help aub! voordat het te laat is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: help aub! voordat het te laat is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 16:37

He wat naar hoe het gegaan is TS. Ik zou absoluut voortaan naar een andere da gaan. Een da met hart voor dieren maakt tijd voor dit soort gevallen en laat een dier niet lijden. Jullie kat heeft onnodig geleden omdat jullie da niet deed wat hij had moeten doen..

Maar heel veel sterkte voor jou en je familie! Een huisdier verliezen is verschrikkelijk verdrietig.

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 17:37

Sterkte met het verlies van jullie maatje :(:)

Kerst 2009 moesten wij jammer genoeg ook afscheid nemen van onze 19 jarige Chihuahua, het was ook wel hoog tijd dat ie ging.
Maar me kleine man zal ik altijd missen !

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 18:36

Heel veel sterkte met jullie verlies!

Ik moet echter toch even wat kwijt over jullie
DA, omdat ik aanneem dat jullie zoals de meeste bokkers meerdere dieren hebben en je herhaling wil voorkomen. Als alles een beetje bedaard is, dan zou ik toch overwegen een pittig gesprek met je DA te hebben. Ten eerste omdat jullie maar 2 minuten van hem af wonen is het excuus "ik heb het te druk om langs te komen" eigenlijk echt onbeschoft! hij had deze kat toch onder behandeling ?

Ten 2e zoals Chiqa en anderen al aangaven heeft hij behoorlijke steken laten vallen door een uitgedroogde kat niet aan het infuus te leggen, en jullie zonder behoorlijke uitleg medicijnen en/of dwangvoeding met een doodzieke kat weer naar huis te sturen (zonder alle opties voor te leggen, want er waren er toch wel een hoop!)

punt 3, ik heb veel ervaring met nierpatienten aangezien ik oude/zieke katten opvang en wat jij op het laatst beschrijft (bloed uit de mond en stuiptrekkingen) past eigenlijk niet bij nierfalen. Ze kwijnen eigenlijk gewoon weg als je niets doet, en zakken in een coma waarna ze overlijden. Gelukkig is nierfalen niet pijnlijk, maar misschien was er meer aan de hand- gezien jouw verhaal zou ik deze DA in de toekomst niet meer vertrouwen. Nogmaals sterkte.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:33

Ten 1e TS ontiegelijk veel sterkte gewenst.. !! :(:)

Chiqa schreef:
Ik vind het jammer dat jullie zo snel opgeven. Zoals ik al eerder vertelde heb ik dit ook een paar keer meegemaakt met mijn oudere katten van 15-17 jaar, waren ook zo slap als een vaatdoek omdat zij slecht aten, maar door dwangvoeding hebben zij het wel gered, en knapten zij enorm op duurde wel ruim een week maar ze zijn er nog!
14 jaar is helemaal nog niet zo oud als je weet dat ze soms een leeftijd van 22 jaar of ouder kunnen halen.
En als je dit zelf dwangvoeden niet aankunt/durft kan je haar aan het infuus laten leggen net wat paintlinger zegt.

Of vinden jullie het wel goed zo?

Paintlinger ik zie heel veel van dit soort gevallen, ook op kattenfora's waar er gewoon niets wordt gedaan, ze krijgen niet eens dwangvoeding mee.
Ik vraag mij elke keer weer af waar dit toch aan legt! Een DA is er toch om het leven te redden en niet om ze nog zieker te maken dan ze zich al voelen?
Een kat moet namelijk eten ivm met leverproblemen.

Chica ik denk niet datje vanaf je pc kan oordelen hoe de kat van de TS eraan toe was.. mijn vorige kat lag ook alleen nog maar stond niet meer op at niet meer niks en kon zich ook niet meer warm houden.. wij zijn toen 3 keer bij de DA geweest in 2 weken. de 1e keer zeiden ze dat ze een hartruisje had en ze er een filmpje van gemaakt wilde hebben.. wij wisten al dat dat maar bijzaak was wij hebben toen ook aan gegeven dat wij dachten dat het probleen dieper zat. maar nee dat kon niet.. we moesten der maar weer mee nemen en alles wat ze lekker vond kopen zodat ze wel wat zou eten.. nou wij halve week later weer terug.. omdat ze nog steeds niet at. toen weer onderzoek en dachten ze mischien heeft ze keelontsteking en eet ze daarom niet ( dat dachten ze omdat ze niet gewent was buiten te zijn en ze met nogal guur weer weg was.. ) dus hij haar een spuit gegeven en hebben we dwangvoer mee gekregen.. daags erna was ze helemaal op geleefd ze liep weer rond ze zeurde dat ze naar buite wilde enz. maarze at nog niet.. dus wij wel begonnen met dwangvoer gewoon.. maar de dag daarop was ze weel helemaal down ze lag maar weer en kon zich niet warm houden enz enz.. dus weer helemaal terug bij af.. toen hebben we besloten toch het hartfilmpje te laten maken.. dus wij 2 dagen later weer terug.. ( dwangvoer kotste ze ook weer uit ) eerst weer een algemeen onderzoekje.. en toen zei ze dat ze de ademhaling niet kon horen.. dus wilde ze graag foto's van der longen maken voor ze verder gingen.. ze hebben toen foto's gemaakt die mislukte en ze had gegilt en gekrezen omdat ze der zo in de houdgreep moeste houden.. en moest me arme meisje het nog een keertje mee maken.. weer een hoop gegil en gekrijs.. en die foto's waren wel gelukt.. der longen waren nog maar voor 30% goed.. de rest was helemaal zwart en slecht.. toen wilde ze graag bioptie doen.. we vonden toen ook een bultje onder der kin.. maar omdat ze zo zwak was wilde ze geen bioptie doen met narcose.. dus zonder.. we zouden rond 3 uur weer terug moeten komen.. maar om hals 1 werden we gebeld dat ze moesten zo snel mogelijk komen.. ze hadden de uitslag. het was kanker.. me mooie meisje zat helemaal vol met kanker.. we hebben haar moeten late inslapen ze heeft gevochten ertegen dat gun ik niemand.. maar soms zijn ze op.. soms kan je gewoon niks meer doen.. Chica soms dan moet je op geven.. dan zie je snel genoeg dat ze op zijn.. soms kan je niet meer blijven vechten.. en ik weet zeker dat de TS er alles aan heeft gedaan.. maar als je weet dat ze op zijn... dan moet je niet egostisch zijn en blijven proberen.. dan moet je ze laten gaan hoe moeilijk dat ook is..

TS nogmaals heeeel erg veel sterkte gewenst.. !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 19:38

Heel veel sterkte TS en dat een kat na zijn overlijden urine verliest is heel normaal hoor.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:02

Sterkte meiss, jeetje dit zijn altijd van die nare dingen. Maar gelukkig voor de poes dt ze uit haar lijden verlost is.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 20:38

breezy302 schreef:
Heel veel sterkte TS en dat een kat na zijn overlijden urine verliest is heel normaal hoor.

was ik in mijn berichtje helemaal vergeten, maar dat is idd heel normaal bij inslapen, zegt niets over verstoppingen o.i.d.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 11:40

Heel veel sterkte! Ik weet (helaas) wat je moest doormaken, maar het belangrijkste is het welzijn van je beestje.....

Zo te horen hebben jullie een goede keuze gemaakt om haar niet langer te laten lijden.

Ze was een hele mooie poezel, en jullie komen elkaar ooit weer tegen op de brug.....

:(:) Hele dikke knuffel :(:)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 12:39

Pfoe, heel veel sterkte! Ik heb nog wel alles meegelezen, maar niet meer gereageerd. :(:)
Ik zou er zelf ook niet bij kunnen zijn als mijn dier wordt ingeslapen, lijkt me echt naar :(

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 14:39

Bedankt voor de lieve reacties! het is idd erg naar, maar als je het beestje ziet pijn hebben dan is er eigenlijk maar 1 keuze..en die hebben wij gemaakt.
onze andere poes loopt nu de hele tijd te zoeken naar pluisje...heel zielig om te zien :(:)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:57

ik vind het een hele verstandige keuze hoor.

ik had een poes die zat op een gegeven moment hartstikke lang voor zich uit te staren.
gewoon in het niets,werd steeds magerder ondanks dat ze goed at.

ze sliep eigenlijk altijd en was gewoon ook niet meer goed,heeft 1 x een hersenbloeding gehad of iets dergelijks en toen is ze een paar dagen weg geweest.

toen ze terugkwam liep ze ook niet meer goed.

wij hebben toen ook besloten om haar te laten inslapen voordat ze echt pijn ging lijden.

ze is bijna 20 jaar geworden.....heb haar mijn hele leven gehad.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:35

De bedoeling van dit toptic was dat jullie der zouden helpen
en haar jniet af te kraken op haar beslissingen!
zij en alleen zij ziet en weet hoe haar poes der bijligt
en zij en de DA kunnen daar het beste over concluderen!

Meis, Heel erg veel stertke met het verlies :(:)
me pb box staat altijd voor je open!

manon_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:00

Ik lees nu pas dat jullie haar in hebben laten slapen.
Wat naar zeg! Heel veel sterkte ermee :(:)

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:19

hee jakkes een huisdier verliezen is zo naar veel sterkte meid

_Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 23:24

Bedankt voor de reacties! :)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:53

_Stephanie schreef:
Even voor de duidelijkheid. het is wel dezelfde dierenarts zegmaar,,alleen bij ons in grave zit er 1, en in dukenburg en we moesten naar dukenburg, dus dat was kwartiertje rijden...
bedankt voor reacties!
Hey meis, heel veel sterkte met het verlies van je poes :(:) Als ik het zo lees, was ze gewoon helemaal op. Je hebt gedaan wat je kon, toch? Een paar jaar geleden is mijn poes ook van ouderdom overleden. Ze was al zo ver, dat haar velletje al los begon te laten. Ze was eigenlijk al aan het ontbinden, en ze leefde gewoon nog en wilde niet gaan. We hebben toen achteraf veel te lang gewacht, maar toch in laten slapen. Het was gewoon geen doen. Ik vind dat jullie een hele goede keus hebben gemaakt hoe moeilijk ook.

Ik wil toch wel eventjes iets zeggen over jullie DA.
1. Hij neemt aan niet op.
2. Je wilt haar in laten slapen, meneer heeft geen tijd om te komen.
3. Je gaat er naartoe, meneer wijst je de deur want hij heeft geen tijd.

Met alle respect: ga naar een ander. Ik vind dit klinken als een DA die geen echt hart heeft voor dieren, dit moet toch niet kunnen als je met een doodziek dier aankomt? Ik ken de DA in Grave niet, zelf gingen we altijd naar Kwint in Wijchen, dat is ook vlakbij jou toch? Ik vond dit altijd een hele fijne dierenarts, en hadden altijd tijd voor je. Ik ben nu verhuisd en zit nu bij de DA in Malden, maar die in Dukenburg is volgens mij ook wel ok. Ik vind deze in Grave klinken als een nare dierenarts.

Succes met al je keuzes!