Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BraveSpots schreef:Sonja_vR schreef:ik heb niet in de poll gestemd omdat mijn keuze er niet bij staat ,
voor mij geen buitenlands asieldier, of rescue hondje oid omdat ik denk dat het het probleem niet oplost ,
Ik heb speciaal voor jouw en de anderen die dit zeggen heel het topic opnieuw gelezen en nergens is er gezegd geweest dat honden adopteren uit het buitenland het probleem oplost.
Echt helemaal nergens.
Kan er dan iemand uitleggen waarom dit argument steeds wordt aangedragen wanneer het dus blijkt dat mensen niet uit die motivatie een hond nemen?

Maar dan wel een asiel in Nederland. rockwitch schreef:Uiteindelijk heb je zelf ook heel veel invloed op karakter en betrouwbaarheid. Je kan nooit 100% garantie krijgen op het karakter of betrouwbaarheid van een hond, net als zijn gezondheid, er zijn altijd dingen die je niet van te voren kan beinvloeden.
Sonja_vR schreef:de datum die erop staat is de datum waarop de fabrikant de volle kwaliteit nog kan garanderen, daarna zal het voer wat teruglopen in kwaliteit, maar voordat het voer niet goed meer is ben ej al weer een heel eind verder
Juut schreef:Als denk ik termen 'heeft hond eten, drinken en een dak boven zn kop?', ja dan hebben honden het hier goed. Maar ik heb toch echt honden kompleet depressief zien wezen in het asiel.
T is nog steeds geen dierenparadijsje hoor
_San87_ schreef:Sonja_vR schreef:de datum die erop staat is de datum waarop de fabrikant de volle kwaliteit nog kan garanderen, daarna zal het voer wat teruglopen in kwaliteit, maar voordat het voer niet goed meer is ben ej al weer een heel eind verder
Mja, ik zou het zelf niet voeren, vandaar.Juut schreef:Als denk ik termen 'heeft hond eten, drinken en een dak boven zn kop?', ja dan hebben honden het hier goed. Maar ik heb toch echt honden kompleet depressief zien wezen in het asiel.
T is nog steeds geen dierenparadijsje hoor
Da's wel een beetje overdreven he? In het asiel waar ik werk krijgen de honden iedere dag veel aandacht, zijn veel buiten om te spelen met andere honden en de mensen die ze verzorgen. De katten hebben mooie verblijven waar ze naar wens binnen of buiten kunnen zitten, speeltjes, veel aandacht. Ze krijgen alle medische zorg die ze nodig hebben en ik geloof niet dat er veel dieren op de wereld zijn die zó schoon en fris leven als de katten, honden en knagertjes in ons asiel
) Juut schreef:_San87_ schreef:
Da's wel een beetje overdreven he? In het asiel waar ik werk krijgen de honden iedere dag veel aandacht, zijn veel buiten om te spelen met andere honden en de mensen die ze verzorgen. De katten hebben mooie verblijven waar ze naar wens binnen of buiten kunnen zitten, speeltjes, veel aandacht. Ze krijgen alle medische zorg die ze nodig hebben en ik geloof niet dat er veel dieren op de wereld zijn die zó schoon en fris leven als de katten, honden en knagertjes in ons asiel
Vind je? De honden zijn daar gelukkiger als wanneer ze bij een eigen baasje zouden zijn? Dan hadden deze honden zeker net de belabberste asiels getroffen (of jij werkt dan bij dat superasiel, dat kan ook)
Lusitana schreef:rockwitch schreef:En tja het is nog altijd veel beter als afval wat ze in die landen krijgen, dus dat het dan een tijdje over de datum is maakt totaal niks uit.
Wat moet ik lezen bij "in die landen"?
Portugal valt in elk geval niet onder landen waar ze "afval" krijgen in asiels.