Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:44

easygoing schreef:
Marloes__ schreef:
@Easygoing: Heerlijk die aangevallen houding van je.. Pf...

Ik snap de vergelijking heus wel, ik probeer alleen duidelijk te maken wat het gevaar kan zijn van een dove hond. ;)

Ja lekker he misschien zou je dan eens je eigen reactie moeten lezen.
Bovendien heb ik het pas een keer of 4 uitgelegd wat er mee bedoeld werd.

Daar komt nog bij dat ik in jouw bericht bijzonder weinig terug kan vinden van "het gevaar duidelijk willen maken". Elke hond kan een potentieel gevaar vormen voor kinderen dat weet toch elk mens lijkt me.
Maar er bij voorbaat al vanuit gaan dat deze hond een daadwerkelijke bedreiging zal vormen voor het kindje is in mijn ogen niet fair tegenover de hond.

Dan had je misschien mijn eerdere post even moeten lezen ;).

Maar niet fair tegenover de hond?! Heb je ervaring met borders? Heb je ervaring met dove honden?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-10 19:51

Ik heb nog niet alles reacties gelezen,maar bedank in ieder geval al de mensen die met me meedenken,die begrijpen dat het pijnlijk is..

Ten eerste,we zitten nu met 3 honden in huis.
de bordeaux staat bekend als kindervriend,en beschermend naar huis en haard.
van deze weten we al hoe ze reageerd bij onverwachte dingen met kinderen.Kinderen die erop hangen,aan de oren hangen,staart trekken en weet ik het.. zij laat alles toe..
De oudere teef daarintegen is de meest lieve hond op aarde,heeft ooit mijn vriend beschermd toen hij neergestoken werd,deze hond is heel beschermend,loopt juist weg van drukte waar ze geen zin in heeft..
zelfs toen de pup haar weleens terroriseerde,zij heeft nooit gehapt..en geloof me..die pup kon heel vervelend zijn,waarop wij weleens zeiden.. ongelooflijk..een andere hond had hem allang op zijn plaats gezet..

Natuurlijk zijn we van plan om de honden in alles te betrekken..
Maar deze hond.. is zo'n geval apart..

Heeft al bij verschillende bazen gezeten,past zich heel makkelijk aan ergens anders,hecht zich niet vreselijk zichtbaar aan een vaste plek.. in tegendeel tot de andere honden.. deze dove hond heeft zoveel meegemaakt..
verschrikkelijke bazen gehad die hem sloegen,omdat hij niet 'luisterde' :7 ..
Hier gaat het super,de honden weten hun plek..en toch.. er is iets met dat dier..

We gaan het zeker proberen.. wie weet komen we nu een super baas tegen..dan mag hij ergens anders wonen..
vindt hij tegen die tijd geen super tehuis,gaan we het alsnog proberen! Mocht het dan echt niet lukken..moet hij echt weg..dat is niet anders.. we gaan niet over 1 nacht ijs!!!

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 19:54

Ik zou persoonlijk ook wachten tot de baby er is. wie weet heb je inderdaad meer problemen met de andere honden dan met deze. ik zou de hond proberen zo goed mogelijk erbij te betrekken. aan kleertjes laten ruiken en als de baby er eenmaal is, de hond er kennis mee laten maken. (met muilkorf om). vervolgens steeds als je de baby op schoot hebt, de hond lekkers geven zodat hij echt weet dat baby--> leuke dingen betekend. nooit maar dan ook echt nooit je hond alleen laten met je kind. ook niet diegene die je vertrouwd. als er wat gebeurd dan ligt het vaak niet aan de hond maar aan het kind ;) het kind moet gewoon leren dat hij met z'n handen van de hond en z'n spullen blijft. verder de honden een eigen plek geven waar ze niet bij het kind komen en andersom. en dit al ver van te voren geven. dus niet van, kind is er dus honden moeten apart. dit kunnen ze op een gegeven moment aan het kind gaan koppelen. dus kind is in de buurt dus we worden opgesloten of naar buiten getrapt--> kind is niet leuk.
wij hebben vroeger ook altijd een herder gehad die niet zo te vertrouwen was. nooit wat gebeurd. wij kregen op onze flikker als we aan de hond of z'n spullen kwamen en werden ook nooit alleen gelaten met de hond.
heb zelf nu ook een hond die niet helemaal te vertrouwen is. vooral met vreemden. als hij bijt dan is het zonder waarschuwing. hij is intern geweest bij martin gaus en hier heb ik ook gevraagd of het te vertrouwen is al er evt. kinderen zouden komen. hier kreeg ik bovenstaande tips van. en daarbij om me niet bij voorbaat druk om te maken. geen enkele hond kan je vertrouwen met kinderen. zeker niet als ze kruipen. een kruipend kind heeft voor een hond een lage houding en ze kijken de hond vaak aan en kruipen op zo'n dier af. een hond kan dit als zeer bedreigend ervaren en een kind snapt de mogelijke signalen van de hond om op te rotten niet. en wie is er de pineut als de hond dan vervolgens grijpt?? ;)

echt, geloof me, geen enkele hond is te vertrouwen met kinderen. ook je bordeaux dog niet die alles toe laat. er komt een keer een tijd dat het die hond WEL teveel is/wordt en dan heb je een probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:03

ikdoemaarwat schreef:
wat wil je horen chiqa? dat ik mijn hond heb weggedaan voor een kind de ja of de nee?

Neu..wilde horen of je dr over na heb gedacht voordat je een probleemhond in huis nam met in de toekomst een kind, waarbij je weet dat dit vroeg of laat een probleem kan gaan worden.
Zou zelf nooit een hond wegdoen voor een kind dus hier kan in dat geval wel een probleemhond komen.
Wil je kost wat kost koters zou ik dus niet een probleemhond nemen, omdat ej dan vroeg of laat toch wel voor die keus komt te staan.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:07

Saskia9 schreef:
Ik heb nog niet alles reacties gelezen,maar bedank in ieder geval al de mensen die met me meedenken,die begrijpen dat het pijnlijk is..

Ten eerste,we zitten nu met 3 honden in huis.
de bordeaux staat bekend als kindervriend,en beschermend naar huis en haard.
van deze weten we al hoe ze reageerd bij onverwachte dingen met kinderen.Kinderen die erop hangen,aan de oren hangen,staart trekken en weet ik het.. zij laat alles toe..
De oudere teef daarintegen is de meest lieve hond op aarde,heeft ooit mijn vriend beschermd toen hij neergestoken werd,deze hond is heel beschermend,loopt juist weg van drukte waar ze geen zin in heeft..
zelfs toen de pup haar weleens terroriseerde,zij heeft nooit gehapt..en geloof me..die pup kon heel vervelend zijn,waarop wij weleens zeiden.. ongelooflijk..een andere hond had hem allang op zijn plaats gezet..

Natuurlijk zijn we van plan om de honden in alles te betrekken..
Maar deze hond.. is zo'n geval apart..

Heeft al bij verschillende bazen gezeten,past zich heel makkelijk aan ergens anders,hecht zich niet vreselijk zichtbaar aan een vaste plek.. in tegendeel tot de andere honden.. deze dove hond heeft zoveel meegemaakt..
verschrikkelijke bazen gehad die hem sloegen,omdat hij niet 'luisterde' :7 ..
Hier gaat het super,de honden weten hun plek..en toch.. er is iets met dat dier..

We gaan het zeker proberen.. wie weet komen we nu een super baas tegen..dan mag hij ergens anders wonen..
vindt hij tegen die tijd geen super tehuis,gaan we het alsnog proberen! Mocht het dan echt niet lukken..moet hij echt weg..dat is niet anders.. we gaan niet over 1 nacht ijs!!!

Top Saskia dat je niet op stel en sprong een ander huis voor hem wil vinden maar het allemaal goed uitzoeken voordat het hij echt zal gaan verhuizen. Vind dat zelf een heel goede oplossing.
Alleen blijf ik het wel gigantisch sneu voor het hond je vinden dat hij na zoveel bazen waaronder ook slechte weer een ander baasje zal krijgen, maar ik heb het idee dat jij daar ook wel zo over denkt.

Even over je andere honden, het wil natuurlijk niet zeggen dat ze nooit iets zullen doen omdat ze nu al zo lief zijn. Ook een kind kan vreselijk wreed zijn tegenover dieren, die dieren de pikken dat 9 van de 10 keer maar het kan ooit te ver gaan voor ze natuurlijk. Hou het altijd goed in de gaten en ga er nooit zomaar vanuit dat het wel goed gaat.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:08

Chiqa schreef:
Neu..wilde horen of je dr over na heb gedacht voordat je een probleemhond in huis nam met in de toekomst een kind, waarbij je weet dat dit vroeg of laat een probleem kan gaan worden.
Zou zelf nooit een hond wegdoen voor een kind dus hier kan in dat geval wel een probleemhond komen.
Wil je kost wat kost koters zou ik dus niet een probleemhond nemen, omdat ej dan vroeg of laat toch wel voor die keus komt te staan.

Destijds wou ik geen kinderen, nooit niet waren mijn woorden...dus nam de hond in huis...

tja en nu ben ik toch moeder.....ook onverwachts en ook de keuze moeten maken houden of weghalen, de hond was al weg,maar dat had ook niet het geval kunnen zijn......

dus ik begrijp ts haar situatie maar al te goed! :j

soms veranderen er dingen in je leven ,en niet altijd gepland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:10

ikdoemaarwat schreef:

Dat klopt, alleen de gevolgen zijn voor iedereen anders, questie van prioriteiten. Die liggen bij mijn dieren blijbaar erg hoog, hoger dan bij een mens :)
Hier gaat geen dier de deur uit voor een mens, beslist niet.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:11

Marloes__ schreef:
easygoing schreef:

Ja lekker he misschien zou je dan eens je eigen reactie moeten lezen.
Bovendien heb ik het pas een keer of 4 uitgelegd wat er mee bedoeld werd.

Daar komt nog bij dat ik in jouw bericht bijzonder weinig terug kan vinden van "het gevaar duidelijk willen maken". Elke hond kan een potentieel gevaar vormen voor kinderen dat weet toch elk mens lijkt me.
Maar er bij voorbaat al vanuit gaan dat deze hond een daadwerkelijke bedreiging zal vormen voor het kindje is in mijn ogen niet fair tegenover de hond.

Dan had je misschien mijn eerdere post even moeten lezen ;).

Maar niet fair tegenover de hond?! Heb je ervaring met borders? Heb je ervaring met dove honden?

Nee heb geen ervaring met Borders maar wel heel wat ervaring met de wat moeilijkere rassen zeg maar.

Marloes__

Re: Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:13

@Easygoing: Dan als nog blijft een border een ras apart. Zéker de hond van de TS die doof én in het verleden zwaar mishandeld is.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:14

Chiqa schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Dat klopt, alleen de gevolgen zijn voor iedereen anders, questie van prioriteiten. Die liggen bij mijn dieren blijbaar erg hoog, hoger dan bij een mens :)

net als er mensen zijn die geen mens uit hun lichaam halen voor een hond.....zoveel mensen zoveel meningen
maar het is wel fijn als je de keuze van een ander eens leert te respecteren ;)

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:17

Allereerst heb ik even geen trek gehad om alles te lezen, dat is inmiddels veel te veel.
Maar hier en daar een reactie zient geeft me wel een beeld van dit topic.
Ook een Bordeaux kan bijten al staat hij goed bekend, het is en blijft een hond.
Ik heb 12 jaar een dierenambulance gehad en je wilt niet weten hoeveel honden en katten voor dergelijke redenen heb moeten ophalen. En de hondenrassen die bijten? Ach, in ieder ras zitten er bijters bij, dus doe me een lol en gooi het niet op die toer 'ik heb een ???? en die bijten niet'.
Veel mensen nemen maar dieren en houden ze zolang dat dier die mens kan dienen.
Dan plots verandert er iets binnen een huis, ongeacht wat, kan het kleurtje van het behang of bankstel zijn, kan de komst van een baby zijn en het dier moet weg.
Een vreselijke instelling is dit, maar misschien wel de beste.
Als voor deze reden de hond wordt weg gedaan dan moet dat maar snel gebeuren, dan zijn de eigenaren van deze dove Border hem niet waard.
Hij kan dan beter snel een goed baasje krijgen i.p.v. ongewenst te zijn.
Maar doe dan in hemelsnaam de andere honden ook weg.
Over enige tijd is de volgende aan de beurt, een baby slurpt tijd, tijd die de honden ook moeten hebben.
Doof zijn is al een reden om te schrikken, pijn in de achterhand kan een reden zijn, laat het dier eens nakijken.
Dan nog een verschil, is het dier volledig doof of slechthorend.
Kruising border, een kruising van wat?
Mijn Bouviers en Border happen nergens naar, behalve in het voer.
Kinderen zijn veel gevaarlijker dan honden, weet waar je aan begint.

Moeilijke hondenrassen bestaan niet, honden worden moeilijk gemaakt.
Een Border is een bijzondere hond, mede omdat het het intelligentste hondenras is wat er in het hondenwereldje bestaat.
Maar er zijn 2 lijnen, de werklijn en de showlijn met een wereld van verschil.
Maar hier hebben we het wel over een kruising en geen echte Border.
Doofheid is geen reden om te bijten, wel om te schrikken, maar schrikken is geen bijten.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:19

Marloes__ schreef:
@Easygoing: Dan als nog blijft een border een ras apart. Zéker de hond van de TS die doof én in het verleden zwaar mishandeld is.

Dat ontken ik ook niet want ja ik ken de raseigenschappen van de Border.
Maar dat wil nog steeds niets zeggen over het feit of de hond nou wel of niet goed samen zou gaan met het kindje. Elke hond is anders.

De hond waar ik het eerder over had in dit topic was ook van een zeer apart ras wat karakter betreft en dan bedoel ik ECHT apart.Zeer zeker niet de makkelijkste.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:27

Chiqa schreef:

Ik zie het topic al voor me: mijn kind is dood, maar ja dikke pech had ie maar niet aan mijn hond moeten komen, dat had ik nog zo gezegt. Gelukkig heb ik de hond nog, die luistert tenminste wel.

TS ziet het duidelijk liever omgekeerd en in plaats van jouw mening door te drukken kun je wellicht meedenken (?), je klinkt namelijk als een hondemens dus wie weet is er iemand in jouw vriendenkring.....

TS. Ik sta helemaal achter je beslissing, het risico klinkt gewoon te groot en je wilt niet in angst leven dag en nacht. Ik weet zeker dat het pijn doet en ik hoop echt voor je dat je een fijne plek voor hem kan vinden. Mijn ouders hebben ook ooit een probleemhond opgenomen dat uit een kindergezin kwam (waar hij aggressief was destijds) en bij hen is hij gewoon volledig tot zijn recht gekomen en was uiteindelijk de grootste kindervriend ooit. Er zijn vast meer mensen die een hond die mogenlijheid willen bieden. Ik zou ook zeker eens contact zoeken met dierenpensions e.d. die weten misschien weer wat klanten die nog een goed plekje hebben.
Als jij nu al angst hebt dat het fout kan gaan, zul je die angst zeker weten op de hond overbrengen waardoor de kans dat je in een neerwaardse spiraal komt gewoon te groot is tov het risico. Sterkte!

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:30

Ik heb hier ook een hond die niet de makkelijkste is. Toen ik zwanger was hebben we met mn ouders afgesproken dat als het niet zou gaan met de hond zij naar mn ouders zou gaan. Toen mijn dochter geboren werd accepteerde mijn hond haar vrijwel meteen en was beschermend. Mijn dochter (nu 6) mag nooit alleen zijn met de honden maar het is achteraf 100% meegevallen.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:31

Moggsy schreef:
Allereerst heb ik even geen trek gehad om alles te lezen, dat is inmiddels veel te veel.
Ook een Bordeaux kan bijten al staat hij goed bekend, het is en blijft een hond.
Ik heb 12 jaar een dierenambulance gehad en je wilt niet weten hoeveel honden en katten voor dergelijke redenen heb moeten ophalen. En de hondenrassen die bijten? Ach, in ieder ras zitten er bijters bij, dus doe me een lol en gooi het niet op die toer 'ik heb een ???? en die bijten niet'.
Dan plots verandert er iets binnen een huis, ongeacht wat, kan het kleurtje van het behang of bankstel zijn, kan de komst van een baby zijn en het dier moet weg.
Als voor deze reden de hond wordt weg gedaan dan moet dat maar snel gebeuren, dan zijn de eigenaren van deze dove Border hem niet waard.

Over enige tijd is de volgende aan de beurt, een baby slurpt tijd, tijd die de honden ook moeten hebben.
Doof zijn is al een reden om te schrikken, pijn in de achterhand kan een reden zijn, laat het dier eens nakijken.

Een Border is een bijzondere hond, mede omdat het het intelligentste hondenras is wat er in het hondenwereldje bestaat.
Doofheid is geen reden om te bijten, wel om te schrikken, maar schrikken is geen bijten.

Sorry maar ik walg echt van deze opmerking... Ik denk niet dat de TS hier op zit te wachten. Prima dat je een mening hebt, maar dat kun je best wat genuanceerder brengen.

Anoniem

Re: Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:37

Ik vind dat Moggsy gelijk heeft hoor. Eerst zei ik hond houden maar het is ook zielig voor dat beest dat hij ongewenst is. Onbewust doe je dan toch anders tegen hem en dat vind ik pas om te walgen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:41

breezy302 schreef:
Ik vind dat Moggsy gelijk heeft hoor. Eerst zei ik hond houden maar het is ook zielig voor dat beest dat hij ongewenst is. Onbewust doe je dan toch anders tegen hem en dat vind ik pas om te walgen.

hoe kan jij daar over oordelen dan? ben jij bij ts thuis geweest om over dit te oordelen?

Annemiek_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:42

Chiqa schreef:
Saskia9 schreef:
Sorry,maar dat vind ik wat tever gezocht!

Mwah..Neu. Een dierenvriend verkiest een mens niet boven een dier, die staan gelijk.

Lambiekske schreef:
Het asiel zit overvol met honden die weg moesten omdat er een kind kwam.

Net als marktplaats....Wegens gezinsuitbreiding, ik vind het niet kunnen je heb het wel over een levend wezen. Wie er het eerst komt heeft de meeste rechten, en jij heb toen voor dat dier gekozen.
Bovendien heb je nog meer honden rondlopen, nog maar af te wachten hoe dat met dat kind gaat lopen.

Is wel zo, maar je kan toch moeilijk je kind wegdoen! Als die hond bij een ander baasje verder een goed leven krijgt, denk ik dat het tocht beter is dan dat je de hond houdt en hem straft als hij hapt naar het kind. (i.v.m zijn verleden kan dat écht niet!)
Met straffen bedoel ik trouwens niet slaan! Maar roepen: 'HÉ! laat dat!' of zoiets.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:42

Marloes__ schreef:
Moggsy schreef:

Sorry maar ik walg echt van deze opmerking... Ik denk niet dat de TS hier op zit te wachten. Prima dat je een mening hebt, maar dat kun je best wat genuanceerder brengen.

Ergens ben ik het met Marloes eens maar aan de andere kant snap ik de opmerking van Moggsy ook wel weer, al vind ik het ook wel wat ongepast geschreven.

Verder ben ik het niet helemaal eens met de zin die dikgedrukt en groot staat eens, er bestaan wel degelijk hondenrassen die niet makkelijk van nature zijn. Dat zou je toch moeten weten als je 12 jaar een DA gehad hebt.
Laatst bijgewerkt door easygoing op 20-06-10 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:43

ikdoemaarwat schreef:
breezy302 schreef:

hoe kan jij daar over oordelen dan? ben jij bij ts thuis geweest om over dit te oordelen?

Ik zeg ook onbewust.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:44

breezy302 schreef:
ikdoemaarwat schreef:

Ik zeg ook onbewust.

en wie zegt dat ts dat doet, ken jij de ts zo goed dat jij verandering in gedrag tegenover de hond gezien heb?

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:45

Moggsy, misschien had je toch beter kunnen lezen.

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:46

Chiqa schreef:
Dan maar geen kleine of wachten tot de hond er niet meer is. Een dier is geen meubelstuk wat je even aan de kant zet als het in de weg staat.
Of je moet van te voren hebben kunnen regelen dat hij bij vrienden of familie terecht kan niet als het al te laat is.

Wat moet ze doen? De kleine aborteren? :+
Ik ben het met je eens dat je een dier neemt voor het leven, niet voor heel even.
Maar er is altijd een uitzondering op de regel met goede onderbouwing.
Als je inderdaad heel erg je best doet voor een goed nieuw baasje en je dit ook echt bij uitzonmdering doet, dan is er niets mis mee.
Maar als straks 1 voor 1 de rest van de honden ook weg zouden moeten, dan is er sprake van het meubelstukvergelijk.
Ik geloof niet dat daar in dit geval sprake van is.

Maar daar gaat het in dit topic niet om.
Tips en hoe aan te pakken om het dier goed herplaatst te krijgen:
Dit topic is al een goede manier.
Verder een advertentie op Marktplaats en bij herplaatssites.
Laat de wereld weten dat je een nieuw baasje zoekt en je zult een geschikt persoon vinden.

Verder inderdaad kennis maken met de persoon, er een keer langs gaan en een indruk krijgen.
Je gevoel zegt je of het goed is of niet.
Afspreken contact te houden.

Meer kun je niet doen denk ik.
Laatst bijgewerkt door Trennie op 20-06-10 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:47

Is het misschien een idee om een grote kennel in de tuin te plaasten??

Dan heb je altijd een plaatsje om je hond/en te zetten als je het niet vertrouwd met je baby, dan hoeven de baby en honden niet tegelijk "vrij" te zijn in dezelfde ruimte.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 20:49

@Chiqa; ik deel je mening !! :j