aquarium beginnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:01

Je bak is te klein voor 2 scholen. Overgens hebben de zebra barbelen een bak nodig van 80cm. Het is verstandiger om te kiezen voor de kardinalen, de zebra vissen terug te brengen (je aquarium is te klein voor ze) en nog een aantal kardinalen erbij te kopen. Daar kun je dan een visje bij kopen wat in een koppeltje leeft.

De Ancistrus dolichopterus heeft een bak van minimaal 140cm nodig, en is dus niet eigenlijk te groot voor je bak, maar veel te groot voor je bak. Ook die zou ik terug brengen en gaan kijken (online) voor een vis die er wel in past.

_Tara_

Re: aquarium beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:30

Citaat:
2 Ancistrus dolichopterus, (volgens mij), eigenlijk zijn deze volgens mij wel tegroot voor mijn aquarium maar oke.

Vind deze opmerking nou niet zo denderend. Als je weet dat die vis te groot is, waarom koop je 'm dan?

Verder ga ik helemaal mee met Vjesta. Kardinalen worden eigenlijk al wat te groot, beter had je neons kunnen nemen, die blijven net een slagje kleiner.

anneliesdj

Re: aquarium beginnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 01:25

Hmm dat is niet bepaald een goed vissenbestand, de zebra's en anchistrussen worden te groot voor je bak.
Kardinalen horen in grote scholen en hebben veel zwemruimte nodig, die horen in een bak van minimaal 1m en dan als enige scholenvis, samen met de zebra's is het helemaal te druk.

Als je al een algeneter (meerval dus) kunt houden in een 60cm bakje dan een die kleiner blijft en niet meer dan één, twee ancistrussen is helemaal teveel.

Het is zonde van je bak, je hebt er zoveel meer plezier van als je vissen het naar hun zin hebben. Er zijn genoeg vissen die klein genoeg blijven voor een 60cm bak, je moet je er alleen even in verdiepen ipv het eerste het beste te kopen wat je in de winkel tegenkomt (zowieso erg fout omdat karakter en waterwaarde's ook nog meespelen).