Gratis af te halen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

car0linee

Re: Gratis af te halen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:21

haha, de ruimte voor chinchillas heb ik momenteel ook niet op mijn studentenkamer. maar doordeweeks zorgen mijn ouders voor mijn chinchillas en als ik over 2 jaar op mijzelf ga komen ze bij mij wonen! :) het zijn idd erg leuke beesten!

en natuurlijk is het ook belangrijk om te zien of je wel ruimte voor alle dieren hebt.. en natuurlijk is het ook niet verstandig om maar alle soorten dieren bij elkaar de gooien.. helemaal niet als ze wat ouder zijn..

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:23

Ik had 1 kat die ik geadopteert had maar echt niet gelukkig was op mijn flat, daar heb ik dus een baasje voor gevonden met een tuin (ook via marktplaats)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:25

shilady schreef:
Ja en wat mij het meest opvalt is dat mensen na 1 of meerdere jaren pas alergies zijn ..........

Ik werd na ongeveer 1,5 jaar allergisch voor mijn ratjes ?? heel vervelend kon ze niet meer oppakken want ik kreeg meteen uitslag op de plekken waar ze zaten met als gevolg dat ze maar een beetje zaten te zitten. Ik heb ze weg gegeven aan een verstandelijk beperkte jongen die er heel blij mee was en die ze wel kon oppakken.

Ik was toen heel blij dat ik iemand kon vinden die ze graag wilde hebben. Dus het is wel mogelijk dat je ineens allergisch bent.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:27

Wat ik ook niet begrijp zijn mensen die een veulen/jaarling/twenter te koop zetten met de opmerking dat ze er geen tijd en ervaring genoeg voor hebben. Kan ik echt niet bij, waarom fok je dan een veulen??!! Dat weet je toch van tevoren :\ ?

Straww_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:34

Ik heb nog steeds de wens om later, als ik op mezelf woon en een baan na mn studie heb,
een soort van opvanghuis te creëren. Ik heb echt een zwak voor dieren en als ik dan
op MP kijken of op de sites van het asiel.. Dieren die er al jaren zitten.. Oh bah.
Ik wil ze het liefste allemaal helpen! Het allerliefste de dieren die geen grote kans
op een nieuw baasje hebben omdat ze bijv. al behoorlijk oud zijn, een ziekte hebben,
een trekje dat niemand bevalt..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 15:44

Aan de andere kant vind ik het soms ook oneerlijk dat mensen hun dieren houden als ze er totaal geen aandacht meer aan schenken. Je kent niet alle situaties en ik wil het niet goed praten maar als je een baan kwijt raakt en alleen de optie krijgt tot 40 uur werken of er gebeurd iets waardoor je financieel opeens aan de grond zit of de eigenaar overlijd dan vind ik het aan de ene kant ook oneerlijk tegenover een dier om deze te houden als je weet dat ze het ergens anders beter kunnen krijgen.
Uiteraard moet je er goed over na denken voor je een dier koopt maar je weet niet altijd wat de toekomst brengt.
Zo heb ik heel veel moeite met mensen die hun hond brengen vol met klitten terwijl ze weten dat ze een langharig ras hebben gekocht en dan veels te lang wachten met een trimbeurd maar als het zo is dat de baas een tijd in het ziekenhuis heeft gelegen of echt geen mogelijkheid had sja dan ben ik blij als ik de hond weer kan verblijden.
Zo zal kan ik hier vertellen dat ik een cavia kocht en deze bleek achteraf zwanger te zijn, het waren welgeteld 4 mannetjes waardoor we ervoor gekozen hebben de mannetjes gratis weg te geven ja want het vrouwtje had ik al een band mee maar ik kan ze niet allemaal en samen houden. De cavia was dus al zwanger toen ik haar in de winkel kocht.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:25

shilady schreef:
Ik moet heel erg eerlijk zeggen dat ik als kind een hamster had maar na een tijd ook uitgekeken was :o Maar toen heeft mijn moeder de zorg overgenomen en de hamster is gebleven tot zn dood net als al mn andere diertjes :j

Ja precies! en zo hoort het!
Je hebt uiteindelijk als ouder de verantwoordelijkheid! :j

Zo had een kennis van me een dochtertje van 1 jaar.. en die zei zo lief 'poes'.. dus zij een poes kopen voor het beest..
Kind keek er niet naar op, en moeder knuffelde niet met de kat, en vond het geen 'knuffelkat' dus.. inderdaad.. kitten-af, en weg was ze |(

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:30

Ja,het is gewoon triest ;(
De dieren die je jaren trouw zijn geweest weg omdat er 'medische'problemen zijn of omdat er wat kleiners,schattigers voor in de plaats moet.
Gewoon Stank voor dan.
Dat iemand dat kan doen is echt laag

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 17:38

Ja dat zie je ook wel inderdaad.
Het dier is oud en niet leuk meer en moet de deur uit.
En even later hebben die mensen alweer een nieuw, jong hondje (of ander dier)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:13

Ik vind het ook triest. Was hier ook met een gezin, kochten leuk een pony voor de kids. Shetlander werd alleen niet goed aangepakt, dus na een tijdje beet hij iedereen. Kwam puur doordat ze het dier niet aanpakte en maar wat lieten lopen. Gevolg, pony weer verkocht. Zelf koop ik een dier voor het leven, toen ik heel klein was mocht ik geen dieren, ik was 8 toen ik mijn eerste konijntje kreeg. Maar ik heb het diertje netjes iedere dag verzorgd enzo. Het kwam gewoon niet in me op om dat niet te doen omdat het niet meer leuk is. Het is immers een levend wezen en ik had er zelf voor gekozen. En zo moet het ook vind ik.

Nog erger vind ik het als mensen hun dieren dan ook nog eens gaan dumpen, in het bos of bij de kinderboerderij ofzo.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:25

ik word er af en toe ook gek van....

zag eens toen ik op zoek was naar een rattenslang een advertentie staan dat het meisje geen tijd meer had voor de slang en dat hij daarom al een half jaar niet meer gevoerd was?!!

wat is er zo moeilijk aan om 1 x per week een muisje in het hok te gooien?
een slang is verder alleen maar een dier om naar te kijken!
aandacht geven hoeft dus niet eens,alleen voeren en om de dag eens het terrarium nat spuiten..
en waterbakje vullen,dat is alles!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:28

inowa schreef:
ik word er af en toe ook gek van....

zag eens toen ik op zoek was naar een rattenslang een advertentie staan dat het meisje geen tijd meer had voor de slang en dat hij daarom al een half jaar niet meer gevoerd was?!!

wat is er zo moeilijk aan om 1 x per week een muisje in het hok te gooien?
een slang is verder alleen maar een dier om naar te kijken!
aandacht geven hoeft dus niet eens,alleen voeren en om de dag eens het terrarium nat spuiten..
en waterbakje vullen,dat is alles!

Dat zou je toch direct opahlen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:34

Het op marktplaats zetten van vissen en knaagdieren (etc), daar zie ik het probleem niet van in. Natuurlijk moeten ze wel goed verzorgd zijn! Maar zulke beestjes hechten zich niet aan de lokatie of mensen, dus als er iemand anders veel gelukkiger mee is, dan is dat imo alleen maar beter.
Honden en katten heb ik wat meer problemen mee, juist omdat je honden moet opvoeden (wat in veel gevallen dan meestal niet zo goed gedaan is) én ze hechten zich erg aan hun eigenaar , katten hechten erg aan de lokatie... maar ik blijf dan toch vaak denken dat die beestjes beter af zijn bij een andere baas.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:38

ik heb het toen niet gedaan,ik wilde een jongere gezonde slang hebben en niet eens die al heel groot was en totaal niks gewend.
je moet ze wel uit het hok kunnen halen zonder gebeten te worden mocht er iets zijn..

ik heb er nu 2 trouwens...een van 1,5 jaar en een van 1 jaar ongeveer...

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:39

Zucht*

Het is triest, maareh, tik jij als zoekwoord 'gratis' in dan?
Of ben je gewoon veel op zoek en kom je dit tegen?

Als je het hebt over triest: http://link.marktplaats.nl/430239513

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 18:44

anneliesdj schreef:
Zucht*

Ik ben opzoek geweest naar een mooi cavia hok en spulletjes, en toen viel het me op dat er vaak 'mooi konijnen/cavia hok aangeboden, gratis, inc konijn' staat... En toen bedacht ik me dat het vast bij andere dieren niet zo was

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:44

wat is er triest aan die trailer anneliesdj?

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 18:59

Tja ik kijk ook al niet meer op marktplaats en sites van dierenasiels want word er diep en diep triest van.
Twee van mijn katten komen ook uit het asiel, allebei gevonden op straat.
de 1 als kitten met middenoorontsteking en niesziekte, tja als je geen geld over hebt voor de dierenarts waarom laat je dat kitten dan komen :(
en 1 met maar 1 oog met leucose en wat zindelijkheidsproblemen (langharig daarbij dus niet altijd even handig) ze heeft waarschijnlijk vroeger geleerd op kranten te plassen ipv op de kattenbak en leer dat maar weer eens af.. oplossing. als we niet thuis zijn kranten leggen op een plek waar we alles makkelijk kunnen opruimen en klaar is kees.

Heb toen ik naar een kat op zoek was wel op marktplaats gekeken en daar stond een schrijnend verhaal over 2 perzen broertjes die van een oud vrouwtje waren maar die kon er niet meer voor zorgen en daarom waren ze ondervoed, vacht totaal vervilt, ontstoken oogjes en noem maar op. Dus ik mail die mensen dat ik wel een goed huisje voor ze wilde bieden... vroegen ze 450 euro per kat! Heb daar dus vriendelijk voor bedankt...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:03

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:07

anneliesdj schreef:
Zucht*

Je komt het heel veel tegen zonder ernaar te zoeken. Ik kijk altijd gewoon op regio. Zo zat ik wat rond te snuffelen voor een knaagdierenterrarium, wat me in de toekomst wel leuk lijkt om te hebben, gewoon even oriënteren wat er zoal aangeboden wordt, toen werden er ook meerdere terraria en hokken incl beestjes aangeboden, en ook de chinchilla's die ik bijna opgehaald had.

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:11

Ik krijg altijd de neiging om dat soort mensen een mailtje te sturen met dat ze stom bezig zijn (geweest). Maarja, je lost er niets mee op he?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:51

inowa schreef:
http://link.marktplaats.nl/438591105

dit is ook zoiets,niet gratis maar wel weer een slang in een veel te kleine terrarium en moet weg wegens overcompleet?

Dat woord overcompleet wordt ook maar overal gebruikt :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:52

Dat betekend: ik heb er genoeg van. Wist je dat niet _Tara_

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:53

Ik dacht dat je serieus was :P Maar ik bedoel sowieso, hoe kan een dier nou overcompleet zijn?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 19:54

Ja niet. Maar overcompleet is een leuk woord voor 'ik wil er vanaf' tegenwoordig.