Asieldier uit het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerfhondje uit het buitenland of niet?

Ja! Het zijn de leukste!
28 (15%)
Weet niet, in Nederland al zoveel asieldieren
97 (53%)
Absoluut niet! Je weet niet wat je in huis haalt!
22 (12%)
Ligt aan het dier, en waar het vandaan komt
34 (18%)

Totaal aantal stemmen: 181

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:00

@Gimme_Spurs Ik probeer juist duidelijk te maken dat het soms niet zo zwart wit is als in het buitenland hebben ze het slecht en in Nederland hebebn ze het goed. Er zijn ook honden die het in het buitenland niet zo slecht hebben als men denkt en men vindt ook in het buitenland gewoon dierenliefhebbers, het zijn niet allemaal onmensen...
Mijn posts zijn als aanvullingen bedoeld. Dat er ook andere kanten aan de zaken zijn waar soms niet aan gedacht wordt.
Ik woon toevallig "in het buitenland" en ik zie goed en slecht om me heen, net zoals ik dat in Nederland zag. Er zijn mensen die denken dat in Nederland geen leed bestat en in het buitenland alleen leed is. Dat is dus niet zo en wel belangrijk om te weten.

Wat men moet doen en waar is bv: Als je dan in het buitenland (maar ook in eigen land) een asiel tegenkomt waar honden/dieren het dan zo slecht hebben, probeer er dan bv met de verantwoordelijke gemeente daar over te praten, of schakel mensen in die daar al wat hebben opgezet op het gebied van "reddingen" om te zien wat die kunnen doen. Zodat de omstandigheden voor ALLE dieren die daar zitten worden veranderd en niet alleen voor dat ene dier dat jouw voorkeur heeft.

Ik zie hier verder verdedigingen voorbij komen over hoe hun hond gehouden wordt. Dat is niet nodig. Als je voor jezelf weet dat je hond het goed heeft, dan ís dat zo. Waar het mij om gaat is dat men niet in het algemeen maar aan moet nemen dat élke hond per definitie beter af is in Nederland.

Ik blijf herhalen dat ieder moet doen wat goed voelt, ik voeg alleen punten toe in de discussie.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 17-11-10 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

rockwitch

Re: Asieldier uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:02

Oh maar ik weet ook wel dat niet alle dieren in het buitenland het slecht hebben, als er geen dierenliefhebbers in die landen zouden zijn zouden er ook geen dieren gered worden.
En tuurlijk zijn er ook mensen die wel gewoon normaal met hun beesten omgaan, maar goed die zien wij in ons werk natuurlijk niet, wij krijgen alleen de slechte dingen te zien, omdat die onze aandacht nodig hebben.
Maar dat wil niet zeggen dat we niet begrijpen dat er mensen zijn die het wel goed met hun dieren voor hebben in het buitenland.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:08

BraveSpots schreef:
Sonja_vR schreef:
ik heb niet in de poll gestemd omdat mijn keuze er niet bij staat ,
voor mij geen buitenlands asieldier, of rescue hondje oid omdat ik denk dat het het probleem niet oplost ,

Ik heb speciaal voor jouw en de anderen die dit zeggen heel het topic opnieuw gelezen en nergens is er gezegd geweest dat honden adopteren uit het buitenland het probleem oplost.

Echt helemaal nergens.

Kan er dan iemand uitleggen waarom dit argument steeds wordt aangedragen wanneer het dus blijkt dat mensen niet uit die motivatie een hond nemen?

ik heb ook het topic niet doorgelezen ik reageer puur op de openingspost met poll en geef dus puur aan dat mijn optie er niet tussenstaat , ik snap heel goed dat iemand een dier uit een slechte situatie wil redden, ik geef daar ook verder helemaal waarde oordeel over.
wat ik wel zeg is dat ik! het niet doe, omdat ik vind dat het land van herkomst de verantwoording moet nemen om de problematiek op een dierwaardige wijze aan te pakken en dat dat door het massale adopteren naar andere landen toe geen dringend iets zal worden op korte termijn .
waardoor de problematiek blijft bestaan waardoor er continu nieuwe dieren in diezelfde benarde situatie blijven belanden en ik persoonlijk liever een meer constructieve oplossing zou zien

ik leg dus alleen maar uit wat mijn optie dan wel is en waarom, ik richt me hier niet op een reactie uit het topic en er hoeft zich dus ook niemand aangesproken te voelen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:21

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:25

Ik haal mijn eerste eigen hond later bij een erkende rasfokker waarvan ik weet dat zijn honden 100% gezond zijn, een goed karakter hebben en betrouwbaar zijn :)

Dat is verplicht voor het ras dat ik wil hebben en imo de plicht van een toekomstige baas. Eventuele tweede en derde honden haal ik met alle liefde uit het asiel :+: Maar dan wel een asiel in Nederland.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:33

Uiteindelijk heb je zelf ook heel veel invloed op karakter en betrouwbaarheid. Je kan nooit 100% garantie krijgen op het karakter of betrouwbaarheid van een hond, net als zijn gezondheid, er zijn altijd dingen die je niet van te voren kan beinvloeden.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:42

rockwitch schreef:
Uiteindelijk heb je zelf ook heel veel invloed op karakter en betrouwbaarheid. Je kan nooit 100% garantie krijgen op het karakter of betrouwbaarheid van een hond, net als zijn gezondheid, er zijn altijd dingen die je niet van te voren kan beinvloeden.

Daar ben ik me terdege van bewust. Maar ik kan er wel voor zorgen dat ik een hond koop die gezond geboren is (dus geen aanleg voor HD of andere van die erfelijke 'ziekten'), een hond die een goed karakter toont en dat de hond een goede opvoeding krijgt. Dat ben ik naar mezelf en naar de hond verplicht, ik wil niet riskeren dat mijn toekomstige hond ingeslapen moet worden door een fout in de opvoeding bijvoorbeeld.

Factoren van buitenaf kan ik niet beïnvloeden, maar ik kan er wel voor zorgen dat mijn hond een zo goed mogelijke start maakt, door ervoor te zorgen dat ik bij een erkende ras fokker mijn hond koop :)

Verdere toekomstige honden haal ik keurig uit het Nederlandse asiel, al die dieren die daar zitten verdienen een goed huisje en ik wil ze dat graag bieden :)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 23:50

Mijn hondje heb ik vanuit het buitenland meegenomen.
Ik heb op Cyprus gewoond en daar kwam ze bij mij aan lopen (zwerfhond)........

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 20:35

Ik heb hier een hele partij merk voeding wat licht over de datum is. Variërend van een paar weken tot een paar maanden.

Voor een buitenlandsasiel is dit misschien nog wel iets?

zijn er hier ook mensen die zich daarvoor inzetten? Voer is af tehalen in Groningen-stad.

graag een PB

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-10 22:06

Jammer dat het zo ver weg is, wij sturen vaak voer naar Turkije of we gaan zelf naar Roemenie om het daar naar een asiel te brengen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 02:37

rockwitch schreef:
Jammer dat het zo ver weg is, wij sturen vaak voer naar Turkije of we gaan zelf naar Roemenie om het daar naar een asiel te brengen.

voer is waarschijnlijk al weggegeven aan een andere stichting in Bulgarije

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 13:45

ooh dat is ook super!!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:09

Wat moet een stichting nu met voer dat over de datum is? Het is niet voor niks over de datum, dus niet meer goed, lijkt me :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 14:26

de datum die erop staat is de datum waarop de fabrikant de volle kwaliteit nog kan garanderen, daarna zal het voer wat teruglopen in kwaliteit, maar voordat het voer niet goed meer is ben ej al weer een heel eind verder

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:52

als het iets over de datum is, maakt dat vrij weinig uit hoor.
En tja het is nog altijd veel beter als afval wat ze in die landen krijgen, dus dat het dan een tijdje over de datum is maakt totaal niks uit.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 15:58

Ik vind dat als je een dier uit het buitenland red dat vaak echt redden is de dieren hier in het asiel hebben het vaak erg goed, al zijn er veel dieren die het ook hier niet goed hebben.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:33

Als denk ik termen 'heeft hond eten, drinken en een dak boven zn kop?', ja dan hebben honden het hier goed. Maar ik heb toch echt honden kompleet depressief zien wezen in het asiel.
T is nog steeds geen dierenparadijsje hoor ;)

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:39

Sonja_vR schreef:
de datum die erop staat is de datum waarop de fabrikant de volle kwaliteit nog kan garanderen, daarna zal het voer wat teruglopen in kwaliteit, maar voordat het voer niet goed meer is ben ej al weer een heel eind verder

Mja, ik zou het zelf niet voeren, vandaar.

Juut schreef:
Als denk ik termen 'heeft hond eten, drinken en een dak boven zn kop?', ja dan hebben honden het hier goed. Maar ik heb toch echt honden kompleet depressief zien wezen in het asiel.

Da's wel een beetje overdreven he? In het asiel waar ik werk krijgen de honden iedere dag veel aandacht, zijn veel buiten om te spelen met andere honden en de mensen die ze verzorgen. De katten hebben mooie verblijven waar ze naar wens binnen of buiten kunnen zitten, speeltjes, veel aandacht. Ze krijgen alle medische zorg die ze nodig hebben en ik geloof niet dat er veel dieren op de wereld zijn die zó schoon en fris leven als de katten, honden en knagertjes in ons asiel :)

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:41

rockwitch schreef:
En tja het is nog altijd veel beter als afval wat ze in die landen krijgen, dus dat het dan een tijdje over de datum is maakt totaal niks uit.

Wat moet ik lezen bij "in die landen"?
Portugal valt in elk geval niet onder landen waar ze "afval" krijgen in asiels.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 18:45

_San87_ schreef:
Sonja_vR schreef:

Mja, ik zou het zelf niet voeren, vandaar.

Juut schreef:

Da's wel een beetje overdreven he? In het asiel waar ik werk krijgen de honden iedere dag veel aandacht, zijn veel buiten om te spelen met andere honden en de mensen die ze verzorgen. De katten hebben mooie verblijven waar ze naar wens binnen of buiten kunnen zitten, speeltjes, veel aandacht. Ze krijgen alle medische zorg die ze nodig hebben en ik geloof niet dat er veel dieren op de wereld zijn die zó schoon en fris leven als de katten, honden en knagertjes in ons asiel :)

Vind je? De honden zijn daar gelukkiger als wanneer ze bij een eigen baasje zouden zijn? Dan hadden deze honden zeker net de belabberste asiels getroffen (of jij werkt dan bij dat superasiel, dat kan ook :P )

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:17

als je inplaats van hond nu paard in vult

Vinden jullie het belagelijk als ik helemaal uit Duitsland of zelfs Spanje een paard haal?
Hier toch ook een overschot aan paarden, zitten vast een hoop leuke tussen.
Toch belagelijk dat ik zo'n dier helemaal uit het buitenland haal!

Dus mijn nederlanse welsh-a, mijn Brusselse welsh-cob, mijn noord-duitse paint en mijn nederlands in belgie geboren appaloosa had ik ook moeten laten staan.

Hoeveel mensen halen een rashond uit het buitenland en wordt daar ook tegen gezegd dat dat slecht is omdat ze enge ziektes meebrengen?
En die mensen die hun dieren mee nemen op vakantie, levensgevaarlijk, nemen allemaal enge ziektes mee.

Oftewel een hoop onzin in dit topic!

Ik heb 3 honden uit Spanje , eentje inmiddels overleden op 10 jarige leeftijd, 1 hond uit een belgisch asiel en nog 2 van een fokker, 1 uit Belgie , 1 uit Nederland.
Ieder hond heeft zijn gebruiksaanwijzing, is de bouvier van de nederlande fokker zoveel gezonder en makkelijker in karakter als de Spaanse galgo, helaas niet.
Is de whippet uit het belgische asiel fijner van karakter als de poedel van de belgische fokker, ook niet.

Ik kies een hond waar ik op val en het maakt me niet uit waar hij zit.
Zo kies ik namelijk al mijn dieren, of dat nu mijn ouessant schaapjes zijn, mijn kippen, de eenden, de nandoe, mijn hangbuikzwijntje of mijn paarden die ook uit verschillende windrichtingen komen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 19:23

Juut schreef:
_San87_ schreef:

Vind je? De honden zijn daar gelukkiger als wanneer ze bij een eigen baasje zouden zijn? Dan hadden deze honden zeker net de belabberste asiels getroffen (of jij werkt dan bij dat superasiel, dat kan ook :P )

Ik heb nergens gezegd dat de honden in het asiel gelukkiger zijn dan bij een baas. Maar zo pessimistisch als jij het stelt is het echt niet bij ons. Ik kan niet voor alle asiels spreken, maar de honden bij ons hebben het prima :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:22

Lusitana schreef:
rockwitch schreef:

Wat moet ik lezen bij "in die landen"?
Portugal valt in elk geval niet onder landen waar ze "afval" krijgen in asiels.

Zowiezo Turkije en Roemenie, daar weet ik het in ieder geval zeker van.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:28

Spanje ook, daar krijgen ze slachtafval, als ze al eten krijgen want in de dodings stations krijgen ze geen eten

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 22:32

nou dan is mijn premium hondenvoer wat enige weken over de datum is geen enkel probleem..

overkomt een dier echt niets van.