Mando schreef:Leuk dit topic.
Ik moet nog even wachten op de kippetjes die zijn als het goed is vorig weekend uitgekomen.
Alleen paps een beetje achter zijn vodden zitten want die gaat het kippenhok maken.
Dat hok komt in een rennetje te staan van 3,5 x 3,5 en daar mogen ze dan in los.
Ik wil iets van 4 kipjes.. is dat goed te doen
Ik zie wel hele mooie kipjes langskomen hoor wauw. die hele kleintjes (ben even de naam kwijt) die zo groot zijn als een colablikje.. geweldig.
Leuk voor erbij.
Het is zo geweldig om buiten te wonen... we zijn nu sinds een week verhuisd.
Maar even nog een vraagje.. moet je er een haan bijhebben (ja als je kuikens wilt zeker wel)
Moet nog maar eens goed mezelf erin verdiepen voor ik het weet staan hier de kipjes met hun rugzakjes op de stoep hahaha
Woon je in een woonwijk? Dan is een haan niet aan te raden.. Ik zou eerst goed overleggen met de buren of ze het niet erg vinden om gekraai te horen 's morgens (en vaak ook overdag). Wij wonen ook in een woonwijk, en we hebben ook een haantje. Deze maakt gelukkig (nog) niet zoveel lawaai (is ook maar een heel klein kipje
). Als je toch echt een haan wil hebben, zou je hem 's nachts kunnen opsluiten en 's morgens er weer uit rond een uur of 8.
Een ren van 3,5 x 3,5 is voor 4 kipjes erg klein, dan zou ik gaan voor een klein ras (Serama of Sebright). Als ze overdag in de tuin los mogen kun je een groter ras nemen, een krieltje ofzo (: