Pup kopen;nog wat tussen "echte" fokkers en broodfokkers in?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:03

kimmie261 schreef:
GJ9 schreef:
Wat jij noemt dikke winst, is wat ik noem betaald worden voor de moeite, net wat ik al zei: je levert een dienst. En wees daar blij mee, fokkers die geen dienst leveren zetten maar zo een reu op een teef zonder over de combi na te denken, en verkoopt via MP, omdat dat nou eenmaal de minste moeite kost en het snelst geld oplevert.

.

stel dat ik zou fokken,dat ik een nestje zou willen,dan zou ik zéker zorgen voor een goede combi met mijn teef,net als dat ik niet zomaar mijn merrie laat dekken bij de hengst van de buren,maar zorg voor een goede combi....

maar zou ze wel te koop zetten op marktplaats,moet toch ergens mijn puppies adverteren,waarom wordt er altijd zo zwart wit gekeken naar het fokken van puppies..

waarom is een fokker met stamboom altijd zo goed bezig,en ook daar zitten fokkers bij,die echt niet altijd naar de beste lijnen kijken,maar de dichtbijzijnde reu nemen ,of zoals ik laatst hoorde "maar een nestje namen omdat een of andere kennis dat zo leuk vond" ,en daarom met eigen reu en teef wel een stamboom nestje fokte...

ik kan gewoon niet begrijpen waarom er altijd zo negatief tegenover gestaan wordt voor het fokken van een pretnestje wat met grote liefde en toewijding op de wereld gezet is..

er zijn zat mensen die wel het beste voor hebben met hun stamboomloze teef en puppies,en daar kan je echt een heel leuk hondje vandaan halen... :)

Ik heb even in je profiel gekregen en wat een prachtige honden heb je en wat zien ze er goed uit!

Wat een prachtige pup was Kimmie.. ontzettend mooi dier, helaas heeft ze niet oud mogen worden..

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:06

kimmie261 schreef:
GJ9 schreef:
Wat jij noemt dikke winst, is wat ik noem betaald worden voor de moeite, net wat ik al zei: je levert een dienst. En wees daar blij mee, fokkers die geen dienst leveren zetten maar zo een reu op een teef zonder over de combi na te denken, en verkoopt via MP, omdat dat nou eenmaal de minste moeite kost en het snelst geld oplevert.

.

stel dat ik zou fokken,dat ik een nestje zou willen,dan zou ik zéker zorgen voor een goede combi met mijn teef,net als dat ik niet zomaar mijn merrie laat dekken bij de hengst van de buren,maar zorg voor een goede combi....

maar zou ze wel te koop zetten op marktplaats,moet toch ergens mijn puppies adverteren,waarom wordt er altijd zo zwart wit gekeken naar het fokken van puppies..

waarom is een fokker met stamboom altijd zo goed bezig,en ook daar zitten fokkers bij,die echt niet altijd naar de beste lijnen kijken,maar de dichtbijzijnde reu nemen ,of zoals ik laatst hoorde "maar een nestje namen omdat een of andere kennis dat zo leuk vond" ,en daarom met eigen reu en teef wel een stamboom nestje fokte...

ik kan gewoon niet begrijpen waarom er altijd zo negatief tegenover gestaan wordt voor het fokken van een pretnestje wat met grote liefde en toewijding op de wereld gezet is..

er zijn zat mensen die wel het beste voor hebben met hun stamboomloze teef en puppies,en daar kan je echt een heel leuk hondje vandaan halen... :)

Je leest steeds iets anders dan ik zeg (of je post moet geen reactie op mij zijn).

- Ik zeg dat commerciele nestjes op MP komen omdat dat geen moeite kost. Ik zeg nergens dat alles wat op MP staat ondoordacht is.
- Ik zeg nergens dat ik tegen pretnestjes die met liefde en toewijding op de wereld zijn gezet. Sterker nog, dat was ons eerste nestje ook, zonder kennelnaam. Wel vind ik dat je dezelfde verantwoordelijkheden hebt als de goede fokkers.
- Ik roep ook juist altijd dat ook bij erkende fokkers goed uitgekeken moet worden, omdat ook binnen de regels flink voor het geld gefokt kan worden.

Verder staat deze discussie ook (deels) los van wel of geen stamboom.

Maw: zo zwartwit als jij stelt kijk ik niet.

Wel zou ik TS aanraden om of voor een stamboomhond te gaan, of voor een (onherleidbare) kruising. En niet voor een 'rashond zonder papier'. Die groep vormt het grootste risico qua gebreken, en natuurlijk zijn er ook 1001 voorbeelden te verzinnen van zulke dieren die wel hartstikke gezond waren, maar ik heb het hier ook over risico.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:06

kamatz schreef:
Amen @ GJ9 ;)

Ik ga daar ook niet over lopen muggenziften, maar als je ziet wat wij kwijt zijn aan kosten eer dat onze honden "aanbevolen" zijn voor de fokkerij???
Wij zijn echte hobbyfokkers, maar de gezondheid van mijn ouderhonden en mijn puppen gaat boven alles. Ik weet voor mezelf dat ik er in ieder geval alles aan gedaan heb om een zo gezond mogelijke hond te fokken.

Tuurlijk hou je wel eens iets over van een nest, maar ik kan er ook opnoemen waar flink geld bij moest. En helaas vergeten sommige mensen dat weleens.

mag ik daarbij het aantal uren werk voegen? Meer vrij van mijn fulltime baan om, poep te ruimen, dekens te wassen, extra voeren moederhond, veel vaker op een dag korte rondjes uit.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:08

DyMarvel schreef:
kamatz schreef:
Amen @ GJ9 ;)

Ik ga daar ook niet over lopen muggenziften, maar als je ziet wat wij kwijt zijn aan kosten eer dat onze honden "aanbevolen" zijn voor de fokkerij???
Wij zijn echte hobbyfokkers, maar de gezondheid van mijn ouderhonden en mijn puppen gaat boven alles. Ik weet voor mezelf dat ik er in ieder geval alles aan gedaan heb om een zo gezond mogelijke hond te fokken.

Tuurlijk hou je wel eens iets over van een nest, maar ik kan er ook opnoemen waar flink geld bij moest. En helaas vergeten sommige mensen dat weleens.

mag ik daarbij het aantal uren werk voegen? Meer vrij van mijn fulltime baan om, poep te ruimen, dekens te wassen, extra voeren moederhond, veel vaker op een dag korte rondjes uit.

Maar wat wil je daar nu mee zeggen? Iemand begint toch zelf met fokken?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:10

ik heb vorig jaar een kruising golden retriever x labrador voor mijn moeder gekocht aan €100. De reu zou normaal de dag na de dekking gecastreerd worden en vond toevallig de weg onder de ren door :D

Je ziet het snel als het een broodfokpup is of niet. Een nest die in huis rondloopt waarvan je beide ouders te zien kan krijgen en waar men zich met de puppy's bezighoud, dat is al heel wat!!!

Maar wat wij zowiezo wel hebben gedaan is op onze kosten de ouders laten checken op erfelijke ziektes aangezien de eigenaars dit nog niet hadden gedaan. Toen bleek dat beide ouders gezond waren hebben de eigenaars nog meer dan de helft terugbetaald!

Ik denk dat je best eens raad vraagt bij een club! Misschien zitten er mensen bij met gezonde honden maar mindere prestaties wiens pups voor minder weggaan. En hou inderdaad de asielen in de gaten ;)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:13

DyMarvel schreef:
kamatz schreef:
Amen @ GJ9 ;)

vergeet de echo niet, ookal doet niet iedereen dit.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:22

maar GJ ,ook fokker met stamboom gooien hun pups op marktplaats,dan kost het hen toch ook geen moeite?

en ja ik reageerde erop,omdat je zegt dat marktplaats geen moeite kost voor mensen die puppies hebben,maar ja,stel ik heb een nestje (kan niet hoor,alles is steriel) ,en ik zou mijn best gedaan hebben voor mooie reu,die mijn teef zou verbeteren enz,en ik zou ze op marktplaats zetten,dan zou dat mij de minste moeite kosten??

hoe kan ik anders mijn puppies aan de wereld bekend maken??

je moet toch wel adverteren?

bedoel het niet kwaad hoor,maar er zijn zat puppies te vinden op marktplaats die gewoon zeer liefdevol zijn groot gebracht,en waar ik gerust een puppie zou kopen...

:) dat is wat ik ermee wil zeggen,niet alle hondjes die op MP staan zijn broodfokhondjes..

Jolandaa_ ,dank je wel,mijn hondjes zijn ook alles in mijn leven,ben echt gek op ze.. :+:

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:28

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:32

En dat wordt hier ook niet beweerd, dat alle hondjes op MP broodfokhondjes zijn. Wel dat bijna iedere broodfokker op MP adverteert, want het kost idd weinig moeite ja, vergeleken met rasfokkers die zich profileren via een rasvereniging, shows, en dergelijke.

Als jij een nestje wilde, zou ik je dat afraden, tenzij je op voorhand al genoeg kopers hebt die graag een pup bij je willen.
Als je met stamboom fokte en je best had gedaan voor een goede reu, hiervoor contact had gehad met je eigen fokker en evt andere fokkers, dan hielpen zij je ook wel aan kopers, want ik gok zo dat er maar weinig serieuze fokkers zijn die hun nakomelingen op MP terug willen zien.

Goede fokkers willen gewoon niet op MP staan, ze trekken hier andere kopers mee aan dan ze graag zouden willen (een uitzondering daargelatenen) en komen zo ook totaal niet serieus over als ze tussen het gros van de broodfokkers staan.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:34

Citaat:
Een pup kan je nog niet testen, en ik geloof dr niets van dat er nu ineens wel geld over is voor allerlij testen terwijl dit niet voor de aanschaf kan worden gegeven, :)* Toch fijn dat een fokker dit allemaal voor jou heb gedaan.

Ik geloof dat jij zelf een fokkerij hebt, uit je antwoord op te maken? Kosten van een dierenarts bezoek en een paar testjes zijn niet zo hoog. Dierenarstbezoekje met een nieuwe pup doe je in ieder geval, die testen zijn echt de wereld niet aan kosten.

Citaat:
Klein detail we leven nu anno 2010 +:)+
[/quote]

Oh, hebben ze in dreamland geen boerderijen meer anno 2010? Ik woon op 10 km van Amsterdam en zelfs daar zijn nog boerderijen met, jawel, regelmatig nestjes :)* Begrijp mij niet verkeerd, ik heb absoluut niets tegen goede fokkers, ik zeg alleen maar dat je ook leuke pups kunt halen bij een particulier die goed over zijn zaakjes heeft nagedacht. Daarbij, waar je een pup ook koopt, je hebt nooit de garantie dat je een 100% gezonde pup koopt. Blijven levende wezens.

En ts, weet je al wat je gaat doen?

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:36

kimmie261 schreef:
http://link.marktplaats.nl/357013523

dit is toch een prachtig pupje??

en pups met stamboom,voor een betaalbare prijs:
http://link.marktplaats.nl/356126886

staat echt zat op op marktplaats :)

Sinds wanneer krijgt een pup geen stamboom omdat hij een knikstaart heeft? Die bovenste advertentie is al niet pluis dus.

Die tweede zou het pretnestje kunnen zijn dat jij bedoelt, maar ik ben verder niet thuis in de labradors, dus heb geen idee waar verder op te letten. Zijn ze aangesloten bij de rasvereniging, voldoen ze aan de eisen die worden gesteld aan de labrador-fokkerij?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:40

Overgens is het ook nog eens niet zo dat stamboom hondjes echt ''gezonde'' pups zijn.

Om een voorbeeld te geven :
Wij zijn gaan kijken voor een chocolate shih tzu in overijssel ofzo.
De pups waren toen een week oud en hebben een teefje gereserveerd.
Echter na weken bleek deze pup zo scheeld als een...
Vader was nog maar in het bezit van 1 oog.
Jaa hij was zijn oog in een gevecht verloren maar er komen wel schele pups uit ????

Vervolgens besloten om hier niet voor te willen gaan en naar een fokker van chocolate shih tzu tegen de grens van duitsland gegegaan.
Deze fokte stamboomloos, geen mankement op te vinden ;)
Allebei hanteerde ze de zelfde prijs.

Hadden we dan maar voor de pup met oogproblemen moeten gaan omdat er een papiertje achter zit ?
Laatst bijgewerkt door moyra op 25-06-10 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:41

waarom doe ik alleen mijn best voor een goede reu als ik met stamboom fok??

waar komt dat idee toch vandaan?waarom zou ik als hobbyfokker niet zorgen voor een goede reu voor mijn zeer geliefde teef en zeer gewilde nest??

waarom zou ik dan per definitie "zooi" op mijn teef zetten??

en nee ik zal nooit fokken,simpelweg omdat ik dan uiteindelijk met ene huis vol honden zou zitten,zou echt alles zelf willen houden..maar goed das een ander verhaal,ben alleen wel heel blij dat er mensen zijn die af en toe een pretnestje met veel liefde fokken,waar ik dan een pup kan kopen,al dan niet van marktplaats :)

en GJ9,jammer voor de fokekrs maar er zijn al diverse honden met goed papier hier terecht gekomen,omdat eigenaren ze....dumpten ja...

dus ja,papiertje = goede eigenaar...naahhh...nee hoor...

GJ9 bij die hondjes zullen wel geen stamboom aangevraagd zijn...kan ook gebeuren,als mensen geen shows ed hebben gelopen,en niet aangesloten willen zijn bij rasvernigingen oid...ach...niet achter alle dingen moet je bedenkingen hebben...
zijn in ieder geval wél geteste ouders en voorouders helemaal bekend,en dat voor een stamboomloos hondje (prijs is er dan ook naar zullen we maar zeggen..)

neem aan als je stambomen krijgt bij pupjes dat je aan enige voorwaarden moet voldoen,dus 2de nestje,tja,hangt een papiertje aan,dus zijn vast kerngezonde pupjes... ;)
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 25-06-10 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:42

GJ9 schreef:
kimmie261 schreef:

en pups met stamboom,voor een betaalbare prijs:
http://link.marktplaats.nl/356126886

staat echt zat op op marktplaats :)

Sinds wanneer krijgt een pup geen stamboom omdat hij een knikstaart heeft? Die bovenste advertentie is al niet pluis dus.

Die tweede zou het pretnestje kunnen zijn dat jij bedoelt, maar ik ben verder niet thuis in de labradors, dus heb geen idee waar verder op te letten. Zijn ze aangesloten bij de rasvereniging, voldoen ze aan de eisen die worden gesteld aan de labrador-fokkerij?

Hieruit zou je kunnen afleiden dat de moeder 2 x in het jaar een nestje heeft gehad ;)
Honden met stamboom mogen maar eens in het jaar een nestje krijgen, waar ik het volkomen mee eens ben.
Dus worden deze pups niet aangegeven als geboren maar op deze manier verkocht.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 14:48

kimmie261 schreef:
waarom doe ik alleen mijn best voor een goede reu als ik met stamboom fok??

waar komt dat idee toch vandaan?waarom zou ik als hobbyfokker niet zorgen voor een goede reu voor mijn zeer geliefde teef en zeer gewilde nest??

waarom zou ik dan per definitie "zooi" op mijn teef zetten??

en nee ik zal nooit fokken,simpelweg omdat ik dan uiteindelijk met ene huis vol honden zou zitten,zou echt alles zelf willen houden..maar goed das een ander verhaal,ben alleen wel heel blij dat er mensen zijn die af en toe een pretnestje met veel liefde fokken,waar ik dan een pup kan kopen,al dan niet van marktplaats :)

en GJ9,jammer voor de fokekrs maar er zijn al diverse honden met goed papier hier terecht gekomen,omdat eigenaren ze....dumpten ja...

dus ja,papiertje = goede eigenaar...naahhh...nee hoor...

GJ9 bij die hondjes zullen wel geen stamboom aangevraagd zijn...kan ook gebeuren,als mensen geen shows ed hebben gelopen,en niet aangesloten willen zijn bij rasvernigingen oid...ach...niet achter alle dingen moet je bedenkingen hebben...
zijn in ieder geval wél geteste ouders en voorouders helemaal bekend,en dat voor een stamboomloos hondje (prijs is er dan ook naar zullen we maar zeggen..)

neem aan als je stambomen krijgt bij pupjes dat je aan enige voorwaarden moet voldoen,dus 2de nestje,tja,hangt een papiertje aan,dus zijn vast kerngezonde pupjes... ;)

Sorry, maar ik word echt vreselijk moe van jouw reacties. Je suggereert constant dingen die ik niet zeg.

Een stamboom is geen garantie voor gezondheid, geen garantie voor een goede fokker, en geen garantie voor een goede koper. HELAAS niet. Was het maar zo'n feest. Altijd opletten dus.

Ik heb het woord zooi nog niet eens in gedachten gehad.

Ook stamboomloos kan je hele leuke honden fokken. Een voorbeeld is [***] met Luna, zij heeft vorig jaar super leuke gezonde pups gefokt, onherleidbare kruising, diertjes waren al verzegd voor ze geboren waren. Daar ben ik echt niet tegen. En ze heeft zeker haar best gedaan voor een goede reu. Hoor je mij echt niets over zeggen hoor.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:01

hmm denk dat ik je verkeerd begreep uit je post... i'm sorry... Y;( ,zie nu dat een zin begrepen had ...

overigens bv met dat labardortje knik in staart hondje,mijn dogo reu met papier heeft 3x een teef met paier gedekt,maar omdat hij geen MAG test had (en verder geen shows had gelopen vanwege korte oortjes) kregen de pups geen stamboom,maar kwamen wel uit stamboomouders :)

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:02

MamboBeach schreef:
Nikka schreef:
Ik persoonlijk zou een andere keuze maken. Ik wil de kans op allerlei erfelijke aandoeningen zo klein mogelijk maken en heb daarom honden van fokkers die aangesloten zijn bij rasverenigingen. In de loop der jaren ben ik daarin nog kritischer geworden omdat zelfs binnen deze groep ook minder goede zijn. Natuurlijk is het een heel bedrag, maar als ik zie wat een pup me nu maandelijks kost met heel goed voer is die paar honderd euro op een hondenleven peanuts.
Misschien kan je je aansluiten op een forum van het ras wat je wil, vaak liggen de lijnen daar wat korter.

Hoe kan dat dan? Minder goede? Waar voldoen ze dan bijvoorbeeld niet aan en waarom onderscheiden de 'goede' zich dan?

Ik heb nu een pup bij een uitstekende fokker vandaan. Goede lijnen, kon net zo veel langsgaan als ik wilde toen ze waren geboren, schoon in huis, schone honden/pups, veel informatie (ook al had ik die niet nodig in principe), kreeg heel boekwerk mee met de pup en hele goede nazorg. Mijn vorige pup kwam naar mijn mening bij een mindere fokker, ook aangesloten bij de vereniging, vandaan. Ook goede lijnen, maar nazorg slecht te noemen en zieke pup vanaf dag 1 door wormen, giardia en coccidiose. Dat een pup ziek is kan, maar de fokker wilde weinig advies geven en toonde totaal geen interesse. Ik heb nu geleerd me heel goed te informeren over de fokkers. Op fora weten ze vaak ook meer. Toen ik zei, dat ik daar een pup ging halen, vroegen ze me op het forum hoe het er uitzag en of het wel schoon was. Ik had het toen kunnen weten. Ik heb er overigens een hele leuke hond aan overgehouden, maar dat heeft tijd en geld gekost.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:06

Oke prima. Bloemetje aanvaard ;) Ik zal het nog iets verduidelijken ook.

Als je fokt, 3 opties.
1. Met stamboomdieren volgens de eisen van de rasvereniging. Rasvereniging en fokkers helpen je wel aan pupkopers.
2. Met stamboom en niet aan de eisen voldoen, of zonder stamboom met een hond die wel dicht in de buurt van een ras komt. Dit zou mijn keus niet zijn. Regels zijn er niet voor niets.
3. (Totaal onherleidbare) kruising. Kan erg leuk zijn, dan zou ik pas fokken als je zeker weet dat je pupkopers hebt (op voorhand).

Over die Dogo reu: er is dus gefokt met een niet rastypische reu, en de pups kregen geen stamboom ondat niet aan de eisen werd voldaan. Dan vraag ik me af waar zo'n fokker mee bezig is. Niet met de rashonden fokkerij op een hoger plan te brengen in mijn ogen. Het zou mijn voorkeur dus zeker niet hebben, maar dat is persoonlijk.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:11

mijn dogo reu had papier,maar was gecoupeerd (dus echte rastypische dogo),denk dat ie het nog best leuk had gedaan op keuringen,mensen die kwamen dekken hadden teef (overigens bloedmooie hond met super papier)maar alles behalve zin in shows lopen enz,en wilde graag een nestje,vonden mij reu helemaal geweldig,papieren naast elkaar gelegd voor inteelt nakijken,papieren reu gekopieerd voor de eignaren van de puppies laters,teef weekje gelogeerd en puppies gekregen :D

ze hadden zoveel mensen voor puppies dat ze nog eens terug zijn gekomen (waren overigens ook wel heel mooie hondjes,al zeg ik het zelf)

de andere teef was ook een stamboom dogo (overigens de moeder van mijn kruisingen) en die heeft mijn reu ook gedekt,maar daar is maar 1 pupje van gekomen,die bij de eigenaar van de teef woont :)

pretnestjes heet dat toch???en dan is er nog gefokt met stamboom ouderdieren....

en ze kregen geen papieren omdat de honden geen o.a MAG test hadden ondergaan...

maar dat is toch hetzelfde dat ik hier 2 stamboomloze rotties heb,en die komen nog wel uit stamboomloze ouders,althans van 1 weet ik dat zeker,het asielpupje is een vraagteken wat daar bekend van is...

GJ9

Re: Pup kopen;nog wat tussen "echte" fokkers en broodfokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:21

Ja dat zou ik pretnestjes noemen.
Het is niet aan mij om er verder een oordeel over te vellen, wel weet ik dat mijn voorkeur duidelijk bij het fokken volgens de regels ligt. Natuurlijk kunnen er zonder die regels ook leuke honden geboren worden. Als geen van de pups voor de fokkerij gebruikt wordt kan je het op die manier doen, maar die bloedmooie teef had ook volgens de eisen gedekt kunnen worden, en dan had je nog een bijdrage aan het ras geleverd.

Maar goed, dit wijkt wel een beetje af natuurlijk van het onderwerp ;) Al geldt het hele fokkerij verhaal voor ieder ras, dus misschien heeft TS er wat aan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:28

ja zeker had die teef volgens de regels gedekt kunnen worden,mits die mensen dan zin hadden gehad in shows lopen,en die vreselijke MAG test..

en ik zou daar zelf ook echt helemaaaal geen zin in hebben,vreselijk zo'n show lopen,dus ja,dan hebben deze mensen nog een pretnestje op de wereld gezet,waarvan bloedlijnen moederhond en vaderhond bekend was.. :)

alleen tja,voor bijna 1/3 van de prijs die je betaalde voor een dogo met papier,en het liep storm,zeiden ze,ze kwamen heel veel puppies tekort,ze hadden uit het eerste nest een reutje appart gehouden voor zichzelf maar uiteindelijk ook verkocht aan een heel goede vriend,omdat die net naast het net viste..

vergis je niet,dat veel mensen wel een hond willen,maar dat niet iedereen zit te wachten op een hond met papier voor 1500 euro,maar voor 500 euro wel een vriendje voor het leven aan kunnen schaffen...

en voor honden met stamboom/showhonden/werkhonden is en blijft altijd een markt,en er is een grote markt voor mensen die dat allemaal niet zo hoeven en dus gaan voor een papierlooshondje,en ja...dat is TS dus ook :)

en ik begrijp haar wel eigenlijk ...geen fok/show ambities,gewoon leuke hond hebben,dan is een stamboomloosje toch prima?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:36

kimmie261 schreef:

ding heeft een knikstaart zou niet eens geld voor gevragen mogen worden een zeer ernstige fokfout,
de adverteerder sluit niet eens uit dat er niet meer mee gefokt mag worden, ja goed pupje hoor :=
Mensen zouden geld toe moeten krijgen, tweede link bekijk ik maar niet eens.....
Wat een trieste vertoning.
Mag hopen dat mensen deze advertentie snel laten voor wat het is.

kimmie261

Re: Pup kopen;nog wat tussen "echte" fokkers en broodfokkers in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:40

als je toch niet wil fokken met een hond,maakt jou dat knikje in die staart dan uit??

zou hem er niet voor laten staan in ieder geval.. :),net zo goed als ik een hondje met gebitsafwijking best zou kopen,zou er toch niet mee fokken,dan maakt dat toch allemaal niet zoveel uit...

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:42

Chiqa schreef:
kimmie261 schreef:

ding heeft een knikstaart zou niet eens geld voor gevragen mogen worden een zeer ernstige fokfout,
de adverteerder sluit niet eens uit dat er niet meer mee gefokt mag worden, ja goed pupje hoor :=
Mensen zouden geld toe moeten krijgen, tweede link bekijk ik maar niet eens.....
Wat een trieste vertoning.
Mag hopen dat mensen deze advertentie snel laten voor wat het is.

ding?

jij weet niet eens, wat de adverteerder zegt tegen mensen die er interesse in hebben.

een fokker kan trouwens wel degelijk besluiten, om voor 1 pup bv, geen stamboom aan te vragen, geen idee of dat in dit geval zo is, ik zou het er niet om laten iig. maar dat is persoonlijk.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 15:43

Wij hebben jarenlang honden gefokt en geshowd. Alle nesten zijn in samenwerking met de rasvereniging op de wereld gezet. Ook inderdaad de bemiddeling voor de pups.

Voor wat betreft het plaatsen van een advertentie op marktplaats; neem van mij aan dat geen enkele respectabele fokker dit hoeft te doen. Zet je daadwerkelijk een nest op de wereld wat het ras verbeterd dan zijn de pups al verzegd voordat er uberhaupt gedekt is.

Voor wat betreft de aanschafprijs voor een pup, deze zijn inderdaad gestegen, maar wat is dat niet in de loop van de jaren? Tevens hoor ik iedereen over de kosten omtrent het daadwerkelijk fokken. Vergeet men dan niet de kosten die er zijn geweest om op een bepaald niveau te komen? Het reizen naar shows, inschrijfgeld, aanpassingen in huis. Of te wel alles wat niet recht streeks naar de op dat moment drachtige teef gaat met wel ten goede van je fokbeleid.

Buiten dat is het niet rozengeur en manenschijn. Hoe denken jullie dat het is om (inderdaad zoals het een goede fokker betaamd) na een jaar een pup verwaarloosd terug te krijgen. Mensen opvoedkundige adviezen meegeven welke vervolgens totaal in de wind geslagen worden. Je hebt wel je hele ziel en zaligheid in deze hondjes gestopt!

Mijn persoonlijke mening is dus of een totaal onleidbare kruising of een hond met stamboom. En ja dan kan dat 1500 euro kosten. Wel een rashond willen maar er niet voor willen betalen... ook prima maar dan ook zonder zeuren de risico's voor lief nemen. Dat is het grijze gebied waar je mijn inziens dan bewust voor kiest.

Overigens wat betreft de eerdere posts.... is het niet zo dat wanneer je fokt met honden welke eigenlijk een MAG test zou moeten ondergaan en dit niet hebben.... je honden op de wereld zet welke niet legaal zijn in Nederland? Ze krijgen dan geen papieren waarvan ik dacht dat het juist voor deze honden heel belangrijk was om te hebben...

Ik weet niet hoe de regelgeving op dit moment is maar het was zo dat als je een pitbullachtige had zonder papieren deze in beslag genomen kon worden? (Ik weet het onderscheid wel te maken met een dogo maar lang niet iedereen en al helemaal niet wanneer er nog iets anders tussen zit)