Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:38

Gatverdamme. Raar middel om de schapen te beschermen tegen vliegen, er zijn ook goede smeermiddeljes tegen die lang werkzaam zijn!

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:38

Om het nog misselijkmakender te maken, staat er bij mij nu een adverentie van Uggs onder de pagina.... 75% korting zelfs. Gelukkig weten we nu waarom er zoveel korting gegeven kan worden, want de schapen hebben een stuk lijf pijnlijk af mogen staan voor die korting!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:39

Ik zie nu veel over het huid snijden, maar heb je het slachtfilmpje daarna gekeken? Dat vind ik pas om te kosten!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:40

FlyAway schreef:
Om het nog misselijkmakender te maken, staat er bij mij nu een adverentie van Uggs onder de pagina.... 75% korting zelfs. Gelukkig weten we nu waarom er zoveel korting gegeven kan worden, want de schapen hebben een stuk lijf pijnlijk af mogen staan voor die korting!

er zal hoogstwaarschijnlijk maar een klein deel van de uggs hiermee te maken hebben hoor ;) dus vind dit nu wel overdreven. praat het absoluut NIET goed maar ben al blij dat het vanaf morgen compleet word verboden

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:46

Uggs alleen de naam zegt het mijn schoenmaker zei ook belachelijk hoge prijzen voor zo'n slechte schoen!

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:47

Ik vind ze sowiezo al uggsly, maar nu :oo
Arme schaapjes....

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:50

lifaya schreef:
FlyAway schreef:

er zal hoogstwaarschijnlijk maar een klein deel van de uggs hiermee te maken hebben hoor ;) dus vind dit nu wel overdreven. praat het absoluut NIET goed maar ben al blij dat het vanaf morgen compleet word verboden
1 schaap is al te veel. Het zijn luxe producten. En dan nog, al waren het geen luxeproducten, wie geeft de mens het recht dieren op een dergelijke manier te mishandelen? Ik weet niet of jij een paard hebt, maar denk je even in dat dit met jouw paard gedaan zou worden omdat je ouders geen zin/geld hadden om iedere keer vliegenspul te spuiten of iets dergelijks. Dan zou je ook wel anders praten denk ik.

Rennie89

Re: Dierenmishandeling Ugg's, wat vindt bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:53

bij heel veel producten komt dierenleed voor. nu word alleen de uggs de grond ingeboord ;)
het enige dat ik mij afvraag is waarom Uggs dan zo'n vast standpunt had dat zij juist diervriendelijk hun Schoenen maken. Wat wel zeker is is dat de schapen, even de billen achterwegen laten, verder een fantastisch leven hebben en lekker in het wild hebben geleefd.

nogmaals, quot mezelf "praat het absoluut NIET goed maar ben al blij dat het vanaf morgen compleet word verboden"

OneLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:55

Ik heb een maand geleden ugg's gekocht, zijn nu kapot.
Als ik wist dat schapen er onder zou leiden, had ik ze nooit gekocht!
jammer dat ik nu al te laat bem ;(

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:55

Sodeletuut schreef:
Oh oops ik had het even verkeerd begrepen, ik dacht dat Lifaya zou kiezen voor de maden, maar ze koos voor het stuk van de kont afsnijden. Ik wil even duidelijk maken dat dit een foutje is van mijn kant, en dat ik ABSOLUUT niet voor het onverdoofd snijden zou kiezen. :(

Dus jij kiest ervoor om levend opgegeten te worden door maden... Nou sorry, maar dan mis ik liever een stuk spek dan dat ik stukje bij beetje wordt weggevroten...!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:57

Goed..ga dit filmpje dus even niet bekijken na al deze berichten!
Lig ik de hele nacht wakker vrees ik.
Maar als het echt zo is dat schapen op een gruwelijke manier worden mishandeld voor een paar laarzen die "in 'zijn, dan moet Nederland zich diep gaan schamen!
Lees je steeds meer over paarden die niet alleen mogen staan, een bepaalde ruimte moeten hebben enz, maar een schaap mag om zijn bontje wel een gruwelijke dood tegemoet gaan?
BAH, BAH en nog eens BAH!!!

Ulrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:57

Ik geloof er niks van...vanwege de vliegen die dan geen eitjes leggen? en tegen de maden...sorry ma juist in de hete zon met een open wond komen er vliegen op af dus beetje rare reden.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 18:59

Blijkbaar staan ze dan eerst nog maanden in de stal totdat het helemaal genezen is. Maar ik geloof er ook niet veel van, in deze methode dan.

En hoe ze die vliegen buiten houden? Groot raadsel

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:02

Ik kan ook niet echt geloven dat dit waar is?
Heb net een paar UGG's gekocht in London..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:02

Ulrika schreef:
Ik geloof er niks van...vanwege de vliegen die dan geen eitjes leggen? en tegen de maden...sorry ma juist in de hete zon met een open wond komen er vliegen op af dus beetje rare reden.

Nee...
Vliegen leggen eitjes in de vieze vacht waar maden uitkomen en dan de vacht inclusief het schaap opeten.
(net zoals weleens bij konijnen in Nederland gebeurd).
Door het weghalen van de huid met vacht (er komt wel een nieuwe huid voor terug, maar dan zonder wol), kan de vacht daar niet meer vies worden door de mest en kunnen daar de vliegen geen eitjes meer in leggen.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:04

Ik geloof het ook niet echt. Ik neem aan dat hier wel enige vorm van controle op is en dit anders allang was uitgekomen was?
Ik kan het niet geloven (of wil het niet geloven..)

De fotos zien er wel verschrikkelijk uit zeg!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:06

Ik vind het een vreemd verhaal, geloof het wel, maar sta er gewoon van te kijken..... Blijkt maar weer dat men over lijken gaat om geld te verdienen, wat een triest verhaal... :n

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:12

denice schreef:
Ik geloof het ook niet echt. Ik neem aan dat hier wel enige vorm van controle op is en dit anders allang was uitgekomen was?
Ik kan het niet geloven (of wil het niet geloven..)

De fotos zien er wel verschrikkelijk uit zeg!

Ooit een schaap met maden gezien?
Nou geloof me, als je dát ziet dan is dit peanuts.
Daarmee keur ik het niet goed overigens.

Ben blij dat de hele uggs rage toch al aan mijn neus voorbij ging :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:17

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:18

alles op internet is waarheid?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:19

pinuts schreef:
alles op internet is waarheid?

Is dat een reactie op mij?
Of op de OP?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:21

over de OP

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:22

Heb het filmpje niet gekeken na die reacties, maar ben blij dat ik ze niet gekocht heb.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:24

Ik heb een hoop rare dingen op internet gezien maar hier wordt je echt een beetje
onpasselijk van, ik heb een dikke kont maar wil er echt geen stuk vanaf, hallelujah, moeten
ze een keer bij die malloten doen, hun hangzak en harige billen eraf, gatver

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:28

Orchid schreef:
Volgens mij zijn er toch verschillende middelen tegen maden te krijgen. In NL wel iig ;) En hier is het een kwestie van op tijd scheren. Voor de warme dagen op, vrij logisch ook maar daar heb je een tikje ander klimaat.
Daar heb je natuurlijk ook wel te maken met een schapenras met erg dichte wol=broeierig-> maden willen dan wel.. Maar daarvoor kun je dus die andere rassen nemen die minder gevoelig zijn.
Tja de keus tussen of maden of je kont eraf is wel erg zwart wit dus aangezien er veel meer opties zijn.

We hebben het nu wel over Australië, er is (bijna) geen enkel land wat moeilijker doet over het importeren van dieren als dat land. Ik denk dat er qua ras niet heel veel keus zal zijn.
En nogmaals dit gaat niet over de UGG's anzich maar over de manier waarop ze in Australië hun schapen houden. Dus ook het zadelbontje waar je wellicht mee rijdt kan daar vandaan komen ;)