Jong musje opvoeden.. hulp.. ??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariposa11

Re: Jong musje opvoeden.. hulp.. ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:48

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:50

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:51

Deze ziet er toch wel erg zwart uit, en volgens mij is het staartje anders.. Maar hij lijkt er wel op. Hmmm..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:52

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:55

Ts,

Je vraagt om tips..
90% zegt breng hem weg, Nickeltje geeft wel tips maar heeft duidelijk gezegt dat ze tips geeft zodat hij in ieder geval nog een kans heeft..
Blijkbaar denk jij meer aan jezelf dan aan het vogeltje.
Je negeert de vraag hoe je hem gaat leren vliegen, uitwilderen.
Sorry ik vind dat je egoistisch bezig bent.
Je kan het wel goed voor hebben met het musje (?) maar er is 99% kans dat hij heel zn leven in zo'n voilere moet zitten terwijl het een wild dier is.
Dus denk nou gewoon is na en luister naar andere.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 13:57

het is toch echt een musje hoor dames.. hij lijkt namelijk gewoon 100% op de 2e link.. ;)

@HeleneDas: ik denk gelukkig neit allen aan mezelf.. anders blaakte hij nu neit van gezondheid.. ;) buiten dat nee ik ga geen reacties op die vragen geven.. ;) heb je heel goed begrepen.. ik luister alleen naar de goeie tips enz.. niet naar gezeiver.. ;)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:59

Vragen over leren vliegen ed is toch geen gezever.. We zijn benieuwd naar hoe je dat gaat doen.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:59

XxLiEsJuHhxX schreef:
het is toch echt een musje hoor dames.. hij lijkt namelijk gewoon 100% op de 2e link.. ;)

@HeleneDas: ik denk gelukkig neit allen aan mezelf.. anders blaakte hij nu neit van gezondheid.. ;) buiten dat nee ik ga geen reacties op die vragen geven.. ;) heb je heel goed begrepen.. ik luister alleen naar de goeie tips enz.. niet naar gezeiver.. ;)

Je denk niet na over de toekomst, NU doe je het goed.
maar als je er zoveel ervaring mee hebt kan je toch gewoon vertellen hoe je het uitvliegen voor je ziet anders mensen kunnen daar veel van leren ;)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:08

HeleneDas schreef:
Ts,

Je vraagt om tips..
90% zegt breng hem weg, Nickeltje geeft wel tips maar heeft duidelijk gezegt dat ze tips geeft zodat hij in ieder geval nog een kans heeft..
Je kan het wel goed voor hebben met het musje (?) maar er is 99% kans dat hij heel zn leven in zo'n voilere moet zitten terwijl het een wild dier is.

ik denk niet dat ze zin heeft om naar een 13 jarige te luisteren die denkt dat ze volwassen is :D

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:10

sommige 13 jarige zijn volwassener dan sommige van 20 ;)

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:11

marise83 schreef:
sommige 13 jarige zijn volwassener dan sommige van 20 ;)

klopt maar om nou stééds hetzelfde in hte topic rond te roepen om dan maar slim over te komen heeft écht geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:12

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-23 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:14

Je vraagt om tips..
[/quote]

ik denk niet dat ze zin heeft om naar een 13 jarige te luisteren die denkt dat ze volwassen is :D[/quote]

Wat een trieste reactie van iemand die wel 3 jaar ouder is... Deze Helene zet keurig uiteen wat ze bedoelt in goed leesbare zinnen, dat is toch juist heel netjes![/quote]

90% van de mensen heeft dat al gezegd, wat heeft het toch voor zin??
7 pagina's vol gezeur, koelt het een beetje, moet iemand er wéér over beginnen, lees die link aan het begin van deze pagina, kun je zien hoe n musje goed op kan groeien.
laat die meid lekker haar musje verzorgen, dat gejammer, kinderachtig,

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:41

echt zo zielig dit. musje kan de natuur zo niet meer in, dat wordt zijn dood, weer een musje minder dus.
er zijn er al zo weinig, waarom denk je dat ze worden beschermd?
mensen het heeft inderdaad geen zin meer om te waarschuwen dat hij naar de opvang moet, TS wil dit en dat het vogeltje liever in de natuur is met soortgenoten straks dat doet er niet toe.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:42

Ik weet toch dat er iemand op bokt was met ook een tam musje. En als die topics plaatste, kreeg ze nooit dit commentaar.. Ik snap de reacties, maar vind het een beetje dubbel..

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:44

we weten inmiddels hoe weinig overlevingskansen de beestjes hebben denk ik.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:45

Dat heb ik ook gehoord toen ik 2 nesten muizen grootbracht van pinkie af aan. Ze hebben het allemaal gered hoor, iedereen. die kans was ook bijna nihil. Heb ze gewoon allemaal weer uit kunnen zetten, die beesten werden op een gegeven moment instinctief wild.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:47

MelisXFeikje schreef:
Je vraagt om tips..

ik denk niet dat ze zin heeft om naar een 13 jarige te luisteren die denkt dat ze volwassen is :D[/quote]

Wat een trieste reactie van iemand die wel 3 jaar ouder is... Deze Helene zet keurig uiteen wat ze bedoelt in goed leesbare zinnen, dat is toch juist heel netjes![/quote]

90% van de mensen heeft dat al gezegd, wat heeft het toch voor zin??
7 pagina's vol gezeur, koelt het een beetje, moet iemand er wéér over beginnen, lees die link aan het begin van deze pagina, kun je zien hoe n musje goed op kan groeien.
laat die meid lekker haar musje verzorgen, dat gejammer, kinderachtig,[/quote]

IK mag mijn mening doen, ongeactigt leeftijd.
ik ben niet slim en wil al helemaal niet slim overkomen..
En deze reactie is niet voor jou bedoeld jusi...
Dus melis zoek een leven, en als je je verveeld ga niet andere mensen lastig vallen..

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:49

Pluttersput schreef:
Dat heb ik ook gehoord toen ik 2 nesten muizen grootbracht van pinkie af aan. Ze hebben het allemaal gered hoor, iedereen. die kans was ook bijna nihil. Heb ze gewoon allemaal weer uit kunnen zetten, die beesten werden op een gegeven moment instinctief wild.

Een muis hoeft niet te vliegen en dat leren lijkt me lastiger?
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat ze van zelf wild worden maar dat weet je natuurlijk nooit!
Leven die muizen nog steeds dan?

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:51

sommige mensen(de echte dierenliefhebbers) kunnen er gewoon niet tegen dat hier een foute beslissing wordt genomen. dat 1 vogel een keer overleeft betekent namelijk niet dat alles overleeft. en wij vinden het gewoon jammer dat er dalijk weer 1 minder is en wat voorkomen had kunnen worden. we hebben al zo weinig musjes in het wild. zou toch prachtig zijn als dit vogeltje een kans kreeg bij een opvang en dat hij straks weer de vrijheid krijgt met goede overlevingskansen ipv in een voliere ?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:53

Of de muizen nog leven weet ik niet, die heb ik dus weer in het wild uit kunnen zetten. Natuurlijk wordt een musje veel tammer, maar aan de andere kant, vliegen leren ze vanzelf hoor :j Kijk maar naar jonge duiven, die leren het ook :) Dat komt tzt vanzelf, als ze er klaar voor zijn.

Dat ben ik zeker met je eens rosja, maar aan de andere kant, de ts heeft heel duidelijk aangegeven dat ze het niet wil. Soit, wie zijn wij dan om tegen die beslissing in te gaan? Het is haar beslissing, haar verantwoordelijkheid, en ze doet voor hem wat ze kan. Je kan wel blijven prevelen over een opvang, maar als dat niet aanslaat, tja, dan probeert de ts het toch gewoon zelf? En tot nu toe zie ik een musje wat flink gegroeid is, en nog leeft.. TS kan altijd tzt nog besluiten beestje naar een opvang te brengen.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:54

ja je hebt ook gelijk, heeft geen zin meer. ik hoop dat het beestje het overleeft.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:55

Ik hoop het ook, en ik weet zeker dat de TS het ook hoopt :j

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:56

als je het echt wil was er toch een betere beslissing genomen maar oke daar ga ik weer..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 15:19

Ja niet zo zeuren!!!!! :P

Dat leren vliegen is niet zo moeilijk hoor!. :D
Wij hebben een ekster leren vliegen,eigenlijk hoef je ze dat hen niet te leren,instinctief weten ze het wel. ;)