Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 12:42

Wat gaaf, ik kijk uit naar meer foto's. Veel plezier met Hippie! Leuke naam.

Wij hadden vroeger een rode cocker, Snippy. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:27

Afbeelding

Lekker op zn nieuwe plekkie :)

EngeltjeS

Re: Ik ga het echt doen! Een hond adopteren!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:29

Enorm lief :D Is ie ook bang voor vuurwerk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:31

Lief is he, ohhh t is zo'n schatje en hij is nu al zo aanhankelijk bij mij. Hij hecht zich heel snel, dat is wel fijn.

Nee denk niet dat ie dat is want vandaag met uitlaten waren ze al behoorlijk wat aan het afsteken en daar reageerde hij niet op.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:46

Hij is echt leuk! :D
Mijn nieuwe herplaatser was na dag 1 ook niet van mijn schoot af te krijgen, nu na 4 weken nog steeds niet trouwens :+:

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 09:48

Fijn dat het zo goed gaat met je hondje Joolien!!

Mijn herplaatser (stafford-mix) doet het nog steeds erg goed.
Hij kan nu lekker met mijn andere hond los op het erf en is er relaxed in huis. :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 11:17

Dat hij nu niet reageert op vuurwerk, kan heel goed komen door alle nieuwe indrukken en stress die dat met zich mee brengt. Mijn hond hebben we 2 dagen voor oud en nieuw uit het asiel gehaald, heeft toen met oud & nieuw alleen maar geslapen. Wij blij, eindelijk een hond die geen angst heeft :D Het jaar daarop was ze niet naar buiten te krijgen, en nog steeds is ze doodsbang voor vuurwerk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 12:54

Nikki__ schreef:
Dat hij nu niet reageert op vuurwerk, kan heel goed komen door alle nieuwe indrukken en stress die dat met zich mee brengt. Mijn hond hebben we 2 dagen voor oud en nieuw uit het asiel gehaald, heeft toen met oud & nieuw alleen maar geslapen. Wij blij, eindelijk een hond die geen angst heeft :D Het jaar daarop was ze niet naar buiten te krijgen, en nog steeds is ze doodsbang voor vuurwerk.

Hahah ja dat kan ook nog.
Bij de vorige eigenaren kon ie goed met honden maar nu is ie nog heel onzeker waardoor hij een beetje agressief wordt. Hij valt niet echt aan maar hij blaft en gromt nog. Dus ik wacht nog even met kennis maken.
Verder is het af en toe net een wolf als ie alleen is maar daar moet ik maar aan wennen. Dat doe ik in kleine stukjes.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 13:48

Hoe ishet nu, 2 jaar later met Hippie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:18

Zo dat is lang terug haha!
Helaas ging het heel slecht, hij kon geen seconde alleen zijn. Hij heeft echt zoveel gesloopt, het ging alleen maar mis. Hij hechte zich uiteindelijk veel te snel aan mij, als ik ging paardrijden moest ik hem vastleggen omdat hij anders de bak in kwam, en ondanks dat hij mij kon zien ging ie tekeer als een weeralarm.
Als ik weg wilde deed ik hem in een goede stalen bench maar zelfs daar kwam hij uit!! En toen krabde hij de hele deurpost kapot, incl de muur er een meter naast en het zeil op de grond een vierkante meter helemaal kapot gekauwd. Toen deed ik m maar in de stal vast aan een ketting, maar ook daar heeft ie zich los gekregen en de deur aan de buitenkant gesloopt.
Ik heb oefeningen met hem gedaan en contact gehad met gedragstherapeuten maar die zeiden al dat dit echt heel moeilijk zou zijn om af te leren. En mijn baas vond het ook wel welletjes met al die sloperij. Logisch het was mijn huis ook niet...

Gelukkig heb ik een heel goed baasje voor hem gevonden waar het wel goed gaat!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 20:31

Gelukkig!