djinnie schreef:Ik vind spinnen wel spannend, maar ook erg belangrijk. Want hoewel een spin er spannend uitziet, doet ie verder niets. Enne, dat kan ik niet bepaald zeggen van muggen. Dus spinnen zijn eigenlijk altijd wel welkom op de slaapkamer, tenzij ze het formaat golfbal hebben. Die hadden we vorige herfst veelvuldig en die heb ik toch in de achtertuin gezet. Das me te groot. Toen er een keer wel een in de slaapkamer zat heb ik hem op de overloop gezet met de mededeling dat ie even een ander plekje voor de nacht moest zoeken. Brave spin, want ik heb hem niet meer terug gezien in de slaapkamer.
Nu ik dit typ zitten er trouwens 3 spinnetjes gemoedelijk in hun web boven de terraria... zo'n anderhalve meter naar links van mij. Ze doen niet veel eigenlijk...
Ik heb overigens 1 keer gegild, toen ik ontdekte dat de herfst golfballen tijd is in mijn huis (de overmaatse bolletjes op pootjes vinden het blijkbaar te koud buiten en brengen de winter door in de véél warmere kruipruimte). Dat was omdat ik tv zat te kijken. Spinnen zien, geen probleem. Spinnen vangen, geen probleem. Tv kijken en dan iets in je ooghoek zien bewegen en vervolgens constateren dat er een golfbal met zijn of haar voorpootjes tegen jouw been op staat... not so much... Dat zorgde voor een sprong over vriendlief en de bank van olympisch formaat en daarna een vreemd jodelend gil dansje...
Gek mens, die ikkes...

Ik zie het helemaal voor me

Zelfde soort van een keer meegemaakt, alleen was het zo'n hooiwagen spin ding en die kroop naast me op de leuning (bij mijn hoofd)
Hoe groot was de spin ts?
). Dat was omdat ik tv zat te kijken. Spinnen zien, geen probleem. Spinnen vangen, geen probleem. Tv kijken en dan iets in je ooghoek zien bewegen en vervolgens constateren dat er een golfbal met zijn of haar voorpootjes tegen jouw been op staat... not so much... Dat zorgde voor een sprong over vriendlief en de bank van olympisch formaat en daarna een vreemd jodelend gil dansje...

was ook gillend weggerend
.Maar hoeveel spinnen zitten er dan niet in een stal?Ik sluit mezelf op in een kast zonder spinnen.Met een laptop om bokt bij te houden.