Doen ze niet moeilijk over.. Kippen ook niet trouwens. Ze jagen niet, maar eten het wel. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Doen ze niet moeilijk over.. Kippen ook niet trouwens. Ze jagen niet, maar eten het wel.

) (een hele grote tuin voor 5 kippetjes
)
Ik zou het niet kunnen eten hoor.. En ons doorgefokte vleesvarken was ooit eens een wild zwijn. Bij ons kregen de varkens wel eens vleesafval (van de kippen het hart etc.) en daar waren ze harstikke anthousiast over. Als ze het roken kwamen ze het hok uit rennen om er als eerste bij te zijn. Ik denk eerder dat het zo is dat wij er herbivoren van hebben gemaakt. Een wildzwijn smaakt denk ik heel anders omdat die beesten hebben kunnen rondlopen en geen chemisch voedsel hebben gehad. Natuurlijk is het ook wel een iets ander dier, maar daar zal het toch grotendeels door komen. Tegenwoordig worden varkens zo ver doorgefokt dat ze door hun poten zakken als ze uitgegroeit zijn. Daarom ook geen varkensvlees voor mij..
) Verschrikkelijk! Gelukkig vertelde die vrouw dat onverdoofd castreren binnenkort verboden word
kimmie261 schreef:RedPassion,gaat er niet om of het dier een beter leven gehad heeft,maar een hond is een vleeseter,dus een heel andere voedingsbron voor zijn lichaam (tenzij het brokkenhonden zijn ) ,maar bv een wildzwijn smaakt al heel anders als een vleesvarken...
hebben.
Horsii_mine schreef:DeadxStar schreef:Gatverdamme, ik zou eerder hem voor zn oren willen slaan, letterlijk
Ik vind dat echt niet kunnen, als ze dat willen eten doen ze dat maar in dr thuisland o.i.d.
Ontzettend zielig zeg.
Volgens mij is dat dus echt NIET legaal hier!
Heb wel eens foto's gezien, op een of andere markt in eh.. sorry weet niet meer welk land (kan ze vanavond wel even opzoeken), van honden die gegeten worden enzo.
Om te kotsen
Dat vind ik een beetje een raar argument. Kun je dat toelichten? Waarom zou het voor een kat of hond wel zielig zijn en voor een koe/paard/varken/kip niet? Die genieten er heus ook niet van
Pauline schreef:Mijn hond is inderdaad een spare ribje en niet meer dan dat. Aan Max van Zodiac zouden we een heerlijke skottelbraai.hebben.
Grotere vleeskeus, ik ben er juist voor dat mensen minder en bewuster gaan eten en dus ook minder vlees.
Nee natuurlijk moet ik er niet aan denken maar eerlijk gezeg heb ik dat ook met varken en koe en kip.
sunny_l0ve schreef:Pauline schreef:Mijn hond is inderdaad een spare ribje en niet meer dan dat. Aan Max van Zodiac zouden we een heerlijke skottelbraai.hebben.
Grotere vleeskeus, ik ben er juist voor dat mensen minder en bewuster gaan eten en dus ook minder vlees.
Nee natuurlijk moet ik er niet aan denken maar eerlijk gezeg heb ik dat ook met varken en koe en kip.
Een spare-rib is ook erg lekker hoor voor op de bbq in de zomer.
En tja, mensen zijn er ook voor gemaakt om vlees te eten, ik zou niet zonder kunnen.
Alleen maar op een stengeltje groen kauwen vind ik 3x niks.
DeadxStar schreef:Horsii_mine schreef:Dat vind ik een beetje een raar argument. Kun je dat toelichten? Waarom zou het voor een kat of hond wel zielig zijn en voor een koe/paard/varken/kip niet? Die genieten er heus ook niet van
Hmm, staat er dan bij dat ik het voor een ander dier niet zielig vind?![]()
Nee dat staat er niet.
En zielig is de manier waarop sommige dieren geslacht worden. Bah!
) Lieszje schreef:Ik denk (en hoop) dat dit niet in Nederland komt.
Vraag me ook af hoe het dan met honden zou gaan, fokken en dan vetmesten?
Ik heb niks tegen slachten, maar ik vind wel dat een dier een goed leven moet hebben gehad..
Krijg het idee dat dit niet gaat gebeuren bij honden..
Horsii_mine schreef:Maar als een hond in Nederland dus op dezelfde manier geslacht word als een kip/varken/koe/paard is het dus niet zielig. Dan kun je er toch prima van eten? (zeg ik als vegetarieër)

maar wel eet ik vlees ik zorg dat ik weet waar het weg komt en meerdere boeren die ik ken die niet biologisch zijn zijn beter voor hunj dieren dan biologische boeren. Ik vind dat het slacht dier een dier vriendelijk leven moet hebben gehad dus weidegang en rust.breezy302 schreef:Ik denk ook dat het wel mag. Wat is nu het verschil tussen een koe en een hond? Allebei dieren....
Maar bij onze soort, oftewel de mens, is het eten van vleeseters toch een stukje minder gebruikelijk.
DeadxStar schreef:Horsii_mine schreef:Maar als een hond in Nederland dus op dezelfde manier geslacht word als een kip/varken/koe/paard is het dus niet zielig. Dan kun je er toch prima van eten? (zeg ik als vegetarieër)
Jemig, wat kan jij interpreteren zeg
Er staat SOMMIGE DIEREN, dus ik heb het niet alleen over een hond.. Er staat niet dat ik de manier van een kip/varken/koe wat dan ook slachten, niet zielig vind. Beter lezen![]()
Sowieso vind ik die culturen maar raar waarin ze katten of honden eten. En ja, waarschijnlijk door mijn opvoeding. Hier is het niet normaal om een hond of kat te eten aangezien het huisdieren zijn..
Als mens vind ik je dan ook niet normaal, maar ach wie ben ik..
Sorry..