Kater heeft zus gedekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:37

Ja en als de DA eerst even wilt wachten en dan een echo, heb ik daar dan wat over te zeggen? Zij zal het beter weten denk ik hoor!!

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:38

Fiffill schreef:
Wat zouden jullie doen dan? Gaat ze naar de DA is het nog niet goed. Dus niemand moet meer naar dierenartsen luisteren, of alleen als het jullie uitkomt? Luister maar niet meer naar je DA, want iedereen hier weet het beter dus die dierenartsen zijn overbodig :+

Dierenartsen zijn ook niet altijd alwetend. Ik heb laatst nog mijn dierenarts een update gegeven over een parasiet waar hij nog nooit mee te maken had gehad.

Als je geen advies wilt van bokkers snap ik ook niet zo goed waarom er dan naar gevraagd wordt.
Laatst bijgewerkt door Nathalie02 op 29-03-11 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:38

Ik doe mijn kat helemaal niks aan :( :( :( .

En als iedereen hier alles zo goed weet, hoef ik ook nooit meer die hoge DA-kosten te betalen, ideaal!!

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:38

oeh, vervelend.

Broer en zus die kittens krijgen, dat loopt vaak niet fijn af.

Ik heb een tijd geleden een poes opehaald bij mensen, broodmager, met 5 kittens erbij.

1 van de kittens, Manke nelus, had 3 pootjes.

De andere 4 kittens hadden darmproblemen en zijn allemaal dood gegaan, zo van de 1 op de andere dag.
Het was zo zielig, Nelus heeft het het langst volgehouden, de Da vond het een wondertje. Hij strompelde wat rond, maar leek gezond. Achteraf bleek ook hij last van de darmpjes, en is hij slapend op mijn buik dood gegaan. We hebben er heel veel verdriet van gehad, dit wil ik nooit weer.

Daar was poezebeest al 4x gedekt door haar broer, en telkens gingen de kittend dood.

Hoe dom kunnen mensen zijn, en dan die arme poes...

Dit was Nelus, geloof me, dat breekt je hart..

Afbeelding
Afbeelding
http://94.100.123.6/1269750001-12698000 ... _NUHi.jpeg
http://94.100.120.33/1269750001-1269800 ... _GyLQ.jpeg
http://94.100.124.34/1269750001-1269800 ... _1wVE.jpeg
hopelijk kies je het juiste.. Sterkte.
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 29-03-11 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:39

Nathalie02 schreef:
Fiffill schreef:
Wat zouden jullie doen dan? Gaat ze naar de DA is het nog niet goed. Dus niemand moet meer naar dierenartsen luisteren, of alleen als het jullie uitkomt? Luister maar niet meer naar je DA, want iedereen hier weet het beter dus die dierenartsen zijn overbodig :+

Dierenartsen zijn ook niet altijd alwetend. Ik heb laatst nog mijn dierenarts een update gegeven over een parasiet waar hij nog nooit mee te maken had gehad.

Dat klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat mensen op een internetforum maar met zijn allen op TS moeten gaan inhakken die op hun aanraden naar de DA is gegaan en advies heeft gekregen... je zin doordrammen heeft ook geen nut. En opmerkingen maken dat TS geen dierenvriend is, niet het beste met haar katten voorheeft vind ik al helemaal overdreven.

Zeggen dat ze geen advies wilt, naar mijn weten is ze nog altijd naar de DA gestapt want dat advies werd gegeven? Dat daar wat anders uitkwam dan de meesten hier willen horen wil nog niet zeggen dat ze niet naar adviezen luistert...
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 29-03-11 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:40

stef schreef:
Tuurlijk, bokt weet het weer beter dan een DA. Er is helemaal niet gezegt dat poes drachtig is. Waarom dan nu een hoop stress van een operatie als die misschien helemaal niet nodig is? Over een paar weken wordt er een echo gemaakt om te zien of ze drachtig is, en als ze dan drachtig is worden de kittens als nog weg gehaald....

Hier ga ik helemaal in mee.

Typisch bokt weer die zo moet reageren.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:40

Daarbij moet een dierenarts ook rekening houden met de eigenaar. Als deze geeft aangegeven dat ze eigenlijk nog een nest in de toekomst wil is dit één vd weinige oplossingen. Meteen steriliseren kan dan niet. Dus dan kan ik best bij zijn advies inkomen, want wat moet je anders zeggen?

Ts, heb je ook naar info over de morning after pil gevraagd? :)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:41

Fiffill: Dat komt misschien omdat het zo vaak voor komt, en het zo vaak mis gaat. Dat levert dan veel verdriet op en veel pijn voor de poes en kittens. Ik denk dat mensen dat echt aan het hart gaat.

Mij in ieder geval wel.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:41

Dit vind ik ook vreselijk om te zien, ik zou dat zelf ook echt niet mee willen maken.

En ik zal ten alle tijde eerst aan me kat denken en niet aan mijn eigen plezier zoals iedereen hier denkt.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:41

Ik heb ooit een nestje katten gehad van een poes die door haar vader gedekt was. Hier kwamen 4 kittens uit, 1 normale, 2 met de achterpootjes achterstevoren en 2 weken later nog een dode. Laat het alsjeblieft weghalen want onze poes was helemaal getraumatiseerd toen we de 2 kleintjes met 2 weken moesten scheiden en ze in hebben laten slapen ;( De ene gezonde kat heeft nog wel een tijd geleefd maar het aanzicht van 2 katjes die niet klopten was echt vreselijk. Ik was "gelukkig" nog jong dus heb er toen minder van meegekregen dan wanneer ik iets ouder was geweest maar alsnog weet ik het nog heel goed

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:43

Nathalie02 schreef:
Fiffill: Dat komt misschien omdat het zo vaak voor komt, en het zo vaak mis gaat. Dat levert dan veel verdriet op en veel pijn voor de poes en kittens. Ik denk dat mensen dat echt aan het hart gaat.

Mij in ieder geval wel.

Dat snap ik. Maar TS is naar de DA gegaan en heeft advies gekregen, klaar. Kan iedereen wel z'n zin blijven doordrammen en TS beschuldigen maar daar kom je toch ook niet verder mee?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:44

Ik heb niks gezegt over dat ik misschien later een nestje wil, ik heb alleen gevraagd wat het beste is voor mijn kat.

En toen ze zei dat het waarschijnlijk dan steralisatie wordt stemde ik daar gewoon mee in. Ik ga me kat niet laat lijden
voor me eigen plezier. En ik kan er ook echt niet bij dat mensen dat uberhaupt denken!!!!

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:44

ejTS; Waar heeft u die kitten vandaag als ik vragen mag :o (poesje)
Hij ljikt namelijk om 1 van onze kittens van een tijdje terug :D

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:45

LittleRose schreef:
Dit vind ik ook vreselijk om te zien, ik zou dat zelf ook echt niet mee willen maken.

En ik zal ten alle tijde eerst aan me kat denken en niet aan mijn eigen plezier zoals iedereen hier denkt.

TS: Ik denk dat helemaal niet. Anders zou je niet dit topic zijn gestart. Ik denk wel dat je misschien niet weet of beseft wat er allemaal mis kan gaan en wat de risico's zijn. Het heeft echt impact op zo'n poes, zeker een jong dier.

Fiffill: Nogmaals dierenartsen zijn niet alwetend. En als ik TS was zou ik in ieder geval nog een da raadplegen. Maar goed ik ben TS niet.

Succes TS!

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:45

Hij komt uit Middelharnis

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:46

LittleRose schreef:
Ja en als de DA eerst even wilt wachten en dan een echo, heb ik daar dan wat over te zeggen? Zij zal het beter weten denk ik hoor!!

Maar het blijft jouw kat toch? Er zijn hier veel goede tips gegevens van mensen die ook ervaring hebben. Heb je deze ook voorgelegd bij de DA?

Maar wat is de reden dat je haar nu niet al laat steriliseren? :) sowieso heeft ze dan geen kans meer om baarmoederontstekingen, mammatumoren. :)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:47

Ik heb genoeg verstand ervan, mijn ouders hebben een Cattery en weten ook genoeg, dus ik ben echt geen dom blondje die kittens wilt 8)7

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:48

Calanddra schreef:
LittleRose schreef:

Maar het blijft jouw kat toch?

Kijk, hier heb je een waar punt :j Kat is van TS, dus TS haar zaak wat ze doet :j

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:48

De DA zei als ze nu nog krols is is ze waarschijnlijk niet volledig gedekt anders had het nu over moeten zijn.

Ze wil liever even wachten en dan een echo maken en mocht er iets zitten alsnog weg laten halen/

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:48

LittleRose schreef:
Ik heb genoeg verstand ervan, mijn ouders hebben een Cattery en weten ook genoeg, dus ik ben echt geen dom blondje die kittens wilt 8)7

Waarom stel je hier dan de vraag als je ouders een cattery hebben? Begrijp ik dan niet zo goed. Maar goed ik ben er eigenlijk wel klaar mee hier. Succes in ieder geval.

Nu blijkt wel dat de da advies geeft wat niet klopt. Mijn bengaal is onlangs bevallen van 6 kittens. En was gewoon nog krols na 4 dagen bij de dekkater.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:50

TS: hartstikke goed dat je naar de DA bent geweest. Ik hoop voor je kat dat ze niet zwanger is en het allemaal meevalt en ze gewoon lekker gezond kan opgroeien. Of je er dan ooit een nestje bij wil, is aan jou (zelf zou ik dat niet doen).

Ik reageerde wellicht ook wat sterk uitgedrukt een paar pagina's terug, maar je moet dan ook niet vergeten dat er veel mensen roekeloos katten vermeerderen, of dat nou broer-zus is maakt dan vaak niet uit. De enige reden waarom ik misschien wat fel reageerde was dat ik me daar druk om kan maken, mede omdat ik veel oeps-nesten gezien heb in het plaatselijke dierenasiel en het mijn hart breekt dat zoveel kittens daar geen goed thuis kunnen vinden. Daarom reageer ik fel op oeps-nesten, dat is niet persoonlijk bedoeld naar jou. Als ik die suggestie wel gewekt heb, spijt me dat.
Ik zie dat jij gewoon advies hebt gevraagd bij de DA, dat vind ik top. Wel is het jammer dat dit foutje is gebeurd, maar gelukkig doe je er alles aan om de gezondheid van je katten te waarborgen. Dat waardeer ik.

Ik wens je veel succes en hoop dat je ons op de hoogte houdt.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:50

LittleRose schreef:
Hij komt uit Middelharnis

Uhmmss zal wel niet dan :)
Ze lijkt heel erg erop namelijk!
~

Ik zou inderdaad even naar de dierenarts gaan.
Ze is namelijk nog wel jong voor een nest..
Er hoeven trouwens niet zieke katjes uit te komen hoor...
Alleen wat minder zwak vrees ik...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:51

Ik heb wellis katten gezien die van broer en zus afkwamen ja.
Waren over het algemeen toch wat anders dan andere katten die uit een gewoon nest kwamen. Meestal worden ze geboren met een heel kort staartje... Of andere dingen die aan het lichaam niet echt kloppen..

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 11:53

@ Ffortuna: bedankt voor je berichtje! Ik kan ook erg kwaad worden om zulke dingen!! Helaas is het bij mij ook gebeurd en ik hoop oprecht dat ze niet zwanger is. Ik vind haar zelf ook nog te klein en te jong.

@ Nathalie02: wij zijn er pas net mee begonnen en hebben nog geen ervaringen gehad met broer/ zus en 7 maanden oud, vandaar dat ik hier wat informatie wilde opdoen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:55

Nathalie02 schreef:
Fiffill schreef:

Als je geen advies wilt van bokkers snap ik ook niet zo goed waarom er dan naar gevraagd wordt.

Maar de bokkers zonder opleiding weten het allemaal wel? Heel bijzonder hoor! :D