn mening dat ik vind dat er eerst naar andere opties gekeken moet worden en dat hoeft die vrouw niet perse te zijn. Ik vind het gewoon een rare regelgeving dat zoiets kan..

Je doet alsof deze mevrouw totaal niet nagedacht heeft maar dit gewoon heeft gekozen omdat het de makkelijkste manier was.
Je weet helemaal niet hoelang ze erover gedacht heeft, hoeveel optie's ze geprobeerd heeft, hoelang ze bij familie heeft gevraagd, hoeveel ze misschien met die dierenarts heeft overlegd.
Want die heeft er vast wel vanaf geweten, ik geloof niet dat die zomaar uit het niets een paar honden gaat inslapen, ookal zijn ze oud.

ik quote mezelf maar even

Lieveranders schreef:

En maikeltje, dus omdat ik een andere mening heb moet ik jou een heks vinden? Ik zeg gewoon dat ik het anders zou doen, mijn mening :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:20

xManon_ schreef:
Sjeu ben ik dan zo naïef dat ik er altijd in geloofde dat dierenartsen geen gezonde dieren in lieten slapen...

Helaas gebeurt het regelmatig.

Wij hebben het zelf met een van onze honden gehad, die moest herplaatst worden imv vechten tussen die en onze andere hond.
Iets wat ons echt verschrikkelijk aan het hart ging. maar niet anders kon na vele pogingen en oplossingen te hebben gezocht.
jaartje later ( na contact altijd onderhouden te hebben ) wouden we hem opzoeken.
Dat kon niet ... Hij bleek ingeslapen.
Eerste instantie deed ze aan de foon alsof ze de hele hond niet kende.
en na confrontatie met wat we hadden gehoord , kwam er moeizaam wat uit.
Volgend haar vanwege valsheid en hij was gek geworden door een tumor.
Naam DA wou ze niet geven, uieindelijk na een hoop gedoe bleek dat ze van hem af moest.
Wij hebben hem weggegeven met erbij , mocht het niet meer gaan .. breng hem bij ons terug.
Maar helaas heeft ze dat niet gedaan , en is de DA er nogal makkelijk mee omgesprongen.

Ik vind het een moeilijk punt om er verder een mening over te geven.
ene kant vind ik het goed dat er niet word gesold met die oude dieren .. andere kant vind ik dat een DA of wat dan ook zomaar een "gezond" dier mag afmaken.
Moeilijk moeilijk...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:21

Lieveranders schreef:
En maikeltje, dus omdat ik een andere mening heb moet ik jou een heks vinden? Ik zeg gewoon dat ik het anders zou doen, mijn mening :)

Nee, omdat ik mijn paard liever dood zie dan dat ermee gesold wordt.

Lieveranders

Re: Arts doodde honden na wens in testament bazin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:22

dus vind ik jou een heks? Dat heb ik volgens mij niet gezegd hoor.. Ik heb er gewoon een andere mening over klaar..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:23

Lieveranders schreef:
nogmaals, ik zeg niet dat die vrouw niet naar andere opties gekeken heeft.

Jij zegt dat de kans klein is dat honden van die leeftijd nog uit het asiel gehaald worden. En dat besef ik, maar ik zeg alleen dat die kans er wel is..

verwed jij op die kleine kans het geluk en de levenskwaliteit van je hond?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:24

Lieveranders schreef:
dus vind ik jou een heks? Dat heb ik volgens mij niet gezegd hoor.. Ik heb er gewoon een andere mening over klaar..

Nee zo schrijf ik het niet. Maar die keuze van mij vindt je dan waarschijnlijk ook fout. Beetje moeilijk uit leggen zonder stemgeluid erbij.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 00:24

Ik respecteer het best wel dat er bokkers zijn die dit not done vinden. Maar ik zou hetzelfde gedaan hebben als deze mevrouw in die situatie.

Ook vind ik dat als je hier op tegen bent, je eigenlijk nooit een pup zou moeten aanschaffen maar altijd oude hondjes uit het asiel zou moeten halen.

Je moet dan natuurlijk er ook naar handelen.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 17-04-11 00:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:25

Ik geef zowel de mevrouw als de DA gelijk!

Mijn ouders waren al ouder toen ze een jong hondje kregen van mijn zus en zwager. Als ze het hondje niet meer zouden kunnen verzorgen zou het naar hun toe gaan en na een jaar of vijf werd het ze inderdaad te zwaar. Hondje bij mijn zus en zwager, regelmatig mee naar pa en ma, zodat ze hem nog zagen en konden knuffelen. Zwager is ziek geworden en binnen een jaar overleden. Zus stond er alleen voor, ging goed, maar toen werd mijn moeder ziek. Zus en ik gingen haar verzorgen, zus had ook nog een hond uit Spanje meegenomen, dus twee honden bij mijn ouders, zus woonde daar die tijd bij in, ik was er ook zoveel mogelijk naast mijn werk. Zus werd al snel ook ernstig ziek. Pa kon eigenlijk niets meer ( was ook al 93), honden hadden het in die tijd niet fijn, werden niet echt uitgelaten, konden wel ravotten in de grote tuin van pa en ma. Moeder overlijdt, zus wordt ook steeds zieker, kan gelukkig nog opvang voor beide honden regelen binnen de familie, zus overlijdt, honden gaan beiden naar een goed tehuis.
Ik werk, mijn broer werkt, dus voor honden hadden wij echt geen plek. Gelukkig hebben beide honden het nu goed, maar als dat neit gelukt was... Die spaanse was een grote herderachtige, erg fel op vreemden, totaal niet goed met andere honden, dus neit goed te herplaatsen. De teckel van mijn ouders was lief, dus dat was vast wel gelukt, maar in een asiel...

Nu mijn eigen situatie. Ik ben alleen, geen paardenfamilie. Een pa van 95, een broer van 55. Wat nu met mijn paard als mij iets overkomt? Ze is 17, heeft twee peesblessures gehad en twee jaar terug een zandkoliekoperatie. Heeft problemen met haar SI-gewricht, kan niet alleen zijn en is een ramp als je haar alleen uit de wei haalt en iets met haar wil doen. Kan door het SI-gewricht niet zonder zware verdoving door de hoefsmid behandeld worden. Is behoorlijk eenkennig en voor anderen echt niet makkelijk in de omgang. Heeft mij er twee keer gericht afgemikt met vrij behoorlijk letsel ( door de problemen in het SI-gewricht, maar goed). Ik kan er wel mee omgaan, maar een ander... Dan kan je haar weer verhuizen en ergens op pensioen laten zetten, maar is ze dan gelukkig? Verkopen is absoluut geen optie, wie garrandeert mij dat ze met haar nukken om kunnen gaan? Bovendien moet ze dan ook voor zeker op ijzers blijven, ze schraapt zich lens op stal en dag en nacht zomer en winter op de wei wordt ook niets, ze heeft het snel koud en teert dan weer in. Ze mag neit zonder dichte mondkap op zand, vanwege het zandeten, dus ze moet veel op gras.
Als mij dus iets overkomt ( ben nu 50, verwacht het niet, maar je weet het nooit), wil ik dat ze naar Nijkerk gebracht wordt en afgemaakt wordt. Nu nog iemand vinden waarvan ik zeker weet dat die het ook doet, weet 1 persoon, maar als die er dan ook niet meer is, wat dan? Daar komt ook bij dat ik dit al geregeld wil hebben als ik zelf neit meer voor haar kan zorgen en niet meer wilsbekwaam ben. Dus als ik bv. een ongeluk of hersenbloeding o.i.d. krijg, waardoor ik er nog wel ben, maar niet meer voor haar kan zorgen en niet meer over haar kan beslissen...
Dit laatste kan wel zonder testament en met mijn broer en schoonzus geregeld, maar dan moet iemand dat wel voor ze uitvoeren, het wegbrengen en er bij blijven, maar wie???

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:28

Even geheel off-topic maar jeetje Jet, jij hebt het flink voor de kiezen gehad zeg... :(:)

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:29

maikeltje schreef:
Lieveranders schreef:

Nee zo schrijf ik het niet. Maar die keuze van mij vindt je dan waarschijnlijk ook fout. Beetje moeilijk uit leggen zonder stemgeluid erbij.

Nee niet fout, maar ik zou het anders doen. Ik zeg niet dat ik de mensen die het anders doen vreselijke mensen vind.

Ik vind het gewoon een rare regelgeving, dat probeer ik er gewoon mee te zeggen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:31

Maar Lieveranders, wat zou jij dan bijvoorbeeld doen met mijn paard als je in mijn schoenen zou staan en de kosten waren niet meer op te brengen? Zou jij wel een ander huis ervoor zoeken met het zeer aannemelijke risico dat ze ermee gingen proberen te rijden terwijl dat niet kan? Paard wordt dit jaar 9 en kan door diverse problemen niet bereden worden.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:33

Ik ben blij dat het kan er is nu eenmaal al veel leed op deze aarde en als 3 oudjes daar misschien ook in terecht zouden komen dan heb je pas gefaald als eigenaar.
het is sneu dat er gezonde dieren ingeslapen worden maar zolang er zoveel dieren geen tehuis hebben wat moet men dan?

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:33

Oke dat is vervelend.. Maar bedoel je in kosten van de dierenarts of qua stallingskosten?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:42

Lieveranders schreef:
Oke dat is vervelend.. Maar bedoel je in kosten van de dierenarts of qua stallingskosten?

Onderhoudskosten. Een paard op pensioen eet net zoveel als een paard wat gewoon loopt. Ik heb hier twee paarden en een pony waarvan dat ene paard dus met vergroegd pensioen is. Stel dat het financieel allemaal wat tegenzit dan is hij hier de eerste die eruit vliegt. Nu zal dat zo'n vaart niet lopen want hij staat al jaren als grasmaaier mooi te wezen maar stel dat: dan laat ik hem inslapen omdat ik niet wil dat er nog mee gerommeld wordt door anderen. Het dier is mijn verantwoording en zolang ik het kan betalen mag ie blijven, maar kan ik het niet meer betalen dan gaat ie hemelen. Ik zie weinig andere opties als ik er zeker van wil zijn dat ie niet in de handel terecht komt.

Ik begrijp best dat jij daar anders over denkt maar ik vraag me dan af wat jij in zo'n situatie zou doen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:44

maikeltje schreef:
Even geheel off-topic maar jeetje Jet, jij hebt het flink voor de kiezen gehad zeg... :(:)

Klopt, mijn zwager overleed in 2006, mijn echtgenoot in 2007 en dan mijn moeder en zus binnen drie maanden in 2009. Mijn vader is inmiddels 95, mijn broer dus 57, ik 50, ik heb drie neven en een nicht, kinderen van mijn zus, maar die hebben eigenlijk helemaal niets met dieren. Ik zou ook geen paardenliefhebbers weten die met mijn paard overweg zouden kunnen en willen en haar zouden kunnen stallen, dus dat is best een dilemma. Door dit alles denk je er toch wel regelmatig over na hoe je het nou echt goed kunt regelen, je wil hoe dan ook het beste voor je dieren. En dit alles maakt ook dat je ziet dat het leven maar betrekkelijk is en dat er zoiets kan gebeuren waardoor je er of niet meer bent, of niet meer zelf kunt beslissen. En het maakt ook dat je geniet van iedere dag die je hebt!

Ik snap jouw standpunt ten opzichte van jouw vervroegd pensioenpaard overigens helemaal!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:46

ik wil ff opmerken dat de DA hier nergens buiten zn boekje is gegaan of wat dan ook. Deze DA heeft niet alleen het respect gehad om de laatste wens van iemand in te willigen, maar heeft ook voor de wetgeving, en de gedrags code van de diergeneeskunde niets fout gedaan.
Als DA wil en moet je lijden van dieren voorkomen. Het inlatenslapen van een dier is uiteraard geen eerste keuze, maar is ook geen lijden! het besef van hoe oud je kan worden, is een menselijk iets. Dieren willen niet dood, tuurlijk, maar ze hebben geen besef van morgen of overmorgen.
En kommop, dr zijn zo belagelijk veel honden in asielen al die een huisje zoeken, die blijkbaar geen huisjes kunnen vinden... hadden daar er echt nog 3 bij gemoeten? Zelfs al waren het jonge honden geweest, dr zijn honderden pups in asielen die nog een huisje zoeken. Dat gaat blijkbaar ook niet. Ik vind een hond in een asiel een stuk zieliger dan een hond die rustig ingeslapen word... En honden die altijd met zn 3en zijn geweest, en in een fijn huis hebben gewoont, kommop, denk je echt dat die nog gaan wennen in een asiel of een rust huis?
Ik vind dat deze mevrouw een hele dappere en eerlijke beslissing heeft gemaakt. En ik vind het van de DA erg knap dat hij het respect en het lef heeft gehad om het verzoek in te willigen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:49

12 en 15, mooie leeftijden voor een hond.

tuurlijk had er altij nog naar een baasje gekeken kunnen worden, maar dit geeft wel rust.
mensen willen tegenwoordig alleen nog maar puppy's, en alles zit al overvol.
die dieren hebben een goed leven gehad denk ik en hun bazinnetje dacht vooruit en bespaarde ze een hoop leed.
oude bomen moet je niet verplanten.

mocht ik over 30 jaar overlijden en oude dieren hebben zou ik hetzelfde doen.
niet omdat ik egoistisch ben, niet omdat ik niemand mijn leuke beessies gun, maar omdat ik weet wat voor leed ze bespaard kan blijven :)