Voor alle mensen die mij geholpen hebben

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Re: Voor alle mensen die mij geholpen hebben

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:07

Yamcha:
Dan mag je me dat een keer leren als je tijd en zin hebt :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:08

Daar snap ik ook geen hout van, ben ook gestopt met mailen, ik verdoe er mijn tijd mee. Vind het alleen zo stom, ze wilde graag contact houden zei ze. Da's leuk, moet je wel bereikbaar zijn, anders wordt het knap lastig, en niet opeens niks meer van je laten horen :(

@ rainbow: als ik ooit overweeg een join-up te doen, zal ik dat onder begeleiding doen, ik heb het namelijk nog nooit nodig gehad, en zoiets moet je zeker de eerste paar keer echt onder begeleiding doen.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:11

Ok.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:38

Een join-up is onwijs mooi om te doen, ik heb het ook onder begeleiding gedaan met die man. Wat een geweldig gevoel als dat paard je helemaal vertrouwd.
Ik mocht het als eerste met zijn merrie doen, echt een pittig ding. Dan is het juist belangrijk om haar rustig te houden en niet onder je door laten rennen. Zeker een keer doen, echt een fantastische ervaring.
Ja, je moet niet zelf dingen uitproberen zoals Cesar Millan doet, maar het is wel heel leerzaam. Gelukkig staat er ook wel 10x onder dat je het niet zonder expert erbij moet uitproberen.
Tja, eigenwijze mensen hou je alsnog.
Ik vind het een goede tactiek met de time-out, zo heeft het een stuk minder stress voor de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:43

Dat is ook de bedoeling, je verlaagt het stressniveau. Het alternatief is hem in de situatie laten blijven, dan creëer je een soort snelkookpan, en krijg je juist wat je niet wilt. Kalmerend toespreken helpt bij honden ook niet bepaald, daarmee geef je aan dat er ook réden is om stress te hebben.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:58

ja inderdaad. Niet bevestigen dat ze zielig zijn, alleen aandacht geven als ze in een ontspannen situatie zijn.
En zeker met een hond die bijten al als uitvlucht gebruikt is het belangrijk om rust te creëren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:02

Daarom ook, je kan hem lens trappen, maar daar wordt ie alleen maar gestresster van en banger. Je moet dan iets vinden om hem te kalmeren, op een hondse manier. Iets wat hij snapt, en dus werkt.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:05

Als Rimar in de stress raakt stuur ik hem naar zijn plaats en gooi ik er een deken overheen. Dan kan er een bom naast hem ontploffen dat maakt dan niet uit. Met oud en nieuw werkt dit en rescue druppels perfect. Met andere stress situatie's is de deken over hem heen al genoeg. Kan je dat vergelijken met een soort time-out??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:09

Zeker :j zelfde effect :j

Als het echt erg is hier haal ik de bench uit de schuur, hond erin en een deken eroverheen, meestal gaan ze dan slapen. Het is eigenlijk gewoon even alle prikkels wegnemen, gewoon even helemaal niks. Honden worden er vaak heel rustig van.
Deed het vroeger met puppen ook wel, hadden ze gespeeld, en moesten eigenlijk slapen, maar waren nog zo druk in 't koppie...... in de bench, afsluiten, grote paardendeken erover (wij hadden van die wollen dekens, deden we ook onder het zadel). Pup was in no time naar Dromenland vertrokken.....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:15

Inderdaad een time-out door prikkels weg te nemen is gewoon het beste wat je kan doen. En nog het meest hondvriendelijk ook :)
Ideaal he, die oude wollen paardendekens ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 14:15

Werelddingen vind ik het, jammer dat je ze nu niet meer zo makkelijk kunt kopen, een dekje over de bench is aanzienlijk minder effectief :+ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:04

Update:

Ik heb eindelijk contact met de mevrouw van de opvang gehad, en alles is uitgepraat. Heel goed gesprek geweest, waarin alles ook is uitgesproken. Bleek dus dat we idd verschillende ideeën hadden over opvoeding, zij had een paar dingen van mij niet goed begrepen, en ze ziet een time-out idd als een straf, en ik niet (even heel kort samengevat). Hoe dan ook, we houden wel contact met elkaar, ik hoor iig hoe het met Igor verder gaat (hij staat niet meer op de site omdat hij wss problemen heeft met zijn heupen/onderrug, ze wil hem eerst laten röntgenen, en aan de hand van de uitslag daarvan verder kijken). Ik ben hier toch wel blij mee, ze bood haar excuus aan dat het zolang duurde, en die heb ik ook aanvaard.

Hoe dan ook hebben mijn lief en ik wel besloten iig bij haar geen hond te kopen, omdat het vertrouwen toch wat weg is. Ik ga op zoek naar een leuke hond voor mezelf, een nieuwe kameraad. En daarvan houd ik jullie uiteraard op de hoogte.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:31

Fijn dat het toch uitgepraat is!
Het kan altijd dat je verschillende ideeën hebt, het is fijn dat jullie elkaar daar nu nog over gesproken hebben.

Succes met je zoektocht naar een nieuwe kameraad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:34

Dat is idd echt heel fijn, en het maakt ook veel goed :)

Het is fijn om dingen achter je te kunnen laten :)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:49

Wat fijn dat het toch uitgepraat is, en netjes van haar kant dat ze haar excuses aanbood. Jammer dat er een meningsverschil is, maar goed, ik snap haar dan inderdaad ook wel dat ze dan de hond liever niet bij jou plaatst. Als zij dat als straf ziet, vind ik daar nog wel iets inzitten.
Ik zie het ook niet als straf, en ik weet ook zeker, wat voor hond er ook bij jullie terecht komt, dat hij het zo goed krijgt als hij het kan krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 16:51

Ja, vond het toch belangrijk om het te melden, en nu begrijp ik haar ook wel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 17:40

Fijn dat het uitgesproken is, aan de ene kant wel weer een geuk bij een ongeluk als je dan hoort dat hij wss problemen heeft met zijn rug/achterbenen, iets waar je natuurlijk niet echt op zit te wachten lijkt mij.
Succes met je nieuwe zoektocht, gaat vast wel lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 13:03

Ergens wel, zat ik me later ook te bedenken, ik wil wel graag een gezonde hond.

Komt goed, denk ik.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:40

Ik weet niet precies wat je zoekt Yamcha, maar in het 'beesten zoeken een nieuw thuis' topic, staat een duitse herder teef van 6 jaar die met spoed een nieuw thuis zoekt. Geen makkelijke teef blijkbaar, omdat ze altijd buiten heeft gezeten..

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 07:46

Wat goed dat je contact hebt gehad, nu is het gelukkig uitgepraat. Ik denk dat van beide kanten nu het vertrouwen wel deels weg is door dit misverstand.
En tja, banketstaaf voor Igor, maar achteraf misschien wel beter dat je er niet aan begonnen bent nu die last blijkt te hebben van zijn rug.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 08:26

Yamcha:
Goed om te lezen dat het is uitgepraat. Jammer voor Igor en zijn rug/heup problemen. Ben er nog steeds van overtuigd dat jij weer een nieuw maatje zal vinden en ook dat speelmaatje voor (sorry, ben even zijn naam kwijt)........

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:00

Yamcha, ik heb de tv aanstaan en er komt een oproep voorbij van dierenasiels.com van een duitse herder. Van "beestje zoekt baasje".
Hij heet Jacko begreep ik eruit, maar hij staat nog niet op de site....

edit: hij heeft dus Jecko, en kan niet goed met andere honden. Dat is jammer.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 13:02

Had die hond al gezien, vind hem razend knap, alleen zo jammer dat hij niet met andere honden kan ;(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 16:21

Was Jecko op tv?
Ik hoop dat hij een heel fijn huis vindt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 21:31

Ik hoop het ook, het is een mooie hond, en ik geloof dat hij erg lief is ook :)