Kat bijt duif dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:28

ook kinderen kun je opvoeden...
Ik heb mijn kat gekregen voor mijn 4e verjaardag. Meneer mocht alleen in een ren buiten. Er is bij mij áltijd ingedrilld ''deur dícht!'' en ''waar is bonkie?'' nou geloof me dat ik wel oplette hoor!

inmiddels ben ik bijna 21, poeslief bijna 17, maar ontsnappen.. misschien 4x gebeurd.. en dan ging hij onder een bosje in de tuin zitten, want dat vond hij helemaal niet leuk.
De andere 2 hebben nooit geprobeerd te ontsnappen.. Wonderlijk niet, gezien het feit dat beide uit straatkat-nestjes komen... Juist daarin zit dat ''instinct'' toch meer?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:33

Het is in Nederland algemeen geaccepteerd dat een kat los hoort te lopen en dat de gene die er last van heeft er maar wat tegen moet doen.

Ik weet dat mijn vriendin haar bbqvlees had klaar liggen op het aanrecht en dat een buurtkat door de openstaande serre-deuren naar binnen was gewandeld en diverse stukken vlees op de grond had gegooid en er 1 of twee heeft opgegeten.
Reactie buren... tja wie laat dan ook zijn deur open staan, je weet toch dat onze kat veel in jullie tuin komt.

Het aparte is dat elke katteneigenaar meld dat hun kat niet verder komt dan hun eigen tuin (of die van de buren) en dat ze altijd in de buurt van hun huis blijven.
Dat dacht ik van mijn kat ook, die "ontsnapte" wel eens uit de voordeur, maar dan lag hij altijd bij ons voor in de tuin, of bij mijn vriendin in de tuin. Tot hij was aangereden op een redelijke afstand van huis en ik zoiets had van:"net lag hij nog in de voortuin"?!
Ze blijken dan toch tussendoor verder weg te lopen dan je denkt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:36

Naaltje schreef:
ook kinderen kun je opvoeden...
Ik heb mijn kat gekregen voor mijn 4e verjaardag. Meneer mocht alleen in een ren buiten. Er is bij mij áltijd ingedrilld ''deur dícht!'' en ''waar is bonkie?'' nou geloof me dat ik wel oplette hoor!

inmiddels ben ik bijna 21, poeslief bijna 17, maar ontsnappen.. misschien 4x gebeurd.. en dan ging hij onder een bosje in de tuin zitten, want dat vond hij helemaal niet leuk.
De andere 2 hebben nooit geprobeerd te ontsnappen.. Wonderlijk niet, gezien het feit dat beide uit straatkat-nestjes komen... Juist daarin zit dat ''instinct'' toch meer?

Natuurlijk kan je kinderen opvoeden maar ik heb twee hele jonge jongetjes + een heleboel buurjongetjes die allemaal binnen komen vallen. (echt er is een verschil tussen jongetjes en meisjes :D )
Daarnaast is het op dit moment in mijn geval ook helemaal niet nodig.

Mocht ik buren krijgen met duiven waar mijn kat de duifjes uit zijn tuin trekt....ja dan moet ik een oplossing gaan zoeken. Dan valt die kat onder mijn verantwoording en moet ik het probleem gaan oplossen.

Ik denk dat er in mijn Boskat meer natuurlijk instinct zit dan mijn andere straatkat kat. Dat zegt niet zo veel. Ik heb hem ook als oudere kat gekregen en hij was het al gewent om buiten te lopen.

mirror666

Re: Kat bijt duif dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:41

ik heb ook een broer ;) en die is 3 jaar ouder dan ik, die was toen dus net 7 ;)

maar.. je zegt hij was het al gewend..
Wij hebben een herplaats riesenschnauzer (een érg grote hond) deze was gewend om áltijd los te lopen
moeten wij dat dan maar blijven doen??..

antwoord: nee.. Hij gaat maar leren aan de riem te lopen en zich dan te gedragen ;)

maar zolang je buren er geen last van hebben (en ik vraag me af hoe zeker je dat kunt weten...)

NatasjavE

Re: Kat bijt duif dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:47

Omdat we veel achter op het veld (grenzend aan onze tuin) komen en vrijwel alle buren ons complimenten geven over onze Boris. Dat ze het zo gezellig vinden dat hij langs komt(sommige vinden het leuk om zijn lange haren te kammen) en dat ze het zo opvallend vinden dat er nu zo weinig muizen zijn. Ik weet het dus best zeker dat ze onze kat leuk vinden. :D

Het enige moment wat altijd lastig is hier is als de jonge Koolmezen gaan uitvliegen...dan zijn we wel druk bezig dat hij die ook niet oppeuzelt..