Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
shilady schreef:Ja ik zou zelf de kippen weg doen . Mijn hond vind het heerlijk om in de tuin rond te scharrelen als je hem buiten ookal niet meer los gaat heeft de hond eigelijk niks meer.... Is met de auto naar de duinen of het bos gaan geen optie?

Ik hoop ook echt dat zij ons en Lana goed kan helpen. Vrienden van ons hebben in ieder geval goede ervaringen met haar. Ook zijn we weer van plan om nieuwe cursussen te gaan doen om haar geestelijk en lichamelijk bezig te houden. We waren aan het denken om misschien agillity met haar te gaan doen. Maar goed, eerst aan de slag met de gedragstherapeut en dan zien we weer verder
En ook nog hulp dr bij gaan zoeken, je bent goed bezig. Ik hoop dat je hem in de toekomst ooit weer kan vertrouwen!robbedoes schreef:ik begrijp dat de katten wel onder appel staan?
als er bij mij een vreemde kat op het erf loopt, reageer ik ong. zoals mijn hond. ik bijt niet, maar hij/zij moet wel op******.
Skygirl schreef:loriene schreef:Voor altijd aan de lijn houden,eventueel een muilkorf om.
Ik zie niet in waarom dat zou moeten? Konijntjes e.d. zijn wel weg voordat een aangelijnde hond in de buurt kan komen. Verder als de hond gewoon goed luistert, kun je haar gewoon normaal corrigeren, maar ze kan dan iig niet weg en je hebt het zelf meteen door.
Mindim schreef:[
Sommige honden zijn zodra ze een haas zien niet meer te hanteren. Ik ken een pakwerker, luistert geweldig, alleen al stilstaan en meneer weet het commando. Maar zodra er een haas in zicht is en hij is los, dan is het mis. Hij heeft meerdere dieren doodgebeten. Ik ben pro muilkorf, eigenaar niet.

DoryXxX schreef:In het geval van mijn inmiddels overleden Bouvier vind ze het leuk om achter beesten aan te rennen. Ze jaagde ook altijd reigers op en beet vliegen/bijen/hommels (ja eng vonden wij ook) dood. Ze heeft wel bewust een van onze toen ontsnapte kippen doodgebeten en op willen vreten. De kitten had ze perongeluk (ze bijt nooit expres dieren die in ons huis wonen) gebeten, die later is doodgegaan.
Maar ik ken ook een hondje waar jachthondenbloed inzit, die gaat ook achter hazen e.d. aan. Het is heel vervelend als ze dat doen, daarom zouden wij ook nooit een jachthond nemen.
slimmerik schreef:me_myself_i schreef:Het is ook een lastige situatie.. We laten haar nu ook nooit maar dan ook echt noooit meer los.!
Dat besef had natuurlijk veel eerder er moeten zijn. Waren er slachtoffers gespaard gebleven. Mijns inziens is het nooit meer loslaten niet vol te houden voor jullie. Dus wacht met spanning op het eerste menselijke slachtoffer....