Grote enge spinnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Re: Grote enge spinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:39

Vorige zomervakantie in de auto zat er ineens formaat vogelspin (serieus nog nooit zo'n grote gezien) naast me op het kussen. Nou, ik ging volledig in paniek. Godzijdank stonden we in de file en reden we zacht want ik stond al buiten voor mijn ouders het doorhadden. God ik ging compleet over de zeik, ik stond te hyperventileren naast de auto. Zo dichtbij kwamen er gigantische poten over het kussen gekropen god wat vreselijk het idee dat ik er daarvoor nog op dat kussen had gelegen. De rest van de snelweg moet wel gedacht hebben toen ik volledig jankend langs de kant van de weg stond :+ Ik ben nooit zo bang geweest als toen.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:40

Toen zat jij dus nog niet eens achter het stuur.
ik heb eens iets voelen bewegen in mijn broekspijp.
Ben werkelijk waar bijna verongelukt,was het een tor!
Duurde zeker een jaar voordat ik ophield met eerst alles zorgvuldig uitschudden....

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:44

Ah gets, had je daar nou zo'n grote foto bij moeten doen? :')
Heb vandaag heel dapper een spinnetje weggehaald, getsie getsie!

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:45

Ik had er altijd schrik van, nu na een vogelspin vast gehad te hebben niet meer.....
Maar het is wel een joekel hoor die je hebt zitten...

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:46

Hahaha, ik heb niet hel hele topic door gelezen maar alleen de laatste 2 berichten zijn al hilarisch :')
Maar wel heel begrijpelijk.

Ik ben niet bang voor spinnen maar die huisspinnen gaan mij ook te ver. Net iets te groot en zwart :+
Mijn moeder en ik liepen een aantal zomers terug ook gillend door het huis, we hebben de buurman maar gevraagt :') Hij is dierenarts en haalde ze zo weg met een papiertje. Bleef het dier ook leven.
Maar ze zijn inderdaad nooit alleen. Dat is wel jammer :')

Ik legde altijd handdoeken voor de deuren zodat ze niet onderdoor konden en ik kwam dan maar niet in de woonkamer :') Anders bleef ik maar naar het beest staren. Wat waarschijnlijk banger voor mij was dan ik voor hem. Maar toch :') Blegh..

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:46

Voor alle geïnteresseerde mensen onder ons voor naaktslakken.
Ze bestaan uit ongeveer 3/4 mannelijk geslachtsdeel...
Vraag me niet hoe ik er aan kom, ik vind het in ieder geval goor.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:48

tja wat is er eng aan spinnen.
Misschien instinct? dat er toch veel giftig zijn? Het kriegelige en manier van bewegen.
Die vieze enge poten, dat ze zo ontzettend snel kunnen zijn?
Zit in mijn hoofd ook hoor. Wordt helemaal huiverig van spinnen.

Het was bij mij echt veel minder erg geweest.
Totdat ik een keer een vogelspin vasthad.
Ik dacht "niet aanstellen, gewoon doen"
Dat deed ik dus, ging hartstikke goed. Totdat er een l*lhannes hard op de tafel stompte.
Tja spin schrok als gekte natuurlijk en rent over mijn arm naar mijn nek (en SNEL ook)
Ik heb als een gek staan gillen en zwiepen met mijn handen. Want wegslaan durfde ik niet (waar de eigenaar erg blij mee was :P)
Sindsdien ben ik alleen maar banger geworden voor spinnen

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:50

Ik vind vogelspinnen juist helemaal niet eng. Heb ergens nog wel een foto van mij en zo'n beest (was wel eenmalig :') ). Maar ze moeten inderdaad ook niet beginnen te rennen. Dat gaat me te ver :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:51

Bahh.. ik deed laatst m'n gordijn dicht en toen zat er zo'n zelfde op als die van de beginpost. Dik, behaard.. niet de ideale man zegmaar.. heb het maar op een gillen gezet O:) Niet dat 't beest toen zelf vluchtte hoor, daar moest m'n vader aan te pas komen :Y)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:01

Naja dan mijn enge beeestenverhaal hier ook maar :=

Wij waren op het strand en daar lage allemaal dooie krabben. aangespoeld... doood.. en levende!!!

Dus ik vol afgrijzen mijn handoek op een dooie krabben vrij stukje gelegt.. dat dacht ik iig..
Dus ik ligt te zonnen en wat te vroeten met mijn tenen in het zand en opens voel ik wat op mijn teen en ik kijk..juist ja een dooie krab .. uit schrik maakt ik een schop beweging met die voet.. en nee hoor de krab vloog niet van mij weg ,maar... viel toen op mijn buik ...

Ik heb bijna lopen janken van schrik :=

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:02

Tssss,van een krabje???? ;)

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:06

Zou ik me ook dood van schrikken hoor! Hou niet zo van dode dingen op mn lichaam :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 00:09

Straww_ schreef:
Zou ik me ook dood van schrikken hoor! Hou niet zo van dode dingen op mn lichaam :')

Ik ook niet van levende dingen met lange poten ofzo... := Heb ze dan nog liever dood dan levend denk ik :')

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 01:37

Lisa_H schreef:
Ik ren er altijd gillend met een schoen of tijdschrift op af en ga dan nog harder gillen als ie dan dood op de grond valt :Y)

hahahaha :') dit komt mij zo bekend in me oren :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 01:42

Ik heb nooit last van spinnen, gelukkig, komt miss omdat ik een poes heb die ze lekker vind :') en dat terwijl ik op zolder slaap :=

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 01:51

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 01:55

DAT FILMPJE, ik schrok me echt kapot! ;(

ik raak echt in paniek als er een spin groter dan zo'n mieren spinnetje in de buurt komt.... vorige week nog, pakte ik de maatbeker uit de meterkast, om brokjes voor m'n jack russelltje uit de schuur te halen. Ik kijk zo in dat ding, zit er precies dezelfde spin als in de OP op de bodem van die beker... ik gil, laat van schrik de beker op de grond vallen, SPRINT die spin er uit, richting mijn voeten ;( ;( ;( dus ik zet het op een gillen, hondje komt er aan gerend, ziet de spin, springt er op af en vreet m op.... bahbahbah, maar hij was wel mijn kleine held! :')

ik heb een aantal vlekken op mijn plafond, waar het plamuursel er in de hoekjes een beetje af is gekomen... dit zit er al jaren, maar toch kijk ik altijd 2x om zeker te weten dat er geen spin zit :')
in mijn zadelkast zitten nog wel eens van die hooiwagens.... die blaas ik altijd uit hun web, om er vervolgens gillend met een zweepje tegen aan te meppen /porren totdat ze uit de kast zijn, daarna veeg ik ze weg van mijn kast, en sta ik de komende 5 minuten met hartkloppingen mijn paard te poetsen :')

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 01:57

had laatst dat er een uit de gootsteen kroop, die heb ik dood gesproeid met Antikal.
Ik woon in het bos dus zeker nu in ht voorjaar komen de spinnen naar buiten.
Het vervelendste vind ik is als ze bijten, prikt nog best wel!

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 02:01

Passowa schreef:
dit topic deed me spontaan aan het volgende filmpje denken:

http://fragg.me/video/big-spider-ceiling

vangen met een bokaal/vaasje/watdanook is dus niet altijd aangeraden :Y)

haha ik kwam niet meer bij.
ik ben gelukkig niet bang voor spinnen. :')
ik wil jullie nog wel iets vertellen dan slaap je de eerste aantal nachten niet meer

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 02:02

ja dat verhaaltje over hoeveel spinnen je in je hele leven inslikt als je slaapt zeker :')

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 02:09

de eerste keer dat ik dat filmpje zag, schrok ik ook enorm :')
was midden in de les...ik schrok zo hard dat de hele rij voor mij omkeek :=
ben er zelf ook doodsbang voor :P heb nu ook overal de kriebels

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 02:11

Spinnen zijn imo omdat ze er in één keer zijn, vaak word je verrast door hem/haar.
Ook als je even niet oplet, zijn ze in één keer weer weg maar jij wéét dat ze nog ergens zitten...brrrr

In dit geval, op het plafond, had ik ook de stofzuiger gepakt.
Deobus met aansteker wil ook nog wel eens werken :D

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 02:15

lifaya schreef:
ja dat verhaaltje over hoeveel spinnen je in je hele leven inslikt als je slaapt zeker :')

:j die ja

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 02:15

Wildgirl schreef:
Deobus met aansteker wil ook nog wel eens werken :D

en toen brande het huis ook af :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 02:28

Bedankt allemaal, ik plak nu vast in mn bed. Onder mn deken ingepakt en ingewikkeld als een mummie. En al 2 keer mn kamer rondgekeken en mn bed onderzocht _/-\o_

Ik had alleen dat ik in de douche wilde stappen ( op de camping ) en ik een hooiwagen zag zitten. Schrok me dood, wilde hem verzuipen maar hij ontweek! Dus uiteindelijk deo spuiten, en hij rende door. Nu gaan mensen me haten.. ik spoot hem onder met haarlak toen plakte die vast aan de douchebak. En daarna is die alsnog verzopen. Denk maar niet dat ik toen nog thuis gedoucht heb.

Mijn paard is ook bang voor spinnen, ze hangen wel is boven stal. Ze kan al zelf haar stal deur open maken, wanneer ik het niet durf. Meestal bekogel ik ze dan met appels en peren uit het weiland, en dan belanden ze op de grond en ben ik ze kwijt ;p.

Of je komt de stal uit met een spin op je schouder rent weg. Vind je het raar dat die zitten blijft. Ga je gillen, wat raar? hij gaat niet weg. Dan maar rennend en gillend je jas uittrekken :D