HBVisser schreef:Ik denk, maar dat is mijn persoonlijke mening dat de ts het in dat opzicht te ver heeft laten komen.
Dat is ook niet zo raar, zo vergaat het de meeste hondenbezitters die te kampen krijgen met een eerste extraverte of angstige pup.
Als je dan geen kennis van zaken hebt en je stiefvader dat ook niet wil krijgen, blijf je steken op een bepaald niveau.
En dat niveau is hier blijkbaar dat slaan de oplossing is.
Ik wil iedereen echt even op het hart drukken dat dit niet aanvallend bedoelt is, gewoon een objectieve vaststelling van mijn kant.
Het klinkt misschien heel raar in jouw oren dat weglopen meer oplevert dan een corrigerende tik.
Weglopen is voor een pup heel naar. Hij wordt na een bepaalde actie van hem ineens aan zijn lot over gelaten.
Hij kan dat ook beter begrijpen, het is de taal die zijn moeder en de rest van zijn familie zijn hele korte leventje gesproken heeft.
Met andere woorden, slaan snapt ie niet. Slaan of corrigeren is iets menselijks. Honden doen dit niet bij pups.
Hij zal slaan dus ook niet herkennen als straf voor eerder vertoont gedrag.
Hij vind het alleen bedreigend. En als een hond zich bedreigd voelt kan je allerlei vreemde en nare reacties krijgen.
Nou ja, en daarna snapt ie al helemaal niet meer waar het over ging. Alleen dat zijn baasje niet te vertrouwen is in zijn ogen en dat je daar vooral uit de buurt moet blijven.
ik hoor je
het ligt niet aan de hond zelf....... het ligt aan de eigenaar die het zover laat komen...........
maargoed we zijn nu eenmaal op dit punt aangekomen, dus moet je ermee dealen