Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:12

Ik kijk het regelmatig, ik zie altijd dingen die me heel erg aanstaan, maar ook wel eens dingen die me niet aan staan.
Maar dat heb je wel in alle manieren van omgang met honden.
De een is niet van de koekjes methode, de ander niet van de clicker.
Ik vind het alleen zo vervelend dat hij vaak zo'n dun riempje wat wurgt zo precies op de bovenkant van de keel zet. Daar erger ik me kapot aan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:16

Ik snap datook wel weer rockwitch. Wij hebben berner senner formaat kalf(hij is echt groot ook voor dat ras) en die heeft een normale leren halsband en riem, op de 'normale' plek om zijn hals. Maar je hebt er wel weinig overwicht mee als die eenmaal gaat trekken. En het is de bedoeling dat die riem slap hangt toch? Niet dat hij de honden constant wurgt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:30

Klopt, maar dat touwtje wordt regelmatig zo strak getrokken dat ik echt zoiets heb van pfoei dat beest kan zo toch niet meer ademen.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 07:48

maar wordt ook gelijk weer losgelaten.

met dat ademen zal het wel loslopen. Als ik zie (niet direct op tv maar ook in naaste omgeving) hoe honden zichzélf kunnen 'ophangen' bij hun eigen getrek... dan zal het wel meevallen allemaal. Anders liepen die ook wel netjes langs hun baasje als het zo vreselijk aanvoelde.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 08:11

Klopt, als je sommige honden in hun slipketting/halsband ziet hangen.... Met name bij slipkettingen vind ik dat erg vervelend omdat ze zo ontzettend NIET bedoeld zijn om in te hangen. Ik hou sowieso niet van trekkende honden, maar bij slipkettingen krijg ik zelf last van keelklachten. Niet als ze op de goede manier gebruikt worden overigens.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:52

Kreeg ik toevallig net via hyves :D

De Ambassadeur van Cesar Millan in Nederland wil graag een lijst verzamelen van steunbetuigingen over de Dog Whisperer Show en Cesar Millan om Cesar te laten zien dat ons land genoeg fans heeft om bij zijn volgende tour ook naar Nederland te komen.

Voorbeeld steunbetuiging: (bij voorkeur in het Engels)

------------------------------------------------------------------

Dear Cesar

My name is: [naam,leeftijd,woonplaats]

I am the packleader of: [ naam, ras hond(en) ]

I like Cesar because: [ hou het kort ]

I hope you will consider to come to Holland on your next tour.

Thank you in advance...
Yours sincerely,
[naam]

------------------------------------------------------------------
Stuur je steunbetuiging naar de "Cesar Millan Ambassadeur van Nederland" :

schapenhoeve@gmail.com

P.S. Hoe meer steunbetuigingen hoe beter dus...nodig je vrienden uit voor deze hyves.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 15:58

Jaaaaj, dat wil ik ook wel! Wat een goed idee. :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:03

Inderdaad, hier gaat ie vanavond ook even gemaild worden, en heb een linkje in mn onderschrift gegooit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:27

Ik verbaas met toch wel over sommige scherpe, slecht onderbouwde, negatieve reacties in dit topic en daar buiten.

De serie geeft natuurlijk alleen maar een beeld over probleem gevallen.
En dat moet je niet vergelijken met een aanpak die je een goed functionerende gezinshond moet geven.
Dat is ook exact wat Cesar zelf zegt. Dit zijn probleem gevallen, en daarvoor is steeds een unieke aanpak nodig.

Voor de mensen die álleen maar bekend zijn met de serie, en niet met zijn dvd's en boeken, maar hier toch felle kritiek op 'm hebben... Raad ik je toch aan om die éérst eens te lezen voordat je zulke scherpe kritiek op zijn methodes geeft.

Want de series zelf zijn uiteraard géén handboek voor hoe je 't zelf op je eigen hond moet doen. Dat staat er ook niet voor niets steeds bij. "Do not try these techniques yourself without the help of a professional".
Hij komt niet van te voren met een kant en klare oplossing. Hij beoordeeld eerst de situatie, en gaat er dan grondig mee aan het werk. Een maatwerk oplossing voor ieder individu dus.

In de dvd's/boeken legt hij z'n normale filosofie en handelswijze uit, voor honden waarmee het contact gewoon correct is.
En dat zijn echt fijne, bruikbare tips.
Die binnen een paar minuten een geweldig resultaat geven. :)

En ach... Iedere persoon op deze wereld heeft z'n goede en slechte kanten.
Niet alleen in karakter, maar ook in z'n werk.
Dat is niet meer dan menselijk.

En als je ziet hoe ontzettend veel mensen Cesar Millan al geholpen heeft, dan heb ik daar enorm veel respect voor.
De cultuur daar is natuurlijk ook totaal anders dan de hondencultuur in NL. En daar moet je ook doorheen kunnen kijken natuurlijk.

En als ik dan (om maar wat te noemen) 't boek Puppymanieren van martin gaus open sla, dan lees ik daar ook wel 'ns met open mond in hoor...
"Als de hond niet zinnelijk kan worden, zit er niets anders op dan euthanasie"
Daar heb ik persoonlijk méér problemen mee, met dat soort uitspraken.

Maar goed, zoals ik al zei; ieder mens heeft pluspunten en minpunten.
Iedere honden trainer heeft goede dingen en dingen die bij sommigen minder in de smaak vallen.

Maar om daar nou een hele petitie aan te wijden vind ik echt onzin.
Er zijn honderden honden die dankzij Cesar nu een goed leven hebben, ipv een spuitje.
En daar krijgt hij van míj een schouderklopje voor.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:31

Abeltje77 schreef:
maar wordt ook gelijk weer losgelaten.

met dat ademen zal het wel loslopen. Als ik zie (niet direct op tv maar ook in naaste omgeving) hoe honden zichzélf kunnen 'ophangen' bij hun eigen getrek... dan zal het wel meevallen allemaal. Anders liepen die ook wel netjes langs hun baasje als het zo vreselijk aanvoelde.

Gaat even niet over Cesar Millan, maar wel over het gebruik van een slipketting.

[BB] Spoed! Hond is lusteloos, kreunt, bibbert en doet erg vreemd

Lees dit topic eens, het gaat over mijn hond en vanaf pagina 4 wordt het voor jou interessant.

Overigens ben ik een groot fan van Cesar en ben ik er van overtuigd dat een "hardere" aanpak voor sommige honden nu eenmaal nodig is.
Laatst bijgewerkt door nina88 op 03-09-10 16:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 16:32

Helemaal mee eens Femke!

Cesar zegt niet voor niets "I rehabilitate dogs, I train people"
Als een hond geen verkeerd gedrag toont, hoef je ze niet te herstellen.

En het verschil met Amerika en hier is idd ook groot, het is daar al heel wat als je 2 of 3x per week de hond uitlaat..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:12

Ik ben alleen erg benieuwd naar hoe het met de honden, pak een beet, 4 maanden later gaat?
Zijn er dan echt verbeteringen? Of zijn ze weer terug gevallen in hun oude gedrag? Vind het erg jammer dat je dat niet te zien krijgt.

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:15

Zover ik weet krijg je na een tijd nog een terugblik in het programma, en als ze elke hond 4 maanden later nog eens uitgebreid
gaan laten zien, kunnen ze minder probleemgevallen laten zien..

Zie net dat de Great Dane in Cesar's magazine staat, maar kan hem hier vast niet krijgen.. :(:)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:18

Nee dat snap ik, maar het zou het wel erg intressant maken.
Want ik denk dat er een hoop honden niet binnen 1 dag hersteld zijn van gedrag wat ze al lange tijd vertonen.

Ik moet trouwens wel zeggen dat de laatste shows die ik heb gezien, hij meer de symptomen verhelpt, en niet het écht probleem onderzoekt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:18

Nikki__ schreef:
Zijn er dan echt verbeteringen? Of zijn ze weer terug gevallen in hun oude gedrag? Vind het erg jammer dat je dat niet te zien krijgt.

Had je dat al niet eens vaker geschreven, dat je dat niet te zien krijgt? Of was dat iemand anders? Anyway, toen werd al opgemerkt dat er ook afleveringen zijn waarin ze een terugblik geven inclusief de huidige situatie. In verreweg de meeste gevallen is de situatie erg verbeterd. In enkele gevallen is gekozen voor een andere oplossing (bv hond naar het centrum).

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:21

Heb ooit eens een aflevering gezien waar het feest was, 100ste aflevering ofzo was het .
Je zag echt al die hondjes die door hem geholpen waren rustig zitten naast baas, maar ook dus echt allemaal door elkaar heen.
Duidelijk genoeg dat ze niet terug gevallen zijn in hun oude gedrag...

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:22

Shadow0 schreef:
Nikki__ schreef:

Had je dat al niet eens vaker geschreven, dat je dat niet te zien krijgt? Of was dat iemand anders? Anyway, toen werd al opgemerkt dat er ook afleveringen zijn waarin ze een terugblik geven inclusief de huidige situatie. In verreweg de meeste gevallen is de situatie erg verbeterd. In enkele gevallen is gekozen voor een andere oplossing (bv hond naar het centrum).

In dit topic iniedergeval niet :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:24

marielle231 schreef:
Heb ooit eens een aflevering gezien waar het feest was, 100ste aflevering ofzo was het .
Je zag echt al die hondjes die door hem geholpen waren rustig zitten naast baas, maar ook dus echt allemaal door elkaar heen.
Duidelijk genoeg dat ze niet terug gevallen zijn in hun oude gedrag...

Heb inderdaad die aflevering ook gezien.
Waren zeker niet al zijn honden, en er kwamen er ook maar een paar in beeld die voorheen moeilijk gedrag hadden.
Het was alleen een beetje jammer dat de aflevering daarna een castingsaflevering was, waar ruim 2000 gestoorde honden op een kluitje stonden, waarvan alleen de meest gestoorde hond werd uitgekozen om in de show te komen :+

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:34

Nikki__ schreef:
In dit topic iniedergeval niet :D

Nee maar wel in het andere topic waar je ook bij betrokken was.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:44

Vind je het heel erg dat ik me dat niet meer kan herinneren :+

En wat maakt dat eigenlijk uit?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:46

Dat je blijkbaar niet de moeite hebt genomen om je eigen vooropgezette mening te staven aan de werkelijkheid.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 17:51

Sorry? Ik raak je kwijt hoor?
Doordat ik niet meer precies weet wat ik in een topic heb getypt waarin ik 19 juli voor het laatst heb gereageerd, heb ik niet de moeite genomen om mijn vooropgezette mening te staven aan de werkelijkheid?

Quote me even uit het oude topic dan, dan weet ik ook weer waar je het over hebt ;)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:04

Nikki__ schreef:
Doordat ik niet meer precies weet wat ik in een topic heb getypt waarin ik 19 juli voor het laatst heb gereageerd, heb ik niet de moeite genomen om mijn vooropgezette mening te staven aan de werkelijkheid?

Quote me even uit het oude topic dan, dan weet ik ook weer waar je het over hebt ;)

Ik quote niet jou maar mezelf: Shadow0 @ [BB] The dog wispherer
Jij reageert daar precies 1 bericht daaronder. Het lijkt er dus op dat je liever je eigen negatieve beeld in stand houdt (dat je geen updates ziet en dat deze uitzendingen dus niks zeggen over het effect op lange termijn) dan dat je geinteresseerd bent in de werkelijkheid. De updates na een aantal maanden zijn er. Jij zegt regelmatig te kijken EN je hebt het hele vorige topic meegediscussieerd - je bent dus absoluut in de gelegenheid geweest dit te weten.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:10

Shadow, lees even 5 berichten hierboven ;)
Negatief beeld? Volgens mij heb ik echt al meerdere keren aangeven dat ik cesar niet slecht vind, ik alleen niet op zijn manier zou trainen, en dat er dus meer wegen naar rome lijden.
Ook Shadow, ik kijk inderdaad elke vrijdag zijn nieuwe afleveringen. Daar eenmalig, de 100 ste aflevering, een terugblik in gezien.
Mocht jij het eind van elke aflevering bedoelen, waarin ze even laten zien hoe het gaat, ja, dan zijn er vaak zulke afleveringen, maar dan bedoelen we toch echt allebei iets heel anders ;)
Vind het trouwens knap dat jij vanachter je pc kan zien dat ik meer geïntresseerd ben in mijn eige nagatieve beeld, dan de werkelijkheid :+ Wel eens aan gedacht dat mijn werkelijkheid anders kan zijn dan de jouwe? ;)

Edit; nog even over je quote, jij bent dus de gene die het aankaarte, ik heb het dus niet eerder gezegd ;) Volgende keer even beter terug lezen, voordat je beweerd dat ik 'blijkbaar niet de moeite hebt genomen om je eigen vooropgezette mening te staven aan de werkelijkheid'

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 18:15

Nikki__ schreef:
Edit; nog even over je quote, jij bent dus de gene die het aankaarte, ik heb het dus niet eerder gezegd ;) Volgende keer even beter terug lezen, voordat je beweerd dat ik 'blijkbaar niet de moeite hebt genomen om je eigen vooropgezette mening te staven aan de werkelijkheid'

Als we over woorden gaan vallen, ik schreef niet dat jij het geschreven had. Ik schreef dat iemand (het was dus Urko) het al eerder gevraagd had EN dat die vraag beantwoord was.
Citaat:
Had je dat al niet eens vaker geschreven, dat je dat niet te zien krijgt? Of was dat iemand anders? Anyway, toen werd al opgemerkt dat er ook afleveringen zijn waarin ze een terugblik geven inclusief de huidige situatie.