Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loiz schreef:uniekhorse schreef:Als je naar de adviezen zou luisteren van verschillende bokkers en daaruit je keuze zou maken tot inslapen, zou je altijd spijt kunnen krijgen.
Zo heb je ook de tegengestelde, als je niet naar de adviezen luisterd en je keuze maakt tot opereren, kan je ook spijt hebben
omdat je de hond er niet mee geholpen hebt.
Loiz schreef:uniekhorse schreef:Als je naar de adviezen zou luisteren van verschillende bokkers en daaruit je keuze zou maken tot inslapen, zou je altijd spijt kunnen krijgen.
Zo heb je ook de tegengestelde, als je niet naar de adviezen luisterd en je keuze maakt tot opereren, kan je ook spijt hebben
omdat je de hond er niet mee geholpen hebt.
mistery schreef:Even over je beginpost.. je hond is 11 jaar en dus gewoon oud. Zo'n oude hond moet je de stress van een operatie niet meer aan willen doen. Hij mag misschien geen pijn hebben, maar goed lopen kan hij niet meer. Wat dus betekent dat hij nooit meer de dingen kan doen die hij leuk vind en hij dus heel wat minder plezier in het leven zal hebben.
Dus mijn vraag an jou, waar wacht je nog op? Wacht je op het moment dat hij wel pijn gaat hebben? Want die komt, geloof me.
Citaat:Ze heeft lichte artrose in haar voorpoot.
Ze heeft overgewicht [ruim 60kilo woog ze voor het laatst].
Ze kan geen brokken eten zonder er water bij te doen, en dan nog braakt ze soms alles weer uit.
Ze heeft dus vocht achter de longen.
Ze komt zeer moeilijk door de rui heen.
Maar dit alles vind ik niet echt ernstig en is mee te leven.
Utrolig schreef:Gewoon 2 x per dag een goede brok, niets geen fruit (verteert de hond heel slecht, of je moet het zelf gaan voorkauwen en voorverteren, opboeren en aan hem geven!). Als je gewoon en goed voer geeft krijgen ze alles binnen!
kimmie261 schreef:maar Billy,'t is toch ook niet meer als normaal dat je niet meteen bij een DA zit als een hond die ouder is wat kreupel is,welke bekend is met artrose...nee ,echt,zou er geen zorgen om maken,als je haar een half jaar had laten creperen oke,maar die 4 a 5 dagen,tja,je probeerd meestal toch even aan te kijken..
je kan toch niet voorspellen of een hond na een paar dagen weer opknapt en beter gaat lopen?Als je alles van te voren zou weten,zou je altijd de goede beslissing maken,nu kan het zijn dat er een dag of 2 of 3 langer getobt is....en ja dat gebeurd,daarna heb je haar wel rust gegeven..
nee zou daar geen schuld gevoel over hebben,denk ik...
gohya schreef:De hond is geknipt,Ben bijna 2 uur bezig geweest,de blaren staan op me vingers.Ze lag heerlijk relaxt buiten languit en vond het prima dat ik haar knipte.Nu lijkt ze net een beertje,maar het is nu vele malen frisser voor haar.Mén wat een vacht kwam eraf zeg,ze leek wel een schaap dat geschoren werd.
Overigens,ik heb haar eerder ook al geknipt,het is niet zo dat dat nooit gebeurt is.Morgen ga ik een tondeuse halen en scheer alles netjes gelijk.Zal morgen een foto maken van hoe ze er nu uit ziet.