Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 15:38

Kimmberley schreef:
Neenee niet moeilijk maartoch, heb het er niet op.. Maar moet er toch aan geloven straks al vind ik het niet leuk
Zal hem heus geen kou laten lijden hihi. :(:)
Hij is langharig, maar duurt nog wel een tijdje voordat hij lekker pluizig&harig is.

Mag ik je een tip geven Kimberley?

Begin er nooit aan. Chihuahua's hebben het echt niet nodig, het is een fabeltje dat erin geslopen is sinds ze in de mode zijn.
Sommige CHihuahua's kunnen trillen, maar dat is van de opwinding, en nooit van de kou. Mensen denk dat wel.

Als je je Chi een jasje aan gaat doen, maak je juist een koukleum van hem, want zo leert hij nooit zichzelf warm te houden. Terwijl de Chihuahua dat juist heel goed kan. Verdiep je maar eens in de geschiedenis van de Chihuahua, dan zul je er achter komen dat ze de meest barre weeromstandigheden hebben overleefd.

Hij heeft genoeg jas bij zich om zichzelf warm te houden, en daarnaast gaan ze rennen en actief doen om het warm te krijgen. Laat de natuur zijn werk maar doen!

Kimmberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:23

GJ9 schreef:
Kimmberley schreef:
Neenee niet moeilijk maartoch, heb het er niet op.. Maar moet er toch aan geloven straks al vind ik het niet leuk
Zal hem heus geen kou laten lijden hihi. :(:)
Hij is langharig, maar duurt nog wel een tijdje voordat hij lekker pluizig&harig is.

Mag ik je een tip geven Kimberley?

Begin er nooit aan. Chihuahua's hebben het echt niet nodig, het is een fabeltje dat erin geslopen is sinds ze in de mode zijn.
Sommige CHihuahua's kunnen trillen, maar dat is van de opwinding, en nooit van de kou. Mensen denk dat wel.

Als je je Chi een jasje aan gaat doen, maak je juist een koukleum van hem, want zo leert hij nooit zichzelf warm te houden. Terwijl de Chihuahua dat juist heel goed kan. Verdiep je maar eens in de geschiedenis van de Chihuahua, dan zul je er achter komen dat ze de meest barre weeromstandigheden hebben overleefd.

Hij heeft genoeg jas bij zich om zichzelf warm te houden, en daarnaast gaan ze rennen en actief doen om het warm te krijgen. Laat de natuur zijn werk maar doen!

Dat mag, graag zelfs! :D

Maar serieus?
Daarom zij ik dus ook al, ben idd bang dat het dan helemaal zo'n koukleum word.. Omdat ik er ook helemaal niet van hou die jasjes enzo..
Maar net als vanavond met die regen-beetje koud, loopt echt onwijs te beven.. Terwijl hij als hij opgewonden is of iets hij normaal nooit echt loopt te bibberen?

Maar zal effe gaan rondstruinen op het internet dan, bedankt voor je reactie!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:29

Trillen kan wel een teken van kou zijn, het is een mechanisme om zich weer op te warmen.
Als ie dus maar kort trilt, lijkt t me niet een probleem, wel als t blijft aanhouden.
Daarnaast zal de lichaamshouding wel wat uitwijzen.

Nikka

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:35

Mijn oudje van 15 jaar krijgt in de winter een jas aan als het echt vriest. De rest niet, vind ik onnodig. Maar de oude muts zit alleen nog maar trillend voor de deur en wil niet meer mee naar de paarden. Dan maar een jasje.

DL_

Ben er ook altijd op tegen geweest, maar voor mijn Jack Russel heb ik toch ook een dekentje aangeschaft. Vind het ook afschuwelijk om te zien, maar 't beestje gaat vaak avonden lang met mij mee lesgeven, wat vaak buiten en in de regen is. Afgelopen keren kreeg hij het echt heel koud en begon ontzettend te rillen en tegen het eind zelfs te piepen. Hij gaat ontzettend graag mee maar zo koud is niet nodig dus heb ik een dekentje gekocht zodat hij toch zo lang mogelijk mee kan. Als het straks echt heel koud wordt zien we nog wel of ik hem dan alsnog thuis laat.

MamboBeach

Ik zal mijn honden nooit kleding aan doen! :n Nergens voor nodig!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:36

Ik heb zelf een chihuahua, echt een kleintje ja :j (geen t-cup, of hoe ze het ook noemen) die krijgt GEEN kleertjes aan. Loopt gewoon tussen de paarden, ook in de winter.

Mijne dus ook niet :D

Jaydee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:36

Vreselijk....
Van die truitjes waar op staat: Daddy's princes...
Nee... :n nergens voor nodig..

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 21:53

Mijn maltezer krijgt als het koud is en regent een jasje aan, of als het gesneeuwt heeft.
Dit doe ik omdat ze er ten eerste echt geen problemen mee heeft (als ik het jasje pak en ze ziet het komt ze vrolijk aan rennen)
En ten tweede omdat ik der anders in de regen echt niet naar buiten krijg, of ik moet heel de tijd met de paraplu boven der houden. :+ (maar dan hoef ik nog niet te verwachten dat ze het gras ingaat, stel je voor dat die natte grasprietjes je buik raken :oo)
En bij sneeuw is heel simpel, anders komen er allemaal sneeuw klompen in der vacht en dan loopt ze te rillen van de kou, dus dan doe ik der alleen maar een plezier met een jasje.
Maar ik doe dit dus echt alleen omdat het voor me hondje fijner is, want mijn inmiddels helaas overleden hondje heeft nooit een jasje om gemoeten ofzo. Hij vond het niet prettig en had ook geen problemen met slecht weer.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 23:33

Voor het mooi zou onze hond ook een jasje kunnen gebruiken. Hij heeft een dunne vacht, is tenger gebouwd en slank gehouden en hij is qua warmte behoorlijk verwent. Hij ligt namelijk altijd op de vloerverwarming, dan is het verschil met buiten toch behoorlijk groot hoor. Maar mijn moeder wil het niet, dan maar wat minder lang wandelen. (hoe jammer ik dat ook vind)

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 20:36

Ik zie onze heders en shelties toch echt niet in kleren lopen. Ze hebben niet voor niks een vacht.

Mirgeenjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 13:18

Ik heb eens een vrouw met een hond die een jasje aan had, schoentjes en een rugzak. Zonder reden! Echt heeel stom vond ik dat! Als je een reden hebt, niet voor de mooiigheid, dan is het nog te doen.. Maar ik vind dat zo stomm :(

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:32

mijn kruising jack-russel x nogwattes krijgt bij vrieskou een stoer spijkerjasje met wollen binnenkant aan. Dit omdat ik hem knip en hij maar een hele dunne vacht heeft (geen ondervacht), al lijkt het van buitenaf best wel een bos. Hij geeft zelf ook aan dat ie het fijn vind met jas.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 12:31

Jaydee schreef:
Vreselijk....
Van die truitjes waar op staat: Daddy's princes...
Nee... :n nergens voor nodig..

:')

Ik vind het ook nergens voor nodig, alleen 2 jaar geleden heb ik mijn teef wel een jasje aan gedaan. Ze was net gecastreerd en haar halve buik was kaal. Ze miste haar vacht toen behoorlijk in die vrieskou. Het duurde best lang voordat de haren weer begonnen te groeien, maar ik heb haar jasje alleen gebruikt als het echt koud buiten. (Als ik 's ochtends buiten met ze liep was het -15. Brrr. En met een kale buik was dat veel te fris.) :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 14:09

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:10

helemaal enthousiast rondspringen als de jas tevoorschijn wordt gehaald... keurig zijn pootjes optillen voor het vastmaken van de jas en heel geduldig wachten tot het helemaal klaar is. Ook als we dan aan het lopen zijn merk ik gewoon dat ie helemaal vrolijk is ermee...

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:40

Leorah: dat herken ik helemaal, mijn hondje gaat dan ook zo trots lopen en gaat nog even een rondje door het huis van : kijk is hoe mooi ik ben!
Al is mijn hondje ook niet de normaalste hoor O:)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 23:58

Maar hoe doen jullie dat dan met een kortharige (grote) hond als het van de winter weer zo koud word en je een lange wandeling van ruim 1 uur maakt? Op bijv. een uur lang in de kou op hondencursus gaat?
Doe je je hond dan een dek op of gaat ie 'bloot' mee?

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 00:23

mijn hond krijgt alleen een zelf gemaakt ala paarden deken om als er sneeuw ligt en/ of het sneeuwd en ik ga langer als een half uur naar buiten, want ze nogal dol is op sneeuw := . anders loop ik de hele tijd met een koude natte hond buiten en zo blijft ze redelijk warm en droog. verder ben ik echt anti honden kleren sommige dingen die je ziet gaan echt te ver.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:24

Mijn moeder verkort dan de wandelingen, ik gooi er een dek om. (sinds februari dit jaar)
Het dek is zelfgemaakt door van borst tot staart op te meten en van tot waar hij moet komen onderaan over de rug naar waar hij moet komen onderaan bij de schoft. Dit rechthoekje uitknippen en aan de borstzijde tot de helft dichtnaaien (zodat zijn kop er nog door kan) en bij zijn staart een lapje stof aan een kant vastnaaien en aan de andere kant klitteband of een (druk)knoopje. Het lapje stof moet eenmaal rond zijn staart kunnen en dan nog vast kunnen. Op deze manier kan onze hond als een echte heer blijven plassen en poepen en blijft het dekje alsnog goed zitten en het blijft schoon. Ook kan hij gewoon een tuigje om doordat dat nergens overheen moet van verdikkingen en is de basis van zijn nek verwarmt (halve hals).

Afbeelding

De dikke lijnen moeten genaaid worden (of dicht zijn i.i.g.). Dat blauw is dus wat je bij zijn staart moet doen. De schets is was simplistisch wat betreft de hond maar hij lijkt me duidelijk genoeg.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 08:27

onze dalmatiers hebben het echt heel koud hoor, als zij buiten lopen wanneer het vriest. Zolang ze flink bewegen gaat het goed, maar gaan ze even niksen dan hebben ze het echt heel koud. Ze hebben natuurlijk ook alleen maar een dun vachtje. Zij krijgen in de winter dus wel eens een jasje aan.

Eerder kregen ze geen jasje aan, maar dan waren ze bij thuiskomt nog heel lang koud, omdat ze het tijdens de wandeling steeds kouder kregen. Daarnaast, als we ze geen jasje omdoen en ze is bijv. natgeregend, dan pakt ze zelf haar jasje.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:27

zo ziet ons zelf gemaakte dek eruit
Afbeelding
Afbeelding

Ratjetoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:32

ch_ntii123 schreef:
Ik zou er zelf ook niet mee gaan lopen hoor...Ik zie mezelf al met mn stoere am.stafford met een jasje aanlopen..DOEII!:P

Eeeuuhh hier alle 2 wel :D :D Van de Horseware, setje met het paard :D

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:36

Ik heb voor mijn chihuahua wel een jasje voor de winter. Ik ben van mening dat hij het wel koud zal gaan krijgen doordat hij laag bij de grond staat. Nu loopt hij nog zonder hoor :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 12:36

Mijn honden hebben beide een Weatherbeeta voor op stal :D