vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alik

Berichten: 842
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:57

Haha dank je Renske-13 ;)

@ Susan, er is ook op veel plekken in Duitsland melding gemaakt ook aan de kranten daar zijn op de hoogte gebracht.

@Urko, tof dat ze ook willen kijken, misschien is het wel beter om gewoon de eigenaar te bellen als ze haar ergens zien omdat ze vooral heel erg bang voor mannen is (en ik ga er zomaar vanuit dat ze vooral met mannen zijn ;)) Maar goed als ze haar te pakken kunnen krijgen dan moeten ze het natuurlijk ook niet late he :)

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:01

Misschien is het handig om een herhalingsoproep te plaatsen in de Grafschafter Nachrichten.Volgens de boswachter heeft het daar in gestaan maar veel mensen zullen daar niet meer bij stilstaan.

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:05

@alik: ik heb het bericht van de eigenaar doorgemaild naar mijn vriend, hij heeft het gelezen en zal het doorgeven, maar waarschijnlijk gaan ze haar ook niet vangen, maar bellen doen ze zeker. Hij heeft de telefoonmrs in zijn telefoon gezet.

fionaa

Berichten: 1874
Geregistreerd: 12-06-05
Woonplaats: St. Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:06

Jeetje.. Nog steeds niet terecht.. Of nja gevangen.. :(:)
Hopelijk gaat het nog wel lukken!

Heb t topic vorige x ook al gelezen.. Hou het even in de gaten.. :)

Black2000

Berichten: 807
Geregistreerd: 23-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:06

Jeetje wat een verhaal! Veel succes en duim, dat ze snel gevangen wordt! Frustrerend als ze wel steeds gesignaleerd wordt maar niet te pakken te krijgen is!

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:07

Helaas,niet gelukt dus vandaag....
Hopelijk morgen meer succes.

Alik

Berichten: 842
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:18

@Urko, bedankt, alle meldingen zijn heel erg welkom omdat ze dan een idee kan krijgen waar ze zoal rondloopt.

@Zigranta, ik zal het doorgeven een herhaalbericht zou wel een goed idee kunnen zijn.

Alik

Berichten: 842
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:36

Hier een bericht van vandaag van Niek over Beans:

Hai allemaal, Sinds donderdag veel tijd in Getelo en omstreken doorgebracht, een Duitse dame belde dat ze Beans al een aantal keren uit haar afgelegen hooischuurtje had zien komen, waar ze zich een hooikribbe als slaapplaatsje had toegeeigend. Zij had daar ook vast wat voer neergezet. Vrijdag was het voer wat ik had neergelegd weg, het hare onaangeroerd... Zaterdag niks veranderd, Beans was niet meer geweest. We hadden 2 meldingen uit de gemeente Itterbeck en waren op zoek naar de locatie, zien we Beany ineens lopen op 500 of meer meters in een weiland. Verrekijker erbij: dat was ze wel. Ze liep slecht en was nog dunner. En zo bang. Besloten toch weer Yvette vd speurhond te bellen, in overleg direct besloten bij eerste daglicht te gaan speuren. Yvette kwam met 3 speurhonden, en 2 speurders...Aan de inzet, voorbereiding en motivatie heeft het niet gelegen, we hebben allemaal echt ons best gedaan, maar het is weer niet gelukt. Beany wil zo graag terug naar ons, maar ze durft niet. Haar verleden vertelt haar dat haar een enorme portie slaag te wachten staat... Ze blijft nu volledig uit de buurt van mensen, wordt uitsluitend in buitengebied gesignaleerd, in de drie-en-eenhalve week dat ze vermist is, was een melding v binnen de bebouwde kom. Ik denk dat ik nog een keer, het liefst in het weekend, met de speurders aan de slag wil proberen. Wat is wijsheid? Misschien komen er komende week meldingen, dan is ze wel op een uur rijden afstand, ben ik nooit op tijd. Denk komende week uitsluitend meldingen ter registratie te gaan gebruiken, en dan weekend misschien toch met heel veel mensen te zoeken (en zo meldingen te forceren) terwijl de speurders bezig zijn. Als je goeie ideeen hebt, laat graag weten, ik ben inmiddels te gedesillusioneerd en uitgeput. Was eigenlijk een beetje gaan geloven dat je als je er hard voor werkt, het grootste deel van wat je echt wil, bereikt. Arme Beany, weer een nacht alleen, weer onzeker waar volgende voedsel vandaan moet komen. Als ze alleen al een hondevriendje had dat met haar op kon trekken was ik er al geruster op. Allerliefste Greta, Bep, Dick, Tom & hele speurteam: dankjewel allemaal

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:41

Ik krijg er tranen van hoe jij je moet voelen....ga met je mee denken ......

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:50

jeetje wat sta je dan machteloos he. het enige wat ik dan nog kan bedenken is een DA opsporen die met verdovingsgeweer werkt. nadeel is dan weer dat vanwege haar gewich er een groter risico ligt op die verdoving. verder zo veel mogelijk mensen informeren, maar in deze buurt kan ze zo veel kanten op.

Alik

Berichten: 842
Geregistreerd: 21-02-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:54

carolalisa schreef:
jeetje wat sta je dan machteloos he. het enige wat ik dan nog kan bedenken is een DA opsporen die met verdovingsgeweer werkt. nadeel is dan weer dat vanwege haar gewich er een groter risico ligt op die verdoving. verder zo veel mogelijk mensen informeren, maar in deze buurt kan ze zo veel kanten op.


Die was vandaag ook stand-by maar ja ze hebben haar niet echt gezien dus heb je er ook niks aan...

quintusgl

Berichten: 4471
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:59

Jeetje, ik lees al een tijdje mee en had zo gehoopt dat je Beans vandaag mee naar huis had kunnen nemen......wat moet dit vreselijk voor jullie zijn en voor Beans. (krijg er buikpijn van als ik eraan denk).
Wellicht al geprobeerd maar v zekerheid....
Als je nou weet waar hij is, kan je dan ook bij die plek gaan zitten (alleen) en daar bij wijze van 8 uur blijven (warme kleren mee, eten etc) . Ik denk, ookal is ie bang, dat ie wel van verre meekijkt. Misschien geeft ie zich een keer over of probeerd toenadering te zoeken. Hij zal je ook ruiken. Is maar een idee hoor, wellicht werkt het helemaal niet.
Anders zou ik denk ik ook een verdovingsgeweer erbij halen alleen is dat, in de toestand waarin hij nu verkeerd, ook wel tricky.
Je doet er in ieder geval alles aan en ik wil julli veel sterkte wensen.

zigranta
Berichten: 3256
Geregistreerd: 22-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:03

Alik misschien is het handig als er straatnamen worden vrijgegeven waar ze ongeveer gezien is.Ik ben best bereid om om te rijden en rond te kijken in Itterbeck maar dan is een richtlijn wel handig?En er zijn denk ik meer bokkers genegen om rond te gaan kijken maar die zullen ook wat meer info willen hebben.Het is allemaal buitengebied dus iedere aanwijzing om het zoek gebied te verkleinen is meegenomen.

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:20

Goh wat een drama zeg. Arme hond.
Mijn eerste gedachte is een vangkooi neerzetten met eten waar de hond komt te eten. Geen idee of die er zijn voor honden, maar wellicht is dat een idee om haar te pakken te krijgen. Als ze nog eens bij dat schuurtje van die duitse dame komt te eten kun je misschien daar zo'n kooi plaatsen.
Zo heb ik in het verleden wel vaak wilde katten gevangen.
Hoop echt dat je je hond snel terug vind want dit lijkt me vreselijk zenuwslopend.

Veel sterkte ermee!

marleen_usar

Berichten: 24710
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 08:07

Zit hier met tranen, echt dit is het laatste wat ik had verwacht.

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:04

ik zat vanmorgen in de auto vanaf halle (dld) richting hardenberg alleen maar om me heen te kijken of ik een golden zag. via die route kom ik ook over itterbeck. ik moet straks terug en vanavond nog een keer dat stuk heen en weer. ik hou zeker mijn ogen open voor beans, al is het echt zoeken naar een speld in een hooiberg :n arme arme beany.

marielle231

Berichten: 3220
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: zwolle

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:11

Volg dit ook, vind het heel erg dat die er nog niet is...
Het is jammer dat die niet bij die schuur bleef hangen want een vaste voerplek is goed.
Helaas als ik het zo lees blijft hij maar lopen.

Op dit moment is er in vlissingen een hondje weg, ook zo bang er is een topic over op een ander forum zal eens kijken of ze daar nog tips hebben, maar volgens mij hebben jullie al alles gedaan wat zij ook gedaan hebben.

polly2
Berichten: 4503
Geregistreerd: 21-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:11

Is een grote vangkooi geen idee?

Heel lekker voedsel voor de hond er in en als de hond er in zit...boem...kooi dicht?
Ik roep maar wat hoor...want ik kan me de wanhoop zo goed voorstellen. Arme hond...wat moet ze bang zijn...

B_r_e_n

Berichten: 1446
Geregistreerd: 03-04-09
Woonplaats: Rucphen

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 10:16

Jeetje... ik zie dit topic nu voor het eerst,
maar wat een verschrikkelijk drama!
En het houd maar niet op...
Héél véél sterkte voor de betrokken mensen

VillaNeusjes

Berichten: 6103
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:41

ik zou idd denken aan een vangkooi te plaatsen in zo'n schuur waar ze meerdere malen is geweest, hoewel honden ook niet dom zijn en er vaak niet in trappen.
En een verdovingsgeweer, tsja, het risico is denk ik dat je dr kwijtraakt als ze die pijl in dr kont heeft en dat je haar niet vind, of dat de verdoving te zwaar is.

Lastig, ik hoop wel dat jullie haar snel te pakken krijgen en dat ze mag merken dat niemand boos is maar alleen maar heel blij dat ze er weer is. Hopelijk is ze er ook niet te erg aan toe lichamelijk.

Veel succes nog, ik blijf dit topic checken.

chance

Berichten: 3334
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Den Bosch, noord-brabant

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:45

Arme beans, ik hoop dat hij gauw weer veilig bij zijn baasjes is.

Ik hoop dat het vandaag gaat lukken om hem te vangen....

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:46

zet haar toch echt aub op het hondenforum, ik wil het ook wel doen. Er zijn daar zoveel mensen die kunnen helpen!

Sjeempie

Berichten: 2187
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 11:47

jilleroo schreef:
ik zou idd denken aan een vangkooi te plaatsen in zo'n schuur waar ze meerdere malen is geweest, hoewel honden ook niet dom zijn en er vaak niet in trappen.
En een verdovingsgeweer, tsja, het risico is denk ik dat je dr kwijtraakt als ze die pijl in dr kont heeft en dat je haar niet vind, of dat de verdoving te zwaar is.

Lastig, ik hoop wel dat jullie haar snel te pakken krijgen en dat ze mag merken dat niemand boos is maar alleen maar heel blij dat ze er weer is. Hopelijk is ze er ook niet te erg aan toe lichamelijk.

Veel succes nog, ik blijf dit topic checken.

zijn idd de risico's. het is echt een hele nare situatie dit.

zandvangers

Berichten: 1207
Geregistreerd: 13-08-06
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:56


marleen_usar

Berichten: 24710
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:57

A.U.B kom allemaal mee zoeken we willen meer dan 100 mensen bij elkaar zien te krijgen.