Urko schreef:... of een rotweiler met herder oren Yamcha... echt ik zal een foto voor je maken deze week... je lacht je dood... mét stamboom he...Maarhu.. weet je wat het ook is. Mensen denken dat de bull altijd al zo geweest is.
Klopt. Mensen denken ook dat dat 'huppeltje' bij Jack Russells hoort (pathella luxatie). Mensen denken dat de bullterrier er altijd al zo belachelijk heeft uitgezien, dat een Shar-Pei altijd al zoveel rimpels had........ en dat het beest kapot gaat van de jeuk en de pijn interesseert ze niet....... dat die Jack pijn heeft met elke stap die hij zet, interesseert ze niet.
Urko schreef:Ik heb een klasgenoot en die hebt 3 king charles thuis zitten en die heeft er 1 met die hersen afwijking, en die hond is schattig volgens haar... ow wat is hij toch schattig! Dat arme ding gaat kapot van de pijn in zijn hoofd, maar wat issie toch schattig. En tjah.. dat hoort nou eenmaal bij het ras. Zo'n lakse mentaliteit heerst er dus bij de liefhebbers van een ras. Echt ik vind het om over mijn nek te gaan.
Zum kotzen is het, en het is ook geen liefde voor een hond, het is vooral eigenliefde. Want ík vind het leuk om naar te kijken, en dat die hond dag in dag uit afschuwelijke pijn lijdt interesseert haar blijkbaar gewoon niet, zó dol is ze op die hond.
Urko schreef:Een heel deel is de pupkoper verantwoordelijk voor wat hij in huis haalt. Verdiep je in het ras, praat met meerdere fokkers en wacht desnoods 1.5 jaar op je pup. Vandaag bedenken en morgen in huis? 3x achter je oren krabben wat je dan in huisgehaald hebt.
Dat is het probleem ook. Ik ga een meisje helpen met het kopen van een hond. Zij heeft gezegd ook te willen wachten op een hond, desnoods lang. En dan wil ik wel helpen........ maar ik help niet iemand die gister nog een hond wil hebben. Die roept dat dat papiertje rashonden zo duur maakt, en dat zij er daarom maar koopt zonder papier.
Urko schreef:Even over de uitzending. ALs ik moest kiezen tussen die 2 engelse bull fokkers, ging ik over 10 jaar een bull halen bij die man waarbij de bullen in huis lagen. Man, niemand wil toch een pup bij die fokkers die die honden zo in die kleine hokjes stoppen?! Mijn hemel, kunnen die honden niet los met elkaar ofzo? Die man waarbij die bulls in huis lagen zijn zijn ogen ook bij open gegaan en is gelukkig een eigen vereniging begonnen. Petje af voor die man. Dat is pas een fokker.
Ook mijn petje gaat af voor die man. Hij zal ongelooflijk veel te doen hebben, voor hij de honden heeft zo hij ze wil. Maar wat een moed, om daaraan te beginnen......