Poesje in mestkelder, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:11

Ongelovelijk, dan moet het wel een sterk diertje zijn dat het dit overleefd!

Lante schreef:
een beetje vertrouwen in je medemens is misschien wel op zijn plaats.

Helemaal mee eens :)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:13

Gelukkig , hij is weer "boven water " :D
Las het topic stiekem al mee.

en verder wat een gezemel in het topic zeg , allemaal goede stuurlui :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:33

Nouja, hij moest ook wel een droge plek hebben want een hele nacht zwemmen en ook nog in koud water zou hij nooit overleefd hebben.

Hij zit nu zijn bakje tonijn leeg te eten, hij vind me eng maar ik mag hem wel aaien maar hij zit in de doos dus hij kan ook geen kant op

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:39

nee daar hoef je volgens mij niet voor te betalen maar doe zo snelmogelijk iets dat stakkertje o zie hij gered is gelukkig.
Laatst bijgewerkt door franka75 op 01-12-10 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:40

anneliesdj schreef:
Snap je ook wat ik bedoel dan?
Ik krijg het idee dat je doorzeurt om me op fouten te betrappen, correct me if i'm wrong.

Oh, nou ik wil je niet op fouten betrappen hoor :) Ik geef alleen mijn kijk op de zaak met de gegeven info, prima toch? Maar ik ga al weg hoor :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 19:47

Mindim schreef:
Oh, nou ik wil je niet op fouten betrappen hoor :) Ik geef alleen mijn kijk op de zaak met de gegeven info, prima toch? Maar ik ga al weg hoor :)

Je hoeft helemaal niet weg maar je geeft wel dat idee, als je asiel en gastgezin leest kun je ook de link leggen dat het asiel ze in een gastgezin plaatst, ook omdat er al werd gezegd dat ze niet tam zijn.
Maar evengoed, hij zit nu onder de kachel, vannacht moet hij maar binnen blijven.
Ik heb de foto's op de pc, die zal ik straks wel even plaatsen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 19:55

ik vind het met die jonge dingen wel link hoor ik zou ze toch eerst in huis nemen en dan zelf vanuit daar laten ontdekken klien beetje bscherming. zeker met die kou of kunnen ze er nu niet meer uit.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:05

[/quote]
Je hoeft helemaal niet weg maar je geeft wel dat idee, als je asiel en gastgezin leest kun je ook de link leggen dat het asiel ze in een gastgezin plaatst, ook omdat er al werd gezegd dat ze niet tam zijn.
Maar evengoed, hij zit nu onder de kachel, vannacht moet hij maar binnen blijven.
Ik heb de foto's op de pc, die zal ik straks wel even plaatsen.[/quote]

vind dat je goed gehandeld hebt hoor maar ben je niet bang dat als je m nu lekker bij de kachel zet hij t toch wel zwaar gaat krijgen morgen weer in de kou?!

pmarena

Re: Poesje in mestkelder, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:14

Tja wat moet ze anders , een doornat net gewassen beestje dat bovendien al dagen zonder eten en drinken heeft gezeten zet je ook niet terug in de kou.... dus tja.

Wel blijft het natuurlijk dom om die dieren zo in een stal gedaan te hebben , waar ze zo makkelijk uit konden klimmen dat ze dezelfde dag nog weg waren.....

Dat hoor je toch wat handiger aan te pakken door ze eerst enige tijd ècht even op te sluiten en ze te laten wennen aan hun nieuwe plekje , zodat dat hun veilige thuisbasis wordt van waaruit ze de boel rustig verder konden gaan ontdekken.

Nu waren ze gewoon uit de vreemde omgeving weg aan het vluchten en aan het zoeken naar beschutting , en hadden ze bijna allebei het loodje gelegd :n

Ik snap dat het niet zo bedoeld was , maar het is gewoon niet handig.

Gaat het beestje nu ook gewoon weer diezelfde stal in , zonder aanpassingen ?
Dat hoop ik toch niet want dan heb je binnen no-time weer het zelfde probleem waarschijnlijk :)

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:34

Ze hadden ja beschutting de stal :+

En dit zijn katten van 5 maand geen kittens van 8 weken. Die kunnen echt wel wat hebben of houdt iedereen opeens zijn kat binnen omdat het kouder is dan normaal?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:46

Hij heeft daar geen dagen gezeten hoor want we hadden hem zowieso maandag nog gezien en als ik op de hond zijn gedrag afga denk ik dat hij daar terecht is gekomen dinsdagochtend.

Hij zit nu bij de kachel want hij is nog nat en zo ga ik hem niet terug zetten.
Echt goed opsluiten zat er niet in want ik heb daar geen afsluitbare ruimte.
Dat ze toen ontsnapt zijn was door omstandigheden maar daar ga ik nu niet verder op in.
Hij zal toch moeten wennen aan die stal dus hij zal wel weer daar ergens terecht moeten komen aangezien ik wil dat hij daar muizen vangt, ik kan hem wel in de schuur zetten waar ik hem wel op kan sluiten maar dan ben ik nog niet van die muizen af.
En ze hadden daar beschutting en er staan 15 paarden op stal en zelfs met deze temperaturen raakt het binnen niet onder het vriespunt. In hun eigen stalletje hadden ze dozen gevuld met oude handdoeken en hooi om in weg te kruipen plus een laag zaagsel op de vloer dus ze zullen het echt niet snel koud hebben gehad.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:47

franka75 schreef:
ik vind het met die jonge dingen wel link hoor ik zou ze toch eerst in huis nemen en dan zelf vanuit daar laten ontdekken klien beetje bscherming. zeker met die kou of kunnen ze er nu niet meer uit.

Vanuit huis durven ze niet te ontdekken, ze zijn geen mensen gewend, hij zit nu al 3 uur op hetzelfde plekje en ik heb hem net maar even op de kattebak gezet maar nu wil hij daar niet meer uit dus dat is niet fijn voor hem.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:04

Kun je dan niet gewoon een net over de stal heen spannen ?

Ik neem aan dat de onderkant van de stal dicht is , en ze gewoon over de randjes heen klimmen ? :)

Ze (nu ja deze ene dan) zullen toch eerst de stal als de thuisbasis moeten gaan zien , wil je ze daar houden.....

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:08

De brandweer is geloof ik de 1e keer gratis! Bel anders om te vragen? Succes! (alleen openingspost gelezen..).

Edit: gered??!! SUPER!! :D

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:12

Citaat:
Het asiel plaatst ze in een gastgezin maar daarom 'zijn' ze nog wel van het asiel

Hmmm... Ze zijn nog van het asiel en je bent er 1 kwijt? tja... Dan ben je misschien WEL geld kwijt.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:14

Maren11 schreef:
Citaat:
Het asiel plaatst ze in een gastgezin maar daarom 'zijn' ze nog wel van het asiel

Hmmm... Ze zijn nog van het asiel en je bent er 1 kwijt? tja... Dan ben je misschien WEL geld kwijt.

|o

Zij heeft de katten uit een gastgezin, die ze van het asiel heeft. Zij zorgen alleen dat de kat een goede start heeft een evt een opvoeding. Omdat het asiel vaak overvol zit.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:19

Gelukkig dat ie er weer uit is.
Hopen dat de andere weer terug komt, heb je hem als vermist opgegeven bij amevedi bijv?

Ik denk als je de ene nu weer in de stal zit, dat hij morgen ochtend er weer uit is!

Groetjes

PS. je zegt ik kan niet van alles dicht gooien want het is niet mijn huis & maar je houd er dus wel katten, sorry maar dat snap ik niet echt ?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:22

Zaten ze bij dat gastgezin ook niet in een 'gezinssituatie' dan? En zijn ze gewend om te jagen?
Ik neem aan dat je voorlopig bijvoert, want met dit weer is het lastig voedsel vinden buiten..

Je kunt inderdaad beter zorgen voor een goed afsluitbare plek. Die 2 weken met muizen zal je stal ook wel overleven toch?
Een kat heeft tijd nodig om te wennen aan een thuis, anders blijven ze mogelijk zwerven en dan heb je er helemaal niets aan.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:26

Is het andere katje nu terecht of nog niet?

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:28

Pff een hoop negatieve berichten.. Ja, misschien zou ik het zelf ook anders aanpakken maar ik vind het wel super van je dat je twee katjes uit het asiel haalt die waarschijnlijk niet tam zullen worden i.p.v. dat je ze ergens anders ophaalt.

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:28

waren het nou van de koeien roosters met een mestput eronder?

Wij hebben elk jaar hetzelfde probleem met onze kipjes, overigens ben ik er erg handig in geworden, en vis ik ze er altijd hetzelfde uur nog uit.

De kuikentjes worden ergens bij het hooi geboren, en op de vroege ochtend gaat mama aan de wandel, en floep, floep, floep, floep, 1 voor 1 kukkelen ze in de put.
De put is overigens al een paar jaar niet meer in gebruik, en er ligt heel wat vlas, dus het is niet nat.

Dan haal ik een soort "ding" op bij de loonwerker, en met 2 man til je er een rooster uit. Ik pak een emmer aan een stok, en vis ze eruit. Ik lok ze ook een beetje meestal, want die piepertjes komen op gepiep af.. :o

Het is helaas niet te voorkomen, want onze kipjes lopen los. Als ik op tijd zie dat ze bijna uitgebroed is gaat mama en eggs in een groot hok, tot de beebs er zijn. Dan lukt het, maar soms gaat het wel eens mis, er is altijd wel een hennetje wat zich verstopt, en die je NIET op tijd vind.

Wat die gassen betreft, goed uitkijken! Kleine dieren hebben er weinig last van, maar omdat onze longen zo groot zijn, kan het voor ons heel gevaarlijk zijn! Binnen enkele tellen kun je bewusteloos zijn, en zelfs minuten later al overleden.

Super dat de kleine eruit is, en hopelijk doet ie dat niet nog een keer! :+

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:37

TS, volgens mij komt er straks een groot verslag van je in de krant ofzo, dat je zo geïnterviewd wordt :+

Asiel vs. gastgezinnen, niet jouw huis maar wel katten houden, waarom gaan jouw kinderen voor je kat, jij krijgt boerderijkatten niet tam maar andere mensen wel... Hmm :+ Overmatige interesse, ben je toevallig een beroemdheid? :D
Mooi dat het katje gered is!

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:22

Misschien kun je aan een grote bench komen en dan kun je hem daar in doen met bak en eten.
Ook ik ben zo een gastgezin die kittens opvangt.
Heb al meerdere verwilderde kittens in huis gehad varierend tussen de 5 weken en 4 maanden oud.
Die van 4 weken zijn zo tam maar die van 4 maanden heeft zeker 3 maanden geduurd eer het kwartje viel en ze hebben allemaal een fijn nieuw huisje gevonden.
Dus als ze steeds ontsnappen uit de stal zou ik ze in een grote bench doen voor een paar weken .
Je kunt bij de dierenambulance ook een vangkooi huren zet deze neer met lekker voer erin misschien kun je de vermiste kat hier zo nog mee vangen.
Zet deze vangkooi wel uit het zich van mensen op een beschut plekje.
zo komt het vast wel goed met de katjes.
O ja zijn ze via het asiel eigenlijk al geholpen ?anders heb je straks nog meer katten lopen en dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 02:32

HeleneDas schreef:
PS. je zegt ik kan niet van alles dicht gooien want het is niet mijn huis & maar je houd er dus wel katten, sorry maar dat snap ik niet echt ?

Nog nooit gehoord van een huurhuis? :)*

Ja ze zijn geholpen, anders wil ik ze niet eens :o

Nee we zijn geen gastgezin, de katjes hebben via het asiel in een gastgezin gezeten.

Nee, Jaipo is nog niet terecht helaas.

Bijvoeren deed ik al en blijf ik zowieso wel doen.

Muk blijft zowieso vannacht in huis en aangezien hij het nu heel goed doet misschien ook wel langer.
Hij was net op verkenning, als hij ons tegenkomt gaat hij er niet meteen vandoor maar begint eerst te blazen, pas als we echt 'gevaarlijk' worden schuift hij een stukje op.
Hij durfde net zelfs te spelen met een balletje met veertjes eraan, ging er als een tijger achteraan en gromde dat het een lieve lust was, heeft ook meteen het balletje vermoord; alle veertjes eraf, het is dus wel een echte jager.

Eén foto'tje dan even snel, morgen meer, meet Muk, versgewassen;
Afbeelding

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 03:29

Hihi die ziet eruit zo :D