Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:28

en ja ik ben de gene bij wie de katten binnen moeten blijven. :D Waarom, simpel, mijn dieren , mijn zorg. Wil gewoon dat niemand last heeft van mij dieren. Ik heb met mijn buurvrouw hoog gaande ruzie gehad, dat haar grolse ..................... poes onder mijn raam zat te bleren. Beestje heeft ook een emmer water over zijn kop gehad! ( gaat niet van dood hoor) En dat heeft zij gezien. Hierover flinke discursie gehad.
Ook wil ik niet het risico lopen dat er gebelt word aan de deur, met de mededeling is deze plattekat van u! Laat ik het niet over de strond hebben, meer dan goor, als jij vrolijk je plantjes plant ;) Missen mijn katten wat, nee denk het niet. Volgens hun houdt de wereld op bij de achter/voordeur. Zijn ze zielig, welnee, een heel huis ( 3 verdiepingen) tot hun beschikking.
Maar goed, dit is mijn visie.

x__Danielle

klopt dat zeggen wij ook altijd, maar daar denken de kattenbaasjes anders over

Jolandaa_

x__Danielle schreef:
haha mag ik onze buurkatten bij jou op zwemles doen dan jolanda???:D

Ja dat mag :)) ik doe het voor niets..

mits de eigenaar z'n katten bij zich houd en er verantwoordelijkheid voor draagt..

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:29

Kiwipitje schreef:
Dana82 schreef:
Als jij daar dan komt wonen en jij vindt dat lastig, dan is dat jouw probleem. De katten woonden er eerst.
AHAHAHAHAHAHAHAHHHH :').
Leef jij in een droomwereld ofzo? :+

Het is jouw dier. Dus die mag je dan ook mooi in jouw huis/tuin/watdanook houden en niet op de grond van iemand anders. Ik zeg niet dat die persoon die er last van heeft per direct die kat moet omleggen, maar als het mij zou overkomen en de buren zeiden van ja uhh jammer voor jou ik laat ze toch dan ving ik die kat en bracht 'm naar het asiel hoor. Toedeledokie.

Blijkbaar wel dan...
Da's toch hetzelfde als naast iemand gaat wonen met allemaal vuile rommel in zijn tuin? Ga jij dan tegen die mensen zeggen "ruim je tuin op, je verpest mijn uitzicht" , dat wist je wel op voorhand dus dat moet je er maar bijnemen. Of mensen die naast een luchthaven gaan wonen en dan gaan zagen over geluidshinder.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:29

MamboBeach schreef:
Vind ik ook hoor! :j Van de week werd ik nog ondergescheten door een vogel :') net schone kleding aan en wilde net naar een BBQ gaan. Ik heb de vogel uiteraard uit de lucht geschoten. :')

_O-
Ja, niet normaal he, die vogels! Die gaan zomaar om je te pesten boven je zitten en laten do bommen los. Doen ze helemaal met opzet! _-:(
Maar schieten met maisproppers helpt super! Want het is natuurlijk wel de schuld van de vogel dat die daar poept, dus die mag je daar best voor straffen :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:31

Apart Danielle, als er een scheet dwars zit bij een knol krijg je als 'advies' dat je direct maar naar een kliniek moet gaan maar als er een dier van een ander in je tuin loopt mag je hem vermoorden? Want zo is het gewoon!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:31

Kady1 schreef:
probleem hiermee is wel als die kat daardoor wat gaan mankeren is jouw vader strafbaar, en als ik op de eenof andere manier merk dat er mijn katten iets overkomt dan sta ik niet voor mezelf in en ik denk dat ik dan alaminuut een rechtzaak aanspan.

Dan geven 'we' toch gewoon de schuld aan de auto waar de kat onderliep? Of de fietser waarmee deze in botsing kwam?

Beseffen de mensen die hun katten los laten lopen wel aan wat voor gevaar ze hun lievelingetje blootstellen? Ik vraag me af of jullie je hond ook allemaal klakkeloos laten ronddenderen in de stad? Of hun paard?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:31

ik begrijp ook wel dat iemand anders liever niet (mijn) een kat in zn tuin wil hebben. Ik was nogal overbluft en moest moeite doen om niet terug te gaan schreeuwen.

twee jaar geleden hadden wij een pupje dat blijkbaar kon ontsnappen zij ging naar de buren en poepte iedere ochtend daar op de oprit. De buren hebben dit toen vriendelijk tegen mij gezegt en daarna heb ik gelijk gezocht naar de plek waar ze kon ontsnappen.

Als iemand vriendelijk iets vraagt ben ik echt wel bereid om daar aan te voldoen. OVERLEG indd...

maar ik werd gewoon bang van die man

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:32

Chubby schreef:
Kady1 schreef:
probleem hiermee is wel als die kat daardoor wat gaan mankeren is jouw vader strafbaar, en als ik op de eenof andere manier merk dat er mijn katten iets overkomt dan sta ik niet voor mezelf in en ik denk dat ik dan alaminuut een rechtzaak aanspan.

Dan geven 'we' toch gewoon de schuld aan de auto waar de kat onderliep? Of de fietser waarmee deze in botsing kwam?

Beseffen de mensen die hun katten los laten lopen wel aan wat voor gevaar ze hun lievelingetje blootstellen? Ik vraag me af of jullie je hond ook allemaal klakkeloos laten ronddenderen in de stad? Of hun paard?

ik zit niet in de stad he... platteland met bijna geen verkeer,
en ja mijn honden lopen hier ook gewoon los... heeft niemand problemen mee
(ik loop er dan wel zelf bij meestal)
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 13-07-10 15:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:32

MamboBeach schreef:
Als ik hem ophaal mag jij nog betalen ook. :j Hier in ieder geval wel.

Joh simpel oplossing voor: dan drop je ze nie bij het asiel. :D

En nog een vraagje.... Waarom zou ik moeten betalen omdat ik een kat bij het asiel drop? Hoe zit dat wettelijk in elkaar? Want daar ben ik bijzonder nieuwsgierig naar.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:33

MamboBeach schreef:
Apart Danielle, als er een scheet dwars zit bij een knol krijg je als 'advies' dat je direct maar naar een kliniek moet gaan maar als er een dier van een ander in je tuin loopt mag je hem vermoorden? Want zo is het gewoon!

scheet van een knol?? wat heeft dat met een kat te maken??

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:33

naar mijn weten moet de gene die hem op komt halen betalen (hier zo in de buurt dan)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:34

Chubby schreef:
Kady1 schreef:

Had het niet beter kunnen verwoorden.

Kady1 schreef:
ik begrijp ook wel dat iemand anders liever niet (mijn) een kat in zn tuin wil hebben. Ik was nogal overbluft en moest moeite doen om niet terug te gaan schreeuwen.

twee jaar geleden hadden wij een pupje dat blijkbaar kon ontsnappen zij ging naar de buren en poepte iedere ochtend daar op de oprit. De buren hebben dit toen vriendelijk tegen mij gezegt en daarna heb ik gelijk gezocht naar de plek waar ze kon ontsnappen.

Als iemand vriendelijk iets vraagt ben ik echt wel bereid om daar aan te voldoen. OVERLEG indd...

maar ik werd gewoon bang van die man
Overleg was inderdaad beter geweest dan een woede-uitbarsting dat dan weer wel!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:36

x__Danielle schreef:
MamboBeach schreef:

Ik dacht toch wel dat dat duidelijk was.
Jankmuilen bij een knol die niets heeft maar wel lacherig doen om katten te vermoorden.

Kiwipitje

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:37

Anders hou je lekker je dieren bij Mambo! Hoef je je daar ook niet druk over te maken :))

8nnemiek

Je kan je kind ook wel tot zn 10e binnen houden omdat ie kan worden aangereden of meegenomen of een ander ongeluk krijgt.. Daar worden ze niet gelukkiger van. Je kan een paard wel in stal laten staan zodat hem op de wei niks kan overkomen.. Je kan een kat wel binnen laten zodat ie niet onder een auto kan komen..
Allemaal hetzelfde..
Kies je voor kwaliteit of kwantiteit?
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 13-07-10 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:37

toch grappig, de meerderheid van de poll zegt tot nu toe... katten moeten gewoon naar buiten, terwijl de meerderheid in het topic zelf vind dat ze niet zomaar los kunnen lopen

x__Danielle

x__Danielle schreef:
MamboBeach schreef:

Ik dacht toch wel dat dat duidelijk was.
Jankmuilen bij een knol die niets heeft maar wel lacherig doen om katten te vermoorden.[/quote]

oooo neem het leven niet zo serieus, alsof ik ze echt bij jolanda zou brengen zodat ze ze in het water kan gooien.....

superwoman

Kady1 schreef:

Vind echt dat katten op het platte land los horen te lopen.
Deze moeten o.a muizen vangen, daar zijn ze voor bedoeld!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:38

mijn paard gaat echt niet zomaar naar de da.. alleen met hoge uitzondering.

waarom zou ik een kat dan niet dood mogen maken als hij op mijn erf loopt? tis toch mijn erf?

jij bent te laks je dier bij te houden...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:38

Chubby schreef:
Kady1 schreef:

Ja hoor, dat besef ik! :j

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:39

superwoman schreef:
Kady1 schreef:

Vind echt dat katten op het platte land los horen te lopen.
Deze moeten o.a muizen vangen, daar zijn ze voor bedoeld!

op het platte land zou ik er ook totaal geen probleem mee hebben, wij wonen in een rijtjes huis, en daar is het gewoon heel naar als je hele tuin onder zit omdat de buren heeeeeeeeeel veel katten hebben die het allemaal bij ons doen....

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:39

Dat is wel weer een punt... mijn katten vangen wel echt veel muizen, en zelfs ratten (helaas zitten die hier ook) ben erg blij dat ze dit doen want het is echt nodig en dat is voor de meeste mensen hier wel een reden om een kat te hebben

Ik woon dus in het buitengebied :P
Laatst bijgewerkt door Kady1 op 13-07-10 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:39

8nnemiek schreef:
Je kan je kind ook wel tot zn 10e binnen houden omdat ie kan worden aangereden of meegenomen of een ander ongeluk krijgt.. Daar worden ze niet gelukkiger van. Je kan een paard wel in stal laten staan zodat hem op de wei niks kan overkomen.. Je kan een kat wel binnen laten zodat ie niet onder een auto kan komen..
Allemaal hetzelfde..
Kies je voor kwaliteit of kwantiteit?
Prima! Maar dan ook niet zeiken als je beest kapot wordt gereden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:40

Kiwipitje schreef:
Anders hou je lekker je dieren bij Mambo! Hoef je je daar ook niet druk over te maken :))

Maak ik me niet druk om en mijn poesjes ook niet! :P Gelukkig wonen wij heerlijk vrij!